Nye Bøffer - Bedste udnyttelse?



Nye Bøffer - Bedste udnyttelse?

Indlægaf MalloDK » 24. aug 2015, 17:22

Hej igen Hoved-Fi.
Nu må jeg igen konsultere eksperterne, og jeg skal på forhånd beklage at denne tråd virker lidt uforberedt, men jeg aner ganske enkelt ikke hvad jeg skal søge på, der er jo så mange fag-udtryk i denne verden rullw3

Mit spørgsmål går egentligt på;
Nu har jeg jo bestilt mig et par Custom One Pro, og jeg ønsker at få den maksimale ydelse fra dem. Jeg kan dog kun forestille mig at der er visse trin man bør følge, for at kunne opnå dette. Udfra hvad jeg har kunne læse mig til, er der noget "Burn-in" hvor de skal afspille samme nr. ca 24 timer som jeg kan forstå det.

Derudover, vil mine hovedtelefoner ofte blive brugt på farten, og jeg tænker det bliver træls at slæbe rundt på både DAC og AMP. Er der dog noget rent soft-ware mæssigt man kan gøre? PT. Lytter jeg fra en Galaxy Note 3, samt Laptop med Spotify Premium, jeg har dog tit hørt noget om at man bør investere i LossLess tracks?

Mht. budget er der ikke rigtig nogle grænser, dog skal eventuelle køb kunne beggrundes inden for en rimelig grad, da jeg handler erhverv.

På forhånd mange tak for hjælpen! Altid en fornøjelse at udveksle erfaringer herinde! theking
MalloDK

 
Indlæg: 6
Tilmeldt: 24. aug 2015, 08:14

Re: Nye Bøffer - Bedste udnyttelse?

Indlægaf Claus-DK » 24. aug 2015, 17:35

Burnin er at sammenligne med tilkøring af en ny motor i f.eks en bil..
Membranenerne på en hovedtelefon er mekaniske og vil derfor blive slidt og ændre sig over tid..
Det betyder ikke ret meget hvad de bliver brugt til af musik, burnin kan ikke undgås og vil altid ske også selvom man ikke ved det findes. (om man så kan hører det er en anden diskussion)

Der er ikke noget i vejen for at have en DAC/amp stĂĄende ved sin PC og ellers lytte fra sin telefon nĂĄr man er pĂĄ farten..

Lossless er altid en fordel, måske kan man ikke høre forskellen, men det er en god ting at man ikke starter med at lave en flaskehals i allerførste led nemlig filen..

Jeg bruger selv 320 mp3 når jeg er på farten og lossless når jeg er hjemme, det gør jeg fordi den smule ekstra der er i en lossless fil har jeg ikke den store glæde af når der sker alle mulige andre ting omkring mig..

Vi har vores Tour og du virker jo som en oplagt kandidat til dette, så kan du prøve en DAC/Amp uden at skulle ud og købe en, det er ikke alle der synes det er de ekstra penge værd, der er pt to toure jeg mener kunne være interessante for dig og det er Aune X1s og Aune S16 og i mindre grad HPa4 fra Fostex..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12673
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Nye Bøffer - Bedste udnyttelse?

Indlægaf davidsh » 24. aug 2015, 18:05

Den korte udgave: Alle de ting du nævner er sådan noget man kan gå og rode med og slet ikke noget du behøver at bekymre dig om medmindre du virkelig har lyst.. Bare nyd din nye hovedtelefoner, lær dem at kende osv.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Hovedtelefoner: B&O H6, Hifiman HE-500, Hifiman HE-5LE, Koss KSC75, Sennheiser HD800, Sennheiser Momentum, Stax Sigma (NB), Stax SR-307, Stax Lambda Signature
Forstærkere: Musical Fidelity X-can V8P, Stax SRM-T1, Emotiva Mini-X
DAC's: Danish Audio Design DAC 05
Kilde:Fiio X3, PC
davidsh

Brugeravatar
 
Indlæg: 1799
Tilmeldt: 26. nov 2012, 14:16
Geografisk sted: Ă…rhus, Danmark

Re: Nye Bøffer - Bedste udnyttelse?

Indlægaf kvik » 24. aug 2015, 18:14

Er enig med David, slap af og nyd hovedtelefonen først.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Nye Bøffer - Bedste udnyttelse?

Indlægaf nc8000 » 24. aug 2015, 18:16

Yep. Go for it, musikken er det vigtigste alt det andet kan evt. komme senere
Auralic Aries Mini > Audiolab 8200CD cd/dac > RudiStor RPX-100
Sony NW-ZX2
iPhone SE

HiFiMan HE-6, Ultrasone Signature Pro, JH13 (alle balanceret TWau Reference)
q-Jays second gen
nc8000

Brugeravatar
 
Indlæg: 1513
Tilmeldt: 18. nov 2012, 13:28
Geografisk sted: Kalundborgegnen

Re: Nye Bøffer - Bedste udnyttelse?

Indlægaf Kolind » 25. aug 2015, 10:39

Ja de spille ganske fremragende uden fancy dac og forstærker, lossless filer osv. Men hvis man alligevel hungrer efter mere, efter lidt tid, er der små forbedringer at hente på de fronter også. mht. filer, så er spotify premium såvidt jeg ved 320kbit, så allerede der er du ret godt med. Det er de færreste tsom kan høre forskel fra 320kbit til lossless når alt kommer til alt. Jeg kan ikke med overbevisende sikkerhed bestemme om det er det ene eller andet i en blindtest, så at jeg lytter til lossless er mest et idelogisk princip om at have de bedste forudsætninger og undgå flaskehalse. Til bærbart brug syntes jeg at lossless er lidt overkill, medmindre man har et ret seriøst bærbart setup.
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: Holbæk

Re: Nye Bøffer - Bedste udnyttelse?

Indlægaf nc8000 » 25. aug 2015, 13:28

On the go bruger jeg Spotify Premium fra min iPhone6. På mit rejseanlæg som jeg bruger på hotellet og hjemme bruger jeg lossless og hires
Auralic Aries Mini > Audiolab 8200CD cd/dac > RudiStor RPX-100
Sony NW-ZX2
iPhone SE

HiFiMan HE-6, Ultrasone Signature Pro, JH13 (alle balanceret TWau Reference)
q-Jays second gen
nc8000

Brugeravatar
 
Indlæg: 1513
Tilmeldt: 18. nov 2012, 13:28
Geografisk sted: Kalundborgegnen


Tilbage til Lydkilder

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 6 gæster