Hvilken DAP?



Hvilken DAP?

Indlægaf sorenwrang » 15. apr 2014, 23:34

Jeg er på udkig efter en musikafspiller der skal drive mine Beyerdynamic DT-770 Pro (250 ohm). Jeg har indtil videre kigget mest på FiiO X3 og X5. Såvidt jeg kan se, er X5 en markant opgradering ift X3 - så det virker som om den er de 1300 kr ekstra værd.
Hvilke andre DAP er værd at overveje?

Det er måske en god idé lige at beskrive mit "niveau". Jeg lytter typisk til MP3-filer i 320 kbps kvalitet samt FLAC, gennem mine Beyerdynamic DT-770 Pro (250 ohm) som er tilsluttet en Cambridge DacMagic Plus DA-konverter.

På forhånd tak for hjælpen =)

- Søren
sorenwrang

 
Indlæg: 3
Tilmeldt: 15. apr 2014, 23:29

Re: Hvilken DAP?

Indlægaf Claus-DK » 16. apr 2014, 01:31

Jeg ville mene at DX familien fra Ibasso også burde være med i dine forstudier, jeg har selv X3 fra FiiO og DX50 fra Ibasso, den ene er ret ny så jeg er endnu ikke helt sikker på hvad jeg bedst kan lide af de to, jeg hælder til lyden fra FiiO og betjeningen fra Ibasso..
De er nogenlunde lige gode..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12673
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Hvilken DAP?

Indlægaf sorenwrang » 16. apr 2014, 09:47

Vil du mene at X3'eren kan drive et par 250 ohm hovedtelefoner?
sorenwrang

 
Indlæg: 3
Tilmeldt: 15. apr 2014, 23:29

Re: Hvilken DAP?

Indlægaf davidsh » 16. apr 2014, 10:51

Det vil jeg I hvert fald mene at den kan. Men 600 ohm er nok lidt meget at forlange.
DT-880 250 lød ihvertfald fint på e17 og rigelig godt til der ikke var noget sådan at brokke sig over, omend den virkede til at trives på min rørhybrid.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Hovedtelefoner: B&O H6, Hifiman HE-500, Hifiman HE-5LE, Koss KSC75, Sennheiser HD800, Sennheiser Momentum, Stax Sigma (NB), Stax SR-307, Stax Lambda Signature
Forstærkere: Musical Fidelity X-can V8P, Stax SRM-T1, Emotiva Mini-X
DAC's: Danish Audio Design DAC 05
Kilde:Fiio X3, PC
davidsh

Brugeravatar
 
Indlæg: 1799
Tilmeldt: 26. nov 2012, 14:16
Geografisk sted: Ã…rhus, Danmark

Re: Hvilken DAP?

Indlægaf Claus-DK » 16. apr 2014, 12:48

sorenwrang skrev:Vil du mene at X3'eren kan drive et par 250 ohm hovedtelefoner?


Det må være et klart ja, på højt GAIN kan den levere en imponerende kraft, den trækker mine DT880 uden at få sved på panden, den er et regulært lille kraftværk..
DX50 ville jeg være mere forbeholden for at godkende, det burde kunne lade sig gøre med et godt resultat, men den skal sikkert op og give nærmest alt hvad den kan give og det er aldrig godt at køre med speederen i bund..
Til Inears er DX50 lidt smartere med volumejusteringen der er over 700 forskellige lydstyrker mulige, X3 har "kun" 80, hvilket også er rigeligt, men er man hyperanal omkring sådan noget, og det er vi jo nogle der er, er det nyttig info..

Lomme betjeningen er også langt lettere end en X3, X3 har jeg lært at bruge uden at se på den, men jeg nosser stadig i det af og til, kommer til at skippe i stedet for at skru ned f.eks..

Der er også HiFiman som laver gode afspillere, for mig er de bare ikke spor attraktive, de er simpelthen for grimme og bøvlede at bruge, det er MIN mening andre kan have det bedre med deres afspillere.

Colourfly er også en mulighed.

POF har vist lige fået DX90 ind af døren som også ser meget meget spændende ud, jeg er også blevet lovet en fra min russiske producent der skulle feje alt det andet af bordet, men som det ser ud lige nu i Rusland har det desværre laaaange udsigter..

Der er flere mindre Kina producenter der også laver highend afspillere, men det er svært at grave info om dem frem, så om det er lort eller lagkage er svært at vide...
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12673
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Hvilken DAP?

Indlægaf sorenwrang » 16. apr 2014, 14:22

Tak for de fyldestgørende svar.

Jeg starter med at prøve lykken med en X3. Jeg kan altid benytte mig af fortrydelsesretten hvis jeg ikke bryder mig om lyden. Hvis det sker, må jeg begynde at lede igen :) .
sorenwrang

 
Indlæg: 3
Tilmeldt: 15. apr 2014, 23:29


Tilbage til Lydkilder

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 6 gæster

cron