Review: HiFiMAN HM-601 vs. Hisoundaudio Studio-I



Re: Review: HiFiMAN HM-601 vs. Hisoundaudio Studio-I

Indlægaf Mellemhjulet » 15. apr 2011, 11:42

@Claus-dk: Ja, det er nok forseglingen, så der lå en masse gummidupper i æsken, så der skal nok flyttes rundt på dem. Men kors hvor det lyder dårligt når de sidder rigtigt.

Mht. Superluxen, så går det ok ved lave lydniveauer, som jeg også mest bruger, men de er nok lige for tunge at trække, så det lød lidt bedre med en ekstra forstærker.
Kilde: Hifiman HM-601 Slim, Cowon D2+
Forstærker: JDS Labs cMoyBB v2.03
DAC/forstærker: Beresford Caiman Mk. II
Hovedtelefoner: Fischer Audio FA-002w Sapele træ | ATH ESW9 - APS v3 kabel | Superlux HD-660 | Takstar Pro-80 | Bose QC15
Mellemhjulet

Brugeravatar
 
Indlæg: 83
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:50
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Review: HiFiMAN HM-601 vs. Hisoundaudio Studio-I

Indlægaf Burning777 » 15. apr 2011, 13:13

Jeg ved ikke om nc8000 har givet HM-601 nok tilspilning???

I den tid jeg havde den sammen med RE-272 har sætte spillet ca. 25 timer eller 3 fulde opladninger af ca. 8 timer. Så hvis det skal op på 100 timer (som meget af den slags skal) så er der et stykke vej endnu før den spiller som den skal. Men hvis det bliver bedre er det jo kun godt for den er god i forvejen.
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: Review: HiFiMAN HM-601 vs. Hisoundaudio Studio-I

Indlægaf nc8000 » 15. apr 2011, 13:22

Mellemhjulet skrev:.... Men kors hvor det lyder dĂĄrligt nĂĄr de sidder rigtigt.


Jeg går ud fra at der mangler et ikke i ovenstående sætning
nc8000

 

Re: Review: HiFiMAN HM-601 vs. Hisoundaudio Studio-I

Indlægaf nc8000 » 15. apr 2011, 13:23

Burning777 skrev:Jeg ved ikke om nc8000 har givet HM-601 nok tilspilning???

I den tid jeg havde den sammen med RE-272 har sætte spillet ca. 25 timer eller 3 fulde opladninger af ca. 8 timer. Så hvis det skal op på 100 timer (som meget af den slags skal) så er der et stykke vej endnu før den spiller som den skal. Men hvis det bliver bedre er det jo kun godt for den er god i forvejen.


Jeg har næsten ikke tilspillet HM-601 da jeg i forvejen havde haft HM-602 i nogle måneder og det var den jeg brugte da de stort set spiller identisk. RE-272 har nok fået omkring 20 timer i min varetægt
nc8000

 

Re: Review: HiFiMAN HM-601 vs. Hisoundaudio Studio-I

Indlægaf Burning777 » 15. apr 2011, 15:30

OK - sĂĄ er der basis for at den kan komme til at blive lidt bedre med tiden.
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: Review: HiFiMAN HM-601 vs. Hisoundaudio Studio-I

Indlægaf Mellemhjulet » 15. apr 2011, 21:46

nc8000 skrev:
Mellemhjulet skrev:.... Men kors hvor det lyder dĂĄrligt nĂĄr de sidder rigtigt.


Jeg går ud fra at der mangler et ikke i ovenstående sætning


Ups, ja der mangler et ikke 2musik
Kilde: Hifiman HM-601 Slim, Cowon D2+
Forstærker: JDS Labs cMoyBB v2.03
DAC/forstærker: Beresford Caiman Mk. II
Hovedtelefoner: Fischer Audio FA-002w Sapele træ | ATH ESW9 - APS v3 kabel | Superlux HD-660 | Takstar Pro-80 | Bose QC15
Mellemhjulet

Brugeravatar
 
Indlæg: 83
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:50
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Review: HiFiMAN HM-601 vs. Hisoundaudio Studio-I

Indlægaf helledie » 9. jun 2011, 09:52

Hvordan ser det ud med Hifiman - er han snart pĂĄ vej videre :):)
helledie

Brugeravatar
 
Indlæg: 658
Tilmeldt: 1. apr 2011, 14:33
Geografisk sted: Randers

Re: Review: HiFiMAN HM-601 vs. Hisoundaudio Studio-I

Indlægaf Mellemhjulet » 9. jun 2011, 12:52

helledie skrev:Hvordan ser det ud med Hifiman - er han snart pĂĄ vej videre :):)


musik10 Den ryger afsted straks efter pinse, hvis Claus-dk fĂĄr sendt en adresse.
Kilde: Hifiman HM-601 Slim, Cowon D2+
Forstærker: JDS Labs cMoyBB v2.03
DAC/forstærker: Beresford Caiman Mk. II
Hovedtelefoner: Fischer Audio FA-002w Sapele træ | ATH ESW9 - APS v3 kabel | Superlux HD-660 | Takstar Pro-80 | Bose QC15
Mellemhjulet

