Spotify / streaming pĂĄ dap - fungerer det nu?



Spotify / streaming pĂĄ dap - fungerer det nu?

Indlægaf DavidB » 2. okt 2016, 17:09

Min drømmeafspiller (lige nu) er en dap, der er bygget op om og optimeret til streaming med spotify. Dedikeret, let at betjene, og alle features, der går over det som spotify kan levere af filkvalitet - ud med dem :lol:

Alle kræfter skal ligges i at få det spotify kan levere til at lyde optimalt.

Den findes ikke (eller gør den?), men burde laves!!

Kan se at der nu stille og roligt begynder at komme flere daps kan kan hånedtere app´s. F.eks fra Sony, Fiio, Pioneer, Onkyo, AK osv. Alle disse har ikke spotify som det primære fokus, og spørgsmålet er om det reelt fungerer i praksis?

Jeg anskaffede i sin tid ibasso dx100 men mĂĄtte skille mig af med den igen da det simpelthen ikke fungerede i praksis med spotify. Dertil var wifi-delen og ui for dĂĄrlig.

Er det blevet bedre nu?

Kan se at flere herinde har haft/har nogen af de nyere daps med den mulighed. Har I prøvet spotify på dem og fungerer det?

Efter dx100 eventyret har jeg sluttet ting til min iphone og det fungere fint, men ikke når jeg bevæger mig rundt. Når jeg bevæger mig rundt er det direkte fra Iphone, andet er for besværligt synes jeg. Det kunne være fedt med en dedikeret dap, hvor det nævnte rent faktisk fungerer 1musik
Senest rettet af DavidB 3. okt 2016, 13:17, rettet i alt 4 gange.
DavidB

Brugeravatar
 
Indlæg: 781
Tilmeldt: 18. aug 2012, 21:04
Geografisk sted: Værløse

Re: Spotify / streaming pĂĄ dap - fungerer det nu?

Indlægaf nc8000 » 2. okt 2016, 17:21

Hos Sony er det kun ZX2 der er Android baseret (gammel version) og dermed understøtter Spotify. Deres nye daps har droppet Android da deres market research er nået frem til at streaming ikke er væsentligt.

Alle iTing kan Spotify ligesom alle Android ting kam.
Auralic Aries Mini > Audiolab 8200CD cd/dac > RudiStor RPX-100
Sony NW-ZX2
iPhone SE

HiFiMan HE-6, Ultrasone Signature Pro, JH13 (alle balanceret TWau Reference)
q-Jays second gen
nc8000

Brugeravatar
 
Indlæg: 1513
Tilmeldt: 18. nov 2012, 13:28
Geografisk sted: Kalundborgegnen

Re: Spotify / streaming pĂĄ dap - fungerer det nu?

Indlægaf DavidB » 2. okt 2016, 17:24

nc8000 - Du havde (eller har) zx2 ikke sandt? Har du prøvet spotify på den, og hvis ja fungerede det?
DavidB

Brugeravatar
 
Indlæg: 781
Tilmeldt: 18. aug 2012, 21:04
Geografisk sted: Værløse

Re: Spotify / streaming pĂĄ dap - fungerer det nu?

Indlægaf nc8000 » 2. okt 2016, 18:01

Jeg har prøvet det meget kort og det virkede, men jeg bruger udelukkende ZX2 i flight mode med mit eget flac musik. Spotify bruger jeg på min iPhone.
Auralic Aries Mini > Audiolab 8200CD cd/dac > RudiStor RPX-100
Sony NW-ZX2
iPhone SE

HiFiMan HE-6, Ultrasone Signature Pro, JH13 (alle balanceret TWau Reference)
q-Jays second gen
nc8000

Brugeravatar
 
Indlæg: 1513
Tilmeldt: 18. nov 2012, 13:28
Geografisk sted: Kalundborgegnen

Re: Spotify / streaming pĂĄ dap - fungerer det nu?

Indlægaf kvik » 2. okt 2016, 18:31

Et alternativ er mĂĄske en offline streamer/amp?
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Spotify / streaming pĂĄ dap - fungerer det nu?

