Mindre problem med DAC/onboard lyd.



Re: Mindre problem med DAC/onboard lyd.

Indlægaf Hemanse » 8. jul 2015, 18:17

Walbum4262 skrev:thumbs til aune x1 vent til den nye model kommer i butikken hos Claus
Hvis du har mod på at lave en o2 amp selv kan jeg godt hjælpe hvis du er fra Sjælland

Fik lige en PM fra Claus, kunne da klart lyde til Aune ville være en god kandidat, men tak for tilbudet da :-)
Hemanse

 
Indlæg: 31
Tilmeldt: 25. apr 2014, 14:29

Re: Mindre problem med DAC/onboard lyd.

Indlægaf Hemanse » 13. jul 2015, 22:32

Tilsluttede min uDAC-2 til en usb hub med sin egen strømforsygning, gav så den sin egen stik kontakt væk fra min pc osv, virker til den ikke bliver nær så varm og der er næsten ingen baggrunds lyde mere.
Senest rettet af Hemanse 13. jul 2015, 23:26, rettet i alt 1 gang.
Hemanse

 
Indlæg: 31
Tilmeldt: 25. apr 2014, 14:29

Re: Mindre problem med DAC/onboard lyd.

Indlægaf davidsh » 13. jul 2015, 22:44

Godt der er noget der virker i det mindste..


Sent from my iPhone using Tapatalk
Hovedtelefoner: B&O H6, Hifiman HE-500, Hifiman HE-5LE, Koss KSC75, Sennheiser HD800, Sennheiser Momentum, Stax Sigma (NB), Stax SR-307, Stax Lambda Signature
Forstærkere: Musical Fidelity X-can V8P, Stax SRM-T1, Emotiva Mini-X
DAC's: Danish Audio Design DAC 05
Kilde:Fiio X3, PC
davidsh

Brugeravatar
 
Indlæg: 1799
Tilmeldt: 26. nov 2012, 14:16
Geografisk sted: Ã…rhus, Danmark

Re: Mindre problem med DAC/onboard lyd.

Indlægaf sorenb » 28. jul 2015, 10:37

Hemanse skrev:Tænkte måske folk herinde kunne hjælpe mig med et lille problem jeg har prøvet at fixe, når jeg slutter mine høretelefoner til enten min DAC (NuForce uDAC2) eller bare til mit onboard lydkort er der en meget lav lyd i baggrunden, lidt svært at beskrive lyden, men det lyder som en meget lav brummen. Indtil videre har jeg lavet orden i mine kabler ved min pc og under bordet, tilsluttet min DAC til en usb hub med strømforsyning osv, dog intet der rigtigt har hjulpet endnu. Dog virker det til at hvis jeg rør ved min PC eller selve DAC'en at lyden forsvinder, hvilket får mig til at tro det har noget med jord/strøm at gøre.

Jeg er lidt på bar bund efterhånden, sætter jeg høretelefonerne til min medie pc virker der ikke til at være nogen problemer, så vil ikke tro det har noget med dem at gøre.

Håber på der måske er nogen herinde der kan styre mig i en eller anden retning :)


Det kan sommetider afhjælpes om stikket i dåsen vendes, så fasen kommer på det andet ben istedet.
Du kan se om der er fase på stel med en polsøger el. en Voltage Sensor (de er mere følsomme), apparatet må ikke være tilsluttet de øvrige.
sorenb

 
Indlæg: 162
Tilmeldt: 7. jun 2013, 00:50

Foregående

Tilbage til Lydkilder

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 9 gæster