Trådløs lyd?



Trådløs lyd?

Indlægaf Gerner » 31. maj 2015, 19:10

Hej alle trofaste Hoved-fi'er!

Jeg er nu bosat hjemme hos min kærestes familie, og har derfor begrænset plads.. Derfor bruger jeg ikke min amp + DAC længere, da jeg er så træt af, at skulle forbinde min pc via USB til min dac.. Derfor tænkte jeg, om der ikke findes noget trådløst ligesom Argon Stream 2, bare lidt billigere..?
Jeg bruger selv en Argon Stream 2 til mit store anlæg (Som nu er pakket ned..), men der kan jeg jo benytte Spotify Connect og AirPlay, som jeg synes spiller 100%.
Har set at man kan få nogle DAC's med indbygget trådløs modtager (Her ved jeg der findes noget NAD DAC). Vil bare gerne lige høre, hvad man ellers kunne gøre? Har ikke noget imod at købe en ny DAC, hvis bare den er bedre end min nuværende (VARNA II).

Det hele bliver styret fra min MacBook Air, og så bliver det hele spyttet ud af min O2 Amp til mine bøffer.

Håber i har nogle super bud, for er blevet lidt hooked på alt det trådløse lyd. :D

Hilsen
Gerner
Gerner

 
Indlæg: 1167
Tilmeldt: 8. maj 2014, 20:36

Re: Trådløs lyd?

Indlægaf Mataugust » 31. maj 2015, 22:52

Jeg tænkte først bluetooth så derfor denne Arcam

Nuforce har lavet noget i stil med det NAD har lavet
https://www.nuforce.com/index.php?option=com_k2&view=item&layout=item&id=11&Itemid=199/

Jeg har ikke hørt nogle af dem, men Arcam har da fået ret god kritik.
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2752
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: Trådløs lyd?

Indlægaf kvik » 31. maj 2015, 22:53

Hvorfor ikke bare pakke Argon'en ud igen?
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Trådløs lyd?

Indlægaf toppe » 1. jun 2015, 00:47

kvik skrev:Hvorfor ikke bare pakke Argon'en ud igen?


Det var også min tanke.... Sættes den sammen med en Dac (som du måske allerede har?) burde du være godt kørende. Skal du købe en ny trådløs løsning i én boks, som kan konkurrere med Argon'en+dac, skal du nok bruge en god sum.
Men hvis du nu har begrænset plads burde det vel ikke være et problem at køre via usb-kabel ;-) ;-)
toppe

Brugeravatar
Redaktør
 
Indlæg: 2037
Tilmeldt: 13. aug 2011, 16:46
Geografisk sted: Nørrebro

Re: Trådløs lyd?

Indlægaf davidsh » 1. jun 2015, 08:16

Apple tv har vist optisk udgang, kunne være en mulighed hvis du kan få passet den ind på en smart måde?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Hovedtelefoner: B&O H6, Hifiman HE-500, Hifiman HE-5LE, Koss KSC75, Sennheiser HD800, Sennheiser Momentum, Stax Sigma (NB), Stax SR-307, Stax Lambda Signature
Forstærkere: Musical Fidelity X-can V8P, Stax SRM-T1, Emotiva Mini-X
DAC's: Danish Audio Design DAC 05
Kilde:Fiio X3, PC
davidsh

Brugeravatar
 
Indlæg: 1799
Tilmeldt: 26. nov 2012, 14:16
Geografisk sted: Ă…rhus, Danmark

Re: Trådløs lyd?

Indlægaf kvik » 1. jun 2015, 08:41

Rocki Play er mĂĄske 'das Ding'. Kan dog ikke helt gennemskue, om den kun er beregnet til smartphones/tablets.

http://www.cnet.com/products/rocki-play/
http://www.myrocki.com
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Trådløs lyd?

Indlægaf Gerner » 1. jun 2015, 12:51

Alt er allerede pakket ned i en kælder, og har derfor ikke adgang til det i øjeblikket. :-)
Var også mere en fremtidig ny løsning, da min Argon skal bruges i stuen, og det andet ved skrivebordet. Tænkte derfor om man måske kunne lave noget med en Rasperry Pi eller noget. Har faktisk et Apple TV, men hvordan skal det kunne fungere, for der skal vel en skærm til?
Gerner

 
Indlæg: 1167
Tilmeldt: 8. maj 2014, 20:36

Re: Trådløs lyd?

