FiiO X3



Re: FiiO X3

Indlægaf Claus-DK » 10. aug 2013, 21:13

Det går næsten at trække mine STAX på fuldt brøl og high Gain er det lidt over normal lydstyrke, så det er faktisk slet ikke så slattent endda..
Jeg kan godt lide der er godt med bøffer og at den yder ganske fortrinligt på højeste blus..

Det er ikke helt sĂĄ godt og kraftfuldt som en Audio-GD 10.32, som jeg normalt bruger, men det er ikke milevidt fra heller..

Sidder lige med Cowboy Junkies "Black eyed man" det er en dejlig plade godt indspillet og GOD musik, det lyder altsĂĄ ganske fortrinligt..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12675
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: FiiO X3

Indlægaf Claus-DK » 11. aug 2013, 00:08

Hmm den har en tendens til siblans, ikke voldsomt meget, men der er lidt..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12675
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: FiiO X3

Indlægaf MKjeldsen » 11. aug 2013, 00:20

Tak for updates, Claus!
MKjeldsen

Brugeravatar
 
Indlæg: 263
Tilmeldt: 30. jul 2013, 20:25
Geografisk sted: Ă…rhus C.

Re: FiiO X3

Indlægaf davidsh » 11. aug 2013, 02:58

Claus-DK skrev:Hmm den har en tendens til siblans, ikke voldsomt meget, men der er lidt..

Tror måske det er DAC'en. Tilfældigvis sådan en lidt 'irriterende' og en anelse grynet diskant, der ikke er direkte sibilant?

Fedt, det lader da til at den virker som den skal :)
Din woo wee er ellers ikke en let én at trække. Det er cirka tilsvarende 16 ohm +/- så vidt jeg ved... Ham fra head-fi hedder for øvrigt Spritzer

EDIT: Hov, forkert trĂĄd
Hovedtelefoner: B&O H6, Hifiman HE-500, Hifiman HE-5LE, Koss KSC75, Sennheiser HD800, Sennheiser Momentum, Stax Sigma (NB), Stax SR-307, Stax Lambda Signature
Forstærkere: Musical Fidelity X-can V8P, Stax SRM-T1, Emotiva Mini-X
DAC's: Danish Audio Design DAC 05
Kilde:Fiio X3, PC
davidsh

Brugeravatar
 
Indlæg: 1799
Tilmeldt: 26. nov 2012, 14:16
Geografisk sted: Ă…rhus, Danmark

Re: FiiO X3

Indlægaf Claus-DK » 11. aug 2013, 11:27

Jeg synes ikke den er grynet i diskanten og heller ikke irriterende, der er bare en lille tendens til siblans ved enkelte numre..
Faktisk er jeg meget positivt overrasket over lyden, det er altsĂĄ god og billig lyd i en fiks lille pakke..

Hvis man skal klage over noget er det at den ikke husker rækkefølgen nr man kører shuffle så tilbage skip er lidt noget mystisk noget, men det er absolut småting.

Apple fanboys vil nok jamre over betjeningen, men normale velfungerende mennesker kan sagtens finde ud af at bruge den, det virker som det skal, lidt simpelt og enkelt, men det er ikke noget at klage over i min verden, meget hellere noget enkelt der virker end en masse smarte funktioner der laver ged i ens tilværelse..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12675
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: FiiO X3

Indlægaf MKjeldsen » 11. aug 2013, 16:09

Det lyder sgu' ik' helt skidt. Jeg leder efter en DAP og den stĂĄr nok imellem X3 eller DX50. Hvad gav du for X3, Claus?

Så vidt jeg kan forstå har de taget AMP delen af X3 fra E17, som jeg har i forvejen. Jeg er egentligt godt tilfreds med E17 men jeg mangler en ordentlig player der understøtter FLAC. Fiio siger selv at den lyder bedre end E17 så måske burde jeg bare købe X3 og pensionere E17 til USB dac/amp på arbejdspladsen. Hmm.
MKjeldsen

Brugeravatar
 
Indlæg: 263
Tilmeldt: 30. jul 2013, 20:25
Geografisk sted: Ă…rhus C.

Re: FiiO X3

Indlægaf Psymon » 11. aug 2013, 18:56

Jeg har en liggende pĂĄ posthuset og vente pĂĄ jeg kan hente den imorgen.

Den er købt via amazon.co.uk og endte med at koste 1453kr.
Psymon

 
Indlæg: 786
Tilmeldt: 18. nov 2012, 13:11
Geografisk sted: Brønshøj

Re: FiiO X3

Indlægaf MKjeldsen » 11. aug 2013, 20:25

Psymon skrev:Jeg har en liggende pĂĄ posthuset og vente pĂĄ jeg kan hente den imorgen.

Den er købt via amazon.co.uk og endte med at koste 1453kr.


Det bliver en go' start pĂĄ ugen :) Tak for tippet.
MKjeldsen

Brugeravatar
 
Indlæg: 263
Tilmeldt: 30. jul 2013, 20:25
Geografisk sted: Ă…rhus C.

