God lyd fra iPhone og PC



Re: God lyd fra iPhone og PC

Indlægaf Claus-DK » 25. feb 2014, 13:01

De er af den type der dækker øret, de er dejligt store i kopperne..

Det er ikke en jeg sælger, men jeg kan anbefale thomann, min lille kollega i vore tyske naboland..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: God lyd fra iPhone og PC

Indlægaf Coach-Z » 25. feb 2014, 19:17

De er geniale til prisen... Har selv tre forskellige par Superlux.

Sendt fra min GT-N7100 med Tapatalk
Coach-Z

Brugeravatar
 
Indlæg: 439
Tilmeldt: 22. dec 2013, 00:31
Geografisk sted: Næstved

Re: God lyd fra iPhone og PC

Indlægaf Claus-DK » 26. feb 2014, 02:57

Ja jeg jeg startede jo en lille tråd om Superlux på hejfej, det var tider, jeg tror mine var de mest modificerede i verden, der var Frans filter, metal ringe og kapsler cryokabel, læderpuder, højtalerkabel, filtevat, læderheadband, den fik hele armen ..

Man kan helt savne at være uden job og have tid til at sidde og pille i sådan noget, good times....

Jeg vil endda gå så langt som til at sige at var det ikke for Superlux, tror jeg næppe der ville have været et forum der hed hoved-fi..

Jeg undersøgte også mulighederne for de nye EVOer, men de priser jeg kunne få var for høje til at det var noget jeg ville bruge tid på, jeg burde egentligt have HD681 i min butik, det har de faktisk fortjent hmmmmmmm..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: God lyd fra iPhone og PC

Indlægaf Daf » 26. feb 2014, 11:30

Claus-DK skrev:Hvis du vil ad Iphone vejen og det er der intet forkert i, ville det måske være en god idé med en billigere og lettere hovedtelefon når du en sjælden gang er langs..
Et sæt som f-eks Superlux HD681 koster omkring 200 kroner og jeg vil umiddelbart mene at den vil spille bedre end HD650 direkte fra en "svag" kilde..


+1

Behold din iphone og kombiner den med en god, billig og ikke mindst let hovedtelefon til når du er mobil. Også en god løsning du ikke behøver passe så meget på.
Og køb et stationært setup med optimal lyd til din hd650.
Det er det bedste. De gode daps er bedre end de billige, men det bliver aldrig rigtig godt, ikke til prisen og slet ikke sammenlignet med hvad du kan få af stationært grej til de samme penge.

Jeg er netop selv ved at udbygge et par mobile løsninger. Til lydbøger bruger jeg ipod shuffle og en defekt ultimate ears ue350vi (katten har ædt den ene kanal, men det er ligemeget til lydbøger). Mobilt til musik og podcast bruger jeg ipod classic og denon ah d1100, en hovedtelefon der er ultra let, kun 189 gram, den er letdrevet og den lyder aldeles glimrende, især til de 499kr jeg gav for den. Jeg har med vilje valgt en hovedtelefon med en mere vulgær lydsignatur, fordi den derved "overdøver" min afspillers lydsignatur. Jeg har hermed tydeligvis ikke været på udkig efter "rigtig" lyd, det har jeg i mit stationære setup, men derimod gået direkte efter "fed" lyd ligemeget hvad jeg fodrer den med. Mobil lyd vil altid delvist være baggrund, hvorimod stationær lyd er med lukkede øjne, derfor er den mobile løsning underordnet den stationære.
Rme adi-2 dac fs -> Violectric hpa v200 ae (ss3602) / Stax srm323s / Stax srm006ts -> Audeze lcd-x / Stax sr307 / Stax sr407
Aune x8 (ne5532) -> Lake people g109s -> Akg k702
Audioquest dragonfly red -> Akg k702
Carl martin rock bug -> Akg k712
Daf

 
Indlæg: 1391
Tilmeldt: 16. jun 2011, 19:38
Geografisk sted: Odense

Re: God lyd fra iPhone og PC

Indlægaf rasse1977 » 26. feb 2014, 21:46

Daf skrev:Behold din iphone og kombiner den med en god, billig og ikke mindst let hovedtelefon til når du er mobil. Også en god løsning du ikke behøver passe så meget på.
Og køb et stationært setup med optimal lyd til din hd650.
Det er det bedste. De gode daps er bedre end de billige, men det bliver aldrig rigtig godt, ikke til prisen og slet ikke sammenlignet med hvad du kan få af stationært grej til de samme penge.


