xDuoo X10T II



xDuoo X10T II

Indlægaf CHIbsen » 2. aug 2019, 15:42

Forhistorie: For en måneds tid siden, diskuterede Kvik og jeg muligheder for at forbedre mine afspilningsmuligheder på natbord setup. På daværende tidspunkt benyttede jeg min Aune S6pro med min Huawei P30 lite som kilde via USB. I den forbindelse henviste Kvik til hans tidligere tråd om xDuoo X10T. Da jeg samtidig var i kontakt med Steven fra Xtenik angående udlån af xDuoo XP-2, så forhørte jeg mig ved ham omkring tilslutningsmuligheder mellem S6'eren og en X10T. Samtalen endte med at Steven tilbød at jeg gerne måtte få en X10T til prøvelyt.
Og i dag hentede jeg den ved pakkeshoppen. En xDuoo X10T II digital turntable. Mange tak til Xtenik for denne mulighed.
xDuooX10TII_1.jpg
xDuooX10TII_1.jpg (48.22 KiB) Vist 11610 gange

Steven har været så flink at vedlægge et coax kabel med mini coax i den ene ende og almindelig coax i den anden ende. Hvilket er perfekt til Aune S6pro.

5 min efter at kassen var ĂĄben var jeg igang med at lytte.
xDuooX10TII_2b.jpg
xDuooX10TII_2b.jpg (124.4 KiB) Vist 11610 gange

Jeg har endnu ikke sat SD kort i X10T'eren, sĂĄ al musik kommer fra telefonen via Bluetooth til xDuoo.
Når musikken bliver transmitteret til S6'eren som vist på billedet, så frisker det lyden op i forhold til at koble telefonen til Aune'en med USB kabel. Lyden ændrer sig ikke, det virker bare til at den får et bedre signal, Friskere diskant og lidt bedre dynamik.
Med i kassen var også et 10cm langt AES kabel (min -> alm) og det mener jeg faktisk er et nøk bedre end coax kablet.
Jeg tror faktisk ikke jeg har hørt S6pro'eren performe bedre end den gør med X10T'eren koblet til via AES. Lækkert.

Nu er der sjældent noget i mine setup, der ikke ændrer sig lidt. Og ligeså med natbords setup, der nu består af Gustard, Avi dac, Beyerdynamic A20 og Beyerdynamic Amiron. Og jeg havde jo glædet mig til at undersøge om xDuoo'en kunne vippe Gustard af pinden, men det har vist sig at X10T'eren ikke leverer et signal som min lidt ældre AVI dac kan lide. Den spiller ikke rent med X10T som kilde.
Jeg har så i løbet af i dag prøvet flere varianter, men der er ikke noget at gøre. Magien er der kun med AVI som dac på det setup. Så det virker lidt fjollet at gå videre den vej.
xDuoo X10T kan godt sende signal videre til Gustard. Altså fra P30 til X10T via BT og derfra med USB til Gustard. Det lyder ens med P30 med USB til Gustard, så det eneste man vinder er at telefonen/afspilleren nu er ledningsfri. Tilgengæld har man 2 enheder man skal huske at lade op. Giver vist ikke helt mening.

Det næste jeg vil prøve at undersøge er om den kan føde lydklassikeren (Sound Classic Dac). Men det bliver på et senere tidspunkt.
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: xDuoo X10T II

Indlægaf edge » 2. aug 2019, 18:18

Cool, har lige bestilt Xduoo X3II fra X-Tenik, til pĂĄ farten. SĂĄ kan den nemmelig bruges pĂĄ cyklen med Bluetooth (til en BT IEM)
Husk! det er musikken der bærer det!
Kander: Audio Technica ATH-AD700X - AKG Q701 - Beyerdynamic T70 - Beyerdynamic DT 990 PRO - Hoved-grej No1 - (Vintage) Pioneer Monitor 10. Grej: S.M.S.L AD18.
edge

Brugeravatar
 
Indlæg: 64
Tilmeldt: 14. jul 2011, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: xDuoo X10T II

Indlægaf CHIbsen » 2. aug 2019, 19:53

Spændende. Jeg håber du vil skrive et par ord om den, når du har fået lyttet til den :-)

Tapatalk
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: xDuoo X10T II

Indlægaf kvik » 3. aug 2019, 11:39

Det ser ud til, at X10T mk2 har to Coax-udgange - kombi USB/Coax1 og kombi Optical/Coax2. X10T mk1 havde også to Coax-udgange, og her var den ene isoleret og med højere udgangsspænding ift den anden.