Brugeravatar
 
Indlæg: 83
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:50
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Review: HiFiMAN HM-601 vs. Hisoundaudio Studio-I

Indlægaf Claus-DK » 10. jun 2011, 08:29

Ja det mĂĄ jeg jo hellere fĂĄ gjort sĂĄ, jeg har haft hulens travlt pĂĄ jobbet den sidste uges tid, sĂĄ din M2tech ligger stadig og glor olmt pĂĄ mig henne pĂĄ spisebordet, lige nedenunder en anden ting jeg ogsĂĄ skal have i putkassen..

HIFIman møder spiralears det bliver lidt spændende..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12673
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Review: HiFiMAN HM-601 vs. Hisoundaudio Studio-I

Indlægaf nc8000 » 17. jun 2011, 15:01

Jeg har nu igen, igen spurgt Fang om hvad han ønsker der skal ske med sættet når I alle er færdige med at lege med det og igen, igen svarer han slet ikke på spørgsmålet (han svarer på og kommenterer alt muligt andet i min mail men ikke dette emne og sådan har det været hver gang jeg har spurgt)
nc8000

 

Re: Review: HiFiMAN HM-601 vs. Hisoundaudio Studio-I

Indlægaf Aquila » 17. jun 2011, 15:09

Det er vel ogsĂĄ en indstilling at have til tingene :-)
WESTONE ES5!!!!
Aquila

Brugeravatar
 
Indlæg: 907
Tilmeldt: 1. apr 2011, 18:30
Geografisk sted: Kolding.

Re: Review: HiFiMAN HM-601 vs. Hisoundaudio Studio-I

Indlægaf Burning777 » 17. jun 2011, 15:26

nc8000 skrev:Jeg har nu igen, igen spurgt Fang om hvad han ønsker der skal ske med sættet når I alle er færdige med at lege med det og igen, igen svarer han slet ikke på spørgsmålet (han svarer på og kommenterer alt muligt andet i min mail men ikke dette emne og sådan har det været hver gang jeg har spurgt)


Ved næste meet kunne vi sælge lodder a 10 kr til lodtrækning af den og andre gaver.. Så kunne pengene gå til driften af dette community? På den måde bliver han 'ufrivillig' sponsor af hoved-fi.dk.

Blot et forslag...
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: Review: HiFiMAN HM-601 vs. Hisoundaudio Studio-I

Indlægaf helledie » 17. jun 2011, 16:33

Så længe jeg vinder, er det fint med mig musik15
helledie

Brugeravatar
 
Indlæg: 658
Tilmeldt: 1. apr 2011, 14:33
Geografisk sted: Randers

Re: Review: HiFiMAN HM-601 vs. Hisoundaudio Studio-I

Indlægaf nc8000 » 17. jun 2011, 16:46

Burning777 skrev:
nc8000 skrev:Jeg har nu igen, igen spurgt Fang om hvad han ønsker der skal ske med sættet når I alle er færdige med at lege med det og igen, igen svarer han slet ikke på spørgsmålet (han svarer på og kommenterer alt muligt andet i min mail men ikke dette emne og sådan har det været hver gang jeg har spurgt)


Ved næste meet kunne vi sælge lodder a 10 kr til lodtrækning af den og andre gaver.. Så kunne pengene gå til driften af dette community? På den måde bliver han 'ufrivillig' sponsor af hoved-fi.dk.

Blot et forslag...


Synes jeg lyder som en god ide så det gør vi hvis ikke Fang i mellem tiden har bedt om at få det retur
nc8000

 

Re: Review: HiFiMAN HM-601 vs. Hisoundaudio Studio-I

Indlægaf Aquila » 17. jun 2011, 19:19

Bestemt ikke nogen dårlig idé!
WESTONE ES5!!!!
Aquila

Brugeravatar
 
Indlæg: 907
Tilmeldt: 1. apr 2011, 18:30
Geografisk sted: Kolding.

Re: Review: HiFiMAN HM-601 vs. Hisoundaudio Studio-I

Indlægaf Claus-DK » 12. aug 2011, 01:22

Tror da lige jeg vil opdatere lidt her..
Nu er jeg jo kommet i besiddelse af en HIsound Studio og låne HiFiman ligger lige ved siden af så jeg kan da ikke lade være med at kommenterer lidt..