Hej Daf, tak for dit input. Det er også den løsning jeg har besluttet mig for at gå efter.

Jeg kunne ikke rigtig vende mig til DAP tanken. Jeg legede lidt med en AK100 hos KT Radio og den var da meget fed, men 5300 kr...nej tak!

Jeg tror jeg leder videre efter et par brugte HD650, nĂĄr de er i hus kan jeg finde en passende dac/amp.
iPhone --> ALAC/Qobuz/Spotify --> Chord Mojo 2 --> Campfire Audio Vega 2020
rasse1977

 
Indlæg: 150
Tilmeldt: 6. feb 2014, 15:10
Geografisk sted: Bornholm

Re: God lyd fra iPhone og PC

Indlægaf Daf » 26. feb 2014, 22:26

Det var sĂĄ lidt.
Der er masser af hd650 i omløb, så det bliver ikke noget problem, med lidt tålmodighed.
Der er vist noget med du skal have fat i den nyeste "version" af hd650, noget man kan bestemme ud fra drivernes farve, men det er der andre der ved mere om, bare lige så du er obs på det. Husk at du kan få nye puder hos fx thomann.de, både til ørene og til toppen i hd650, så slittage på puderne er underordnet.
Rme adi-2 dac fs -> Violectric hpa v200 ae (ss3602) / Stax srm323s / Stax srm006ts -> Audeze lcd-x / Stax sr307 / Stax sr407
Aune x8 (ne5532) -> Lake people g109s -> Akg k702
Audioquest dragonfly red -> Akg k702
Carl martin rock bug -> Akg k712
Daf

 
Indlæg: 1391
Tilmeldt: 16. jun 2011, 19:38
Geografisk sted: Odense

Re: God lyd fra iPhone og PC

Indlægaf davidsh » 26. feb 2014, 22:56

Og husk endelig at være åben over for 'detours'.
De klart mest tilfredsstillende køb jeg har gjordt i den her hobby har været impulskøb. Såsom HE-500 og mit Stax grej.. Og HE-5LE for den sags skyld. De interessante ting skal nok dukke op helt af sig selv hvis bare man er om sig og engageret i hobbyen.. Og tålmodighed er en dyd ;-)

Alt sammen imo..


Sent from my iPhone using Tapatalk
Hovedtelefoner: B&O H6, Hifiman HE-500, Hifiman HE-5LE, Koss KSC75, Sennheiser HD800, Sennheiser Momentum, Stax Sigma (NB), Stax SR-307, Stax Lambda Signature
Forstærkere: Musical Fidelity X-can V8P, Stax SRM-T1, Emotiva Mini-X
DAC's: Danish Audio Design DAC 05
Kilde:Fiio X3, PC
davidsh

Brugeravatar
 
Indlæg: 1799
Tilmeldt: 26. nov 2012, 14:16
Geografisk sted: Ă…rhus, Danmark

Re: God lyd fra iPhone og PC

Indlægaf rasse1977 » 26. feb 2014, 23:22

davidsh skrev:De interessante ting skal nok dukke op helt af sig selv hvis bare man er om sig og engageret i hobbyen.. Og tĂĄlmodighed er en dyd ;-)


Klart. Er der andre steder end de oplagte som dba, ebay, hifi4all og her på siden, hvor der ofte dukker spændende ting til salg?
iPhone --> ALAC/Qobuz/Spotify --> Chord Mojo 2 --> Campfire Audio Vega 2020
rasse1977

