Sony NW-ZX2



Re: Sony NW-ZX2

Indlægaf nc8000 » 23. nov 2015, 06:28

En brugt asiatisk enhed (altså uden EU volumenbegrænsning) til salg fra UK for £549 på moderskibet

http://www.head-fi.org/t/788054/sony-zx2-uk-eu/0_20
Auralic Aries Mini > Audiolab 8200CD cd/dac > RudiStor RPX-100
Sony NW-ZX2
iPhone SE

HiFiMan HE-6, Ultrasone Signature Pro, JH13 (alle balanceret TWau Reference)
q-Jays second gen
nc8000

Brugeravatar
 
Indlæg: 1513
Tilmeldt: 18. nov 2012, 13:28
Geografisk sted: Kalundborgegnen

Re: Sony NW-ZX2

Indlægaf Lanzky » 13. jan 2016, 00:56

Nu har jeg levet med NW-ZX2 i knap en måned, og det er storartet. Det er en one box-løsning, der slår den helt rigtige balance.

Først og fremmest glimrende lyd; præcist, skarp og med punch. Ikke så meget varm som fast og bastant. Der er vægt bag percussion, uden at bassen overtager og dominerer. Som forventet er det en klar opgradering over DX50, men også over DX50 med Pico-amp.

Lagerpladsen er god. 128 GB indbygget og pt 128 yderligere på et hukommelseskort. Det er nok til omtrent halvdelen af min musiksamling, og al det, jeg hører ofte.

Batteritiden er forbilledlig. Jeg har slået de fleste baggrundsfunktioner i Android fra, kører flytilstand og bruger kun musikafspilleren. Får et sted mellem 30 og 35 timer spilletid pr. opladning ved ca. 1/3 volumen. Respektabelt.

UI og brugervenlighed er fin uden at være prangende. Benytter ikke de øvrige funktioner, så dem skal jeg ikke dømme, men musikdelen gør det fint. Har ikke leget så meget med EQ endnu men den kunne godt tåle en opgradering, hvis man går meget op i den slags. Jeg bruger sjældent andet end presets, men det er jo smag og behag.

Betjening i lommen lærte jeg ganske hurtigt. Var nervøs for, om fraværet af en låseknap ville føre til ufrivillige tryk, men det er ikke sket en eneste gang. Knapperne er sænket en smule ift stellet, og der skal trykkes til, før der sker noget - så det er kun med vilje, at jeg pauser eller skifter nummer.

Alt i alt er jeg ovenud tilfreds. Jeg har nogen tid gået med følelsen af, at mine customs fortjente en bedre afspiller for virkelig at leve, og nu har de fået noget at boltre sig med. Mine varmeste anbefalinger.
Lanzky

Brugeravatar
 
Indlæg: 416
Tilmeldt: 22. nov 2012, 16:47
Geografisk sted: København

Re: Sony NW-ZX2

Indlægaf nc8000 » 13. jan 2016, 09:25

Har du prøvet helt at disable sound enhancements app'en og at bruge et trrs termineret kabel ?
Auralic Aries Mini > Audiolab 8200CD cd/dac > RudiStor RPX-100
Sony NW-ZX2
iPhone SE

HiFiMan HE-6, Ultrasone Signature Pro, JH13 (alle balanceret TWau Reference)
q-Jays second gen
nc8000

Brugeravatar
 
Indlæg: 1513
Tilmeldt: 18. nov 2012, 13:28
Geografisk sted: Kalundborgegnen

Re: Sony NW-ZX2

Indlægaf nc8000 » 13. jan 2016, 10:15

Lige et billede af mit setup som jeg nu har brugt det i nogle mĂĄneder. JH13 med Whiplash TWau Reference kabel termineret med 3,5 mm trrs og det officielle Sony flip top cover.

Billede

Jeg har desuden et antal adaptorer sĂĄ jeg kan bruge mine balancerede Signature Pro og HE-500 med ZX2 samt adaptorer fra balanceret til almindelig trs.
Auralic Aries Mini > Audiolab 8200CD cd/dac > RudiStor RPX-100
Sony NW-ZX2
iPhone SE

HiFiMan HE-6, Ultrasone Signature Pro, JH13 (alle balanceret TWau Reference)
q-Jays second gen
nc8000

Brugeravatar
 
Indlæg: 1513
Tilmeldt: 18. nov 2012, 13:28
Geografisk sted: Kalundborgegnen

Re: Sony NW-ZX2

Indlægaf Claus-DK » 13. jan 2016, 15:24

Det er altså et lækkert lille sæt du har der.
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12674
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Sony NW-ZX2

Indlægaf Lanzky » 13. jan 2016, 16:29

nc8000 skrev:Har du prøvet helt at disable sound enhancements app'en og at bruge et trrs termineret kabel ?


Mener du Sound adjustment? ClearAudio+, DSEE HX, og al det hejs har jeg i hvert fald slĂĄet fra.

