God lyd fra iPhone og PC



Re: God lyd fra iPhone og PC

Indlægaf Psymon » 22. feb 2014, 19:14

Hvis du overvejer magni/modi kan du ogsĂĄ kigge pĂĄ O2/oDAC, de skulle lyde ens.

O2/oDac kan købes hos http://www.headnhifi.com/ og http://epiphany-acoustics.co.uk/ begge i EU. Det kan enten købes som sammenbygget så den fylder mindre eller hver for sig, så amp kan køre på bat eller psu og derved bliver den faktisk transportabel.
Psymon

 
Indlæg: 786
Tilmeldt: 18. nov 2012, 13:11
Geografisk sted: Brønshøj

Re: God lyd fra iPhone og PC

Indlægaf Ole » 22. feb 2014, 19:27

Claus-DK skrev:En Iphone kan aflæse filer og sende information videre til noget der kan spille musik, en afspiller kan spille musik.

Det jeg mener med en anden kilde er ikke at din Iphone ikke kan spille musik, men der skal gøres en masse krumspring og bruges en masse penge for at nå en X3´s niveau, langt mere end dobbelt så meget som en X3 koster, jeg har selv dockkabler til min Ipod der koster mere end en X3 og det er bare et latterligt kabel..

En Iphone er ikke designet til at afspille musik, den kan afspille musik, men jeg kan også bruge langrendsski efter en båd og stå på vandski, det er bare ikke en optimal løsning.

Ligesom et multiværktøj aldrig bliver lige så godt at bruge som et sæt rigtigt værktøj, er en Iphone ikke så god til at spille musik som en musikafspiller...

Man kan også spille fodbold i gummistøvler..

Løbe 100 meter løb i waders..

En dedikeret musikafspiller vil også være en mere langtidsholdbar løsning, for vil man noget seriøst med transportabel lyd, tror jeg hurtigt man bliver træt af at have 3 kasser koblet sammen med elastikker, med hver deres batteri, liggende i lommen...

Og jeg tør næsten love dig at havde den almindelige CDafspiller været erstattet af en afspiller ville det have lydt endnu bedre, med mindre den bare fungerede som transport (ligesom en Iphone) til en ekstern DAC...


Vil lige tillade mig at kommentere Claus :-) Og et øjeblik og negligere problematikken omkring at en mobiltelefon decideret ikke kan trække bestemte hovedtelefoner.

Jeg vil langt henad vejen give dig ret Claus, især omkring det med krumspring og økonomi-delen, hvis man ser isoleret på en iPhone som dap. Men er måske ikke helt enig omkring hvor entydigt det er, hvad der er bedre end andet når man er ovre i det mobile domæne, fordi der kan spille en del andre faktorer ind. Der er jo en grund til der eksisterer schweizerknive og Gerber multi tools....det er fordi de ikke kan hvad hver enkelt specialiceret værktøj kan lige så godt, men de kan det "godt nok" i forhold til den helt konkrete use case og kommer med deres egne fordele i form af primært plads-/vægtbesparelse.

Hvis jeg som eksempel tager den måde jeg selv bruger mobil lyd på, så har jeg lydmæssigt to brugssituationer, når jeg er på farten 1) Jeg bevæger mig rundt (i helt fysisk forstand) 2) Jeg sidder stille (tog/hotel mv).

I situation 1 vil en del af de fine nuancer gĂĄ tabt, hvorfor jeg i 90% af tiden faktisk bare bruger mine iems direkte ud af min iPhone, det er "godt nok", let setup, kan hĂĄndtere telefonopkald direkte med inline mic/remote, let justere lydstyrke mv. De sidste 10% befinder jeg mig i naturen, hvor der er mere stille og jeg kan fĂĄ mere ud af en bedre lydkvalitet.

I situation 2 kan jeg langt det meste af tiden i langt højere grad nyde detaljerne i musikken uden at blive forstyrret af et højt støjniveau fra omgivelserne (toget nogle gange undtaget hehe) og skal ikke være opmærksom på alt muligt andet i mine omgivelser.

