NAD M50



NAD M50

Indlægaf Mataugust » 4. jun 2024, 00:21

Stollesen er i gang med fornyelse af udstyret, og i den forbindelse har jeg overtaget hans NAD M50.

Til at begynde med lyttede jeg til en CD, Communiqué-Dire Straits, og var ved at tabe kæben i forbløffelse over hvad min Denafrips faktisk er i stand til at levere.

M50 blev koblet op til min nas via wifi, og det lød da godt, men slet ikke i samme klasse som cd.

Nu har jeg så, omsider, fået hentet en kabel til netværket, og så lyder det igen uanstændigt godt.

Stollesen har købt forstærker, dac og streamer, og lige nu sidder jeg og leger med forstærkeren, en Shiit Mjolnir, der også lyder rigtig, rigtig godt.

Jeg har også hans dac, en vincent da700, som jeg slet ikke tør sætte på systemet. Tænk hvis jeg også bliver ramt af opgradertitis...

Det eneste mindre flatterende ved M50 er, at den er gammel og langsom. Det tog mere end en time at få lavet index over indholdet på min nas, og skiftet mellem albums foregår heller ikke så hurtigt som på min telefon..Men det er jeg klar til at acceptere for den lyd der kommer ud,
NAD M50 --> Denafrips Ares --> Harman Kardon HK675 --> Robinettebokx --> AKG K701/Grado GS100
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: NAD M50

Indlægaf Kolind » 11. jun 2024, 14:49

Jeg overvejede også kraftigt den M50 da han havde den til salg - Omend den har et par år på bagen, forestiller jeg mig at den er ganske kompetent lydmæssigt.
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
Indlæg: 1649
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: Holbæk

Re: NAD M50

Indlægaf Mataugust » 12. jun 2024, 00:57

Lyden er fremragende, men betjeningsmæssigt halter den langt efter det nye der er kommet.
Jeg ved ikke om BluOS er repræsentativt på denne, men i så fald er jeg ikke overbevist.
Især savner jeg muligheden for at styre den med Hificast i stedet for. Den er langt hurtigere til at læse filerne på min NAS.
Jeg skal på et tidspunkt prøve både tidal og qobuz. indtil nu har det været lokale filer og spotify,
NAD M50 --> Denafrips Ares --> Harman Kardon HK675 --> Robinettebokx --> AKG K701/Grado GS100
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse


Tilbage til Lydkilder

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 6 gæster

cron