Har endnu ikke bestilt et balanceret kabel til min customs, men det er næste skridt. Skal lige forbi januars triste udgifter :-)
Lanzky

Brugeravatar
 
Indlæg: 416
Tilmeldt: 22. nov 2012, 16:47
Geografisk sted: København

Re: Sony NW-ZX2

Indlægaf nc8000 » 13. jan 2016, 17:50

Nej ikke bare slå alle options fra, men i Android app options helt disable Sound adjustment app'en. Du får en meget renere lyd (om du kan lide den lyd er så en anden sag men bør prøves) og du får betydeligt mere volumen så sørg for at skrue godt ned for lyden inden du gør det.

Det er ret besværligt at gøre og tog mig en del forsøg at få til at virke.

1. GĂĄ ind i Sound adjustment app'en og slĂĄ DSEE HX eller noget andet til (det er meget vigtigt at noget er slĂĄet til)
2. Gå i Android Settings og ind i Apps delen og swipe til højre til du når til ALL listen af apps.
3. Scroll ned i listen (næsten helt til bunden) og find Sound adjustment og klik på den
4. Tryk pĂĄ Disable knappen (nu gĂĄr volumen kraftigt op hvis det er lykkedes rigtigt)
5. App ikonen er nu også forsvundet fra shortcut linjen på home skærmen

Hvis du helt slukker for enheden (eller den løber tør for strøm så den selv slukker) bliver app'en enabled i en limbo tilstand når du igen tænder for enheden. Du skal så gå ind i Settings, All, finde app'en og enable den, reboote enheden og så kan du atter disable app'en. Jeg har dog ikke haft min enhed slukket eller rebootet siden den forsøgte at læse dit memorykort så det har ikke været noget problem for mig.

Prøv det og se om du kan lide lyden, jeg kan.

Der er også en masse gang i tråden på head-fi omkring alternative player apps såsom JetAudio, Onkyo HF, Neutron og flere andre. Nogle foretrækker nogle af disse frem for Sony's egen app. Alle disse apps downsampler dog hires musik til 16/44 inden de spiller det, om det er et problem er op til dig. Onkyo HF er gratis.
Auralic Aries Mini > Audiolab 8200CD cd/dac > RudiStor RPX-100
Sony NW-ZX2
iPhone SE

HiFiMan HE-6, Ultrasone Signature Pro, JH13 (alle balanceret TWau Reference)
q-Jays second gen
nc8000

Brugeravatar
 
Indlæg: 1513
Tilmeldt: 18. nov 2012, 13:28
Geografisk sted: Kalundborgegnen

Sony NW-ZX2

Indlægaf Lanzky » 14. jan 2016, 14:15

Sound enhancement slået fra. Mit umiddelbare indtryk er, at det trækker øvre mellemtone og diskant lidt længere frem i lydbilledet; så der er nok fjernet noget dæmpning. Synes ændringen er tydeligst på vokaler.

Forskellen er ikke afgrundsdyb, og man skal ikke udelukke placebo, men jeg oplever en vis forskel. Tak for tippet.
Lanzky

Brugeravatar
 
Indlæg: 416
Tilmeldt: 22. nov 2012, 16:47
Geografisk sted: København

Re: Sony NW-ZX2

Indlægaf nc8000 » 14. jan 2016, 15:13

Det er også den oplevelse jeg har. Den største og vigtigste effekt for mig er at jeg får mere anvendelig volumen
Auralic Aries Mini > Audiolab 8200CD cd/dac > RudiStor RPX-100
Sony NW-ZX2
iPhone SE

HiFiMan HE-6, Ultrasone Signature Pro, JH13 (alle balanceret TWau Reference)
q-Jays second gen
nc8000

Brugeravatar
 
Indlæg: 1513
Tilmeldt: 18. nov 2012, 13:28
Geografisk sted: Kalundborgegnen

Sony NW-ZX2 DAP

Indlægaf nc8000 » 20. feb 2016, 09:13

Wowza

Lyder AK'en sĂĄ bedre ?

I praktisk henseende er ZX2 balanceret med trrs (ja jeg ved at det kun er seperat jord og ikke 100% balanceret)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Auralic Aries Mini > Audiolab 8200CD cd/dac > RudiStor RPX-100
Sony NW-ZX2
iPhone SE

HiFiMan HE-6, Ultrasone Signature Pro, JH13 (alle balanceret TWau Reference)
q-Jays second gen
nc8000

Brugeravatar
 
Indlæg: 1513
Tilmeldt: 18. nov 2012, 13:28
Geografisk sted: Kalundborgegnen

Re: S: Sony NW-ZX2 DAP, near-mint condition

Indlægaf Lanzky » 20. feb 2016, 13:43

nc8000 skrev:Lyder AK'en sĂĄ bedre ?


Jeg har kun lyttet kort til AK120 mkII. Jeg var imponeret. Forskellen var ikke nat og dag, men der var en kende bedre adskillelse i lydbilledet; lidt mere luft mellem instrumenterne og klangenfarven ved kvindelig vokal tindrede en smule mere. Vokabular til at beskrive lyd er altid mangelfuldt, men en tand mere sofistikation og præcision, hvis det giver mening.

