Allo Digione Player

Re: Allo Digione Player

IndlĂŠgaf Mortenhoe » 23. jan 2019, 22:08

Mig bekendt er minimuskravet for en Raspberry Pi 3B+ ogsÄ 5V/2.5A
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Fostex TH-600 med balanceret Silver Dragon kabel.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar

IndlĂŠg: 2033
Geografisk sted: Horsens

IndlĂŠgaf kvik » 24. jan 2019, 01:18

Digione/RPi fÄr strÞm fra den medfÞlgende switchmode-forsyning, sÄ det er nok ikke problemet. Den mister (mistede) jÊvnligt forbindelsen til den eksterne USB-harddisk, hvor musik og server-cache ligger. MÄske fordi den kina-dims, jeg har monteret SATA-disken i, trÊkker mere strÞm end de 1A Aqvox kan yde. Er dog lidt underligt, siden 2 USB-porte vel ogsÄ (teoretisk) skulle yde maks. 1A samlet (for USB 2.0). MÄske foregÄr der et eller andet hokus-pokus protokolmÊssigt ift strÞmtrÊk, mÄske er Aqvox'en eller kina-dimsen defekt, jeg ved/forstÄr det ikke.

Hvorom alting er, det forkrÞblede systemet permanent. SÄ, selv om pCP og Squeezelite i sig selv virkede upÄvirkede, virkede LMS til gengÊld sÄ Þdelagt/korrumperet, at ingenting fungerede, medmindre jeg startede helt forfra og installerede alt fra scratch (brÊnde diskimage, installere pCP, installere LMS, mounte HDD, scanne musik, opsÊtte LMS). Er for sÄ vidt ikke voldsomt tidskrÊvende, tager mÄske en halv times tid, men er mildt sagt irriterende.
Beyer T1.1 | Senn HD424 | HD6XX | AKG K240DF | K400 \\ VE Zen 2.0 | Myst Nail 2 | Spiral Ear 3-way Ref
Eufonika H16M | Zigis Trīsstƫris
Tento PortaDAC 1866OCUB | Allo Digione Player (pCP) + RPi4 (LMS)
kvik

Brugeravatar

IndlĂŠg: 4434
Geografisk sted: Norge

IndlĂŠgaf kvik » 27. sep 2020, 13:16

TÊnkte jeg ville genbesÞge trÄden med lidt opdateret info.

Problemet med mistet forbindelse til harddisken blev lÞst med en ny (Toshiba 2TB) HDD, kina-dimsen var mao (mÄske ikke overraskende) synderen.

Jeg kĂžrer fortsat med bĂ„de pCP og LMS pĂ„ Allo’en, og filerne ligger pĂ„ ekstern HDD, der strĂžmfĂždes af AQvox’en, mens jeg bruger iPeng som fjernbetjening.

Det er vel et Ă„rs tid siden den nye HDD blev installeret, og som sagt afbrydes forbindelsen ikke lĂŠngee vilkĂ„rligt. Det betyder nu ikke, at systemet er helt usĂ„rligt. StrĂžmbrud kan fortsat fĂ„ systemet til at ‘crashe’, dvs pCP starter op igen, men LMS strejker. Her mĂ„ jeg sĂ„ fjerne LMS pĂ„ Allo’en og dens cache pĂ„ harddisken, og derefter geninstallere+genopsĂŠtte LMS og genscanne filerne pĂ„ harddisken.

Kontrolleret nedlukning af pCP+LMS forĂ„rsager ikke noget crash. Som nĂŠvnt tidligere i trĂ„den er det ikke optimalt med bĂ„de streamer (pCP) og server (LMS) pĂ„ Allo’en, og jeg har stadig en (del)plan om at flytte LMS over pĂ„ anden hardware, mĂ„ske vil det ogsĂ„ lĂžse strĂžmbrudsproblematikken.

Konkret er det en ‘gammel’ MacMini jeg overvejer. Jeg har dog ikke opgivet tanken om en dedikeret streamer/server Ă  la den Aurender msp nĂŠvner tidligere i trĂ„den. Alt koster, og midlerene er relativt begrĂŠnsede, sĂ„ her og nu er det istedet blot blevet til en ny strĂžmforsying til Allo’en, deres egen Nirvana SMPS. Den kommer om en uges tid, og sĂ„ fĂ„r vi se, om den gĂžr nogen forskel. Den og storebroren Shanti er vist primĂŠrt tiltĂŠnkt Signature-udgaverne, men en tusse er en overkommelig investering.

Har haft DAC-gÊstebesÞg, og det stÄr klart for mig at Tento PortaDAC p.t. er den begrÊnsende faktor. Det er nu ikke nogen overraskelse, men var fint at fÄ det bekrÊftet ift hvor pengene bÞr inveteres nÊste gang.
Beyer T1.1 | Senn HD424 | HD6XX | AKG K240DF | K400 \\ VE Zen 2.0 | Myst Nail 2 | Spiral Ear 3-way Ref
kvik

Brugeravatar

IndlĂŠgaf kvik » 8. nov 2020, 20:34

Har Êndret lidt pÄ tingene, har anskaffet en RPi4, sÄ streamer- og serversiden kan fysisk adskilles.

Allo Digione Player fungerer nu som ren streamer. Bruger fortsat piCorePlayer, men har afinstalleret LMS. Desuden er pCP nu tweaket baseret pÄ rÄd/forslag her og her.

Har ogsÄ installeret pCP pÄ RPi4, men kun for at bruge det som platform for LMS, afsplleren (squeezelite) er deaktiveret. Her har jeg forelÞbigt ikke tweaket pCP, mangler at undersÞge hvad evt kan vÊre gunstigt her pÄ serversiden. Den eksterne HDD med musik er nu tilkoblet RPi4, hvor de tre ubenyttede USB-porte sÄ er deaktivieret.

Og, jeg har begĂ„et en slags helligbrĂžde, bĂ„de streamer og server kĂžrer nu trĂ„dlĂžst, via den indbyggede wifi. Bagtanken er primĂŠrt at teste om det giver en lydmĂŠssig gevinst at fjerne homeplug’en (til den kaplede forbindelse), der ellers ville dele stikkontakt/sikringskreds med strĂžmforsyningerne til switch’en og de to tĂŠrter (dvs 3x switch-mode).

Herunder et billede af hvordan det sÄ ud under lyttestolen fÞr jeg fjernede switch+homeplug..

PCP_LMS.jpg
PCP_LMS.jpg (780.4 KiB) Vist 318 gange
kvik

Brugeravatar

IndlĂŠgaf Krellef » 1. dec 2020, 12:59

Det ser alt sammen spĂŠndende ud. Jeg har selv rodet med en Rpi 4B ift. at lave den til en NAS, men valgte at parkere projektet og sĂŠlge min Pi, da det krĂŠvede mere tid, end jeg synes (den manglende) forskel i lydkvalitet retfĂŠrdiggjorde. Her snakker vi ift. Tidal Hifi samt Deezer.
Dont be audiofooled by "audiophiles"
Krellef

Brugeravatar

IndlĂŠg: 729
Geografisk sted: 6200 Aabenraa

ForegÄende

Tilbage til Lydkilder