I jagten på natbords-nirvarna, har jeg fundet min Musical Fidelity X-CAN V8 og AVI S2000 dac'en frem, som var blevet tilovers fra stue setup. For enden af V8'eren sidder et sæt Beyerdynamic Amiron og når det skal være lukket bliver det Verisonix N500
Fik det afprøvet med Linux PC og M2Tech Hiface two USB til coax dongle. Meget lovende. Et setup der først og fremmest er musikalsk.
Men Avi'en kan jo ikke kobles til telefonen (Huawei P30 lite), og det er blevet krav til dette setup. For det første støjer PC'en lidt og for det andet så afgiver den alt for meget lys.
Så nu skal en Gustard U-12 afprøves. Fundet på dba.
Først da jeg fik den pakket ud, så undrede jeg mig lidt over manglende power knap. Men i det samme telefonen blev sat til, så sprang den til live, og HiBy fandt den med det samme.
Har siddet og sammenlignet mellem Linux+Hiface med P30+Gustard.
Lyttede til Rachmaninov
og Mozart nr 40 med Karl Böhm ved roret.
Gustard er et klart niveau op i forhold til Hiface. Det jeg mest lægger mærke til, er at der er mere dynamik og toppen er mere velopløst. Det er hurtigt blevet svært at gå tilbage til Hiface.
Jeg har lavet mig forstå, at Gustard kun skulle blive bedre med et godt strømkabel. Så det skal jeg have afprøvet, som det næste.