Allo Digione Player

Re: Allo Digione Player

IndlĂŠgaf kvik » 10. aug 2018, 20:26

Bye-bye, dietpi! SÄ efter at have lagt det nye image pÄ sd-kort, og startet dietpi, viser det sig at vÊre umuligt at fÄ forbindelse via ssh. Dermed kan harddisken ikke mountes, og musikken kan ikke lÊgges i MPD-databasen. Dietpi har tilsyneladende fÄet ny ID-nÞgle til ssh-forbindelsen, og det bliver simpelthen for 'langhÄret' at nÞrde med at rette dette. SÄ, lytteseancer bliver fremover kun med Volumio og tweaket moOde.
AKG K240DF | K400 | K500 \\ VE Zen 2.0 | Myst Nail 2 | Spiral Ear 3-way Ref \\ Zigis Trīsstƫris \\ Tento PortaDAC \\ Allo DigiOne
kvik

Brugeravatar

IndlĂŠg: 3574
Geografisk sted: Norge

IndlĂŠgaf kvik » 14. aug 2018, 20:40

Jeg mener fortsat, at lyden fra Allo Digione Player ikke er bedre end det jeg brugte fÞr, MacBook Pro/Audirvana/Hiface2, og jeg havde mÄske vÊret lige godt tjent med en brugt Mac Mini. Jeg er ikke helt sÄ negativ indstillet til brugergrÊnsefladen som tidligere, det er nok delvist et tilvÊnningsspÞrgsmÄl. Jeg skifter lidt frem og tilbage mellem moderat og ekstrem moOde-tweak, lydmÊssigt har jeg nok mere eller mindre afskrevet Volumio, og DietPi vil jeg ikke rÞre med en ildtang. Jeg kan lide, at Digione Player er sÄ fysisk lille, sammenlignet med MBP (MacBook Pro9. Min eksterne USB harddisk er af den stÞjende slags, men det var den jo ogsÄ med MBP. En 2TB SSD er ikke helt billig, sÄ det mÄ uanset vente. Kigger ikke desto mindre lidt pÄ (dyrere) afspiller-alternativer som Aurender N100C, Euphony PTS, mfl. Her og nu lever jeg med DigiOne, men jeg kender mig selv godt nok til at vide, at hvis muigheden byder sig, sÄ ryger den videre. Jeg er godt klar over, at hverken DAC, forstÊrker eller inears er high-end, og fordi mine indtryk/sammenligninger baserer sig pÄ den samlede kÊde, er det ikke helt umuligt, at DigiOne er bedre end det indtryk jeg lige nu sidder med. Den synes at vÊre agtet (pris/ydelse), der er dog ogsÄ dem, der mener den kun udmÊrker sig, hvis strÞmforsyning til hhv RPi og DigiOne bedres betydeligt (kvalitet og pris). Der er opskrifter pÄ denne modifikation, men det er ikke noget jeg kommer til at gÞre (som diy-analfabet), hos mig bliver det kun de allerede gennemfÞrte tweaks, Aqvox psu til HDD og div moOde-tweaks.
AKG K240DF | K400 | K500 \\ VE Zen 2.0 | Myst Nail 2 | Spiral Ear 3-way Ref \\ Zigis Trīsstƫris \\ Tento PortaDAC \\ Allo DigiOne
kvik

Brugeravatar

IndlĂŠgaf msp » 16. aug 2018, 17:28

Hej Kvik,

Har nu i snart 3Är spillet pÄ en N100h, inden forsÞgte jeg div. PC lÞsninger usb dimser, speciel SW mm.

Jeg syntes at den er lidt dyr, men den spiller bare bedre end alt andet jeg har haft, desuden er den stabil og let at bruge.

KĂžb en og nyd musikken, tror du vil blive glad.

Hilsen Morten
msp

IndlĂŠg: 261

IndlĂŠgaf kvik » 20. aug 2018, 20:44

Tak for feedback om N100, Morten. Lige nu er den lidt overkill, men man mÄ have noget at 'drÞmme' om, sÄ jeg fÞlger med i udviklingen fra sidelinjen.

