Ibasso DX50 kontra FiiO X3



Ibasso DX50 kontra FiiO X3

Indlægaf Claus-DK » 14. apr 2014, 03:03

SĂĄ blev jeg den heldige ejer af begge maskiner..

Jeg skal have mere tid inden jeg går i detaljer med lyden, men her kommer der lidt første indtryk..

Dx50 vinder på pænere design og bedre anbragt knapper og mulighed for at navigerer ved hjælp af touchscreen.

X3 trækker det længste strå, med hensyn til at finde ud af hvordan det fungerer med SDkort, det er ikke svært på nogle af dem. Der er MANGE flere bøffer i en X3, X3 viker som USB-DAC.

DX50 er lidt bredere og tykkere og X3 er lidt længere, så DX50 fylder mest, men har en mere behagelig form, det er dog lidt underligt at have jacken siddende i bunden..

Skærmene er samme størrelse.

Betjeningen, der kan jeg bedst lide X3, men det er nok mest fordi jeg kender den og har brugt den mere, men det er førstehåndsindtryk det her, DX50 er IKKE en åbenbaring i betjeningen, det er X3 bestemt heller ikke, de hører dog begge til den gode del af kineserDAPs..

Lyd meget kort, X3 er mere mørk og har mere spark i bassen, DX50 virker mere neutral og lidt kedelig, altså kedelig på den gode måde..

Der vil komme mere og inden i spørger, ja der er en chance for at jeg måske har mulighed for at få tiden og lejligheden til at tage et foto eller to, men kun hvis min hund ikke har ædt mit kamera...
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12673
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Ibasso DX50 kontra FiiO X3

Indlægaf Buyer no 1 » 14. apr 2014, 20:04

Spændende!

Glæder mig til fortsættelsen... popsy
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Re: Ibasso DX50 kontra FiiO X3

Indlægaf Buyer no 1 » 16. maj 2014, 23:15

popsy

HĂĄber ikke at hunden ĂĄd dit kamera ... ruller1
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Re: Ibasso DX50 kontra FiiO X3

Indlægaf Claus-DK » 17. maj 2014, 00:05

Ha den har ædt fire eller fem par inears..

Jeg har stort set udelukkende brugt DX50 på jobbet med mine Nail2, det er en fin kombination, i længden trækker dx50 det lange strå hos mig, ikke på grund af lyden, men ene og alene fordi den er lettere at betjene..

Lydkvaliteten er en smagssag og jeg vil ikke mene den ene er bedre end den anden, X3 er mere sjov og dx50 er mere neutral og går man efter lyden er det, det man skal vælge imellem..

DX50 er ikke uden fejl og på nogle områder kan den være lidt træls at have i lommen, knapperne er placeret lidt for yderligt og den skipper nogle gange når jeg sidder på hug, eller skal op af stiger eller kravle under rør på margarinefabrikken, det er træls når man ofte hører lydbøger, med musik er det lidt ligemeget for så hører jeg bare den næste seng.
Den kan spille omkring de 10-12 timer på en opladning som tager under to timer, så det er nogenlunde som en sansa clip og lidt længere end x3..

lydstyrken er lige regulerbar nok, jeg har slet slet ikke brug for de omkring 700 step den tilbyder, der er X3 med sine 80 mere passende, jeg render dog ikke og skruer op og ned sĂĄ det betyder ikke sĂĄ meget..

Det er også lidt vanskeligt at bruge touchskærmen med fede pølsefingre, men igen jeg en simpel mand som trykker play og tager alle mine sange på shuffle, så det er ikke et emne for mig, det er dog nemmere at navigere på dx50 og den er også bedre til at læse tags..

Der er ikke nogen af de to der er spor dårlige, de gør begge det de skal og er gode til det..

Skulle jeg vælge en af dem, med den viden jeg har nu ville jeg købe dem begge...
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12673
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Ibasso DX50 kontra FiiO X3

Indlægaf Lanzky » 29. maj 2014, 14:55

Claus-DK skrev:den skipper nogle gange når jeg sidder på hug, eller skal op af stiger eller kravle under rør på margarinefabrikken, det er træls når man ofte hører lydbøger, med musik er det lidt ligemeget for så hører jeg bare den næste seng.


Der er en fin lĂĄseknap til at undgĂĄ den slags.
Lanzky

Brugeravatar
 
Indlæg: 416
Tilmeldt: 22. nov 2012, 16:47
Geografisk sted: København

Re: Ibasso DX50 kontra FiiO X3

Indlægaf Claus-DK » 29. maj 2014, 15:54

Det er der, men så skal man til at bøvle med den for at skifte nummer og så ryger det smarte med at kunne betjene den igennem stoffet, hvilket er vigtigt for mig..

Jeg er begyndt at bruge låsefunktionen, men det ville være dejligt hvis det ikke var nødvendigt, jeg kan godt lide at ting er simple og let tilgængelige når jeg er på arbejde, det duer jo ikke at sige til chefen, "vent lige jeg skal lige have fat i den her inden vi kan tale sammen.."

Jeg tror ikke en "normal" bruger overhovedet ville bemærke min problemstilling, jeg bruge mit grej i et ekstremt miljø, jeg sidder ikke ved at bord og arbejder, gjorde jeg det ville det slet ikke være et emne for mig..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12673
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Ibasso DX50 kontra FiiO X3

Indlægaf Henrik_sdk » 29. maj 2014, 17:25

har du fĂĄet den nye opdatering?
Henrik_sdk

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 2385
Tilmeldt: 1. apr 2011, 23:46
Geografisk sted: Ringsted

Re: Ibasso DX50 kontra FiiO X3

Indlægaf davidsh » 29. maj 2014, 20:19

Henrik_sdk skrev:har du fĂĄet den nye opdatering?

Betaen til x3? Den er ret fed faktisk.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Hovedtelefoner: B&O H6, Hifiman HE-500, Hifiman HE-5LE, Koss KSC75, Sennheiser HD800, Sennheiser Momentum, Stax Sigma (NB), Stax SR-307, Stax Lambda Signature
Forstærkere: Musical Fidelity X-can V8P, Stax SRM-T1, Emotiva Mini-X
DAC's: Danish Audio Design DAC 05
Kilde:Fiio X3, PC
davidsh

Brugeravatar
 
Indlæg: 1799
Tilmeldt: 26. nov 2012, 14:16
Geografisk sted: Ă…rhus, Danmark

Re: Ibasso DX50 kontra FiiO X3

Indlægaf Ostebaronen » 29. maj 2014, 20:51

De har i hvert fald gjort lidt mere ud af UI pĂĄ den nye Firmware.
Mmm... Ost...
Ostebaronen

Brugeravatar
Code Poet
 
Indlæg: 2481
Tilmeldt: 17. maj 2011, 10:00
Geografisk sted: Søllerød

Re: Ibasso DX50 kontra FiiO X3

Indlægaf Psymon » 30. maj 2014, 08:48

Har lige opdateret, og kan glæde mig over at kunstnerne endelig har album opdeling!

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk
Psymon

 
Indlæg: 786
Tilmeldt: 18. nov 2012, 13:11
Geografisk sted: Brønshøj


Tilbage til Lydkilder

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 8 gæster

cron