Iphone 7 er uden jack !



Iphone 7 er uden jack !

Indlægaf Claus-DK » 8. sep 2016, 17:32

Har de tabt sutten hos Apple ??
Er de geniale ??
Er de løbet tør for idéer ??
Hvad tænker de på ??
Bliver det en succes ??
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Iphone 7 er uden jack !

Indlægaf Walbum4262 » 8. sep 2016, 17:40

Jeg synes de er giniale i det de også har udviklet en trådløs løsning der faktisk fungere, jeg vil væde på de andre producenter i løbet af kort tid følger trop, da pladsen i en smartphone i forvejen er total pakket. Ved at smide 3.5 ud gør der ret meget plads ledig til andet habengut
på skrivebordet: lenovo thinkpad/iphone6->tidal->david's mutant aune/Davids mutant moddet fostex t50rp mk3 med monkey pod træ kopper

PĂĄ farten: iPhone 7->Airpods eller Sony wh1000x mk2
Walbum4262

Brugeravatar
Tour Kaptajn
 
Indlæg: 1159
Tilmeldt: 25. mar 2015, 18:16
Geografisk sted: Sandved

Re: Iphone 7 er uden jack !

Indlægaf Walbum4262 » 8. sep 2016, 17:44

Man skal huske på at en smartphone og dens lyd kvalitet ikke er myntet på audiophile folk som os vi er en brøkdel af deres kunder og trådløst er sgu bare en fed løsning
på skrivebordet: lenovo thinkpad/iphone6->tidal->david's mutant aune/Davids mutant moddet fostex t50rp mk3 med monkey pod træ kopper

PĂĄ farten: iPhone 7->Airpods eller Sony wh1000x mk2
Walbum4262

Brugeravatar
Tour Kaptajn
 
Indlæg: 1159
Tilmeldt: 25. mar 2015, 18:16
Geografisk sted: Sandved

Re: Iphone 7 er uden jack !

Indlægaf Claus-DK » 8. sep 2016, 18:55

Mange her bruger deres telefon som daglig kilde, uanset lydkvalitet...
Og man behøver ikke være audiofil for at sætte pris på, at det ikke kører via bluetooth, man skal bare have en hørelse...

Jeg synes de er nogle idioter der skider højt og flot på deres kunder og dette er bare den nyeste i en lang række ringe som tomhjernede fanboys gladeligt kravler igennem, helst med kamera, så de kan vise hele verden hvor uselvstændig en tankegang de har og at de har råd til at være cool med en Iphone....
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Iphone 7 er uden jack !

Indlægaf LarsHP » 8. sep 2016, 19:45

Kommer der ikke DAC-earphones til det her? AltsĂĄ at man kobler earbuds, der har en mini-DAC indbygget, i stikket til digital out? Eller bliver det kun Harald BlĂĄtand?
Squeezebox Touch (Fidelity Audio digi. mod.) > Audio-gd Ref 7.1 DAC > Audio-gd Master-6 > HiFiMan HE-6
HiFiMan HM-901s > Atrox V2 > HE-6
Bærbart: HiFiMan HM-901s (Bal. amp) > Unique Melody Miracle
LarsHP

Brugeravatar
 
Indlæg: 641
Tilmeldt: 11. nov 2011, 21:58
Geografisk sted: Tromsø, Norge

Re: Iphone 7 er uden jack !

Indlægaf Walbum4262 » 8. sep 2016, 19:57

Claus-DK skrev:Mange her bruger deres telefon som daglig kilde, uanset lydkvalitet...
Og man behøver ikke være audiofil for at sætte pris på, at det ikke kører via bluetooth, man skal bare have en hørelse...

Jeg synes de er nogle idioter der skider højt og flot på deres kunder og dette er bare den nyeste i en lang række ringe som tomhjernede fanboys gladeligt kravler igennem, helst med kamera, så de kan vise hele verden hvor uselvstændig en tankegang de har og at de har råd til at være cool med en Iphone....


Du er bare bange for innovation og hænger sig i en snart 100år gammel opfindelse.
i øvrigt er det ikke Blåtand de køre det på mere, men et helt nyt udviklet system over wifi.

Jeg syntes du er enorm snæversynet når du siger som du gør, hvis det havde været Samsung eller en af de andre store producenter havde det sikket ikke lydt på samme måde, Apple for hug lige nu fordi de er first movers.

Og så vil jeg lige sige at en Samsung s7 intro model er lige så dyr som den nye iPhone 7 intro model købt uden abonnement der er så lille forskel i priserne på flagskibs telefonerne at det ikke længere er eg argument.

Jeg syntes personligt at alle de store producenter laver exceptionelt gode telefoner og en er ikke bedre end den anden, hvad der betyder noget ( lige som hovedtelefoner ) er hvordan det enkelte produkt passer ind i det behov man har.

