iBasso DX50



Re: iBasso DX50

Indlægaf davidsh » 31. dec 2013, 02:56

I får ikke den største anmeldelse for jeg har ikke for meget sammenligningsgrundlag. Og så er mine HE-500 til reparation...


Sent from my iPhone using Tapatalk
Hovedtelefoner: B&O H6, Hifiman HE-500, Hifiman HE-5LE, Koss KSC75, Sennheiser HD800, Sennheiser Momentum, Stax Sigma (NB), Stax SR-307, Stax Lambda Signature
Forstærkere: Musical Fidelity X-can V8P, Stax SRM-T1, Emotiva Mini-X
DAC's: Danish Audio Design DAC 05
Kilde:Fiio X3, PC
davidsh

Brugeravatar
 
Indlæg: 1799
Tilmeldt: 26. nov 2012, 14:16
Geografisk sted: Ă…rhus, Danmark

Re: iBasso DX50

Indlægaf Buyer no 1 » 31. dec 2013, 12:41

Hvordan fungerer playlists? Jeg kan kun finde ud af at oprette nye playlister, men hvordan lægger man numre ind på dem og hvordan omdøber man dem, så de ikke bare hedder Playlist1, Playlist2 etc.?

Der står ikke rigtig noget om det i Sørens ellers glimrende FAQ.
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Re: iBasso DX50

Indlægaf Sorensiim » 31. dec 2013, 14:11

Det er mest fordi Søren ikke rigtigt bruger playlists :mrgreen:

Jeg rodede dog lidt med det den anden dag. I stedet for at klikke på titlen af et nummer eller et album kan du klikke på det lille ikon til venstre for det og få en lille menu frem. Her kan du blandt andet vælge "add to playlist" 1musik

Hvordan du omdøber dem... No idea. Sammen med en anden Head-Fi'er er jeg ved at lave en rigtig manual til DX50 og min partner-in-crime har lovet at dække playlists.
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: iBasso DX50

Indlægaf Buyer no 1 » 31. dec 2013, 14:25

Tak Søren.

Det hjælper også at gå ind under albums fremfor at bladre under directory. Der kommer der nemlig ingen menu frem :-)

Sorensiim skrev:Hvordan du omdøber dem... No idea. Sammen med en anden Head-Fi'er er jeg ved at lave en rigtig manual til DX50 og min partner-in-crime har lovet at dække playlists.


Lyder godt thumbs
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Re: iBasso DX50

Indlægaf Buyer no 1 » 1. jan 2014, 20:54

Lanzky skrev:
Buyer no 1 skrev:Der følger nogle "display protection" ting med mærket med "front" og "back". Er det blot for at beskytte touch-skærmen mod fedtfingre?

Og er "front" ud imod fedtfingrene og "Back" ind imod selve skærmen?


Ja, og ja. SĂĄdan har jeg i hvert fald forstĂĄet det. Giver forhĂĄbentlig ogsĂĄ lidt beskyttelse mod smĂĄ ridser og sligt.


Tak. Og så lige et spørgsmål mere :-)

Lanzky, du havde nogle smĂĄ gummipropper til at beskytte de udgange man ikke anvendte. Er det nogen du selv har anskaffet, eller fulgte de med?
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Re: iBasso DX50

Indlægaf Sorensiim » 1. jan 2014, 21:04

Buyer no 1 skrev:Lanzky, du havde nogle smĂĄ gummipropper til at beskytte de udgange man ikke anvendte. Er det nogen du selv har anskaffet, eller fulgte de med?


Dem har han fået af en hoved-fi'er som en træt aften på Ebay kom til at bestille 60 styk... :mrgreen:
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: iBasso DX50

Indlægaf Buyer no 1 » 1. jan 2014, 21:15

Ja, man skal ikke spøge med konsekvenserne af manglende søvn :grin:

Har du flere tilbage som du evt. vil afsætte?
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Re: iBasso DX50

Indlægaf Sorensiim » 1. jan 2014, 21:30

Buyer no 1 skrev:Ja, man skal ikke spøge med konsekvenserne af manglende søvn :grin:

Har du flere tilbage som du evt. vil afsætte?


