Aune X5s fremtiden?



Aune X5s fremtiden?

Indlægaf Tweaker » 6. feb 2016, 10:03

CD er er ved at dø, men hvad erstatter mediet? Er det SD kort afspilning som i Aune X5s? http://www.audiophonics.fr/en/sources-s ... 10503.html

Forgængeren blev testet i Hifi World. Den havde nogle fejl, men lyden var klart bedre end CD. Tjaeh, CD drev lyder bare ikke godt http://www.hi-fiworld.co.uk/index.php/i ... layer.html

Selv om den nye Aune sikkert lyder rigtigt godt, og sikkert har rettet en del fejl i forhold til forgængeren, så er der vel et stykke vej endnu. Displayet er sikkert svært at læse på afstand, så det bør nok flyttes op på fjernbetjeningen. Som iøvrigt angiveligt ikke rækker særligt lang.

Jeg tester lidt på en opstilling der ligner lidt, ved at sætte min lille Fiio til min M2Tech konverter via coax, og det lyder ganske lovende. Men selvfølgelig ingen fjernbetjening.

Jeg tror at dette bliver fremtiden, parallelt med streaming.
Amp`s: Little Dot MKIV-SE, Lake People G109S, Pro-Ject Headbox S USB.
DAC`s: Musical Fidelity V90, M2Tech Young.
DAC/Amp`s: CEntrance DACport HD, Beresford Caiman II, Beresford Bushmaster, Beresford Bushmaster II.
Bøffer: Sennheiser HD650, Pioneer SE-A1000, Creative Aurvana Live!, AKG K702, Stax SR-40/SRD-4, Beyerdynamic DT150 og DT990PRO-LE, Hifiman 400s, Koss Porta Pro, Koss BT540i, Edifier H850.
Tweaker

Brugeravatar
 
Indlæg: 314
Tilmeldt: 28. aug 2015, 17:01
Geografisk sted: København

Re: Aune X5s fremtiden?

Indlægaf toppe » 6. feb 2016, 11:23

Tweaker skrev:CD er er ved at dø, men hvad erstatter mediet? Er det SD kort afspilning som i Aune X5s?


Jeg tror at afspilning fra sd kort kan bleve fremtiden for nogle udvalgte fĂĄ, men det bliver aldrig nogensinde 'fremtiden' som kassettebĂĄndet og cd'en blev det i deres respektive tider.
Claus ville fx have sat en SD kort afspiller på tour for en rum tid siden, men da det gik op for ham og forummet at alt den kunne var at afspille fra SD kort forsvandt interessen. Når der på et forum som dette er så lidt interesse for SD kort afspilning må den være ikke eksisterende hos 'folket' tænker jeg...
https://hoved-fi.dk/viewtopic.php?f=70&t=4825
Det er vel streaming der (for de fleste) har afløst cd'en?
toppe

Brugeravatar
Redaktør
 
Indlæg: 2037
Tilmeldt: 13. aug 2011, 16:46
Geografisk sted: Nørrebro

Re: Aune X5s fremtiden?

Indlægaf Mortenhoe » 6. feb 2016, 11:51

Streaming er det nye medie. Jeg tror aldrig der kommer en ny "CD" eller en ny "VHS". Internettet bliver kun hurtigere og hurtigere.
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Aune X5s fremtiden?

Indlægaf Claus-DK » 6. feb 2016, 13:56

Jeg har set mange af de produkter komme og gå og har købt flere af dem undervejs, specielt fra Aune, da jeg har en naturlig interesse for deres produkter..

Jeg forstår dem ikke, en kortlæser med ekstra funktioner ?? hvad skal jeg med den ?? min telefon kan det samme, eller min tablet eller min PC...

De lavede en der hed Miniape den kunne kun spille WAV filer, jubiiii , den lød sindsygt godt, men hvad skal jeg dog med den..
Så Kom S1 den lyder fantastisk, men kan mindre end lidt og er bøvlet at betjene,den står her dog endnu for den er yderst velspillende (og umulig at sælge).

Efter der er kommet afspillere til et par tusinde der kan alt det samme bedre og nemmere og pĂĄ batteri, giver de produkter endnu mindre mening..

Jeg tror ikke på der kommer andre "salgsmedier" til af afløse CDen, den kamp findes slet ikke for der kommer ikke noget, vi vil stadig bruge diverse lagringsmedier, men kun lokalt og til sit eget indhold, alt andet vil være i skyen og der il vores lagre også ende om noget tid..

