Hjælp til mobil setup



Hjælp til mobil setup

Indlægaf Mikehifi » 25. okt 2014, 09:38

Hej
Opgiver mit stationærer hoved-fi i sommerhuset (canalot + hd800) fordi jeg vil have et setup jeg kan rejse med (100+ rejsedage)

Krav til kilde (pt. ipod classic - som jeg egentlig er glad for, så det skal være noget bedre)
* Apple lossless kan synchronizer med imac/itunes

Krav til IEM or CIEM (pt. 500 kr. shure - 8 år gammel)
* Skal være god har overvejet AKG 3003i ?

mvh
Mikehifi
Mikehifi

 
Indlæg: 44
Tilmeldt: 5. maj 2013, 22:33

Re: Hjælp til mobil setup

Indlægaf kvik » 25. okt 2014, 10:55

Et par tanker..

Overvej om du kan leve med dårligere lyd, end det du har i øjeblikket. Har man først oplevet god lyd, kan det være svært at nøjes med mindre. Uanset om det er rejse-grej, eller ikke.

Overvej en todelt rejse-løsning: et småt og praktisk, men samtidigt lydmæssigt tåleligt setup til selve rejsen; og et betydeligt bedre, semi-stationært setup til hotellet.

Alt afhænger af ambitionsniveau og specifikke behov, samt lydpræferencer.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Hjælp til mobil setup

Indlægaf Psymon » 25. okt 2014, 12:01

Hvis du vil have den bedste mulige lyd på rejsen tror jeg ikke der er nogen vej uden om CIEMs. Jeg tror det er det eneste sted du reelt opnår lige så god lyd som du kan få fra et par fullsize bøffer.

Der er jo mange muligheder, vil dog personligt anbefale Custom Art i Polen. Både fordi Piotr leverer en uovertruffen kundeservice og fordi hans produkter er virkelig gode! Du kan eventuelt kigge på hans Harmony 8 eller 8 Pro http://www.thecustomart.com/pro_audio-harmony.php den bliver omtalt en del i denne tråd: http://www.head-fi.org/t/663051/new-cus ... t_10987615 mest til sidst i tråden ca fra side 100 af.

Mht afspiller er der mange muligheder, f.eks. Fioo X3/5, iBasso dx50/90 og A&K serien. Jeg har en Fioo X3 som jeg er rigtig glad for, den bruger jeg i kombo med mine Custom Art Pro330v2
Psymon

 
Indlæg: 786
Tilmeldt: 18. nov 2012, 13:11
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Hjælp til mobil setup

Indlægaf Mikehifi » 25. okt 2014, 12:23

Hej Kvik,
Tak for input
Hjemme - God lyd er hjemme på mit stereo setup. det har jeg meget svært ved at få på et hoved-fi setup

Rejse - IPod classic og gamle shure IEM - acceptable men ikke så godt jeg bruger det på hotellet
Sommerhus - HD800 og canalot (solgt) - men synes måske det er overkill kun til sommerhuset, men du har måske ret mht. til nedgradering.
Min plan var at Rejse og Sommerhus skulle fusioneres til et fornuftigt transportable setup både til sommerhus og rejse.

Det kan godt være ipod i flyet og ipod++ på hotel/sommerhus - skulle måske beholde HD800 til sommerhuset (overvejer)
mvh
Michael
Mikehifi

 
Indlæg: 44
Tilmeldt: 5. maj 2013, 22:33

Re: Sv: Hjælp til mobil setup

Indlægaf odderen » 25. okt 2014, 14:06

Tror sagtens du kunne blive tilfreds med et par gode customs og en ala dx90. Der er mange inde på moderskibet der helt har droppet deres stationære grej for det bærbare uden at begræde det alt for meget. Sådan lidt af nysgerrighed. Hvilke højtalere har du i stueanlægget?

Sendt fra min galaxy Note 3 med tapatalk classic
7musik Autoriseret Odder 7musik
odderen

Brugeravatar
 
Indlæg: 952
Tilmeldt: 3. jan 2013, 23:33
Geografisk sted: Helsinge

Re: Hjælp til mobil setup

Indlægaf Mataugust » 25. okt 2014, 14:46

Hvis du er glad for ipod betjeningen, så ville jeg gå efter eks. ADL X1 dac/apm. Alene en forstærker løfter lyden fra iPod op på et helt andet niveau, og hvis der så også kommer en dac på.....
Triplefi 10 er det længste jeg kom med inears, så der vil jeg ikke komme med forslag.
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2748
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: Hjælp til mobil setup

Indlægaf kvik » 25. okt 2014, 20:28

Lidt flere tanker..

Mit eget rejse-setup pt er iPod/CMoy/ Spiral Ear. Jeg leder/venter stadig efter/på en tilfredsstillende erstatning for iPod'en. Jeg har afprøvet HiFiMan HM-601 og iBasso DX50. Førstnævnte lød faktisk helt ok, men brugergrænsefladen virkede helt håbløs. Sidstnævnte sagde mig ikke alverden lydmæssigt, og brugergrænsefladen imponerede mig heller ikke. Vi er jo til dels vanedyr, og for mig blev brugergrænseflade-forskellene ift iPod ganske enkelt for store. Andre klarer fint at abstrahere fra dette, og fokuserer istedet udelukkende på den lydmæssige gevinst.

Jeg har hørt librarians Colorfly med Beyer T70, og syntes det lød virkeligt godt. Jeg har netop lyttet til Claus' Myst dac/amp (omtrent samme størrelse som Colorfly) og JVC DX1000, og syntes det lød fremragende. I dag er der, så vidt jeg kan vurdere, adskillige portable enheder, der vil kunne give fremragende lyd, både DAP'er og dac/amp'er.

For de førstes vedkommende må du belave dig på en anden og anderledes brugergrænseflade end iPod/iTunes/Mac. For de andres vedkommende må du i nogle tilfælde gå på kompromis med iPod-kompatibiliteten (hvis dac'en mangler Apple Authentification chip), og må så istedet føde enheden fra computer.

Så er der også spørgsmålet om, hvor meget og hvilken nytte du har af et par supergode in-ears i en rejse-situation. På flyet/i lufthavnen er der så meget støj, at de primært tjener som støjdæmpende foranstaltning (hvis de slutter tæt), og selve lyden lider i udpræget grad pga støjforholdene. I toget eller på arbejdspladsen kan forholdene være noget gunstigere for lydoplevelsen. Når det kommer til stykket, så er det dog egentlig bare på hotelværelset, at den sublime lytteoplevelse får gode kår.

Jeg kan sagtens se det hensigtsmæssige i en pocket-size højkvalitets-løsning. For min egen del er jeg blot blevet så kræsen (lydkvalitet, lydsignatur og brugeroplevelse), at det ville betyde en del runder i den dybe ende af bassinet (rent økonomisk), før jeg kom i mål med et sådan setup. Siden du allerede har HD800 (og kan lide signaturen, formoder jeg), er det måske billigere at bygge setup'et omkring denne, og så tilpasse lyttemønstrene dertil.

Længere smøre, men synes som sagt, at jeg selv en del gange har skudt under mål. Selv om det kaster erfaringer af sig, så koster det også ofte unødigt.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge


Tilbage til Lydkilder

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 9 gæster

cron