 
Indlæg: 150
Tilmeldt: 6. feb 2014, 15:10
Geografisk sted: Bornholm

Re: God lyd fra iPhone og PC

Indlægaf davidsh » 27. feb 2014, 00:09

Nej.. Jeg bruger personligt hifishark.com. Selvfølgelig kan man kaste sig ud i at købe fra udlandet også.
Yderligere er der en 'gode priser' trĂĄd her pĂĄ siden, og der er ogsĂĄ en eu deals thread pĂĄ head-fi.
Og ellers kan interessante bud osv. dukke op hvor som helst og hvornår som helst.. Så det er klart en fordel at være lidt en nørd der bruger alt for lang tid på diverse fora..


Sent from my iPhone using Tapatalk
Hovedtelefoner: B&O H6, Hifiman HE-500, Hifiman HE-5LE, Koss KSC75, Sennheiser HD800, Sennheiser Momentum, Stax Sigma (NB), Stax SR-307, Stax Lambda Signature
Forstærkere: Musical Fidelity X-can V8P, Stax SRM-T1, Emotiva Mini-X
DAC's: Danish Audio Design DAC 05
Kilde:Fiio X3, PC
davidsh

Brugeravatar
 
Indlæg: 1799
Tilmeldt: 26. nov 2012, 14:16
Geografisk sted: Ă…rhus, Danmark

Re: God lyd fra iPhone og PC

Indlægaf Claus-DK » 27. feb 2014, 01:29

davidsh skrev:Så det er klart en fordel at være lidt en nørd der bruger alt for lang tid på diverse fora..


Det er jo nogle visdomsord der burde være i glas og ramme
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Ă…bne/lukkede hovedtelefoner og USB DAC?

Indlægaf rasse1977 » 9. mar 2014, 09:26

Jeg er stadig i research-fasen og har lige et par spørgsmål:

1) Ă…bne vs. lukkede hovedtelefoner
Det virker som om, at succeskriteriet for en lukket hovedtelefon er, at den lyder så åben som muligt. Jeg sad og læste lidt om den nye Shure SHR1540 og mange mener, at det bare er en lukket udgave af Senn HD650.

Hvis man f.eks. har 6000 kr. til nye hovedtelefoner og har brug for en lukket, hvilken af følgende muligheder ville i så foretrække:

- et sæt highend lukkede ala T5p eller Signature Pro
- splitte budgettet og finde et sæt åbne til ca. 4000 kr. og et sæt lukkede til 2000 kr.

2) USB DAC
Jeg har kigget lidt på Alo PanAm der er udstyret med en USB dac. Hvis man f.eks. kobler en cd-afspiller eller en iPhone til den via RCA, går man så uden om dac-delen og bruger kun forstærkeren?
iPhone --> ALAC/Qobuz/Spotify --> Chord Mojo 2 --> Campfire Audio Vega 2020
rasse1977

 
Indlæg: 150
Tilmeldt: 6. feb 2014, 15:10
Geografisk sted: Bornholm

Re: Ă…bne/lukkede hovedtelefoner og USB DAC?

Indlægaf Ole » 9. mar 2014, 10:43

rasse1977 skrev:2) USB DAC
Jeg har kigget lidt på Alo PanAm der er udstyret med en USB dac. Hvis man f.eks. kobler en cd-afspiller eller en iPhone til den via RCA, går man så uden om dac-delen og bruger kun forstærkeren?


Deres hjemmeside siger stereo input til både rca og minijack, så det må være analog direkte til forstærkeren.

Har du set denne pĂĄ youtube? Den er lavet af Currawong fra Head-fi.org. Han er umiddelbart glad for ALO, men synes alligevel det virker som en god gennemgang.

Ole

Brugeravatar
 
Indlæg: 479
Tilmeldt: 6. feb 2012, 19:50
Geografisk sted: Kolding

Re: God lyd fra iPhone og PC

Indlægaf Claus-DK » 9. mar 2014, 13:14

Hvis vi forudsætter at kilde og forstærker er et andet budget, er der to muligheder..
Gå økonomivejen og prøve lidt forskelligt i den billigere ende og finde din lyd og så vokse stille og roligt, der er ikke det vilde værditab i vores hobby, men du vil ende op med hovedtelefoner til 4500 i stedet for 6000 i sidste ende..