Setup alternativer, mobil og laptop er obligatoriske:
A: iPhone, macbook, DAP, amp/DAC = 4 enheder
B: iPhone, macbook, DAP = 3 enheder
C: iPhone, macbook, amp/DAC = 3 enheder

A = bedst lyd, men 1 enhed mere at holde opladet og bære rundt på
B = bedre lyd, når jeg bevæger mig rundt, men dårligere lyd, når jeg sidder stille og fuldt ud kan værdsætte lydkvaliteten
C = dårligste lyd, når jeg bevæger mig rundt, men lige så god lyd som A, når jeg sidder stille og fuldt ud kan værdsætte lydkvaliteten

Jeg har forkastet A pga. ovenstående ulemper og af B og C foretrækker jeg personligt C.

Det er som sagt ikke fordi jeg er lodret uenig eller mener at C nødvendigvis er "sandheden" for andre, men synes der er en del kompleksiteter ved mobil lyd, som gør at ret forskellige løsninger kan være den "rigtige" for den enkelte og man nok skal forholde sig til en del ting før man "vælger", da man ellers kan komme til at bruge en del penge uden at få bedst udbytte af det.

Nå sikke meget vrøvl jeg fik rablet af mig....vil gå ud og lave noget mad i stedet, det er jo snart spisetid ;-)
Ole

Brugeravatar
 
Indlæg: 479
Tilmeldt: 6. feb 2012, 19:50
Geografisk sted: Kolding

Re: God lyd fra iPhone og PC

Indlægaf Ole » 22. feb 2014, 19:28

Psymon skrev:Hvis du overvejer magni/modi kan du ogsĂĄ kigge pĂĄ O2/oDAC, de skulle lyde ens.

O2/oDac kan købes hos http://www.headnhifi.com/ og http://epiphany-acoustics.co.uk/ begge i EU. Det kan enten købes som sammenbygget så den fylder mindre eller hver for sig, så amp kan køre på bat eller psu og derved bliver den faktisk transportabel.


Før jeg daffer ud og laver mad....Head n Hifi er i Schweiz, så forvent told/moms ;-)
Ole

Brugeravatar
 
Indlæg: 479
Tilmeldt: 6. feb 2012, 19:50
Geografisk sted: Kolding

Re: Sv: God lyd fra iPhone og PC

Indlægaf vaskebjørnen » 22. feb 2014, 20:18

Ole skrev:
Psymon skrev:Hvis du overvejer magni/modi kan du ogsĂĄ kigge pĂĄ O2/oDAC, de skulle lyde ens.

O2/oDac kan købes hos http://www.headnhifi.com/ og http://epiphany-acoustics.co.uk/ begge i EU. Det kan enten købes som sammenbygget så den fylder mindre eller hver for sig, så amp kan køre på bat eller psu og derved bliver den faktisk transportabel.


Før jeg daffer ud og laver mad....Head n Hifi er i Schweiz, så forvent told/moms ;-)


Men det er muligt og lokke head n hifi til til at sende fra Tyskland :)

Sendt fra min GT-I9305 med Tapatalk
WARNING:DO NOT ATTEMPT TO DRIVE OR OPERATE HEAVY MACHINERY WHILE PLAYING YOUR AIR GUITAR

[GEAR] On the go: Ipod 160GB : Qusp LOD : Alo RX : Future Sonics Atrio
vaskebjørnen

Brugeravatar
Kabelsnedker
 
Indlæg: 2165
Tilmeldt: 19. nov 2011, 15:13
Geografisk sted: Næstved

Re: God lyd fra iPhone og PC

Indlægaf Psymon » 22. feb 2014, 21:11

Som vaskebjørnen siger kan de sende fra Tyskland ;-)

