Søger forslag/erfaringer med netværksafspiler



Re: Søger forslag/erfaringer med netværksafspiler

Indlægaf SNI » 12. feb 2015, 18:07

LarsHP skrev:@ SNI og andre, der har forstand på den slags:
Hvordan ser det så ud mht. signal via WiFi? Så kommer der ihvertfald ikke "beskidt" strøm ind... og så længe det trådløse signal er stærkt/godt nok, er den vel god - eller hvad?

Jeg vil helt klart foretrække at min computer kører mediaserver-funktionen, da skanning mv. går meget, megt hurtigere på den måde.

Mht. lineær strømforsyning:
I Stereophile's test kunne testeren ikke høre nogen forskel mellem standard strømforsyningen og en lineær, og John Darko (DigitalAudioReview) kunne med flere af slagsen heller ikke finde nogen hørbar forskel, men endte med en lineær strømforsyning alligevel til sidst, som han mente gav en anelse bedre lyd... Så OK, det er muligt, der er en forskel, men ud fra det jeg hidtil har læst mig til, så har jeg ikke kastet penge eller kræfter i projektet, når disse folk ikke fandt nogen eller nogen særlig forskel. Nu har jeg imidlertid en gammel strømforsyning, som er til min WM-D6 Walkman. Den skal være lineær - ud fra størrelse og vægt at bedømme, så det skal prøves ud.


@LarsHP
WIFI burde som du siger være en rigtig god løsning, og i mange tilfælde er det sikkert også tilfældet, bare ikke med SBT.
Jeg har forsøgt mig med wireless streaming til SBT, men det er nogo. Årsagen hertil han jeg kun gisne om, men jeg tror det har med at gøre, at SBT helst ikke skal arbejde ret meget. Jeg kan ikke finde på andet lige på en stående fod.

Mht. lineær PSU til SBT vil jeg sige, at jeg fik min SBT som en af de første herhjemme, jeg opgav den til HI-FI lyd efter nogle få dage.
Den var milevidt fra at performe som et godt CD drev.
Efter at have haft den i nogle måneder fik jeg den idé, at slutte den til 5V udtaget på en B&O laboratorieforsyning. Jeg var nær faldet ned af sofaen. Pludselig begyndte det at ligne noget. Derfor byggede jeg en simpel reguleret lineær PSU til den, hvilket jeg aldrig har fortrudt.
Senere byggede jeg en lineær PSU til min HDD, hvilket også viste sig at være en rigtig najs ting.
På et tidspunkt sad den medfølgende SBT PSU i min strømskinne uden at være sluttet til noget som helst, og så hev jeg den ud af en eller anden grund, og selv det er hørbart.
Så jeg foreslår at du kommer i gang, så der kan komme musik i øreklappofonerne 4musik
Hvis du kan gå stille med dørene, så kan du melde dig ind i verdens måske mest hemmelige HIFI nørd gruppe her: http://www.facebook.com/groups/elabs.dk/ ;-)
SNI

 
Indlæg: 41
Tilmeldt: 19. nov 2014, 16:13

Foregående

Tilbage til Lydkilder

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 8 gæster

cron