Tweaker: du må gerne prøve min S1 (den du har linket til) hvis du har lyst, den står bare og samler støv, så vil du gerne det så skyd mig en PB..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Aune X5s fremtiden?

Indlægaf Tweaker » 7. feb 2016, 21:19

Jeg tror faktisk at der stadig er mange der gerne vil have musikfilerne fysisk, og gerne uden kun at kunne afspille dem fra en ikke særligt lydbefordrende computer. Om Aune`en så er den bedste løsning, skal jeg ikke kunne sige.

Denne fra Sony har nok mere appeal. Ved hjælp af et program, kan den automatisk kopiere lydfilerne over til sig, via WiFi. Jeg har en stor CD samling, som jeg er træt af står og fylder, og jeg vil da også gerne vil have bekvemmeligheden ved ikke at skulle rende rundt at lede efter CD`er hele tiden http://www.sony.dk/electronics/lyd-komponenter/hap-s1
Amp`s: Little Dot MKIV-SE, Lake People G109S, Pro-Ject Headbox S USB.
DAC`s: Musical Fidelity V90, M2Tech Young.
DAC/Amp`s: CEntrance DACport HD, Beresford Caiman II, Beresford Bushmaster, Beresford Bushmaster II.
Bøffer: Sennheiser HD650, Pioneer SE-A1000, Creative Aurvana Live!, AKG K702, Stax SR-40/SRD-4, Beyerdynamic DT150 og DT990PRO-LE, Hifiman 400s, Koss Porta Pro, Koss BT540i, Edifier H850.
Tweaker

Brugeravatar
 
Indlæg: 314
Tilmeldt: 28. aug 2015, 17:01
Geografisk sted: København

Re: Aune X5s fremtiden?

Indlægaf Claus-DK » 8. feb 2016, 01:01

Jeg er helt enig med dig her, jeg tror bare ikke der kommer et nyt salgsmedie..
Jeg vil gerne have min egen musik med mig på mit eget lagringsmedie og vi er mange der har det sådan. For mig er det mere muligheden for at høre musik uden at skulle på nettet der betyder noget, ikke så meget at have en kasse stående et eller andet sted i hytten..

Man kan jo for en relativ beskeden investering forvandle sin PC til en fin lydmaskine med en ekstern DAC og jeg tror det er den vej det går, den store masse bruger deres tablets/PCer/telefoner og os tosser kobler lige et ekstra apparat ind i kæden..

I dag har jeg 90% af mine filer i flac i højeste setting og jeg har ikke den store trang til at skifte format endnu en gang..

Da jeg blev omkring de 16 afløste pladespilleren min båndoptager, i starten af 20erne skiftede jeg endnu engang, denne gang til CDer, senere blev det så MP3 320 og så flac, jeg håber inderligt at jeg slipper for at skulle rippe alt det skrammel igen..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Aune X5s fremtiden?

Indlægaf Tweaker » 8. feb 2016, 01:54

Du har muligvis ret i at der ikke kommer et nyt afspilningsmedie, og måske er det bare et fromt ønske fordi jeg ikke syntes at computere og kvalitetsmusik hører sammen. Måske er det OCD, jeg ved det ikke, men jeg syntes ikke det er godt nok. Selv streaming er bedre, på den endda ikke så kompetente Sonos.
Amp`s: Little Dot MKIV-SE, Lake People G109S, Pro-Ject Headbox S USB.
DAC`s: Musical Fidelity V90, M2Tech Young.
DAC/Amp`s: CEntrance DACport HD, Beresford Caiman II, Beresford Bushmaster, Beresford Bushmaster II.
Bøffer: Sennheiser HD650, Pioneer SE-A1000, Creative Aurvana Live!, AKG K702, Stax SR-40/SRD-4, Beyerdynamic DT150 og DT990PRO-LE, Hifiman 400s, Koss Porta Pro, Koss BT540i, Edifier H850.
Tweaker

Brugeravatar
 
Indlæg: 314
Tilmeldt: 28. aug 2015, 17:01
Geografisk sted: København

Re: Aune X5s fremtiden?

Indlægaf Mortenhoe » 8. feb 2016, 10:03

Fremtiden er løsninger som Tidal. Det næste skridt er at streame master recordings. En PC behøver jo slet ikke være indblandet. Der kommer vel highend stream maskiner til hifi folket. Jeg bliver personligt 100% CD fri når Tidal rammer Chromecast. Den sender 1'er og 0'er direkte ind i Burr Brown DAC'en på min Onkyo.
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens


Tilbage til Lydkilder

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 13 gæster

cron