Jeg har endnu ikke afgjort, hvilken tweak-kombination jeg foretrÊkker for moOde. Jeg har til gengÊld fundet en iOS-app, der efter de sÊdvanlige begyndervanskeligheder nu fungerer tilfredsstillende. I store trÊk har jeg brugerflademÊssigt sÄledes nu et reelt alternativ til tidligere kildeopsÊt. Mangler fortsat tilgang til et enkelt tag, nemlig Pladelabel (eller Grouping i iTunes), men mÄske kan det overfÞres til et andet MPD-tag henad vejen, hvis moOde udviklerne gÞr virkelighed af snakken om et mere 'klassisk musik'-orienteret browser-vindue. Herunder de tags MPD kan operere med (+ nogle sorteringstags jeg har udeladt)..

MPD tags
---
artist: the artist name. Its meaning is not well-defined; see composer and performer for more specific tags.
album: the album name.
albumartist: on multi-artist albums, this is the artist name which shall be used for the whole album. The exact meaning of this tag is not well-defined.
title: the song title.
track: the decimal track number within the album.
name: a name for this song. This is not the song title. The exact meaning of this tag is not well-defined. It is often used by badly configured internet radio stations with broken tags to squeeze both the artist name and the song title in one tag.
genre: the music genre.
date: the song's release date. This is usually a 4-digit year.
composer: the artist who composed the song.
performer: the artist who performed the song.
comment: a human-readable comment about this song. The exact meaning of this tag is not well-defined.
disc: the decimal disc number in a multi-disc album.

Den fÞrnÊvnte iOS-app er forÞvrigt Soundirok. Den viser album art i tre kolonner, hvilket pÄ min iPhone passer godt til mit behov og syn. Eneste hage er, at den for moOde's vedkommende skal bruge en 'Collection URL' for at hente album art. Denne URL er ikke ens for alle RPi'er, sÄ man mÄ rode lidt i mapperne for finde sin egen.
kvik

Brugeravatar

IndlĂŠgaf msp » 22. aug 2018, 21:20

Det vil jo ogsÄ gÞre forummet mindre sjovt at lÊse, beundre din vedholdenhed, jeg var nok pÄ hold med Claus og hevet den i blenderen, eller givet den en tur med en stor hammer.
msp

IndlĂŠg: 261

IndlĂŠgaf kvik » 22. aug 2018, 22:04

Hvis ikke tidligere, sÄ i gÄr og i dag :-(

Var egentlig tilfreds, troede moOde og Soundirok kunne dÊkke mit behov. Pludselig opdager jeg, at moOde scrambler mine multi-CD sÊt, og viser+afspiller helt efter sit eget hoved, og Soundirok har sÄ yderligere sin egen twist pÄ sagen. Enten har jeg vÊret sÄ optaget af det tekniske, at problematikken har undveget meg, eller sÄ er det noget nyt.

Tilmeldte mig moOde forum og lavede en trĂ„d. Tjekkede pĂ„ opfordring det ene og det andet, uden at det lĂžste noget. Det har vist noget med MPDs virkemĂ„de (sorteringslogik) at gĂžre, moOde-udvikleren siger nĂŠste udgave vil lĂžse problemet. I kraft af dette sorteringsproblem er moOde ubrugelig for mig, hvem gider lytte til fĂžrst alle ‘spor nummer 1’, sĂ„ nummer 2, nr.3, etc. - Det bliver meningslĂžst.

SĂ„, i dag har jeg prĂžvet at fĂ„ seneste dietpi version installeret, igen uden at lykkes. Den eksterne harddisk kan stadig ikke findes af MPD-afspilleren. Lige nu er jeg i gang med at lave en ny moOde installation, for at se om sorteringsproblemet virkeligt skyldes selve distro’en.

