Ny DAC i prislejet max 1000kr



Ny DAC i prislejet max 1000kr

Indlægaf Rappo » 9. aug 2011, 18:52

95% af min tid med hovedtelefoner er foran computeren. Lige nu bruger jeg en FiiO E7, som både kilde og forstærker, men samtidig har jeg en Heed Canamp stående, som jeg får brugt alt for sjældent. Planen er nu at jeg vil anskaffe mig en dedikeret DAC, således at min Heed Canamp kan få fast bopål ovre ved computeren, som primær forstærker.

DAC'en skal kunne afspille 24/96 via USB, men må også gerne have optisk/coax indgang (evt. kunne håndtere 24/192 via disse). Mit budget er som sagt max 1000,- kr og jeg vil helst købe brugt, så jeg får mest muligt for mine penge. Hellere en god USB-dac, end en middelmådig usb/optisk/coax DAC og så må den da forresten gerne være pæn at se på også.

Nogle gode forslag? Har selv tænkt på Hegel HD2 og HRT Music Streamer II, som begge er dedikerede USB-dacs, men der findes jo et hav af gode kina-dacs derude også. De fleste i det prisleje er dog typisk dac/headamp og jeg vil helst ikke betale for noget, som jeg ikke kommer til at bruge.
Mit grej <--
I need my 1987 DG-20 Casio electric guitar, set to mandolin, yeah. Drop the drums!
Rappo

Brugeravatar
 
Indlæg: 1980
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:37
Geografisk sted: Odense

Re: Ny DAC i prislejet max 1000kr

Indlægaf nc8000 » 9. aug 2011, 19:23

Hegel HD2 tror jeg ikke du kan finde for 1.000 selv brugt, den koster jo over 2.000 som ny men den er rigtig god
nc8000

 

Re: Ny DAC i prislejet max 1000kr

Indlægaf Buyer no 1 » 9. aug 2011, 20:14

Et par hurtige skud fra hoften, pĂĄ et par stykker der formentlig kan fĂĄs brugt for omkring en tusse:

  • Musical Fidelity V-dac
  • Cambridge DacMagic

Blot til inspiration :-)
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Re: Ny DAC i prislejet max 1000kr

Indlægaf mage » 9. aug 2011, 20:31

Maverick Audio TubeMagic D1.... kan håndtere 24/96 via usb. Har endnu ikke prøvet coax men mon ikke?

Mage
Bundgas! Bundgas! Bundgas!
mage

Brugeravatar
Danmarks største hoved-fier
 
Indlæg: 976
Tilmeldt: 1. apr 2011, 18:04
Geografisk sted: 6818 Ă…rre

Re: Ny DAC i prislejet max 1000kr

Indlægaf Rappo » 9. aug 2011, 20:50

nc8000 skrev:Hegel HD2 tror jeg ikke du kan finde for 1.000 selv brugt, den koster jo over 2.000 som ny men den er rigtig god
Jeg ved godt at Hegel HD2, ligger lige på kanten prismæssigt, men man kunne jo være heldig at gøre en god handel. :-)

Har du den selv i dit setup, eller har den blot været en tur forbi?
Mit grej <--
I need my 1987 DG-20 Casio electric guitar, set to mandolin, yeah. Drop the drums!
Rappo

Brugeravatar
 
Indlæg: 1980
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:37
Geografisk sted: Odense

Re: Ny DAC i prislejet max 1000kr

Indlægaf Rappo » 9. aug 2011, 20:54

Buyer no 1 skrev:Et par hurtige skud fra hoften, pĂĄ et par stykker der formentlig kan fĂĄs brugt for omkring en tusse:

  • Musical Fidelity V-dac
  • Cambridge DacMagic

Blot til inspiration :-)
Tak. :-)

Cambridge DacMagic har jeg allerede et eksemplar af (til anlæg'et) og jeg tænkte faktisk på at jeg kunne købe en ekstra, men det virker bare lidt tosset at have to af dem stående. Hvis den er det bedste bud i prislejet, så kan det jo selvfølgelig være ligemeget. :P

Musical Fidelity V-dac har jeg også hørt godt om, så den tager jeg med i betraktningen.
Mit grej <--
I need my 1987 DG-20 Casio electric guitar, set to mandolin, yeah. Drop the drums!
Rappo

Brugeravatar
 
Indlæg: 1980
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:37
Geografisk sted: Odense

Re: Ny DAC i prislejet max 1000kr

Indlægaf Rappo » 9. aug 2011, 20:57

mage skrev:Maverick Audio TubeMagic D1.... kan håndtere 24/96 via usb. Har endnu ikke prøvet coax men mon ikke?