Indlægaf Walbum4262 » 2. okt 2016, 18:39

DavidB skrev:Min drømmeafspiller (lige nu) er en dap, der er bygget op om og optimeret til streaming med spotify. Dedikeret, let at betjene, og alle features, der går over det som spotify kan levere af filkvalitet - ud med dem :lol:

Alle kræfter skal ligges i at få det spotify kan leverer til at lyde optimalt.

Den findes ikke (eller gør den?), men burde laves!!

Kan se at der nu stille og roligt begynder at komme flere daps kan kan hånedtere app´s. F.eks fra Sony, Fiio, Pioneer, Onkyo, AK osv. Alle disse har ikke spotify som det primære fokus, og spørgsmålet er om det reelt fungere i praksis?

Jeg anskaffede i sin tid ibasso dx100 men mĂĄtte skille mig af med den igen da det simpelthen ikke fungerede i praksis med spotify. Dertil var wifi-delen og ui for dĂĄrlig.

Er det blevet bedre nu?

Kan se at flere herinde har haft/har nogen af de nyere daps med den mulighed. Har I prøvet spotify på dem og fungerer det?

Efter dx100 eventyret har jeg sluttet ting til min iphone og det fungere fint, men jeg ikke bevæger mig rundt. Når jeg bevæger mig rundt er det direkte fra Iphone, andet er for besværligt synes jeg. Det kunne være fedt med en dedikeret dap, hvor det nævnte rent faktisk fungerer 1musik



Deres kun en ting at sige

Sony zx2

Den er helt igennem fantastisk Spotify og tidal virker perfekt på den så længe man har adgang til wifi og uden nogen støj af hvad jeg kan bemærke og så er lyden i den bare fantastisk.

Den kan prøve høres til Meet eller i Sandved på Sjælland hvis du kigger forbi
på skrivebordet: lenovo thinkpad/iphone6->tidal->david's mutant aune/Davids mutant moddet fostex t50rp mk3 med monkey pod træ kopper

PĂĄ farten: iPhone 7->Airpods eller Sony wh1000x mk2
Walbum4262

Brugeravatar
Tour Kaptajn
 
Indlæg: 1159
Tilmeldt: 25. mar 2015, 18:16
Geografisk sted: Sandved

Re: Spotify / streaming pĂĄ dap - fungerer det nu?

Indlægaf kvik » 2. okt 2016, 19:31

http://avprogear.com/top-10-best-portab ... diophiles/

AR-M20 virker interessant til dit formĂĄl, og er ikke hysterisk kostbar som enkelte andre pĂĄ listen
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Spotify / streaming pĂĄ dap - fungerer det nu?

Indlægaf Mortenhoe » 2. okt 2016, 21:43

Fiio X7, Pioneer XDP-100R og Cayin i5. VÆSENTLIGT billigere end Sony's.

Men stik dog en DAC/amp i din telefon?


Læste lige dette "The HTC 10 uses a stand-alone DAC as well as headphone amp and isn't using the Snapdragon 820 DAC. This is pretty important, and why the HTC 10 sounds as good as it does."
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Spotify / streaming pĂĄ dap - fungerer det nu?

Indlægaf Walbum4262 » 2. okt 2016, 22:06

Mortenhoe skrev:Fiio X7, Pioneer XDP-100R og Cayin i5. VÆSENTLIGT billigere end Sony's.

Men stik dog en DAC/amp i din telefon?


Læste lige dette "The HTC 10 uses a stand-alone DAC as well as headphone amp and isn't using the Snapdragon 820 DAC. This is pretty important, and why the HTC 10 sounds as good as it does."


Der er slet ingen tvivl om at de alle sammen er fantastiske, de har dog alle det dilemma i mit tilfælde at de kun holder 8-10 timer på en opladning.

Hvor zx2 nærmest giver uendelig playback på en opladning.( sådan føles det )
på skrivebordet: lenovo thinkpad/iphone6->tidal->david's mutant aune/Davids mutant moddet fostex t50rp mk3 med monkey pod træ kopper

PĂĄ farten: iPhone 7->Airpods eller Sony wh1000x mk2
Walbum4262

Brugeravatar
Tour Kaptajn
 
Indlæg: 1159
Tilmeldt: 25. mar 2015, 18:16
Geografisk sted: Sandved

Re: Spotify / streaming pĂĄ dap - fungerer det nu?

