Stereo ChromeCast med Beomaster 1900-2



Stereo ChromeCast med Beomaster 1900-2

Indlægaf ChristofferMadsen » 4. jun 2020, 19:14

Hej alle,

Jeg har en skøn radio, der både spiller plader og chromecast, desværre er tape indgangen ikke glad for stereo, og den vil af en eller anden grund ikke afspille i stereo. Løsning har været at koble begge højtalere til venstresiden, men musikken fra pladeafspilleren mister lidt af magien, når ikke begge kanaler spiller.

Så jeg ville høre, om I kunne have et par gode forslag til en løsning til dette. Evt noget som ikke involverer at skifte om på højttalerstikkene hver gang man skifter kilde.

Jeg håber, I kan hjælpe.

God aften.

Mvh
Christoffer Madsen
ChristofferMadsen

 
Indlæg: 4
Tilmeldt: 13. dec 2019, 23:14

Re: Stereo ChromeCast med Beomaster 1900-2

Indlægaf Claus-DK » 4. jun 2020, 19:52

Har du prøvet en anden indgang end "tape" aux, CD eller hvad du nu har af muligheder.
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Stereo ChromeCast med Beomaster 1900-2

Indlægaf kvik » 4. jun 2020, 20:01

Så vidt jeg kan læse mig til, så er Tape indgangen In/Out DIN, dvs et ben er jord, 2 ben er signal ind og 2 ben er signal ud. Spørsgmålet er så, hvilke ben, der er hvad, og her påståes at ben 1 og 4 er Rec OUt (signal ud), ben 3 er sandsynligvis jord, så ben 2 og 5 bør så være signal ind. Hvordan har du forbundet DIN-stikket hos dig?

1/4 ud og 2/5 ind er lidt ulogisk for mig, hos Naim er det 1/2 og 4/5, men du må vel næsten bare prøve dig frem.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge


Tilbage til Lydkilder

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 6 gæster