Mage
Jeg har tidligere overvejet den, netop fordi den også havde indbygget hovedtelefon-forstærker og fik god omtale (og var prissat fornuftigt). Selvom jeg sandsynligvis ikke kommer til at bruge forstærker-delen, så vil jeg stadig tage den med i mine overvejelser. Hvis den kan håndtere 24/96 via USB, så kan den med garanti også via coax og optisk. :-)
Mit grej <--
I need my 1987 DG-20 Casio electric guitar, set to mandolin, yeah. Drop the drums!
Rappo

Brugeravatar
 
Indlæg: 1980
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:37
Geografisk sted: Odense

Ny DAC i prislejet max 1000kr

Indlægaf nc8000 » 9. aug 2011, 22:15

rappo skrev:
nc8000 skrev:Hegel HD2 tror jeg ikke du kan finde for 1.000 selv brugt, den koster jo over 2.000 som ny men den er rigtig god
Jeg ved godt at Hegel HD2, ligger lige på kanten prismæssigt, men man kunne jo være heldig at gøre en god handel. :-)

Har du den selv i dit setup, eller har den blot været en tur forbi?


Jeg lĂĄnte den i 3 uger af Buyer no. 1
nc8000

 

Re: Ny DAC i prislejet max 1000kr

Indlægaf Rappo » 10. aug 2011, 09:47

nc8000 skrev:
rappo skrev:
nc8000 skrev:Hegel HD2 tror jeg ikke du kan finde for 1.000 selv brugt, den koster jo over 2.000 som ny men den er rigtig god
Jeg ved godt at Hegel HD2, ligger lige på kanten prismæssigt, men man kunne jo være heldig at gøre en god handel. :-)

Har du den selv i dit setup, eller har den blot været en tur forbi?


Jeg lĂĄnte den i 3 uger af Buyer no. 1
Jeg synes simpelthen at det er sĂĄ fedt at se den velvilje, der er her pĂĄ hoved-fi.dk, for at lĂĄne grej ud til andre brugere! rulle2

Anyways - Jeg har faktisk på en måde "løst" mit problem. Jeg sad og tænkte lidt over tingene igår og tankerne faldt på min Cambrigde DacMagic og på hvor meget jeg rent faktisk bruger den, sammen med resten af anlægget. Sagen er den at jeg kun har brugt den, sammen med min Squeezebox Duet og med min ps3. Min Squeezebox Duet er sendt af sted til dens nye ejer og i forhold til ps3'en, så bruger jeg kun dac når jeg engang i mellem ser en musik-dvd, eller en sjælden gang en film (med god lyd på). Dermed mente jeg at min DacMagic ville gøre mere gavn foran computeren, så her til morges flyttede jeg lidt rundt. Resultatet blev dette:

Billede

Beklager den elendige billedkvalitet, men det var ĂĄbenbart hvad min HTC Desire kunne levere i halvdĂĄrlig belysning...

Indkøb af ny dac er derfor foreløbigt sat i bero og nu skal der lyttes musik! 4musik
Mit grej <--
I need my 1987 DG-20 Casio electric guitar, set to mandolin, yeah. Drop the drums!
Rappo

Brugeravatar
 
Indlæg: 1980
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:37
Geografisk sted: Odense

Re: Ny DAC i prislejet max 1000kr

Indlægaf Burning777 » 10. aug 2011, 10:35

En NuForce uDAC-2 har min allerhøjeste anbefaling! Som USB DAC er den rigtig fin og selv den indbyggede hovedtelefonforstærker lyder rigtgt godt med hovedtelefoner med ikke alt for høj impedans. Den kan man få fra 99-129 USD.

EDIT: Havde ikke lige set det med DAC Magic. Men den er helt sikkert bedre DAC end en NuForce uDAC vil jeg gætte på. Så se bort fra mit indlæg :-)
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: Ny DAC i prislejet max 1000kr

Indlægaf techtrino » 19. aug 2011, 22:18

v-dac er en klasse over dac magic i mine ører, har hørt begge side om side, og vil sige at v-dac den slår en del over sin prisklasse. De har dog ikke brugt penge på udseende osv på dem. Den kan også med fordel opgraderes med en bedre psu, samt diverse andre små mods, så den ville jeg tage på et begrænset budget, hvis du altså ikek har brug for en høretelfonudgang.
techtrino

 
Indlæg: 39
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40

Re: Ny DAC i prislejet max 1000kr

Indlægaf Burning777 » 20. aug 2011, 09:51

V-DAC har jeg også længe haft i kikkerten som opgradering til NuForce uDAC'en.
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning


Tilbage til Lydkilder

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 5 gæster