Gå efter guldet i første hug, køb ind efter devicen, jeg tager det bedste for mig med det samme og løber min vej, langt væk fra de tosser på internet fora..

Jeg skal ikke gøre mig til dommer over hvad der er bedst, den første vej vil med garanti være dyrest, hvis vi forudsætter du rammer plet med den anden vej, fordelen er så at du ikke skal købe dine første dyre hovedtelefoner på et meget usikkert grundlag og du, når du når det punkt vil kunne foretage et bedre valg og undgå DYRE fejlkøb, som jo er risikoen ved den første vej...

Det er meget forskelligt fra person til person til person, hvordan man griber tingene an...

6000 er et stort budget til een hovedtelefon, vi er ret sikkert i toppen af superligaen til den pris, måske ikke toppen af Champions league, men mindst Superligaen, med mindre man falder for en eller anden modedille, så kan man få noget værre hø til prisen..

Umiddelbart vil jeg mene at du skal være klar til at smide mindst samme beløb efter resten af din lydkæde, udover din Iphone, hvis du vil opnå at opleve noget for den sidste ½del af hovedtelefonernes pris, når vi er i det leje..

Er det ikke planen ville jeg helt sikkert gå efter 2 par hovedtelefoner, en i 2500 kroners klassen og en i under 1000 kroner klassen og så bruge de sidste 2500 på forstærker/DAC, så er du rustet kilde og forstærker mæssigt til næste skridt, du kan også opgradere de andre led med tiden, i det hele taget vil sådan en plan åbne mere en den vil lukke og det kan jo ende med at Muldvarpen bliver lidt forpustet og der er vist ikke muldvarpe på Bornholm,så du kan jo løbe ind i en masse problemer der..
Hvad bruger man på Bornholm ?? importer i Muldvarpe ?? eller udhuler man en sild ?? Undskyld det med Silden lyder da OK, men jeg synes Muldvarpen er et mere gængs udtryk, nå jeg røvler vist lidt nu...
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Ă…bne/lukkede hovedtelefoner og USB DAC?

Indlægaf rasse1977 » 9. mar 2014, 15:23

Ole skrev:Deres hjemmeside siger stereo input til både rca og minijack, så det må være analog direkte til forstærkeren.


Det var også sådan jeg tolkede det, skulle bare lige være sikker. Og tak for link...

Claus-DK skrev:Umiddelbart vil jeg mene at du skal være klar til at smide mindst samme beløb efter resten af din lydkæde, udover din Iphone, hvis du vil opnå at opleve noget for den sidste ½del af hovedtelefonernes pris, når vi er i det leje.


Tak for de fornuftige ord Claus. Jeg er helt med på, at der skal være en sammenhæng mellem de forskellige led i kæden.

Jeg har slet ikke lagt mig fast pĂĄ noget endnu, men er ved at have et overblik over hvad jeg skal bruge:

- dac/amp, gerne en handy lille en der kan tages med rundt i huset eller en tur på ferie og som spiller godt med en række forskellige hovedtelefoner
- ĂĄbne hovedtelefoner
- lukkede hovedtelefoner

Budgettet pĂĄ 5-6000 passer nok meget godt og brugte dele er helt fint. Hvordan pengene skal fordeles pĂĄ ovenstĂĄende udstyr har jeg ikke overblik over. Jeg leder videre...

Claus-DK skrev:Hvad bruger man på Bornholm ?? importer i Muldvarpe ?? eller udhuler man en sild ?? Undskyld det med Silden lyder da OK, men jeg synes Muldvarpen er et mere gængs udtryk, nå jeg røvler vist lidt nu...