Re: FiiO X3

Indlægaf MKjeldsen » 11. aug 2013, 22:02

Claus, jeg kan forstĂĄ pĂĄ nogle at de synes lydsignaturen er til den varme side. Hvad synes du?
MKjeldsen

Brugeravatar
 
Indlæg: 263
Tilmeldt: 30. jul 2013, 20:25
Geografisk sted: Ă…rhus C.

Re: FiiO X3

Indlægaf Psymon » 12. aug 2013, 11:09

SĂĄ fik jeg hentet min X3 \o/

Første indtryk, er at den er sgu rigtig lækkkert, ja der er synlige skruer, men den virker solid og af god kvalitet.

Har lige kort lyttet til den gennem mine Vsonic GR06 og mine Superlux HD681 EVO, og den driver dem begge med god lyd ved volume omkring 20-25 (der er 60 volume skridt i alt)

Interfacet er simpelt og rimelig nemt at finde rundt i. Synes deres knapper er lidt "fjollede", da en D-Pad med ok/enter i midten og dedikeret back og play knap havde givet mere mening og ikke optaget mere plads.

Dens library funktion er ikke så cool :( den har album, genre og artis, hvor alt min musik er sorteret efter Album Artist, da jeg har en del opsamlinger der ellers er rodede at finde i min Squeezebox. Det er forhåbenligt noget de forbedre gennem nyere firmwares. Jeg har dog alt min musik sorteret i mapper, så kan fint finde det jeg vil høre ved blot at bruge "Browse file" menuen.

Der er 2 skærmbeskyttere med og en silicone sleeve (det er grimt som bare fanden, men giver da lige lidt beskyttelse). Konverter fra deres COAX udgang til RCA COAX stik og usb kabel med.

Når jeg har fået lyttet lidt mere til den så kommer jeg med lidt tilbagemeldinger, min sammenligningsgrundlag er en Sanza Clip Zip og en Sanza Fuze+ (begge rockboxed). Hurtig note er at den har MARKANT mere power end nogle af disse, så nu glæder jeg mig bare endnu mere til mine Custom Art Pro330 ankommer så de har noget at leve af på farten.
Psymon

 
Indlæg: 786
Tilmeldt: 18. nov 2012, 13:11
Geografisk sted: Brønshøj

Re: FiiO X3

Indlægaf jaffse » 12. aug 2013, 11:35

Psymon skrev:Jeg har dog alt min musik sorteret i mapper, så kan fint finde det jeg vil høre ved blot at bruge "Browse file" menuen.

Der er forlydender om, at gapless playback ikke fungerer ordentligt, når man finder musikken via "Browse File." Er det noget du kan af- eller bekræfte?
Profile on: Bandcamp - my gear
Home: Micromega MyDAC, Burson Soloist, Sennheiser HD650
Portable: iPod Touch 32Gb, Sennheiser HD25 Aluminium
jaffse

Brugeravatar
 
Indlæg: 277
Tilmeldt: 17. apr 2013, 08:30
Geografisk sted: København K

Re: FiiO X3

Indlægaf Psymon » 12. aug 2013, 12:33

Efter min oplevelse sĂĄ virker gapless playback slet ikke, ikke engang efter at have slĂĄet det til i settings :(

EDIT.

Update! Det virker fint i category, man kan bare ikke spole frem til slutningen af nummeret og forvente gapless, men når den bare selv køre gennem nummeret og skifter så virker det.
Psymon

 
Indlæg: 786
Tilmeldt: 18. nov 2012, 13:11
Geografisk sted: Brønshøj

Re: FiiO X3

Indlægaf Psymon » 12. aug 2013, 18:30

Spurgte tidligere idag inde på Head-fi i X3 FAQ tråden (http://www.head-fi.org/t/676223/faq-and-advice-of-x3) om der kom album artist support med opdeling af albums. James fra Fiio har allerede svaret at det gør der.

Virkelig fedt at der er sĂĄ god feedback fra producenten!
Psymon

 
Indlæg: 786
Tilmeldt: 18. nov 2012, 13:11
Geografisk sted: Brønshøj

Re: FiiO X3

Indlægaf Claus-DK » 13. aug 2013, 00:52

Det lyder dejligt det har været noget der har plaget mig lidt, men så kommer der altså sådan at man kan vælge artist og så album ?? Det savner jeg lidt..

Jeg har brugt min på arbejde i dag og det er bare noget helt andet end min Sansa, den sammen med REF5 er et godt team, jeg har dog et lille boost på treble, fordi at Ref5 er lidt mørke og det er FiiOen også og mørk/mørk bliver lidt for mørkt for mig..
Det jeg har bidt mest mærke i i dag er hvor "lavt" den spiller, de ting der ofte er i starten af sange hvor det er lavt bliver lavere end jeg normalt oplever det, jeg tolker det som større dynamik end jeg normalt oplever på transportable enheder..

Efter en 9 timers dag med den i lommen på jobbet kan jeg betjene den gennem stoffet uden problemer, så selv om knapperne sidder anderledes end normalt virker det fint efter lidt tilvænning..

