Betyder typen af SD Card noget?



Betyder typen af SD Card noget?

Indlægaf Superliga_1 » 18. nov 2015, 00:52

Hej Hoved-fi.

Jeg har lige bestilt ibasso's nye DX 80, hvilken supporterer 2 Micro SD Cards.

Når jeg søger på nettet efter SD Cards med f.eks. 64GB så er der en virkelig stor forskel prismæssigt.

Mit spørgsmål går på om det har nogen betydning hvilket jeg vælger, når det blot skal bruges til min ibasso DX 80 (jeg vil primært bruge .flac filer eller 320kbps .mp3 filer).

Så vidt jeg kan læse mig frem til er forskellen egentlig bare mht. hastigheder for kortene, men har det nogen betydning for mig i dette tilfælde?

På forhånd mange tak for svar! I er altid meget hjælpsomme og hurtige til at svare! :)
Superliga_1

 
Indlæg: 16
Tilmeldt: 18. aug 2014, 19:18

Re: Betyder typen af SD Card noget?

Indlægaf Mortenhoe » 18. nov 2015, 01:08

Levetid og hastighed hænger tit sammen med prisen på denne type lagringsmedie. Oftest er det man har på sin afspiller jo "backup" så jeg havde personligt tages det kort der var hurtigst til færrest penge. Angående lydkvalitet er det jo afvikling af et taller og nuller så jeg tvivler på du kan høre forskel på kortene. Men jeg havde stadig valgt et hurtigt.
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Betyder typen af SD Card noget?

Indlægaf sorenb » 18. nov 2015, 01:21

mener SD kortets "Class" refererer til skrivehastigheden, Class 2 kan skrive 2MB/s (og givet vist løse hurtigere).
Dine MP3er kræver: 320kbps ~ 40kB/s ...en cd kvalitet 44,1kHz i 16bit, svarer til ~180kB/s .... vil mene SD kortets hastighed ifbm din iBasso er lige gyldig.
Det kan have betydning ift at skrive musik til korte, et 64GB kort, i Class 2 (om du kan finde sådan et) vil tage mindst 32.000 sekunder ~ omtrent et døgn ...
sorenb

 
Indlæg: 162
Tilmeldt: 7. jun 2013, 00:50

Re: Betyder typen af SD Card noget?

Indlægaf telum » 18. nov 2015, 10:00

De dyreste er mest beregnet til Kamera'er og video-kameraer der overfører store data-mængder indenfor kort tid. Selv de vildeste lossless highres filer kræver kun meget lidt data-overførsel til sammenligning, så det eneste af reel betydning er, som Mortenhoe skriver, hvor længe du skal vente når du overfører musik til kortet.
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi
 
Indlæg: 1727
Tilmeldt: 12. apr 2011, 12:32
Geografisk sted: Dronninglund

Re: Betyder typen af SD Card noget?

Indlægaf Mataugust » 18. nov 2015, 14:15

Umiddelbart forstod jeg spørgsmålet om det gør en forskel om det er et hundedyrt Sandisk kort eller om det er et billigt kort fra Aldi.
Lydmæssigt gør det ingen forskel, men muligvis er holdbarheden dårligere på de billige kort, og muligvis er fejlprocenten højere.
Jeg bruger både sandisk og medion kort, og jeg kan ikke mærke forskel på dem.
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2748
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: Betyder typen af SD Card noget?

Indlægaf Superliga_1 » 19. nov 2015, 00:31

telum skrev:det eneste af reel betydning er, som Mortenhoe skriver, hvor længe du skal vente når du overfører musik til kortet.


Super, det er også hvad jeg umiddelbart kan læse mig til :-)

(Har købt dette SD Kort: http://www.memoryshop.dk/produkter/267-64-gb-micro-sd-kort/2320-186-micro-sd-kort1111/)

Tak for svarene alle sammen!
Superliga_1

 
Indlæg: 16
Tilmeldt: 18. aug 2014, 19:18


Tilbage til Lydkilder

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 6 gæster