Man forstÄr, hvorfor de kalder det COMPUTER-BASERET musik afspilning.
kvik

Brugeravatar

IndlĂŠgaf kvik » 22. aug 2018, 22:54

Ja.. det var sÄ selve moOde der var problemet, samme sÊre logik med den nye installation. SÄ er det bare at vente og se, om nÊste version lÞser noget. For Volumios del skal al cover art presses ind i kvadratiske kasser, dvs der trÊkkes og sammenpresses, sÄ det er en pine at se sine mÞjsommeligt scannede billeder maltrakteret pÄ den mÄde. MÄske skal jeg begynde at kigge pÄ andre distro'er.
kvik

Brugeravatar

IndlĂŠgaf Claus-DK » 23. aug 2018, 15:42

š2Âœ mĂ„ned, det er lidt af en saga vi har gang i her, jeg hĂ„ber inderligt at du fĂ„r den til at virke som du synes den bĂžr virke.
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator

IndlĂŠg: 10545
Geografisk sted: Kliplev

IndlĂŠgaf kvik » 23. aug 2018, 16:20

MÄske, Claus (se herunder), men du ved, hvordan mine 'projekter' har det med at ende som smÄ sagaer, velsagens pga en blanding af reelt behov, ganske specifikke Þnsker/prÊferencer, temmelig stor nysgerrighed, og sÄ en god portion stÊdighed.

Samtidigt er ofte rejsen for mig mindst lige sÄ interessant som mÄlet. NuvÊrende saga har faktisk trÄde 7-8 Är tilbage i tid, hvor jeg fÞrst begyndte at vurdere, hvordan jeg kunne lytte til al min musik, uanset hvor jeg befandt mig. Allerede dengang var der lÞsninger å la nedenstÄende, jeg var blot ikke klar til at give mig i kast med projektet. Jeg tog flere tillÞb, men mistede hver gang modet, fÞr jeg kom rigtigt i gang.

SÄ, mÄske lykkes det denne gang.

---

Nu kÞrer piCorePlayer+SqueezeLite+LMS, ekstern HDD er tilkoblet, styrer med iPeng pÄ min iPhone. App'en kan ogsÄ afspille lokalt pÄ iPhone, sÄ kan derved lytte til hele biblioteket.

Har i fÞrste omgang brugt en gl. 160GB USB HDD som testkanin. Havde ikke lyst til at fÄ Þdelagt harddisken med hele musikbiblioteket, hvis der skulle ske uforudsete ting i forlÞbet.

Lagde et mindre antal musikmapper pÄ test-harddisken, valgte nogle potentielt problematiske (udfra de hidtidige erfaringer med sorteringsrÊkkefÞlge og cover art). Umiddelbart ser alt ud til at fungere problemfrit her.

En 'udfordring' er dog, at LMS tilsyneladende ikke har skriverettigheder til harddisken, sÄ data/cache mÄ fortsat ligge pÄ SD-kortet. Tror det skyldes HFS+ formateringen pÄ harddidken.

Siden denne formatering bruges af Mac'en, og harddisken med hele musikbiblioteket sÄledes er formateret hermed, er jeg ikke interesseret i at skulle reformatere for brug med piCorePlayer/LMS.

Jeg kan ikke vurdere evt negative sider ved at bruge SD-kortet til data/cache, men der findes formodentlig en mÄde at gÞre HFS+ kompatibel, sÄ harddisken kan benyttes istedet.

Lige nu sidder jeg og prÞver at hÞre forskel pÄ samme filer afspillet via hhv iPeng (lagret pÄ harddisk) og KaiserTone (lagret pÄ iPhone). Er der signifikant forskel i sidstnÊvntes favÞr, har jeg et dilemma :-/

For piCorePlayer/SqueezLite har jeg Êndret Audio Output fra Analog audio til Allo DigiOne. OgsÄ her fungerer alt tilsyneladende problemfrit.

Det vil sige, at jeg via iPeng har fuld kontrol over og frit kan vÊlge ml afspilning pÄ tlf og RPi. Dette ligner mere den lÞsning, jeg har Þnsket mig, end de andre lÞsninger/distro'er jeg har testet.