Gad vide, om Coax1/Coax2 egenskaberne i X10T mk1 og mk2 er de samme, i sĂĄ fald kan den kraftigere udgangssignal i Coax1 mĂĄske give stabil forbindelse til AVI'en.

Du nævner ikke en USB-Coax kabel, så den var nok ikke med i kassen (?)

--

Kilde: http://www.xduoo.com/xduoo/En/ProductView.Asp?ID=24

“Ground Isolation structure Coaxial purifies the output signal.. Xduoo X10T has two sets of coaxial output, One which uses a professional audio transformer conversion output, Can isolate the ground of front-end and back-end completely, The two devices are completely independent of each other, Darker the music background.”

Output amplitude
AES: 3.25 Vp-p
Coax 1: 0.8 Vp-p
Coax 2: 0.5 Vp-p

--

X10T mk1.jpg
X10T mk1.jpg (60.43 KiB) Vist 11555 gange
X10T mk2.jpg
X10T mk2.jpg (69.04 KiB) Vist 11555 gange

--

USB-til-Coax relateret
https://www.head-fi.org/threads/cayin-i ... t-13033755
viewtopic.php?f=54&t=6341&p=102454&hilit=cayin#p102454
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: xDuoo X10T II

Indlægaf CHIbsen » 3. aug 2019, 15:09

Der fulgte en pose med med de finurligste kabler

kabler.jpg
kabler.jpg (106.78 KiB) Vist 11545 gange
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: xDuoo X10T II

Indlægaf Mortenhoe » 3. aug 2019, 18:45

Da dette er i det digitale univers, så kunne det også være interessant at undersøge om det bare er håndteringen af spdif generelt, i S6 Pro, som er bedre end gennem dens xmos modul(usb). Da jeg har lidt svært ved at se hvordan digitale kilder skylde lyde væsentligt anderledes.
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: xDuoo X10T II

Indlægaf CHIbsen » 5. aug 2019, 21:51

Jeg har fĂĄet sat et SD kort i X10T'eren og sammenlignet min CD transport ind i Sound Classic dac'en.

Først via BT til X10T og via coax in i dac. Lyder udemærket, men synes at lyden blev lidt ulden, når musikken blev kompleks.
Billede
NĂĄr jeg kobler P3 lite til xduoo XP-2, sĂĄ kommer der et aptx ikon.
btXp2.jpg
btXp2.jpg (20.02 KiB) Vist 11481 gange


med X10T er det uden
btXt10.jpg
btXt10.jpg (17.82 KiB) Vist 11481 gange


Samme flac fil afspillet direkte fra xDuoo'en lyder godt uanset hvor kompleks musikken bliver.
xt10Serkin.jpg
xt10Serkin.jpg (120.82 KiB) Vist 11481 gange

(og ja, jeg har forkert cover pĂĄ denne plade i mit flac bibliotek)

Det første SD kort jeg satte i var den ikke tilfreds med, der kom små lyde/blops. Det andet fungerer fint. har kun prøvet med 16Gb kort indtil nu.

xDuoo X10T lyder ikke væsentlig anderledes end min CD transport (Pioneer DV-350). De lyder faktisk ret ens. Måske med et nøk bedre dynamik med CD transport.
Og X10T'eren skal have ros for at boote hurtigere op end den tid det tager CD transporten at blive klar til at spille.
Selve mappe strukturen pĂĄ X10T minder meget om foobar eller VLC. AltsĂĄ en lang liste med mapper.