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk
Psymon

 
Indlæg: 786
Tilmeldt: 18. nov 2012, 13:11
Geografisk sted: Brønshøj

Re: God lyd fra iPhone og PC

Indlægaf Ole » 22. feb 2014, 21:33

Damn, jeg føler mig snydt! Måtte af med told, moms og ekspeditionsgebyr da jeg købte min :-)
Ole

Brugeravatar
 
Indlæg: 479
Tilmeldt: 6. feb 2012, 19:50
Geografisk sted: Kolding

Re: God lyd fra iPhone og PC

Indlægaf rasse1977 » 22. feb 2014, 21:53

Ole skrev:C = dårligste lyd, når jeg bevæger mig rundt, men lige så god lyd som A, når jeg sidder stille og fuldt ud kan værdsætte lydkvaliteten

Jeg har forkastet A pga. ovenstående ulemper og af B og C foretrækker jeg personligt C.


Tak for dit indlæg Ole (og selvfølgelig også alle jer andre...), godt at se, at jeg ikke er den eneste der skriver lange indlæg :-)

Jeg er meget enig i det du skriver om at finde et niveau hvor det er "godt nok". Og det var faktisk den følelse jeg stod med hos KT Radio, da jeg hørte HD650 direkte på min iPhone for et par dage siden - det lød "godt nok" til at jeg ikke følte det store behov for at bruge penge på flere transportable stumper.

Jeg tænker derfor, at det ville være en meget bedre investering at købe noget stationært grej der kan udnytte det fulde potentiale i HD650 (eller hvad jeg nu engang ender med at købe).

O2/oDAC ser spændende ud og det virker som om man får ret meget for pengene...?
iPhone --> ALAC/Qobuz/Spotify --> Chord Mojo 2 --> Campfire Audio Vega 2020
rasse1977

 
Indlæg: 150
Tilmeldt: 6. feb 2014, 15:10
Geografisk sted: Bornholm

Re: God lyd fra iPhone og PC

Indlægaf Anda » 22. feb 2014, 22:19

Jeg vil gerne smide Audio-Gd NFB-15.2 ind i kampen :grin:
http://www.audio-gd.com/Pro/Headphoneamp/NFB1532/NFB15.32EN.htm

Jeg har ikke erfaring med 15.2'eren, men har generelt gode erfaringer med Audio-Gd og har selv en af deres WM8741-baserede DACs.
HiFiMAN HE-6 | Yamaha M-4 | Palmer Monicon | Audio-GD SA-1.32 | Gustard U10
Grejliste
Anda

Brugeravatar
 
Indlæg: 2239
Tilmeldt: 15. nov 2011, 00:46
Geografisk sted: København V

Re: God lyd fra iPhone og PC

Indlægaf davidsh » 22. feb 2014, 22:59

Altså, hvis vi taler iPhone er forstærkeren helt klart det svage led, i hvert fald er det sådan i iPhone 4. Mangler både output og lyder ganske enkelt ikke så godt igen syns jeg


Sent from my iPhone using Tapatalk
Hovedtelefoner: B&O H6, Hifiman HE-500, Hifiman HE-5LE, Koss KSC75, Sennheiser HD800, Sennheiser Momentum, Stax Sigma (NB), Stax SR-307, Stax Lambda Signature
Forstærkere: Musical Fidelity X-can V8P, Stax SRM-T1, Emotiva Mini-X
DAC's: Danish Audio Design DAC 05
Kilde:Fiio X3, PC
davidsh

Brugeravatar
 
Indlæg: 1799
Tilmeldt: 26. nov 2012, 14:16
Geografisk sted: Ă…rhus, Danmark

Re: God lyd fra iPhone og PC

Indlægaf Ole » 22. feb 2014, 23:35

davidsh skrev:Altså, hvis vi taler iPhone er forstærkeren helt klart det svage led, i hvert fald er det sådan i iPhone 4. Mangler både output og lyder ganske enkelt ikke så godt igen syns jeg