Hvis ikke man kan lide hvad iPhone 7 tilbyder og man absolut vil have en iPhone så få en 6S eller hvis det er helt grelt så må man jo forlade det øko system man er i og købe en af de andre produkter på markedet.

Det sammen gælder jo den anden vej for dem der kommer fra andet end iPhone og syntes man overhovet ikke bruger sit 3.5 og mener trådløst er vejen frem kan man vælge en iPhone eller vente på de andre producenter også dropper det :)

Jeg siger ikke at de andre producenter ikke er innovative for for satan de er alle dygtige og opfinder nye ting but whatever floats your boat man!

I øvrigt er jeg træt af det her fanboy shit folk taler om, bare forbi man kan lide en produkt over er andet hvis jeg kan lige Volvo, Faxe kondi, let mayonnaise, grov pasta eller hva fanden det nu er skal jeg så også have hånende nedladende kommentarer om man er fanboy af er specielt produkt ???
på skrivebordet: lenovo thinkpad/iphone6->tidal->david's mutant aune/Davids mutant moddet fostex t50rp mk3 med monkey pod træ kopper

PĂĄ farten: iPhone 7->Airpods eller Sony wh1000x mk2
Walbum4262

Brugeravatar
Tour Kaptajn
 
Indlæg: 1159
Tilmeldt: 25. mar 2015, 18:16
Geografisk sted: Sandved

Re: Iphone 7 er uden jack !

Indlægaf Walbum4262 » 8. sep 2016, 19:59

LarsHP skrev:Kommer der ikke DAC-earphones til det her? AltsĂĄ at man kobler earbuds, der har en mini-DAC indbygget, i stikket til digital out? Eller bliver det kun Harald BlĂĄtand?



Det er ikke Harald Blåtand det her... Apple har udviklet en helt ny trådløs teknologi det bruger deres nye W1 chip som sidder i modtager delene og det forgå over wifi
på skrivebordet: lenovo thinkpad/iphone6->tidal->david's mutant aune/Davids mutant moddet fostex t50rp mk3 med monkey pod træ kopper

PĂĄ farten: iPhone 7->Airpods eller Sony wh1000x mk2
Walbum4262

Brugeravatar
Tour Kaptajn
 
Indlæg: 1159
Tilmeldt: 25. mar 2015, 18:16
Geografisk sted: Sandved

Re: Iphone 7 er uden jack !

Indlægaf Walbum4262 » 8. sep 2016, 20:04

LarsHP skrev:Kommer der ikke DAC-earphones til det her? AltsĂĄ at man kobler earbuds, der har en mini-DAC indbygget, i stikket til digital out? Eller bliver det kun Harald BlĂĄtand?


Audeze er kommet med produkter der virker pĂĄ lightning stikket sammen med deres kabel tror de har en 4-5 produkter efterhĂĄnden.

Og så er der jo beats de laver produkter med den nye W1 chip som de første
på skrivebordet: lenovo thinkpad/iphone6->tidal->david's mutant aune/Davids mutant moddet fostex t50rp mk3 med monkey pod træ kopper

PĂĄ farten: iPhone 7->Airpods eller Sony wh1000x mk2
Walbum4262

Brugeravatar
Tour Kaptajn
 
Indlæg: 1159
Tilmeldt: 25. mar 2015, 18:16
Geografisk sted: Sandved

Re: Iphone 7 er uden jack !

Indlægaf Jokke » 8. sep 2016, 20:09

Jeg har aldrig givet Apple mine penge, og det kommer jeg heller aldrig til.
Jokke

 
Indlæg: 375
Tilmeldt: 31. dec 2014, 02:42

Re: Iphone 7 er uden jack !

Indlægaf Walbum4262 » 8. sep 2016, 20:27

Jokke skrev:Jeg har aldrig givet Apple mine penge, og det kommer jeg heller aldrig til.


Det er jo bare perfekt for dig, sĂĄ for en anden producent dem bare og der er konkurrence som i sidste ende gavner os alle
på skrivebordet: lenovo thinkpad/iphone6->tidal->david's mutant aune/Davids mutant moddet fostex t50rp mk3 med monkey pod træ kopper

PĂĄ farten: iPhone 7->Airpods eller Sony wh1000x mk2
Walbum4262

Brugeravatar
Tour Kaptajn
 
Indlæg: 1159
Tilmeldt: 25. mar 2015, 18:16
Geografisk sted: Sandved

Re: Iphone 7 er uden jack !

Indlægaf kvik » 8. sep 2016, 20:48

Endelig en rigtig kabeltrĂĄd 8musik

David, har du et link til mere om den nye trådløse teknologi? Umiddelbart lader det til, at AirPod skal spille AAC i 256 eller 320 kvalitet. Det bliver interessant, om W1 chippen henad vejen vil tillade ikke-komprimeret også.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Iphone 7 er uden jack !