Indlægaf Mortenhoe » 2. okt 2016, 22:32

Ja, bĂĄde X7 og i5 ligger i de 10 timer, hvor ZX2 ligger i 33. Det er imponerende. Men 9200 pĂĄ danske plader er stadig ret dyrt :-D
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Spotify / streaming pĂĄ dap - fungerer det nu?

Indlægaf Walbum4262 » 2. okt 2016, 22:48

Mortenhoe skrev:Ja, bĂĄde X7 og i5 ligger i de 10 timer, hvor ZX2 ligger i 33. Det er imponerende. Men 9200 pĂĄ danske plader er stadig ret dyrt :-D


Jeg kunne aldrig drømme og at give det for den, jeg gav selv 500€ for min brugt på headfi og det rygtes at prisen allerede er på vej ned pga Sonys nye afspillere som er ved at ramme markedet
på skrivebordet: lenovo thinkpad/iphone6->tidal->david's mutant aune/Davids mutant moddet fostex t50rp mk3 med monkey pod træ kopper

PĂĄ farten: iPhone 7->Airpods eller Sony wh1000x mk2
Walbum4262

Brugeravatar
Tour Kaptajn
 
Indlæg: 1159
Tilmeldt: 25. mar 2015, 18:16
Geografisk sted: Sandved

Re: Spotify / streaming pĂĄ dap - fungerer det nu?

Indlægaf nc8000 » 2. okt 2016, 22:53

Jeg tror ikke prisen går ned, tværtimod op eller i hvert fald stabilt, da ZX2 er den sidste Android model, så dem der vil have streaming kan ikke bruge de nye modeller uden Android. Min kommer måske til salg når jeg får en af de nye da jeg er bedøvende ligeglad med streaming på den (mit Spotify er på min iPhone)
Auralic Aries Mini > Audiolab 8200CD cd/dac > RudiStor RPX-100
Sony NW-ZX2
iPhone SE

HiFiMan HE-6, Ultrasone Signature Pro, JH13 (alle balanceret TWau Reference)
q-Jays second gen
nc8000

Brugeravatar
 
Indlæg: 1513
Tilmeldt: 18. nov 2012, 13:28
Geografisk sted: Kalundborgegnen

Re: Spotify / streaming pĂĄ dap - fungerer det nu?

Indlægaf Mortenhoe » 2. okt 2016, 22:54

500 pund er også nede i noget nær acceptabelt for den type afspiller. Jeg krydser stadig fingre for at iPhone's "ingen jack" tilgang gør at markedet eksplodere med DAC/AMP løsninger :-)
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Spotify / streaming pĂĄ dap - fungerer det nu?

Indlægaf DavidB » 3. okt 2016, 12:01

kvik skrev:http://avprogear.com/top-10-best-portable-music-players-for-audiophiles/

AR-M20 virker interessant til dit formĂĄl, og er ikke hysterisk kostbar som enkelte andre pĂĄ listen


Du sætter mig konstant på arbejde Ketil - fedt bliv ved med det ;-) Den ser interessant ud, og dejligt med dem alle samlet et sted.

Men stik dog en DAC/amp i din telefon?


Det kan du tro jeg har gjort :-) Har gennem noget tid nu brugt quicksteppen. Har dog ikke prøvet så meget med dac's, men forsøger mig lige nu med mojo og har været så heldig at få lov til at låne en TentoDAC.

Problemet med dac/amp til telefonløsning, er at det ikke fungere for mig på farten, det er simpelthen for besværligt at rende rundt med flere kasser. Tentoens bluetoothløsning virker ret interessant. Det gør en stor forskel at få skilt telefon og den anden kasse - men om det holder i længden mmm....

Deres kun en ting at sige

Sony zx2

Den er helt igennem fantastisk Spotify og tidal virker perfekt på den så længe man har adgang til wifi og uden nogen støj af hvad jeg kan bemærke og så er lyden i den bare fantastisk.