Sent from my iPhone using Tapatalk


Jeg kører godt nok med 5S og kan ikke helt huske hvordan en 4 lyder det er jo efterhånden nogle generationer tilbage, men det er ingen tvivl om du har ret ang. at amp-delen er det svage led. Jeg er jo lidt halvgammel, så hørelsen ikke er hvad den har været og iems har den nok trods alt også lidt lettere ved at styre end fullsize. Synes nu ikke det er så galt i en snæver vending, selvom det naturligvis ikke kan holde til kritisk lytning :-)

Men tænk på alle de penge man kan spare, hvis man synes det er "godt nok" også med fullsize. Og mon ikke stakkels Rasmus nok skal blive ledt i fordærv alligevel, ligesom alle andre her på siden, når han får lyttet til tingene på et stationært setup :mrgreen:
Ole

Brugeravatar
 
Indlæg: 479
Tilmeldt: 6. feb 2012, 19:50
Geografisk sted: Kolding

Re: God lyd fra iPhone og PC

Indlægaf Claus-DK » 23. feb 2014, 01:00

Det smarte ved min løsning er at den virker mere multi end en Iphone..
Den spiller godt alene
Den kan bruges som stationær løsning, sluttes til en PC og fungere som DAC/Amp.
Den kan opgraderes med andre led i kæden på nøjagtig samme måde som en Iphone, bare til en brøkdel af prisen.
Du kan endda bruge den som ekstern forstærker til din Iphone.

Der er absolut ingen argumenter i forbindelse med lydkvalitet der modsiger min løsning..

Bruger du HD650 på farten vil det være en god løsning og give et godt resultat, det bliver jo sådan at NÅR du hører dem med en anstændig kilde, kan du ikke bruge din Iphone som kilde mere og så skal du alligevel ud og finde en bedre transportabel løsning..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12676
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Sv: God lyd fra iPhone og PC

Indlægaf Coach-Z » 23. feb 2014, 09:34

Nu tror jeg at jeg forstĂĄr dig...

HD650 har godt af forstærkning og han mangler en dac til sin pc.

Fiio X3 bliver både den stationære dac/amp til pc'en og så har han yderligere den mulighed at have en bærbar løsning skulle han ønske det.

Så er både iPhone og PC dækket ind som ønsket.



/Coach-Z

"Sendt fra min bærbare fladskærm med tæppesnak!!"
Coach-Z

Brugeravatar
 
Indlæg: 439
Tilmeldt: 22. dec 2013, 00:31
Geografisk sted: Næstved

Re: God lyd fra iPhone og PC

Indlægaf rasse1977 » 23. feb 2014, 11:03

Ole skrev:Og mon ikke stakkels Rasmus nok skal blive ledt i fordærv alligevel, ligesom alle andre her på siden, når han får lyttet til tingene på et stationært setup :mrgreen:


Tror ikke jeg har noget imod at blive ledt i fordærv...:-) Det er altid fedt at bruge penge på nyt grej.

Claus-DK skrev:Den kan bruges som stationær løsning, sluttes til en PC og fungere som DAC/Amp.

det bliver jo sådan at NÅR du hører dem med en anstændig kilde, kan du ikke bruge din Iphone som kilde mere


Claus, jeg er helt med pĂĄ dine argumenter.

Hvis man kun forholder sig til lydkvalitet hjemme i lænestolen, hvilken af følgende 2 løsninger giver så bedst lyd for pengene?:

1) HD650 og Fiio X3 (som afspiller eller som dac/amp til min Macbook)
2) HD650 og en stationær dac/amp i ca. samme prisklasse som X3, stadig med min Macbook som afspiller

Jeg vil helst undgå at gå på kompromis med lyden hjemme i lænestolen, så hvis løsning 2 lyder bedre er det den jeg vælger. Men hvis X3 spiller lige op med et stationært sæt, så er det selvfølgelig den løsning der vinder, da den så også kan tages med rundt.