Indlægaf Walbum4262 » 8. sep 2016, 20:54

kvik skrev:Endelig en rigtig kabeltrĂĄd 8musik

David, har du et link til mere om den nye trådløse teknologi? Umiddelbart lader det til, at AirPod skal spille AAC i 256 eller 320 kvalitet. Det bliver interessant, om W1 chippen henad vejen vil tillade ikke-komprimeret også.


Det lader til at det ikke helt er wifi men en modificeret BlĂĄtand teknologi,sĂĄ oprindelig BlĂĄtand er det jo ikke, men der er ikke meget info omkring det i nu
på skrivebordet: lenovo thinkpad/iphone6->tidal->david's mutant aune/Davids mutant moddet fostex t50rp mk3 med monkey pod træ kopper

PĂĄ farten: iPhone 7->Airpods eller Sony wh1000x mk2
Walbum4262

Brugeravatar
Tour Kaptajn
 
Indlæg: 1159
Tilmeldt: 25. mar 2015, 18:16
Geografisk sted: Sandved

Re: Iphone 7 er uden jack !

Indlægaf kvik » 8. sep 2016, 20:58

"Apple's new W1 chip uses regular Bluetooth for connectivity"

Ja, vi må nok vente lidt på mere info. Wifi-hovedtelefoner lyder ellers som en god idé, findes de virkelig ikke allerede?
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Iphone 7 er uden jack !

Indlægaf Walbum4262 » 8. sep 2016, 20:58

kvik skrev:Endelig en rigtig kabeltrĂĄd 8musik

David, har du et link til mere om den nye trådløse teknologi? Umiddelbart lader det til, at AirPod skal spille AAC i 256 eller 320 kvalitet. Det bliver interessant, om W1 chippen henad vejen vil tillade ikke-komprimeret også.


Der står noget i denne tråd, men hvor meget man kan ligge vægt på den er en anden sag

https://www.buzzfeed.com/johnpaczkowski ... wfZogMx2K6
på skrivebordet: lenovo thinkpad/iphone6->tidal->david's mutant aune/Davids mutant moddet fostex t50rp mk3 med monkey pod træ kopper

PĂĄ farten: iPhone 7->Airpods eller Sony wh1000x mk2
Walbum4262

Brugeravatar
Tour Kaptajn
 
Indlæg: 1159
Tilmeldt: 25. mar 2015, 18:16
Geografisk sted: Sandved

Re: Iphone 7 er uden jack !

Indlægaf Mortenhoe » 8. sep 2016, 21:03

Jeg syntes ikke markedet er klar til telefoner uden jack stik. DAC'en i bluetooth grej er stadig for langt nede af budget listen. Hvis jeg nu absolut SKULLE eje en iPhone 7, ville jeg nok bare have en DAC/AMP løsning.
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Iphone 7 er uden jack !

Indlægaf Claus-DK » 8. sep 2016, 21:04

Mine holdninger til Apple og den måde det drives på, har meget lidt med deres produkter at gøre..

Jeg synes, det ville være dejligt med en trådløs løsning, der lyder dejligt og er nem at bruge og håber da, at de har ramt en god vej, det ændrer bare ikke en tøddel på mine holdninger til Apple...
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Iphone 7 er uden jack !

Indlægaf kvik » 8. sep 2016, 21:06

kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Iphone 7 er uden jack !

Indlægaf Henrik_sdk » 8. sep 2016, 21:09

Moto Z er vist pĂĄ gaden uden jack stik
Henrik_sdk

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 2384
Tilmeldt: 1. apr 2011, 23:46
Geografisk sted: Ringsted

Re: Iphone 7 er uden jack !

Indlægaf Claus-DK » 8. sep 2016, 21:16

Jeg synes ikke jeg er modstander af ny teknologi eller snæversynet, eller noget som helst i den retning, fordi jeg ikke kan lide et firma, der har fået en bøde i milliardklassen for deres skattehurlumhej....
Som har grundlagt deres formue, på ansatte ansat under forhold, der gør at burhøns "tænker de må godt nok ikke have det godt dem der"..

Jeg synes også at de opfører sig mistænkeligt når pressen kommer, de klapper hårdere i end inderkredsen i ISIS når der nærmer sig en journalist fra Danmarks Radio, hvad er de så bange for ?? har de ikke rent mel i posen ??
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Iphone 7 er uden jack !

Indlægaf kvik » 8. sep 2016, 21:22

Trådens emne er vel 'uden jack', skal vi ikke bare holde os til det til? Som Henrik siger, har Motorola også en tlf uden jack på gaden (eller får i nærmeste fremtid). Den leveres med USB-C til 3,5mm adapter til hovedtlf.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Næste

Tilbage til Lydkilder

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 10 gæster

cron