Jeg tænker det næste bliver at jeg skal have fat i et lidt større SD kort, og så skal den afprøves på min Aune S6 ude på arbejdet.
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: xDuoo X10T II

Indlægaf Claus-DK » 5. aug 2019, 22:45

Hvis man ikke har det rigtige cover til et album, kan man bare smide et foto ind af konen, barnet, hunden etc.
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: xDuoo X10T II

Indlægaf CHIbsen » 18. aug 2019, 17:49

Har langt om længe fået et 200GB kort klar til X10Teren.
SĂĄ der har jeg hele mit flac bibliotek. Man skal overveje sin mappestruktur hvis man skal finde rundt i pladerne.
For mig fungerer det ok, men jeg er også linux brugere og foretrækker en x-prompt.
Den slukker selv efter 5-10 min hvis man har stoppet musikken. Det skabte lidt ærgrelse i starten, da den gik tilbage til roden når jeg startede den igen, det kunne heldigvis ændres i indstillinger så den gemmer hvor den er nået til. Ligesom A+.
Stadig lidt imponeret af boot hastighed. Den starter hurtigere op end jeg kan nĂĄ at skifte CD.
Det er en god kvalitet pĂĄ en hverdagsaften hvor man mĂĄske har 30 min til lidt musik.

Tapatalk
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: xDuoo X10T II

Indlægaf CHIbsen » 18. aug 2019, 21:52

Når man får slået "Hiby Quallity" til på xduoo'en, så nærmer kvaliteten af Bluetooth sig afspilning fra SD kort, og er faktisk ganske anvendeligt.

Tapatalk
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: xDuoo X10T II

Indlægaf CHIbsen » 1. sep 2019, 19:59

edge skrev:Cool, har lige bestilt Xduoo X3II fra X-Tenik, til pĂĄ farten. SĂĄ kan den nemmelig bruges pĂĄ cyklen med Bluetooth (til en BT IEM)


Har du fĂĄet din X3II leveret? er det godt?
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: xDuoo X10T II

Indlægaf edge » 5. sep 2019, 22:59

Med KZ ZS10 Pro er det, på godt Vestjysk lige til at leve med. Det er en rigtig god kombi (har osse QKZ CK9) at sammenligne med. Spiller med rum og overskud syntes jeg, menu kan være træls at man ikke kan finde kunster hurtigt, men ellers er det rigtigt meget for pengene, ca. 1600 for X3II, KZ ZS 10 PRO og 200GB SD kort.
Husk! det er musikken der bærer det!
Kander: Audio Technica ATH-AD700X - AKG Q701 - Beyerdynamic T70 - Beyerdynamic DT 990 PRO - Hoved-grej No1 - (Vintage) Pioneer Monitor 10. Grej: S.M.S.L AD18.
edge

Brugeravatar
 
Indlæg: 64
Tilmeldt: 14. jul 2011, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: xDuoo X10T II

Indlægaf CHIbsen » 21. sep 2019, 14:11

Jeg fandt ud af at xDuoo X10T'eren også kan føde xDuoo XP-2'eren med musik. Egentlig rimelig åbenlyst, men jeg har ikke haft tanken.
Også her gør X10Tii'eren et godt stykke arbejde. Har benyttet xDuoo komboen XP-2 + X10Tii i ugens løb som kilde til mine Final Audio Design Heaven VII (var ude og rejse). Og i selskab med Nordbo's første flyver tiden afsted.
Billede
I hvert fald så var det først da vi landede i lufthavnen, at det gik op for mig, at vi var 45 minutter forsinket fordi vi havde siddet i Heathrow og ventet på at måtte komme i luften. Kvalitetstid rulle4 :grin:
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: xDuoo X10T II

Indlægaf CHIbsen » 18. okt 2019, 14:30

CHIbsen skrev:... men det har vist sig at X10T'eren ikke leverer et signal som min lidt ældre AVI dac kan lide. Den spiller ikke rent med X10T som kilde.


Jeg har lige fundet ud af, at hvis jeg benytter den anden coax indgang pĂĄ Avi 'en sĂĄ virker X10T'eren fint. Nogen gange opgiver jeg for hurtigt...
Men dejligt, nu nĂĄr Gustard og Monster skal pĂĄ efterĂĄrsferie i Gesten ruller1
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern


Tilbage til Lydkilder

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 3 gæster

cron