Ja, men jeg tror faktisk at med LostDanmarks nye prisstigninger vil det være billigere at du selv køber et læs af dem:
http://www.ebay.co.uk/itm/35pcs-New-Ear ... 19e63dc79a

Hvis 35 ikke er nok kan du fĂĄ 100 af dem her:
http://www.ebay.co.uk/itm/100X-Black-Ru ... 51a30a5108
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: iBasso DX50

Indlægaf Lanzky » 1. jan 2014, 22:22

Jeg købte også et par propper til mini usb-porten, som det også kan være praktisk at beskytte. 100 er måske overkill, men man glemmer dem ofte nok til, at de nok skal blive brugt over et par år.
Lanzky

Brugeravatar
 
Indlæg: 416
Tilmeldt: 22. nov 2012, 16:47
Geografisk sted: København

Re: iBasso DX50

Indlægaf Buyer no 1 » 1. jan 2014, 22:38

Ok, jeg køber så også et lille lager til hhv. minijack og micro-usb. Til de priser der er i Sørens link, går det nok :grin:
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Re: iBasso DX50

Indlægaf Lanzky » 7. jan 2014, 21:15

Fik sådan en lille fætter ind ad døren tidligere i dag. Den er godt nok både klejn og fiks. Herlig måde at udvide lagerkapaciteten, selvom jeg endnu ikke har erfaret, hvor meget strøm den suger.
Lanzky

Brugeravatar
 
Indlæg: 416
Tilmeldt: 22. nov 2012, 16:47
Geografisk sted: København

Re: Sv: iBasso DX50

Indlægaf Coach-Z » 9. jan 2014, 00:41

Lanzky skrev:Fik sådan en lille fætter ind ad døren tidligere i dag. Den er godt nok både klejn og fiks. Herlig måde at udvide lagerkapaciteten, selvom jeg endnu ikke har erfaret, hvor meget strøm den suger.


Til at sætte sammen med din DX50???



/Coach-Z

"Sendt fra min bærbare fladskærm med tæppesnak!!"
Coach-Z

Brugeravatar
 
Indlæg: 439
Tilmeldt: 22. dec 2013, 00:31
Geografisk sted: Næstved

Re: Sv: iBasso DX50

Indlægaf odderen » 9. jan 2014, 00:49

Coach-Z skrev:
Lanzky skrev:Fik sådan en lille fætter ind ad døren tidligere i dag. Den er godt nok både klejn og fiks. Herlig måde at udvide lagerkapaciteten, selvom jeg endnu ikke har erfaret, hvor meget strøm den suger.


Til at sætte sammen med din DX50???



/Coach-Z

"Sendt fra min bærbare fladskærm med tæppesnak!!"

Jeps. Dx50 har USB-otg support. Man kan også smide en bærbar hdd på hvis den ikke bruger for meget strøm :grin:
Sendt fra min galaxy Note 3 med tapatalk classic
7musik Autoriseret Odder 7musik
odderen

Brugeravatar
 
Indlæg: 952
Tilmeldt: 3. jan 2013, 23:33
Geografisk sted: Helsinge

Re: Sv: iBasso DX50

Indlægaf Lanzky » 9. jan 2014, 09:25

Coach-Z skrev:Til at sætte sammen med din DX50???


Så sandt. Den er også smart som kortlæser, hvis jeg vil smide noget nyt over på microSDXC-kortet. Der skrives nemlig hurtigere direkte til kortet end gennem DX50. Jeg har kun SD-kortlæser indbygget i min maskine, så da skal jeg sætte microkortet i en adapter formet som et standard SD-kort.
Lanzky

Brugeravatar
 
Indlæg: 416
Tilmeldt: 22. nov 2012, 16:47
Geografisk sted: København

Re: iBasso DX50

Indlægaf Kena » 9. jan 2014, 14:22

Dyrt forum at følge med i. Endnu en ting røget i indkøbskurven. Heldigvis kun 15$ denne gang.... Har anskaffet en Moto G og vil gerne have plads til mere musik på farten.