Vil en X3 være i stand til at udnytte HD650 optimalt?
iPhone --> ALAC/Qobuz/Spotify --> Chord Mojo 2 --> Campfire Audio Vega 2020
rasse1977

 
Indlæg: 150
Tilmeldt: 6. feb 2014, 15:10
Geografisk sted: Bornholm

Re: God lyd fra iPhone og PC

Indlægaf davidsh » 23. feb 2014, 12:15

Jeg vil bestemt tro at et stationært setup vil give bedre lyd..


Sent from my iPhone using Tapatalk
Hovedtelefoner: B&O H6, Hifiman HE-500, Hifiman HE-5LE, Koss KSC75, Sennheiser HD800, Sennheiser Momentum, Stax Sigma (NB), Stax SR-307, Stax Lambda Signature
Forstærkere: Musical Fidelity X-can V8P, Stax SRM-T1, Emotiva Mini-X
DAC's: Danish Audio Design DAC 05
Kilde:Fiio X3, PC
davidsh

Brugeravatar
 
Indlæg: 1799
Tilmeldt: 26. nov 2012, 14:16
Geografisk sted: Ă…rhus, Danmark

Re: God lyd fra iPhone og PC

Indlægaf Claus-DK » 23. feb 2014, 12:47

Da jeg startede som tosse, var HD650 toppen af poppen, de var Sennheiser´s topmodel i mange år, så der har været så mange tråde om dem på head-fi at man tror det er løgn..
De er også blevet parret med alt inden for forstærkere og der er mange der er gået/gik totalt amok og smed formuer efter deres setup, så det korte svar vil være NEJ og NEJ og NEJ.

Der kan ske sjove ting når man opbygger sin kæde, ting kan opfører sig ret anderledes end man regnede med og det kan være meget svært at forudsige hvor godt en kombination lyder i forhold til en anden, der skal man have sine ører til hjælp..

Det er dog ikke mit indtryk at vi er ude i et "det bedst mulige setup" uden begrænsninger, vi er ude i bedst mulig lyd for Xantal kroner, det er vi altid, så for at tage det fra bunden må det være et nej, du finder intet i den prisklasse der driver HD650 optimalt, men du kan trække dem til omkring 98-99 % og det er bestemt ikke noget at kimse af..

Umiddelbart vil jeg mene at X3 og f.eks AuneX1 er på nogenlunde samme niveau, de har begge deres fordele og ulemper, f.eks er X3 batteri drevet hvilket giver både ulemper og fordele, lydmæssigt vil jeg dog mene at der kun er fordele, ulemperne kommer når batteriet er fladt, man kan også svagt hører lyset i displayet og det kan også summe meget svagt når man lader den, det er batteri tingene´s svøbe og plager de fleste dac/amp på batterier..
Jeg tvivler dog på at det kan høres med HD650, da de ikke er så følsomme overfor sådan nogle sager..

En der kører på netstrøm er sårbare overfor alt muligt skidt i vores strøm og det er upraktisk med en 8 KM forlængerledning når man er ude og gå med køteren..

Jeg ville aldrig nævne X3 hvis jeg ikke mente den kunne klare opgaven og sammenligner jeg med de DAC/amp jeg kender i prisklassen, der er MANGE og man kan jo ikke kende det hele, er den bestemt rustet til opgaven.

Set fra et rent kvalitet´s standpunkt kan der være fordele at hente ved at gå en anden vej, men de er ikke ret store, der hvor det bliver svært er hvordan de forskellige ting passer ind i din smag..

Løsningen med en X3 i forhold til en anden DAC/amp i prisklassen er nogenlunde af samme styrke, her er det smagen der vil afgøre det..

Så det lange svar ville være: tjah, nå ja, og sikkert nok rulle4 ruller1

Alt andet lige vil du dog vinde sĂĄ meget ved det transportable brug (og du vil komme til at savne det, hvis du har det hjemme i stuen), at det ikke er en helt fair match..

Du vil kunne finde en DAC/amp i samme prisklasse du synes lyder bedre, men du vil finde lige sĂĄ mange der er dĂĄrligere..

