Sonos connect vs iphone 7 lightning usb



Sonos connect vs iphone 7 lightning usb

Indlægaf nktnkt » 13. nov 2017, 21:38

Hej,

Vil lige høre jeres mening på nedenstående

Jeg har gået i mange år og svoret til sonos connect via Coax ud over i en DAC og så videre til en forstærker til hoved telefonerne, at det var den bedste kilde til streaming/lyd fra NAS

Men men men - da jeg så købte min Chord Mojo så prøvede jeg at købe Onkyos lyd app til Hd / std lyd filer fra tlf harddisk samt at jeg streamer spotify fra iphone 7 via lightning usb

Må sige at signalet fra iphone/lightning usb via usb over i min chord mojo er Meget bedre end fra Sonos connect - der er virkelig stor stor forskel - opløsning, mikrondetaljer og dynamik

Så prøvede jeg at køre tlf - mojo - Feliks Elise - HT og så blev det endnu bedre..

Nu har jeg gået i mange år og tænkt at sonos connect var nemt og god lyd, men jeg havde ikke troet min iphone skulle lyde bedre..

Er det usb indgangen på chord mojo der er bedre end coax indgangen eller er det selve iphone altså kilden der er bedre

Nu er jeg for alvor opsat på at købe en bedre kilde, især fordi iphone lyd falder ud en gang i mellem med mojo - så overvejer lidt en auralic aries mini hvis nogen vil sælge ?

Hvad er jere erfaringer med ovenstående og hvilke kilder vil i anbefale som giver bedst lyd via mojo ? Kilden Er ihvertfald noget jeg har fået øjnene op for er vigtig for lyden og kan være flaske halsen - tænker nu er jeg nødt til at prøve en hele masse HT igen som jeg ellers har skildt mig af med da de ikke er blevet fodret med det bedste signal

Mvh


Sent from my iPad using Tapatalk
nktnkt

 
Indlæg: 213
Tilmeldt: 5. nov 2016, 18:02

Re: Sonos connect vs iphone 7 lightning usb

Indlægaf kvik » 13. nov 2017, 22:00

For klarhedens skyld.. Har du anvendt Mojo som DAC i begge scenarier, dvs med coax fra Sonos og usb fra iPhone?

Hvis Mojo fungerer for dig lydmæssigt, er Poly måske lige så brugbar som Aries Mini. Andre alternativer til Mini er Allo DIgiOne (Coax) eller Allo Sparky USBridge (USB).
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Sonos connect vs iphone 7 lightning usb

Indlægaf nktnkt » 14. nov 2017, 00:36

kvik skrev:For klarhedens skyld.. Har du anvendt Mojo som DAC i begge scenarier, dvs med coax fra Sonos og usb fra iPhone?

Hvis Mojo fungerer for dig lydmæssigt, er Poly måske lige så brugbar som Aries Mini. Andre alternativer til Mini er Allo DIgiOne (Coax) eller Allo Sparky USBridge (USB).

Ja jeg har brugt Mojo som dac i begge tilfælde

Er bare overrasket over at USB fra iPhone lyder så meget bedre - om det er USB kabel/forbindelsen eller det er min iPhone der er bedre end sonos er så spørgsmålet


Sent from my iPhone using Tapatalk
nktnkt

 
Indlæg: 213
Tilmeldt: 5. nov 2016, 18:02

Re: Sonos connect vs iphone 7 lightning usb

Indlægaf kvik » 14. nov 2017, 01:28

Husker desværre ikke fra min korte tid med Mojo, om jeg fik testet coax vs usb. Hvis det er hi-res du sammenligner, så downsampler sonos til 48/16, og onkyo lader det muligvis slippe igennem uændret (har kun kigget overfladisk på app’en). Måske ligger noget af forklaringen der? Ser også ud til sonos software har en eller anden slags bug bug, måske påvirker det lyden? Så er der spørgsmålet om, hvad onkyo egentlig gør ved lyden, når den henter, behandler og videresender? Er filerne du har sammenlignet de samme (sonos fra filer lagret på NAS og onkyo fra filer lagret på iphone)?
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Sonos connect vs iphone 7 lightning usb

Indlægaf kvik » 14. nov 2017, 02:21

Ifølge Mojo-designeren skulle den være jitter-resistent på alle tre indgange. Dermed burde Connects påståede dårlige jitter-værdier ikke have betydning.

https://www.head-fi.org/threads/chord-mojo-dac-amp-☆★►faq-in-3rd-post-◄★☆.784602/page-853
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Sonos connect vs iphone 7 lightning usb

Indlægaf nktnkt » 14. nov 2017, 09:21

kvik skrev:Husker desværre ikke fra min korte tid med Mojo, om jeg fik testet coax vs usb. Hvis det er hi-res du sammenligner, så downsampler sonos til 48/16, og onkyo lader det muligvis slippe igennem uændret (har kun kigget overfladisk på app’en). Måske ligger noget af forklaringen der? Ser også ud til sonos software har en eller anden slags bug bug, måske påvirker det lyden? Så er der spørgsmålet om, hvad onkyo egentlig gør ved lyden, når den henter, behandler og videresender? Er filerne du har sammenlignet de samme (sonos fra filer lagret på NAS og onkyo fra filer lagret på iphone)?

Der er også almindelige flac filer som lyder bedre og det er lige meget om det er onkyo app eller man bare anvender musik appen som ligger fast på iPhone

Så det kan ikke være selve filerne eller appen som gør noget ved lyden

Så spørgsmålet er selvfølgelig om den Poly kan streame fra nas og Spotify så er den bestemt også interessant - eneste er at den ikke kan bruges med andre end Mojo hvis man skulle skifte DAC på et tidspunkt

Men er stadig meget overrasket over at lyden er SÅ meget bedre fra iPhone end fra sonos connect via de nævnte forbindelser



Sent from my iPhone using Tapatalk
nktnkt

 
Indlæg: 213
Tilmeldt: 5. nov 2016, 18:02

Re: Sonos connect vs iphone 7 lightning usb

Indlægaf M.Gjøl » 14. nov 2017, 09:48

Jeg er selv meget tilfreds med Auralic Mini, du skal dog vide at den kun tager Tidal, og ikke spotify.

Du kunne evt kigge på en Bluesound Node som alternativ.
M.Gjøl

Brugeravatar
 
Indlæg: 1296
Tilmeldt: 8. okt 2012, 21:59
Geografisk sted: Sjælland

Re: Sonos connect vs iphone 7 lightning usb

Indlægaf kvik » 14. nov 2017, 10:02

Så vidt jeg har forstået er Poly DAC-uafhængig, dvs har fuld funktionalitet med alle DAC’er. Nøjagtigt hvad den så kan/ikke kan må du selv researche. Ulempen med de to ALLO streamere er, at du må vælge enten coax eller usb, lydmæssigt hævdes begge at være på niveau med (eller ovenikøbet overgå) Aries Mini. Denne har så til gengæld både coax og usb, samt har et veludviklet brugerinterface.

Nøjagtigt hvad der er årsagen til den lydforskel du oplever, ved jeg ikke, prøvede blot at pege på mulige ‘syndere’.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Sonos connect vs iphone 7 lightning usb

Indlægaf nktnkt » 14. nov 2017, 12:46

Helt fint men må være andre der har oplevet denne forskel måske ?


Sent from my iPhone using Tapatalk
nktnkt

 
Indlæg: 213
Tilmeldt: 5. nov 2016, 18:02


Tilbage til Lydkilder

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 6 gæster

cron