Fedt... den vil jeg glæde mig til at høre til meetet. Godt at høre at det nu fungere ordentligt.
DavidB

Brugeravatar
 
Indlæg: 781
Tilmeldt: 18. aug 2012, 21:04
Geografisk sted: Værløse

Re: Spotify / streaming pĂĄ dap - fungerer det nu?

Indlægaf DavidB » 6. okt 2016, 22:21

kvik skrev:Et alternativ er mĂĄske en offline streamer/amp?


Det nærmer sig - Så skal der bare være fokus på bedst mulig lyd :)
DavidB

Brugeravatar
 
Indlæg: 781
Tilmeldt: 18. aug 2012, 21:04
Geografisk sted: Værløse

Re: Spotify / streaming pĂĄ dap - fungerer det nu?

Indlægaf kvik » 6. okt 2016, 22:53

Hvad er det egentlig ved iPhone, du mener ikke er godt nok (til dit behov)? Hvis Spotify leverer Ogg Vorbis 320kbps, hvor meget bedre kan det så blive via anden streamer? Er det forstærkeren, der er 'problemet'?

(Prøver blot at indkredse, hvad dit ankepunkt ved nuværende løsning er.)
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Spotify / streaming pĂĄ dap - fungerer det nu?

Indlægaf DavidB » 7. okt 2016, 10:20

Jeg hører en forskel på spotify direkte fra telefon vs spotify fra telefon gennem en eller anden dac/amp sluttet til. Lige nu mojo. Det er denne forbedring jeg godt kunne tænke mig at have i én afspiller, så jeg slipper for at skulle have noget sluttet til telefonen når jeg er på farten.

Når jeg ser på dedikerede dap's, der går efter bedst mulig lydkvalitet, indeholder de features, der er overkill når man "kun" får filen fra en streamingtjeneste. Men jeg tænker at selv 320kps kan have godt af dac´s / amp's, der er kredset om. De dap's, der er på markedet har ikke streaming som deres fokus, men som en sekundær feature. Så en dap, hvor der er kredset om den gode lyd, bygget primært med streaming for øje, tænker jeg der må være et marked for.

Jeg ved jeg går på en besynderlig vej mellem det praktisk lette (straeming) og så god lyd som muligt. Jeg er kommet dertil at steamingtjenester, er den eneste måde jeg får min musik på. Det er så dejligt nemt. Jeg har lige signet op med tidal, som jeg vil prøve lidt. Sidst jeg testede spotify op mod WIMP, der vandt spotify, på trods af at WIMP havde bedre filer. Lad mig se om Tidal kan slå Spotify af pinden.
DavidB

Brugeravatar
 
Indlæg: 781
Tilmeldt: 18. aug 2012, 21:04
Geografisk sted: Værløse

Re: Spotify / streaming pĂĄ dap - fungerer det nu?

Indlægaf nc8000 » 7. okt 2016, 10:42

Tidal er sĂĄ vidt jeg ved bare Wimp i ny indpakning.

Sony ZX2 har en del sound features som specifikt er beregnet til at fĂĄ det bedste ud af lossy materiale
Auralic Aries Mini > Audiolab 8200CD cd/dac > RudiStor RPX-100
Sony NW-ZX2
iPhone SE

HiFiMan HE-6, Ultrasone Signature Pro, JH13 (alle balanceret TWau Reference)
q-Jays second gen
nc8000

Brugeravatar
 
Indlæg: 1513
Tilmeldt: 18. nov 2012, 13:28
Geografisk sted: Kalundborgegnen

Re: Spotify / streaming pĂĄ dap - fungerer det nu?

Indlægaf kvik » 7. okt 2016, 10:44

Er det mon muligt at få special-bygget en portabel streamer/forstærker? Eller finde et handy, dedikeret streamer-modul, der kan kobles på f.eks. Mojo? Det er vel ikke nok, at enheden har wifi, hvis den skal fungere overalt (på farten)?
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Spotify / streaming pĂĄ dap - fungerer det nu?

Indlægaf Burgunder » 7. okt 2016, 11:40

Cayin i5 er vist et af de bedre bud, den fĂĄr gode anmeldelser.
Burgunder

 
Indlæg: 206
Tilmeldt: 4. apr 2011, 13:46

Næste

Tilbage til Lydkilder

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 9 gæster

cron