Til gengæld har ZX2 mere punch på slagtøj med mine Noble C8, så hvis man er et basshead, er ZX2 det bedre valg.

Edit: Jeg ønsker ikke at tale ZX2 ned i min egen salgstråd. Det er så afgjort en storartet afspiller, og det er ikke sund fornuft, der får mig til at sælge så hurtigt - kun et tåbeligt begær og lyst til hele tiden at opgradere.
Lanzky

Brugeravatar
 
Indlæg: 416
Tilmeldt: 22. nov 2012, 16:47
Geografisk sted: København

Re: S: Sony NW-ZX2 DAP, near-mint condition

Indlægaf nc8000 » 20. feb 2016, 14:04

Ja det er en formidabel afspiller og en rigtig god pris så kom frisk og køb. På dette niveau mener jeg ikke at der er noget der er decideret bedre, det er udelukkende et spørgsmål om personlige præferencer. Og i gen slår de 30 timers spilletid på en opladning, en meget vigtig parameter for mig


Sent from my iPhone using Tapatalk
Auralic Aries Mini > Audiolab 8200CD cd/dac > RudiStor RPX-100
Sony NW-ZX2
iPhone SE

HiFiMan HE-6, Ultrasone Signature Pro, JH13 (alle balanceret TWau Reference)
q-Jays second gen
nc8000

Brugeravatar
 
Indlæg: 1513
Tilmeldt: 18. nov 2012, 13:28
Geografisk sted: Kalundborgegnen

Re: Sony NW-ZX2

Indlægaf Ostebaronen » 20. feb 2016, 14:56

Jeg har flyttet nc8000's spørgsmål fra Lanzky's salgstråd herind.
Mmm... Ost...
Ostebaronen

Brugeravatar
Code Poet
 
Indlæg: 2481
Tilmeldt: 17. maj 2011, 10:00
Geografisk sted: Søllerød

Re: Sony NW-ZX2

Indlægaf Victor Halgaard » 20. apr 2016, 10:57

Der skulle vel ikke være nogle af ZX2 ejerne her på forumet som kommer i nærheden af Århus her i weekenden? Står kraftigt og overvejer at anskaffe mig en, men ville enormt gerne give den et lyt inden.
Spørger fordi jeg fandt en til salg, ellers ville jeg bare vente til meetet 1musik
The Headphone Viking - Courtesy of the sixth circle of Hell... | Mine Kabler kan ses her: http://huginmunincables.blogspot.dk/

Astell&Kern AK240 > Questyle CMA800r / ALO Rx Mk3b > Sennheiser HD800 / Beyerdynamic T1 / IE800 / Beyer DT1350 / Heir 4.A / Fostex TH600 / Pioneer SE-L40 / Koss KDE-250 /
Victor Halgaard

Brugeravatar
 
Indlæg: 1493
Tilmeldt: 17. sep 2011, 15:28
Geografisk sted: AsgĂĄrd

Re: Sony NW-ZX2

Indlægaf Victor Halgaard » 20. apr 2016, 21:59

Eller hvis nogen kan give en sammenligning med lyden fra en ipod classic eller iPhone? Leder efter noget med god slagkraft detaljegrad, soundstage og en fyldig bund - noget som alle high end afspillere jeg har hørt på nær Colorfly C4 manglede... En ipod classic er lidt et "happy medium".
The Headphone Viking - Courtesy of the sixth circle of Hell... | Mine Kabler kan ses her: http://huginmunincables.blogspot.dk/

Astell&Kern AK240 > Questyle CMA800r / ALO Rx Mk3b > Sennheiser HD800 / Beyerdynamic T1 / IE800 / Beyer DT1350 / Heir 4.A / Fostex TH600 / Pioneer SE-L40 / Koss KDE-250 /
Victor Halgaard

Brugeravatar
 
Indlæg: 1493
Tilmeldt: 17. sep 2011, 15:28
Geografisk sted: AsgĂĄrd

Re: Sony NW-ZX2

Indlægaf Lanzky » 24. apr 2016, 10:40

Det er længe siden, jeg for alvor har lyttet til iPhones og iPods, men da jeg lige havde købt ZX2, sammenlignede jeg en aften med en kammerats iPhone 5s. Det var mit indtryk, at man hos ZX2 får "mere af det hele". En mere dominerende, men også strammere bund med mere kontrol. Bedre detaljering og udskilning af instrumenter, i særdeleshed for slagtøj, og en let udvidelse af diskanten. Den store forskel var dog i følelsen af nærvær og overskud af energi. iPhonen lød mere tilbagelænet, mens ZX2 havde indlevelse og nærhed, som særligt var tydelig på et par livenumre, jeg testede.
Lanzky

Brugeravatar
 
Indlæg: 416
Tilmeldt: 22. nov 2012, 16:47
Geografisk sted: København

ForegĂĄende

Tilbage til Lydkilder

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 7 gæster