Kender godt muldvarpen, men har ikke hørt om den hule sild før...:-)
iPhone --> ALAC/Qobuz/Spotify --> Chord Mojo 2 --> Campfire Audio Vega 2020
rasse1977

 
Indlæg: 150
Tilmeldt: 6. feb 2014, 15:10
Geografisk sted: Bornholm

Re: God lyd fra iPhone og PC

Indlægaf Claus-DK » 9. mar 2014, 15:32

Er der muldvarpe på Bornholm, jeg har diskuteret det meget med en kollega, for jeg vandt en quiz på de spørgsmål for over et år siden, men vi diskutere det stadig..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: God lyd fra iPhone og PC

Indlægaf Coach-Z » 9. mar 2014, 16:12

Claus-DK skrev:Er der muldvarpe på Bornholm, jeg har diskuteret det meget med en kollega, for jeg vandt en quiz på de spørgsmål for over et år siden, men vi diskutere det stadig..



http://bornholmsnatur.naturstyrelsen.dk ... ldvarp.htm
Coach-Z

Brugeravatar
 
Indlæg: 439
Tilmeldt: 22. dec 2013, 00:31
Geografisk sted: Næstved

Re: God lyd fra iPhone og PC

Indlægaf Claus-DK » 10. mar 2014, 00:22

Det link har jeg sendt min kollega, men han nægter at bøje sig...
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: God lyd fra iPhone og PC

Indlægaf toppe » 10. mar 2014, 01:08

Claus-DK skrev:Det link har jeg sendt min kollega, men han nægter at bøje sig...


Det lyder som noget i stadig vil skændes om på plejehjemmet ruller1
toppe

Brugeravatar
Redaktør
 
Indlæg: 2037
Tilmeldt: 13. aug 2011, 16:46
Geografisk sted: Nørrebro

Re: God lyd fra iPhone og PC

Indlægaf rasse1977 » 14. mar 2014, 12:55

Så fik jeg lænset muldvarpen aka den hule sild og købt mig et par brugte, men meget velholdte HD650 og min iPhone har aldrig lydt bedre :grin:

Men det da meget sjovt at tænke på, at jeg kun hører noget af, hvad HD650 i virkeligheden kan levere, hvis de spændes på en passende forstærker. Så næste step er selvfølgelig at finde en amp eller dac/amp.

PĂĄ head-fi er der ret mange der mener, at Bottlehead Crack er "end game" for 650. Ulemperne er imo

- at jeg selv skal bygge den eller finde en der gider
- at den er grim
- at den ikke er særlig transportabel

De forskellige Schiit amps og dacs fĂĄr ogsĂĄ fine ord med pĂĄ vejen. ALO PanAm fĂĄr ogsĂĄ god kritik og der er sikkert 1000-vis af andre amps der spiller med hd650.

Er der nogen herinde der har erfaringer med hvordan hd650 spiller med "xxxx" amp + dac, eller kombineret amp/dac mĂĄ i meget gerne melde ind.
iPhone --> ALAC/Qobuz/Spotify --> Chord Mojo 2 --> Campfire Audio Vega 2020
rasse1977

 
Indlæg: 150
Tilmeldt: 6. feb 2014, 15:10
Geografisk sted: Bornholm

Re: God lyd fra iPhone og PC

Indlægaf Burning777 » 14. mar 2014, 13:38

Tillykke med dine HD650. Ganske simpelt en vidunderlig hovedtelefon som jeg ofte overvejer at anskaffe mig igen.

Det bedste jeg personligt har hørt HD650 spille er med en Meier Concerto hvis det skal være stationært. Meiers super neutrale lyd passer mig bare så godt sammen med HD650.

Skal det være transportabelt var min favorit en (meget dyr) LISA III eller Just Audio AHA-120 som begge har stort overskud og trækker HD650 rigtigt godt.

Men disse er dem jeg er kommet frem til efter at have lyttet med mine gamle HD650 til mange forstærkere. Der er helt sikkert mange andre muligheder og prisklasser der også vil gøre det rigtigt godt. :-)
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

ForegåendeNæste

Tilbage til Lydkilder

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 8 gæster