Indlægaf davidsh » 1. jun 2015, 14:19

Jeg tænkte AirPlay?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Hovedtelefoner: B&O H6, Hifiman HE-500, Hifiman HE-5LE, Koss KSC75, Sennheiser HD800, Sennheiser Momentum, Stax Sigma (NB), Stax SR-307, Stax Lambda Signature
Forstærkere: Musical Fidelity X-can V8P, Stax SRM-T1, Emotiva Mini-X
DAC's: Danish Audio Design DAC 05
Kilde:Fiio X3, PC
davidsh

Brugeravatar
 
Indlæg: 1799
Tilmeldt: 26. nov 2012, 14:16
Geografisk sted: Ă…rhus, Danmark

Re: Trådløs lyd?

Indlægaf Psymon » 1. jun 2015, 15:24

En Raspberry Pi A+ kan eventuelt løse dit problem, men det kræver enten en DAC med USB indgang eller at du smider en Hifiberry Digi+ på den. Det er super nemt og kan både understøtte Airplay og andre forskellige løsninger.
Psymon

 
Indlæg: 786
Tilmeldt: 18. nov 2012, 13:11
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Trådløs lyd?

Indlægaf Gerner » 1. jun 2015, 21:17

davidsh skrev:Jeg tænkte AirPlay?


Ja, tror også sagtens det ville kunne lade sig gøre, men ved ikke lige hvordan? For jeg kan sagtens spille musik til mit Apple TV, men så er det når den er tilsluttet en TV skærm eller lign.

Psymon skrev:En Raspberry Pi A+ kan eventuelt løse dit problem, men det kræver enten en DAC med USB indgang eller at du smider en Hifiberry Digi+ på den. Det er super nemt og kan både understøtte Airplay og andre forskellige løsninger.


Tror mĂĄske det er for et omfattende projekt.. Har ikke meget plads nemlig, men sikkert noget jeg vil overveje i et fremtidigt setup!
Gerner

 
Indlæg: 1167
Tilmeldt: 8. maj 2014, 20:36

Re: Trådløs lyd?

Indlægaf Psymon » 1. jun 2015, 21:18

plads er ikke dér der er problemer, sådan en fylder ikke meget ;)

Men det kræver self. lidt test med at sætte det op, da Rasp jo ikke er plug and play
Psymon

 
Indlæg: 786
Tilmeldt: 18. nov 2012, 13:11
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Trådløs lyd?

Indlægaf Gerner » 1. jun 2015, 21:19

Psymon skrev:plads er ikke dér der er problemer, sådan en fylder ikke meget ;)

Men det kræver self. lidt test med at sætte det op, da Rasp jo ikke er plug and play


Lige netop, de fylder jo ganske lidt. :)
Men tror bare, at hvis jeg ville have sĂĄdan en, sĂĄ ville jeg finde et flot case eller noget til at bygge det i. Mit mĂĄl er, at fĂĄ et rent setup til mit kommende skrivebord. Hvordan det kommer til at ske/laves ved jeg ikke endnu... :/
Gerner

 
Indlæg: 1167
Tilmeldt: 8. maj 2014, 20:36

Re: Trådløs lyd?

Indlægaf davidsh » 1. jun 2015, 21:30

Efter Apple tv er konfigureret vil jeg tro at det bare er at vælge AirPlay på din Mac og så kommer der lyd. Har ikke selv prøvet


Sent from my iPhone using Tapatalk
Hovedtelefoner: B&O H6, Hifiman HE-500, Hifiman HE-5LE, Koss KSC75, Sennheiser HD800, Sennheiser Momentum, Stax Sigma (NB), Stax SR-307, Stax Lambda Signature
Forstærkere: Musical Fidelity X-can V8P, Stax SRM-T1, Emotiva Mini-X
DAC's: Danish Audio Design DAC 05
Kilde:Fiio X3, PC
davidsh

Brugeravatar
 
Indlæg: 1799
Tilmeldt: 26. nov 2012, 14:16
Geografisk sted: Ă…rhus, Danmark


Tilbage til Lydkilder

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 4 gæster