Det egentligt afgÞrende bliver nok lyden, og hvorvidt den overgÄr den gl. lÞsning, MBP/Audirvana/Hiface2, det mÄ tiden vise.
kvik

Brugeravatar

IndlĂŠgaf kvik » 24. aug 2018, 00:07

kvik skrev:En 'udfordring' er dog, at LMS tilsyneladende ikke har skriverettigheder til harddisken, sÄ data/cache mÄ fortsat ligge pÄ SD-kortet. Tror det skyldes HFS+ formateringen pÄ harddidken.

Siden denne formatering bruges af Mac'en, og harddisken med hele musikbiblioteket sÄledes er formateret hermed, er jeg ikke interesseret i at skulle reformatere for brug med piCorePlayer/LMS.

Jeg kan ikke vurdere evt negative sider ved at bruge SD-kortet til data/cache, men der findes formodentlig en mÄde at gÞre HFS+ kompatibel, sÄ harddisken kan benyttes istedet.

Jeg har gravet lidt. Mac OSX bruger HFS+ (Journaled) som default. Det er journaliseringen LMS (eller piCorePlayer! ikke kan lide. Heldigvis er det enkelt at fjerne denne, sÄ det har jeg nu gjort, og derefter flyttet server cache og prefs over pÄ USB harddisken. Jeg forstÄr hensigten med journalisering (stÞrre stabilitet og bedre gendannelsesmuligheder), men kan ikke vurdere alvorsgraden af fravÊret, sÄ testkaninen (gl. hdd) lÊgger ryg til i fÞrste omgang. Jeg er (endnu) ikke blevet klogere pÄ fordele/ulemper for HDD vs SD, det kommer nok.

iPeng er en nydelse at bruge, den virker gennemtÊnkt, sikkert dels pga mange Är pÄ bagen (i brugs- og udviklingssammenhÊng), og dels fordi den koster penge. Det sidste lyder underligt, men nÄr ting er gratis, finder folk sig i mere, skal de betale, stiller de stÞrre krav, her til brugervenlighed.
kvik

Brugeravatar

IndlĂŠgaf kvik » 24. aug 2018, 01:55

1E0F2305-6E9F-4558-ABAB-EE3DC8D300C7.png
1E0F2305-6E9F-4558-ABAB-EE3DC8D300C7.png (578.14 KiB) Vist 655 gange

Fagre nye musikverden :-)
kvik

Brugeravatar

IndlĂŠgaf kvik » 25. aug 2018, 22:36

Skulle der vÊre en anden ejer derude.. Hvordan fÄr man gummifÞdderne til at blive siddende? Mine var lÞse fra starten, har forsÞgt med kontaktlim og dobbeltklÊbende tape, men de vil bare ikke blive i hullerne.
kvik

Brugeravatar

IndlĂŠgaf Claus-DK » 26. aug 2018, 08:51

prÞv med en drÄbe sekundlim.
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator

IndlĂŠg: 10545
Geografisk sted: Kliplev

IndlĂŠgaf Peter Jensen » 26. aug 2018, 09:26

Jeg ville forsÞge med epoxy. Der stÄr lidt om det her: http://www.maosao.info/2/2014/11/hvorda ... inium.html

Det er lidt mere omstÊndigt - og dermed helt pÄ linie med resten af trÄden :)

Sent from my iPhone using Tapatalk
Peter Jensen

IndlĂŠg: 553
Geografisk sted: KĂžbenhavn

IndlĂŠgaf kvik » 26. aug 2018, 12:23

Har brokket mig til Allo, ser om de sender nogle nye, der kan klÊbe. Ellers har jeg fundet nogle, der passer i diameter til hele foden, fremfor blot indeni det forsÊnkede skruehul. Epoxy i hullet (pÄ skruen) kan blive en udfordring, hvis det hele skal skilles ad pÄ et tidspunkt. Originalen er den koniske, der er ganske fleksibel. De firkantede er for hÄrde, enheden vipper pga ujÊvnt underlag. Der er sikkert meget spÊndende man kan placere under den :-)

digione.jpg
digione.jpg (1.25 MiB) Vist 534 gange
kvik

Brugeravatar

ForegÄende

Tilbage til Lydkilder