Sendt fra min XT1032 med Tapatalk
AudioQuest NightOwl Carbon & PowerBeats Pro & Chord Mojo
Kena

Brugeravatar
 
Indlæg: 665
Tilmeldt: 6. dec 2011, 16:33
Geografisk sted: Amager

Re: iBasso DX50

Indlægaf Buyer no 1 » 9. jan 2014, 18:03

Fik det første sd-kort i posten i går, og det skulle selvfølgelig straks afprøves. Blev dog nødt til, igen, at konsultere FAQ'en. For selvfølgelig skal man ikke bare sætte kortet i DX50. Man skal sætte det i og tage det ud og sætte det i igen, før den scanner det ... :roll:
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Re: iBasso DX50

Indlægaf Sorensiim » 10. jan 2014, 21:58

Buyer no 1 skrev:Fik det første sd-kort i posten i går, og det skulle selvfølgelig straks afprøves. Blev dog nødt til, igen, at konsultere FAQ'en. For selvfølgelig skal man ikke bare sætte kortet i DX50. Man skal sætte det i og tage det ud og sætte det i igen, før den scanner det ... :roll:

Det opstod da de lavede et workaround for at undgĂĄ at den scannede det ved boot.

Jeg mistænker lidt at de "løste" det problem ved at få den til at ignorere første mount og kun udløse scanningen anden gang den ser kortet. Man kunne argumentere for at hvis gaffatape løser problemet, så er problemet løst, men kønt er det sq ikke :mrgreen:
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: iBasso DX50

Indlægaf Lanzky » 10. jan 2014, 22:56

Hvis gaffatape ikke har løst problemet, har du ikke brugt nok. Faktum
Lanzky

Brugeravatar
 
Indlæg: 416
Tilmeldt: 22. nov 2012, 16:47
Geografisk sted: København

Re: iBasso DX50

Indlægaf Buyer no 1 » 19. jan 2014, 00:10

Efter at have lyttet til min DX50 i en tre ugers tid, er her lige lidt hurtige indtryk. Jeg har investeret i to 32 GB kort for den nette sum af 285 kr. Det ene er ladet med rock, det andet med jazz/klassisk.

Når DX50 trækker rock-kortet, er jeg meget tilfreds med lyden. Den er tydeligt ”american tuned”, lidt ligesom LCD-2. Dvs. med fokus på en en lækker bas og en lettere dæmpet diskant. Men jeg synes det fungerer fint, og klart bedre end både iPod Touch og iPod Classic m. Rockbox.

Men når DX50 trækker jazz/klassisk-kortet, er det mere so so. Her bliver det tydeligt, at DX50 mangler evnen til at servere transienter, og især blæsere virker lidt tamme og uden dynamik. Carl Orffs ”Die Kluge” i High Fidelitys udgave er helt uden den dynamiske effekt som jeg ved er der, og dermed bliver det en anelse livløst. Det samme gælder fx John McLaughlin, hvor jeg nærmest føler skuffelse over den manglende indlevelse og intensitet. Selv i forhold til min iPod Touch er dette fænomen udtalt, og jeg kan ikke lade være med at tænke på, om der mon er indbygget en form for ”hearing protection” i DX50. En slags omvendt fading-funktion, der sørger for ikke at slippe musiken løs med ét, men i stedet gør det med et bevidst forsinket stigende niveau? Jeg har ledt man kan ikke finde nogen indstillinger der synes at have noget med "slow start" at gøre.

På trods af dette synes jeg dog stadig, at det er er en glimrende afspiller. Med mulighed for digital ud er alle muligheder åbne, og på farten hører jeg alligevel primært rock-kortet. Og kombineret med enten Momentum eller DT1350 glemmer jeg hurtigt mine forbehold, og nyder musikken. Især med DT1350, men det kommer jo nok ikke bag på nogen, at jeg er lidt til beyers signatur :grin:
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Re: iBasso DX50

Indlægaf Sorensiim » 19. jan 2014, 11:33

Da jeg hørte DX50 var jeg imponeret. Da jeg hørte den med en ekstern forstærker satte jeg min DX100 til salg...

Nu går jeg og venter spændt på DX90, med dens dual Sabre DAC & ny amp i samme enclosure som DX50.
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

ForegåendeNæste

Tilbage til Lydkilder

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 10 gæster