Den har vel spillet sammenlagt i 7 timer i dag vil jeg skyde på og man kan ikke en gang se at der er taget af batteriet i toppen af skærmen, så 9 timer skal den nok klare, sikkert mere..

Jeg er forblevet i High Gain efter min STAX aften og det giver mere liv i lyden synes jeg..

Bass/Treble funktionen er i øvrigt analog og ikke af digital art, så det virker lige som Bas/treble på alle de forstærkere der står hjemme i vores stuer..
Godt tænkt synes jeg, langt at foretrække frem for et ekstra digitalt led i kæden, som en EQ jo er..

Jeg får også snart et sæt pro330, så skal jeg bare have farvet håret, så er der ingen der kan se forskel på os når vi går ned af strøget ruller1 ruller1 ruller1
Det kunne jo være sjovet hvis den blanding er et killer setup, vi kan jo kun håbe, indtil videre er jeg ganske godt tilfreds med FiiOen det er en fin afspiller til en fin pris.. 9musik
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12675
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: FiiO X3

Indlægaf davidsh » 13. aug 2013, 08:36

Claus-DK skrev:Bass/Treble funktionen er i øvrigt analog og ikke af digital art, så det virker lige som Bas/treble på alle de forstærkere der står hjemme i vores stuer..
Godt tænkt synes jeg, langt at foretrække frem for et ekstra digitalt led i kæden, som en EQ jo er..


Fedt at det fungerer godt, nu er jeg lidt mere tryg thumbs

Bare fordi man ikke så let kan forholde sig til digitalt EQ betyder det altså ikke at kvaliteten er ringere, tvært imod ud fra alt seriøst jeg har læst.. Analog derimod, skulle bestemt lave faseændringer så vidt jeg ved.
Hovedtelefoner: B&O H6, Hifiman HE-500, Hifiman HE-5LE, Koss KSC75, Sennheiser HD800, Sennheiser Momentum, Stax Sigma (NB), Stax SR-307, Stax Lambda Signature
Forstærkere: Musical Fidelity X-can V8P, Stax SRM-T1, Emotiva Mini-X
DAC's: Danish Audio Design DAC 05
Kilde:Fiio X3, PC
davidsh

Brugeravatar
 
Indlæg: 1799
Tilmeldt: 26. nov 2012, 14:16
Geografisk sted: Ă…rhus, Danmark

Re: FiiO X3

Indlægaf Psymon » 13. aug 2013, 09:59

Claus-DK skrev:Jeg får også snart et sæt pro330, så skal jeg bare have farvet håret, så er der ingen der kan se forskel på os når vi går ned af strøget ruller1 ruller1 ruller1


Det bliver jo fuldstændig umuligt at vide hvem der er hvem til næste meet ;)
Psymon

 
Indlæg: 786
Tilmeldt: 18. nov 2012, 13:11
Geografisk sted: Brønshøj

Re: FiiO X3

Indlægaf Tømmernonne » 1. okt 2013, 21:04

Hvordan lyder den i forhold til et rimeligt lydkort som Emu 0404? Samme klasse eller er Fido x3 way behind?
Ok tak
Tømmernonne

 
Indlæg: 63
Tilmeldt: 31. jan 2013, 17:18

Re: FiiO X3

Indlægaf Claus-DK » 2. okt 2013, 00:59

Nu kender jeg ikke det store til lydkort, men jeg er ret overbevist om at et rimeligt lydkort er håbløst bagefter i forhold til en X3..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12675
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: FiiO X3

Indlægaf Psymon » 4. okt 2013, 11:00

Spottede lige dette pĂĄ Head-fi.org: http://www.head-fi.org/t/682783/the-new ... th-usb-dac

Fiio X3 kommer til at fungere som USB dac, sĂĄ musik pĂĄ farten og alt ens musik nĂĄr man sidder ved sin maskine. Det er fandme en fed feature!
Psymon

 
Indlæg: 786
Tilmeldt: 18. nov 2012, 13:11
Geografisk sted: Brønshøj

Re: FiiO X3

Indlægaf davidsh » 4. okt 2013, 11:26

Hvor fedt, det vil fandeme være fantastisk. Håber ikke det bare er et løst rygte eller noget. Nogen, der vil købe min e17!?!
Hovedtelefoner: B&O H6, Hifiman HE-500, Hifiman HE-5LE, Koss KSC75, Sennheiser HD800, Sennheiser Momentum, Stax Sigma (NB), Stax SR-307, Stax Lambda Signature
Forstærkere: Musical Fidelity X-can V8P, Stax SRM-T1, Emotiva Mini-X
DAC's: Danish Audio Design DAC 05
Kilde:Fiio X3, PC
davidsh

Brugeravatar
 
Indlæg: 1799
Tilmeldt: 26. nov 2012, 14:16
Geografisk sted: Ă…rhus, Danmark

ForegåendeNæste

Tilbage til Lydkilder

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 3 gæster