Analog usb-c til 3.5 mm minijack kabel adapter



Analog usb-c til 3.5 mm minijack kabel adapter

Indlægaf -claus- » 2. jul 2021, 10:44

Hej
Jeg har lige erhvervet mig en ny mobil Xiaomi 11 ultra.
Jeg har opgivet at købe en mobil med 3.5 mm minijack stik, da jeg har erfaring med at volumen på mobilernes udgange var lav. Dvs. at når jeg høre ældre udgivelser, der ikke er optaget ved lav volumen, så spiller min mobil det ikke højt nok.
Jeg har løst problemet hid til ved enten at anvende en dac/amp (topping nx4 og Earstudio) ell et sæt Senheiser bluetooth propper.
Men den anden dag løb min topping dac tør for strøm og jeg tog min usb c til 3.5 mm adaptor (fra min Nokia 9) Og det virkede faktisk fint med masser af volumen. Så jeg gik ud og købte en ny Apple adapter, da jeg regner med at sælge min gamle Nokia 9 inkl. adapter.
Men problemet er at Apples adapter er med indbygget Micro dac, der ikke spiller særligt højt. Så nu kunne jeg godt tænke mig at købe en analog adapter der udnytter mobilens egen dac. Men hvordan sikre man sig at den er analog?
Ibasso D-zero, Sunrise Xcape IE, Soundmagic E10, Soundmagic E30, Nuforce NE 770x, Koss Porta Pro, Phillips SHE3590, Superlux hd 681
-claus-

 
Indlæg: 13
Tilmeldt: 27. okt 2011, 20:17

Re: Analog usb-c til 3.5 mm minijack kabel adapter

Indlægaf Claus-DK » 2. jul 2021, 16:11

Så vidt jeg ved kommer der ikke et analogt signal ud af et USBc stik, så det du søger findes ikke (så vidt jeg ved).

Edit.
https://www.cablematters.com/blog/USB-C/usb-c-audio

Så vidt jeg lige kan læse mig til er det vist lidt en jungle med det analoge signal, nogle har det andre ikke og kvaliteten er meget svingende..

Du er nok bedst tjent ved at købe en dongle af god kvalitet med en DACog forstærker indbygget, som f.eks en IKKO Zerda eller en af Firestone´s modeller..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Analog usb-c til 3.5 mm minijack kabel adapter

Indlægaf Niels » 2. jul 2021, 23:15

Claus-DK skrev:Så vidt jeg ved kommer der ikke et analogt signal ud af et USBc stik, så det du søger findes ikke (så vidt jeg ved).

Edit.
https://www.cablematters.com/blog/USB-C/usb-c-audio

Så vidt jeg lige kan læse mig til er det vist lidt en jungle med det analoge signal, nogle har det andre ikke og kvaliteten er meget svingende..

Du er nok bedst tjent ved at købe en dongle af god kvalitet med en DACog forstærker indbygget, som f.eks en IKKO Zerda eller en af Firestone´s modeller..


Du mener sikkert Dragonfly - modellerne. 1musik
5musik
Niels

 
Indlæg: 116
Tilmeldt: 11. maj 2020, 19:04

Re: Analog usb-c til 3.5 mm minijack kabel adapter

Indlægaf Claus-DK » 3. jul 2021, 00:33

Ă…h ja Dragonfly ja, jeg er bedst til at huske navne pĂĄ produkter jeg har i min egen biks
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Analog usb-c til 3.5 mm minijack kabel adapter

Indlægaf -claus- » 3. jul 2021, 09:32

Har allerede en Earstudio som tjener formålet. Det var en løsning der var endnu mere kompakt, hvor jeg bruger mobilens analog udgang.
Men mĂĄ se om jeg kan finde et originalt kabel.
Ibasso D-zero, Sunrise Xcape IE, Soundmagic E10, Soundmagic E30, Nuforce NE 770x, Koss Porta Pro, Phillips SHE3590, Superlux hd 681
-claus-

 
Indlæg: 13
Tilmeldt: 27. okt 2011, 20:17


Tilbage til Lydkilder

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 7 gæster