iPhone 6 - ikke-EU udgave?



iPhone 6 - ikke-EU udgave?

Indlægaf kvik » 31. jan 2015, 11:47

Er der nogen, der har tips til, hvordan man skaffer sig en iPhone uden EUs lydstyrke-begrænsning? Jeg har forstået, at man må købe fra Staterne eller Asien, men hvor og hvordan?
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: iPhone 6 - ikke-EU udgave?

Indlægaf davidsh » 31. jan 2015, 19:52

Jeg har selv EU udgave og jeg kan bekræfte at den maksimalt leverer 0.5 volt. Har selv målt på den.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Hovedtelefoner: B&O H6, Hifiman HE-500, Hifiman HE-5LE, Koss KSC75, Sennheiser HD800, Sennheiser Momentum, Stax Sigma (NB), Stax SR-307, Stax Lambda Signature
Forstærkere: Musical Fidelity X-can V8P, Stax SRM-T1, Emotiva Mini-X
DAC's: Danish Audio Design DAC 05
Kilde:Fiio X3, PC
davidsh

Brugeravatar
 
Indlæg: 1799
Tilmeldt: 26. nov 2012, 14:16
Geografisk sted: Ă…rhus, Danmark

Re: iPhone 6 - ikke-EU udgave?

Indlægaf Claus-DK » 1. feb 2015, 12:50

Det er vist nok umuligt, så snart du sætter den sammen med Itunes ved den hvor i verden den er og bliver indstillet efter de regler der nu er i det område hvor den bor, der var på et tidspunkt at man kunne fjerne den programstump der lavede begrænsningen...
Jeg ved ikke om jeg har ret, men når man ser på Apples måde at håndterer sådan noget på anser jeg det som værende meget sandsynligt...
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12673
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: iPhone 6 - ikke-EU udgave?

Indlægaf davidsh » 1. feb 2015, 14:08

Jeg er ret sikker på at man kan importere US udgave uden begrænsning på volumen. Af erfaring kan jeg så sige at EU-version har volumen nok til mig med både Mr. Speakers mad dogs og HD800.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Hovedtelefoner: B&O H6, Hifiman HE-500, Hifiman HE-5LE, Koss KSC75, Sennheiser HD800, Sennheiser Momentum, Stax Sigma (NB), Stax SR-307, Stax Lambda Signature
Forstærkere: Musical Fidelity X-can V8P, Stax SRM-T1, Emotiva Mini-X
DAC's: Danish Audio Design DAC 05
Kilde:Fiio X3, PC
davidsh

Brugeravatar
 
Indlæg: 1799
Tilmeldt: 26. nov 2012, 14:16
Geografisk sted: Ă…rhus, Danmark

Re: iPhone 6 - ikke-EU udgave?

Indlægaf Claus-DK » 1. feb 2015, 14:58

Ja du kan importere uden begrænsninger, hvad jeg siger er bare at begrænsningen kommer så snart du tilslutter den til Itunes.....
Jeg tror såmænd ikke der er forskel på en US Iphone og en EU Iphone før de har været i forbindelse med Itunes...
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12673
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: iPhone 6 - ikke-EU udgave?

Indlægaf kvik » 1. feb 2015, 17:39

Så vidt jeg kan læse mig frem til, så sættes begrænsningen med en værdi (0.83) i en plist-fil i iOS, dvs på telefonen. Vælger man at 'bryde op', kan værdien ændres (til 1.0), hvorved man opnår ikke-EU lydstyrke. Det bryder samtidig garantien, og er EU-lydstyrke nok, som davidsh antyder, er det nok spørgsmålet, om det er det værd. Jeg læser ingenting om, at iTunes skriver begrænsningen ind i iOS ved forbindelse (første/hver gang). Tværtimod lader det til, at ikke-EU enheder beholder den højere maks. lydstyrke, selv om de bruges indenfor EU. Jeg har godt nok ikke nærlæst dette aspekt, men tror det ville have dukket op ifm min øvrige research, hvis det forholdt sig sådan, at iTunes bestemmer lydstyrken (EU vs ikke-EU).

