Dac til Burson



Dac til Burson

Indlægaf sjorslev » 12. nov 2016, 14:13

Jeg har for nylig købt en Burson Soloist ST Mk II direkte fra Burson.
Jeg har brugt den sammen med min gamle Audio Note DAC 3.1 Signture, men den døde lige i højre kanal i går aftes, så jeg vil gerne have fingre i en backup DAC, for alle i tilfældes skyld, både så jeg har en indtil jeg får kigget på den defekte, men også for fremtiden.
SĂĄ hvis i har nogle forslag til noget gerne brugt eller i al fald billigere end en ny audio Note.
Jeg ser umiddelbart 3000,- som max. lige her og nu.
Jeg er ellers meget begejstret for lyden af den Audio Note, så det må meget gerne lyde lidt derhen af, men jeg er elendig til at beskrive hvad det er jeg kan lide ved den, men fortiden viser at jeg godt kan lide et rør et sted i min signalvej
DIY er heller ikke af vejen, da jeg til dagligt huserer som Elektronik Tekniker.


Som en bibemærkning, så har jeg sammen med Soloist modtaget en Lycan, så hvis nogen finder det interessant, kunne den måske lånes ud, til dem der vil eksperimentere med lyden af forskellige op - amps.
Jeg fik den med som en del af tilbuddet, fordi de ikke laver den mere, sĂĄ den har ikke kostet mig noget som sĂĄdan.
http://www.headfonia.com/review-burson- ... an-opamps/
sjorslev

 
Indlæg: 29
Tilmeldt: 15. maj 2012, 08:15

Re: Dac til Burson

Indlægaf kvik » 12. nov 2016, 14:27

Siden du har evnerne, så måske en hjemmebygget Soekris DAC med 'bell and whistles'? Der kører en Tour med den færdigbyggede udgave. Sebastian L får den på besøg som næstemand, og har allerede en hjemmebygget og stærkt moddet udgave. Du kan jo høre med ham, om Soekris er i Audio Note-land lydmæssigt, jeg har desværre aldrig selv hørt nogen af dem.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Dac til Burson

Indlægaf kvik » 12. nov 2016, 14:56

Jeg ser, at DAC 3.1 har en AD1865 chip. Implementeringen er alfa og omega, men Tento PortaDAC har AD1866, og lyder virkeligt godt fodret via Coax. Næppe på niveau med 3.1, men som back-up kan den måske godt fungere tilfredsstillende. Se sidste indlæg i Tento-tråden for link til <2k pris på enheden.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Dac til Burson

Indlægaf sjorslev » 13. nov 2016, 10:13

Tak for noget at tænke over, jeg læser lige lidt op på dine forslag.
sjorslev

 
Indlæg: 29
Tilmeldt: 15. maj 2012, 08:15

Re: Dac til Burson

Indlægaf Claus-DK » 13. nov 2016, 10:38

kvik skrev:Jeg ser, at DAC 3.1 har en AD1865 chip. Implementeringen er alfa og omega, men Tento PortaDAC har AD1866, og lyder virkeligt godt fodret via Coax. Næppe på niveau med 3.1, men som back-up kan den måske godt fungere tilfredsstillende. Se sidste indlæg i Tento-tråden for link til <2k pris på enheden.


2000 ??? den kostede næsten 8 da de hed MYST..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Dac til Burson

Indlægaf kvik » 13. nov 2016, 12:19

Jeg burde have skrevet mulig 2k pris, kan ikke garantere sælger accepterer et bud i den størrelsesorden, men det er forsøget værd.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Dac til Burson

Indlægaf kvik » 13. nov 2016, 21:05

Du kunne evt bygge en DDDAC, men tror det bliver svært at holde projektet indenfor dit budget. MHDT Labs har også forskellige NOS DAC m/u rør i sit sortiment (dukker jævnligt op brugt på HeadFi). Abbas Audio har en DAC 0.1 på ebay i budgethøjde. På ebay finder du også Lite DAC-AH, endnu en NOS DAC, dog billigere end de øvrige her.

Tilføjelse: Kunne du få fingre i Lite DAC-60, og modde den, så kan du måske nærme dig AN-niveau lidt mere. Modellen er dog udgået, så må opspores på brugtmarkedet.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Dac til Burson

Indlægaf sjorslev » 15. nov 2016, 17:45

Billede
Jeg kom i dag i tanke om at jeg faktisk har en backup, min DPEB - Dac På Et Brædt
Den er dog langt fra stuevenlig som i kan se, men den giver dog lyd fra sig.
Så må jeg bruge den indtil jeg har fundet en løsning.

Sendt fra min LG-H960 med Tapatalk
sjorslev

 
Indlæg: 29
Tilmeldt: 15. maj 2012, 08:15

Re: Dac til Burson

Indlægaf sjorslev » 17. nov 2016, 07:50

Nu har jeg givet et bud pĂĄ Tento pĂĄ ebay, samt skrevet mig pĂĄ tour til Soekris ogsĂĄ.
sjorslev

 
Indlæg: 29
Tilmeldt: 15. maj 2012, 08:15


Tilbage til Lydkilder

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 7 gæster