Nu skal du altid spise brød til, jeg har intet sted i huset hvor jeg skal bevæge mig mere end 2 meter for at få et par hovedtelefoner, jeg er bindegal, hovedtelefoner fylder mere i mit liv end fodbold gør for et medlem af FCK´s fanklub, jeg har flere hovedtelefoner end de fleste har underbukser..

Jeg samler på hovedtelefoner, jeg ejer et forum om hovedtelefoner, jeg har endda en butik der sælger hovedtelefoner, så husk at jeg er ham, der ikke rigtigt kunne styre sig, om det er bajere eller hovedtelefoner kan næsten komme ud på et, dog tror jeg bajere ville være lidt mere usundt for mig, men jeg har ikke de der stopklodser, der siger til normale folk, at 37 par hovedtelefoner må da være NOK, det er nærmest ligesom kvinder og sko, man kan ikke få nok..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12676
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Sv: God lyd fra iPhone og PC

Indlægaf Coach-Z » 23. feb 2014, 17:42

Claus-DK skrev:Nu skal du altid spise brød til, jeg har intet sted i huset hvor jeg skal bevæge mig mere end 2 meter for at få et par hovedtelefoner, jeg er bindegal, hovedtelefoner fylder mere i mit liv end fodbold gør for et medlem af FCK´s fanklub, jeg har flere hovedtelefoner end de fleste har underbukser..

Jeg samler på hovedtelefoner, jeg ejer et forum om hovedtelefoner, jeg har endda en butik der sælger hovedtelefoner, så husk at jeg er ham, der ikke rigtigt kunne styre sig, om det er bajere eller hovedtelefoner kan næsten komme ud på et, dog tror jeg bajere ville være lidt mere usundt for mig, men jeg har ikke de der stopklodser, der siger til normale folk, at 37 par hovedtelefoner må da være NOK, det er nærmest ligesom kvinder og sko, man kan ikke få nok..


Klasse skrevet det der :-)..

Billede

(er jeg blevet nødt til at sætte op til min kones sko.. Og så der der stadig 10-15 par der ikke er plads til + de sko hun har stående på kontoret :-D...)



/Coach-Z

"Sendt fra min bærbare fladskærm med tæppesnak!!"
Coach-Z

Brugeravatar
 
Indlæg: 439
Tilmeldt: 22. dec 2013, 00:31
Geografisk sted: Næstved

Re: God lyd fra iPhone og PC

Indlægaf rasse1977 » 24. feb 2014, 16:05

Claus-DK skrev:Så det lange svar ville være: tjah, nå ja, og sikkert nok rulle4 ruller1


Tak for det meget præcise svar :-)

DAP-tanken er lidt ny for mig, men jeg har nu fået læst lidt om X3. Hvis jeg tager de helt store hifi-snob-briller på, så tænker jeg følgende:

1) brugerfladen/brugervenligheden er ikke i nærheden af iPhone/iPod
2) mapper/playlists kan ikke uden videre synkroniseres med iTunes
3) lyden er ikke sĂĄ god som dyrere alternativer (det giver som regel sig selv), som Ă©n skriver:
The X3 is a nice player but it isn't high fi. the ipod + cass is a few levels up but it's a lot bigger. So maybe if you want hi fi, look at the AK or something
4) mit behov for at mit setup er ultra transportabelt (ala X3 eller en anden DAP) er ikke ret stort.

Jeg bor på Bornholm, så jeg sidder ikke mange timer i metro og tog hver dag. Jeg kører i bil eller cykler de ca. 20 km hver vej og har ikke brug for at høre musik hverken i bilen eller på cyklen. Jeg hører i øvrigt heller aldrig musik når jeg er ude i naturen. På arbejde deler jeg kontor med 3 andre og der passer mine PX100 fint ind, da de er diskrete og jeg kan følge med i hvad de andre snakker om.