Testbøffer DT880
jeg synes Studio har mere luft mellem instrumenterne end hifiman, den er mere "klar" i lyden, det er lidt svært at forklare, men der er lidt mere "brus" i Studioen..
Der er ogsĂĄ en smule mere styr pĂĄ bassen.. 4musik

Hifiman har så den varmere signatur kørende for sig, den er mere intim, man kommer lidt tættere på musikken, detaljerne er der alle sammen, de er bare en kende sværere at få øje på, i stedet for frisk luft er man kommet indenfor i sin varme stue og det er jo også rart.. rulle5

Jeg kan ikke rigtigt sige noget grimt om nogle af dem, eller det kunne jeg jo nok godt, men på udseende, betjening og størrelse er der godt nok en af dem der halter lidt..
Men den har så en større skærm..

Jeg synes godt om skrueknappen til volumen pĂĄ hifiman, det er lidt sĂĄdan retro og passer til Looket.. musik15

Begge afspillere er rigtig gode til at spille musik, men halter begge en smule i bruger interfacet, med studioen som en vinder hos mig, men min brug af en afspiller er tænd/sluk vælg random og så skipper jeg lidt og skruer op og ned, og det kan de begge to, men jeg kan betjene studioen i lommen , det kan jeg ikke med den anden, så på farten er den en klar vinder, vil man sidder og bladre i sin musik og finde lige netop DET nummer er Hifiman bedre med den noget større skærm..

HiFiman ville jeg forsøge at gribe hvis jeg taber den, studio skal jeg bare undgå at få over tæerne.. musik11

Jeg har ikke prøvet de inears der fulgte med Hifiman, men de earbuds der er med Studioen er bestemt værd at fremhæve og efter 100 timers tæsk lyder de altså rigtig godt, min kone fik et par Yuin PK2 og de får altså brutale klø af de earbuds der følger med Studioen, de kan købes i "løsvægt" og hedder paa-1, hvis man kan forliges med denne type høretelefon og få sluttet lidt tæt i øret er de altså et væsentligt bedre end jeg havde forventet, det kan godt være at det ligger i den lidt blødere signatur af paa-1 og den kraftigere bas, Yuin har også et spike i den dybe diskantdel som jeg ikke er så tosset med..

Ved købet af min Studio hvor jeg skrev med ejeren eller hvad han nu var, af firmaet begyndte han at skrive om sine nye høretelefoner og om jeg ville prøve dem ? så det endte med jeg fik lidt ekstra med.

SĂĄ jeg har et par der kan komme pĂĄ tur her pĂĄ forum..
Eneste betingelse er at dem på turen skriver om dem, det behøver på ingen måde at være lange indlæg, men et par ord eller to om hvad man synes ville være fint, når de kommer retur fra tur vil de blive udloddet (og renset), som præmie..

Men det mĂĄ jeg hellere lave en separat trĂĄd om...
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12673
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Review: HiFiMAN HM-601 vs. Hisoundaudio Studio-I

Indlægaf Burning777 » 12. aug 2011, 10:12

Jeg må give dig 100% ret i at de PAA-1 er vildt lækre. Jeg sidder lige nu ude i skoven og varmer en kop te. Jeg tænkte at jeg lige ville have musik med hvis man skulle få abstinenser. Nu snorker min makker endnu i sit enmandstelt og fuglenes sang er væk i blæsten i træerne. Så er det godt der er en god pibe tobak og en kop varm te på vej og en iPhone og et sæt PAA-1 med.

Der er rigtig mange detaljer i lyden og hele lydbilledet er sammenhængende. Bassen er rar og vokaljazz er virkeligt intimt selv ved helt lav volumen lyder det hele rigtigt godt. I får lige et billede med :-)

SĂĄdan kan man ogsĂĄ opleve head-fi....




---
I am here: http://maps.google.com/maps?ll=56.176010,9.057679
Vedhæftede filer
ImageUploadedByTapatalk1313136711.425093.jpg
ImageUploadedByTapatalk1313136711.425093.jpg (72.52 KiB) Vist 8370 gange
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: Review: HiFiMAN HM-601 vs. Hisoundaudio Studio-I

Indlægaf Burning777 » 2. dec 2012, 19:29

Jeg vil lige benytte chancen til at skamrose et produkt jeg selv har til salg - det håber jeg er ok i dette tilfælde.

Jeg sidder lige og lytter til og tager afsked med Hisoundaudio Studio med Beyerdynamic T5p og det lyder herre-effing-godt. Meget åbent og detaljeret. Studio spiller meget neutralt og måske lidt lysere i forhold til min Meier 3Move. Den er nok lidt til den analytiske side men med de rette hovedtelefoner gør det ikke så meget.

Jeg har lagt mærke til at der er en del gain på den indbyggede forstærker da der er lidt baggrundsstøj med T5p (32 Ohm). Det er dog væk med det samme så snart musikken spiller men jeg kan forestille mig, at hvis man har meget sensitive IEM eller lignede godt kan opleve lidt støj. Det er dog slet ikke på et niveau jeg bliver irriteret over og jeg plejer ellers at være ret sart med den slags.
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

ForegĂĄende

Tilbage til Lydkilder

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 3 gæster