Med tidligere iPhone-modeller var man nødt til mere grundigt at tjekke, om de lokale operatørers net var kompatible, når man købte i Staterne/Asien. Med iPhone 6 ser det ud til, at der er mere eller mindre universel dækning, set fra et europæisk ståsted. Der er godt nok fire iPhone 6 modeller - i udgangspunktet rettet mod forskellige verdensdele - men alle ser ud til at fungere med danske og norske net, som er det interessante for mit vedkommende. Prismæssigt er der intet at hente på køb udenfor EU, men man slipper for at 'bryde op' og miste garantien. Ulempen er helt klart garanti-reparationer, hvis uheldet er ude. Det virker som om telefonen må via indkøbslandet ved reklamationer.


http://www.apple.com/iphone/LTE/
http://www.techwalls.com/differences-be ... us-models/
http://www.everymac.com/systems/apple/i ... odels.html
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: iPhone 6 - ikke-EU udgave?

Indlægaf davidsh » 1. feb 2015, 18:33

På en måde er begrænsningen næsten rar - for når den er begrænset til 0.5V ved jeg nærmest med sikkerhed at den ikke kan klippe under normale omstændigheder. Så er der da ikke den bekymring.. Men hvis man mangler volumen er det selvfølgelig rigtig træls. Tror lige jeg vil regne ud hvad max-volumen bliver med mine forskellige hovedtelefoner..
Hovedtelefoner: B&O H6, Hifiman HE-500, Hifiman HE-5LE, Koss KSC75, Sennheiser HD800, Sennheiser Momentum, Stax Sigma (NB), Stax SR-307, Stax Lambda Signature
Forstærkere: Musical Fidelity X-can V8P, Stax SRM-T1, Emotiva Mini-X
DAC's: Danish Audio Design DAC 05
Kilde:Fiio X3, PC
davidsh

Brugeravatar
 
Indlæg: 1799
Tilmeldt: 26. nov 2012, 14:16
Geografisk sted: Ă…rhus, Danmark

Re: iPhone 6 - ikke-EU udgave?

Indlægaf Claus-DK » 1. feb 2015, 18:36

Du har sikkert ret, jeg skyder kun fra hoften...
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12673
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: iPhone 6 - ikke-EU udgave?

Indlægaf davidsh » 1. feb 2015, 18:50

Kay så... Max volumen på HD800=96dB, Mad Dogs=98dB og HFM HE-500=94dB (baseret på tyll's målinger). Så det er deromkring vi ligger. Læg 6dB til for ikke-EU versionen (antagende at den da ikke begynder at klippe når den driver lav-impedante hovedtelefoner, det gør den måske?). Her har jeg for øvrigt ikke taget højde for output impedans (4 ohm).. Denne sænker volumen for lav-impedante hovedtelefoner en smule

Nogen der har set målinger på iPhone 6's jack ifht. output ind i forskellige impedanser? Jeg har kun set målinger for iPhone 6 plus. Så vidt jeg kan se klipper den ikke ved 1V ind i nogle-og-tredive ohm og har uhørbar harmonisk forvrængning iflg. Ken Rockwells målinger.

Og sĂĄ lige et par mĂĄlinger pĂĄ volume-kontrollen som jeg selv har lavet:
Billede

Tydeligvis er der tale om en eksponentielt stigende volumen, hvilket er godt IMO.
Hovedtelefoner: B&O H6, Hifiman HE-500, Hifiman HE-5LE, Koss KSC75, Sennheiser HD800, Sennheiser Momentum, Stax Sigma (NB), Stax SR-307, Stax Lambda Signature
Forstærkere: Musical Fidelity X-can V8P, Stax SRM-T1, Emotiva Mini-X
DAC's: Danish Audio Design DAC 05
Kilde:Fiio X3, PC
davidsh

Brugeravatar
 
Indlæg: 1799
Tilmeldt: 26. nov 2012, 14:16
Geografisk sted: Ă…rhus, Danmark



Tilbage til Lydkilder

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 7 gæster

cron