Hjælp en nybegynder



Re: Hjælp en nybegynder

Indlægaf Mataugust » 13. mar 2018, 00:24

Jeg ville i denne situation vælge nuprime.
Senere kan Rega Ear være et kanon supplement til Nuprime
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2748
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: Hjælp en nybegynder

Indlægaf kvik » 13. mar 2018, 00:26

Rega Ear mkII har fortsat højt gain, men Fostex T50EP mk3 har jo forholdsvis lav følsomhed, så gain bør ikke skabe problemer. Som Mataugust siger, mangler du ideelt set fortsat dac.

Fiio E10K virker som en ok deal til £55+fragt på Amazon, lader til at have ok med kræfter.

Skal du game med dac/amp og fostex? I så fald skal du måske kigge på noget af Creative's grej. Der ligger en Sound Blaster E3 på den blå til 400, er egentlig mere rettet mod portabel brug, men udfra det jeg har læst fungerer den fint til PC også, og der er software suite inkluderet. Jeg ville måske mere kigge på storebrødrene Sound Blaster E5 og Sound BlasterX G5, især sidstnævnte lader til at være rettet mod gamere. Begge koster dog omkring de 1000.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Hjælp en nybegynder

Indlægaf Muldeberg » 13. mar 2018, 13:59

Ved ik hvordan jeg glemte det, men har faktisk et lydkort "sound blaster z" til at ligge et sted. Måske jeg burde prøve om det kan virke.
Muldeberg

 
Indlæg: 20
Tilmeldt: 2. jan 2017, 18:36

Re: Hjælp en nybegynder

Indlægaf kvik » 13. mar 2018, 14:48

Jeg synes helt klart, at du skal teste lydkortet, før du poster flere penge i projektet. Her er lidt info om kortet:

DAC: Cirrus Logic CS4398
Denne chip bruges i et hav af portable enheder i alle prisklasser.

AMP: Maxim MAX97220A
"The MAX97220 is a differential input DirectDrive® line driver/headphone amplifier. This device is capable of driving line level loads with 3VRMS into 1kΩ with a 5V supply and 2VRMS into 600Ω loads from a 3.3V supply. A headphone load is capable of being driven with 125mW into 32Ω with a 5V supply. The IC is offered with an internally fixed 6dB gain or an externally set gain through external resistors. The external gain setting nodes can also be used to configure filters for set-top box applications. The IC has exceptional THD+N over the full audio bandwidth."

OPAMP (kilde):
JRC 2114 opamp for headphone out
JRC 4556A opamp for line out
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Hjælp en nybegynder

Indlægaf Muldeberg » 13. mar 2018, 20:35

Prøvede mit lydkort, men tror der er gået noget galt med det. Lydstyrken var tilpas (ca. 50% af max) men der var en masse skrat. Det må ha' taget skade af at ligge, for det virkede fint i min gamle PC. Men har nu kigget på en schiit magni 3, som vidst skulle være rigtig god til fostex t50rp. Problemet er bare at man ikke kan købe dem i Danmark. Så jeg ved ik om det er det værd at købe den hvis der kommer en masse told oven i, eller om jeg bare skal gå efter Nuprime, Fiio e10k eller Rega Ear mk2. Hvad ville i gøre?
Muldeberg

 
Indlæg: 20
Tilmeldt: 2. jan 2017, 18:36

Re: Hjælp en nybegynder

Indlægaf kvik » 13. mar 2018, 22:28

Schiit har en europæisk side også, og de opgivne priser er incl moms, siden idéen netop er at tilbyde EU-kunder en konkurrencedygtig pris (uden ekstra importmoms og toldbeh.gebyrer). Fragtomk oplyses ikke, der må du lægge i kurv og tjekke, før ordrefuldførelse og betaling. Varene sendes fra Holland.

https://www.schiit-europe.com/index.php ... /amps.html
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Hjælp en nybegynder

Indlægaf Muldeberg » 13. mar 2018, 23:18

Super! Mange tak for hjælpen alle sammen. Går efter Magni 3 når den kommer på lager igen, indtil da må jeg bruge mine Philips X2.
Muldeberg

 
Indlæg: 20
Tilmeldt: 2. jan 2017, 18:36

Foregående

Tilbage til Lydkilder

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 5 gæster