Så det setup jeg tror der passer bedst til mit forventede brug er en stationær løsning i "rigtig hifi-kvalitet", der også kan tages med hvis det er nødvendigt (f.eks. rundt i huset, på kontoret eller på ferie), men det er altså ikke noget der skal med i tasken hver eneste dag. Det skal måske flyttes rundt et par gange om måneden eller noget...?

Det kan sagtens være, at X3 er fint. Det kan også være, at en Centrance hifi-m8 vil være en bedre løsning på trods af den langt højere pris. Det er virkelig svært at sige, når man ikke har hørt nogen af dem. Selvom det her review er ret godt:

http://parttimeaudiophile.com/2013/09/1 ... -fidelity/
iPhone --> ALAC/Qobuz/Spotify --> Chord Mojo 2 --> Campfire Audio Vega 2020
rasse1977

 
Indlæg: 150
Tilmeldt: 6. feb 2014, 15:10
Geografisk sted: Bornholm

Re: God lyd fra iPhone og PC

Indlægaf toppe » 24. feb 2014, 21:21

Hvis du ikke hører musik under transport og du er tilfreds med dine px100 på kontoret er det helt sikkert et stationært setup, som du bør gå efter :-)
Jeg elsker selv mine px100 når jeg er ude, men jeg har brugt mine sparepenge på at få god lyd hjemme i lænestolen, for det er dér jeg rigtig lytter til musik. Andre har det omvendt, vi har forskellige behov, så det er godt at du er blevet afklaret mht til dine behov - den perfekte løsning der kan det hele findes ikke rigtigt; jeg er ihvertfald ikke stødt på den ;-)

Edit: Når du har købt hovedtelefon kan du overveje at melde dig på denne tour: viewtopic.php?f=44&t=1691
Om den har juice nok til at trække ex hd650 ved jeg ikke, men det er imho en ret fin og neutral dac/amp som ikke koster en bondegård. Og så er den nem at tage med rundt i huset/på udflugt ;-)
toppe

Brugeravatar
Redaktør
 
Indlæg: 2037
Tilmeldt: 13. aug 2011, 16:46
Geografisk sted: Nørrebro

Re: God lyd fra iPhone og PC

Indlægaf Claus-DK » 25. feb 2014, 01:16

Hvis du vil ad Iphone vejen og det er der intet forkert i, ville det måske være en god idé med en billigere og lettere hovedtelefon når du en sjælden gang er langs..
Et sæt som f-eks Superlux HD681 koster omkring 200 kroner og jeg vil umiddelbart mene at den vil spille bedre end HD650 direkte fra en "svag" kilde..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12676
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: God lyd fra iPhone og PC

Indlægaf rasse1977 » 25. feb 2014, 10:06

Claus-DK skrev:Hvis du vil ad Iphone vejen og det er der intet forkert i, ville det måske være en god idé med en billigere og lettere hovedtelefon når du en sjælden gang er langs..
Et sæt som f-eks Superlux HD681 koster omkring 200 kroner og jeg vil umiddelbart mene at den vil spille bedre end HD650 direkte fra en "svag" kilde..


Det lyder som et fint forslag. Det er ikke fordi jeg vil iPhone vejen koste hvad det vil, men jeg har bĂĄde iPhone, iPod og Macbook sĂĄ det hele spiller sammen og brugerfladen fĂĄs ikke bedre (imo).

Hvor store er kopperne på HD681? Er det en on-ear eller over-ear (måske et dumt spørgsmål, men jeg blev overrasket over hvor små Momentum var i virkeligheden, efter kun at have set billeder af dem på nettet).

Er det nogen du sælger?
iPhone --> ALAC/Qobuz/Spotify --> Chord Mojo 2 --> Campfire Audio Vega 2020
rasse1977

 
Indlæg: 150
Tilmeldt: 6. feb 2014, 15:10
Geografisk sted: Bornholm

ForegåendeNæste

Tilbage til Lydkilder

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 6 gæster