Ibasso DX100



Ibasso DX100

Indlægaf Burning777 » 15. apr 2012, 15:02

Claus-DK skrev:Er der en dansk forhandler af Ibasso ??


Desværre ikke den mest aktive forhandler. :-(

Havde været rart hvis de havde været klar med et par stykker på lager og en tour.
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: Ibasso DX100

Indlægaf Sorensiim » 15. apr 2012, 15:40

Der vil jeg personligt hellere købe et lod i told-lotteriet, Headaudios priser er lige i overkanten synes jeg. Der er en på Head-fi der vil sælge sin DX100 men jeg ved ikke om den allerede er væk. Ellers må man pænt vente på at de får samlet de nødvendige stumper til at påbegynde 3. batch af dem. Listen over eksotiske komponenter sammen med magnesiumkonstruktion og det faktum at hver enkelt DX100 samles i hånden gør vidst ikke produktionen til det mest lynhurtige og strømlinede i branchen. Hvis de får det automatiseret senere kan det være de kan følge med efterspørgslen og prisen måske falder lidt.

Min har nu over 100 timer på sig og lyder sådan for alvor godt, nærmest som en kombination af alle de gode ting fra mine tidligere kilder. Klarheden fra min Yulong D100, soundstage fra min Headstreamer og bassen fra uHA-120. Bare lidt bedre og med meget mere power bag. Til gengæld holder den ikke strøm en måned ad gangen og softwaren virker lidt som et Microsoft produkt inden første servicepack. Det virker, men med plads til forbedring.
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Ibasso DX100

Indlægaf Sorensiim » 15. apr 2012, 15:42

Min DX100 kommer med til Århus meet'et og hvis der er nogen der kører fra Jylland til det Sjællandske meet kan den også komme med der, bare jeg har den retur igen inden jeg skal på arbejde :-)
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Ibasso DX100

Indlægaf Claus-DK » 15. apr 2012, 15:58

Sorensiim skrev:Der vil jeg personligt hellere købe et lod i told-lotteriet, Headaudios priser er lige i overkanten synes jeg.



En anden forhandler kunne jo måske nøjes med en mindre avance på varerene.. rulle4

For jeg synes også de priser er ret høje for nu at være høflig..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Ibasso DX100

Indlægaf Sorensiim » 15. apr 2012, 17:42

Claus-DK skrev:
Sorensiim skrev:Der vil jeg personligt hellere købe et lod i told-lotteriet, Headaudios priser er lige i overkanten synes jeg.



En anden forhandler kunne jo måske nøjes med en mindre avance på varerene.. rulle4

For jeg synes også de priser er ret høje for nu at være høflig..


Åh bare vi da kendte en person der måske var ved at etablere sin butik... Måske en der selv havde en interesse i emnet? Nøøj, tænk Jer hvis han også havde erfaring med at forhandle med kinesere om grupperabatter og fragtpriser SÅ kunne der være nogen muligheder her!

Suk, så heldige er vi nok ikke... Jeg tror ellers han kunne banke en fin business op hvis han lagerførte D-Zero, D7 og P4. DX100 kunne jo så hjemtages på bestilling.
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Ibasso DX100

Indlægaf Burning777 » 15. apr 2012, 17:50

Der skal nok ikke ret mange ordrer til hos iBasso for at blive forhandler og overtage forhandlerrettigheder for DK.... uden jeg ved noget om det så kan jeg ikke forestille mig at den anden forhandler har så stor en omsætning at man ikke ville få chancen hvis man skriver og spørger dem. Måske er der endda plads til flere forhandlere i DK?
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: Ibasso DX100

Indlægaf Claus-DK » 15. apr 2012, 18:27

Jeg venter sĂĄdan set bare pĂĄ at de svarer..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Ibasso DX100

Indlægaf Sorensiim » 15. apr 2012, 18:33

Claus-DK skrev:Jeg venter sĂĄdan set bare pĂĄ at de svarer..

:mrgreen:
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Ibasso DX100

Indlægaf Claus-DK » 15. apr 2012, 19:05

SĂĄ er der kommet en ny forhandler af Ibasso i DK, mere info i det relevant forum, nĂĄr jeg finder ud af hvem det er..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Ibasso DX100

Indlægaf Sorensiim » 15. apr 2012, 19:58

Claus-DK skrev:SĂĄ er der kommet en ny forhandler af Ibasso i DK, mere info i det relevant forum, nĂĄr jeg finder ud af hvem det er..


Ohpleaseohpleaseohpleaseohpleaseohpleaseohplease... BARE det er Fona!! rulle4
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Ibasso DX100

Indlægaf Kaps » 15. apr 2012, 20:17

Hvem ka'? Bilka!
I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure you realize that what you heard is not what I meant.
Kaps

Brugeravatar
 
Indlæg: 1181
Tilmeldt: 14. okt 2011, 01:06
Geografisk sted: Herning

Ibasso DX100

Indlægaf nc8000 » 15. apr 2012, 22:16

Så får jeg prøvet en dx100 i morgen :-)
nc8000

 

Re: Ibasso DX100

Indlægaf Sorensiim » 15. apr 2012, 22:33

nc8000 skrev:Så får jeg prøvet en dx100 i morgen :-)


OGSĂ… MIG! :mrgreen:

Sorry - Jeg er stadig helt ekset med min så jeg glæder mig til at skulle på job hvor jeg får lov at lytte uforstyrret i 8 timer ad gangen... Måske lige afbrudt af frokosten. Jeg er så heldig at have et job hvor telefoner er noget de andre bruger og jeg er sidste led i kæden så alle de akutte opgaver er sorteret fra inden tingene når ind til mig. Til gengæld får de andre sig indimellem et billigt grin fordi jeg sidder i hjørnet og spiller lufttrommer ruller1

Jeg glæder mig meget til at høre hvad du synes om den! Design og brugerflade er jo ikke nær så funky steampunk som din C4 og lyden er nok også anderledes. Jeg kunne godt mistænke at det bliver smag og behag der afgør den store DAP-kamp.
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Ibasso DX100

Indlægaf nc8000 » 15. apr 2012, 22:51

Jeg er helt sikker på at det bliver smag og behag der afgør det. Jeg er overbevist om at både HM-801, C4 og dx100 vil være verdens bedste dap for nogen (men næppe for den samme person). Ingen af dem er den endelige og ultimative løsning, det er de simpelt hen for forskellige til. De har alle mange stærke sider og mange svage sider så det er op til den enkelte persons behov og præferencer hvilken man vælger
nc8000

 

Re: Ibasso DX100

Indlægaf Burning777 » 16. apr 2012, 08:44

Claus-DK skrev:Jeg venter sĂĄdan set bare pĂĄ at de svarer..


5musik
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: Ibasso DX100

Indlægaf Sorensiim » 16. apr 2012, 08:55

Jeg glemte da helt at poste min video her :-)



Min DX100 kører med AWB launcher og jeg har rootet og trimmet den lidt. Et par gange i videoen ser det ud til at den ikke reagerer, men det er kun fordi man skal trykke lidt hårdere på skærmen end jeg er vant til fra min Galaxy Nexus. Lyden er lidt lav i video'en, men pas på med at skrue alt for højt op... I får nemlig lov at opleve det lækre pop der kommer når den slukker. :?

Nåja - jeg skal have lavet en ny video fordi skærmen ser meget grimmer ud på videoen end den er i virkeligheden. Jeg ved ikke lige hvorfor mit kamera synes den skulle være sådan... Måske noget det besluttede samtidig med at det bestemte sig for at overeksponere den helt tosset. Ah well... Man kan se den i brug!
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Ibasso DX100

Indlægaf Sorensiim » 16. apr 2012, 13:15

Fredagens besøg fra Helledie og hans arsenal af hovedtelefoner har nu sat mig i en lidt frustrerende situation. DX100 har 100+ timers spilletid og det bliver mere og mere tydeligt at begrænsningen nu er mine FS Atrio in-ears. De er gode og fint detaljerede, men bassen er nu engang deres stærkeste side mens detaljer i mellemtone og diskant kan have tendens til at flyde lidt sammen. Misforstå mig ikke, de lyder stadig godt, men efter at have hørt HE-500 og Alessandro MS2 på det samme materiale så er der unægtelig plads til forbedring. Jeg glæder mig utrolig meget til at få mine Merlins igen... I følge Matt Wong, direktøren for UM, så skulle det gerne blive i løbet af denne uge de dukker op via FedEx fra lab'et i Kina. Ikke via det beskyttede værksted i England denne gang...

Dagen i dag startede jeg med dette album og har siden lyttet til Porcupine Tree og deres lækkert velproducerede prog rock. Lydkvaliteten er sublim, men jeg må tilstå at jeg glæder mig til at Ibasso får lappet de værste smuttere i stock playeren. Selvfølgelig kan man installere en alternativ afspiller (PowerAmp er rigtig god) men eftersom det kun er stock playeren der kan tilgå Sabre DAC'en direkte udenom Android så er der en hørbar forskel. Det er lidt et dilemma for mig... Min (svært pedantiske) nørdede side er irriteret over småfejlene men lige så snart musikken spiller så er alt tilgivet. 4musik

Musik der har fået nyt liv og spilleglæde på DX100:
Rosey - Love
Pop. Andet er der ikke at sige. Men for katten det fungerer! Lagene, den lidt rustne men alligevel fine lyd, hendes stemme...

Nephew - Hospital feat. L.O.C.
Jeg har aldrig været glad for liveindspilninger (med få undtagelser) men pludselig giver det hele mening. Kombinationen af soundstage, detaljer og bas giver et utroligt realistisk lydbillede og man føler næsten at man står og hopper foran Orange Scene. Bare uden det knædybe mudder og den dårlige lugt. Jeg har lyst til at fortælle lydmanden at enten skal L.O.C. have noget mere volumen på sin mic eller også skal han lære at bruge den bedre, det lyder til at han må anstrenge sig noget mere end Simon Kvamm for at nå tilsvarende lydniveau.

Metallica - One
Den behøver næppe større introduktion, men lyden af skyderiet og helikopteren i starten der langsomt fader til kulsort stilhed mens guitaren kommer ind... For så at blive ramt af trommerne ved 0:54. De rammer knastørt og præcist nede fra dybet, men uden at blande sig i resten og de bliver på deres plads i lydbilledet. James Hetfields vokal måtte gerne træde længere frem, men det er svært at afgøre om det skyldes indspilningen eller V-kurven på FS Atrio.

Dire Straits - Private Investigations
Det nummer emmer jo bare af stemnigen fra de gamle film om livet som halvskummel privatdetektiv... Et nummer jeg nærmere nyder for netop stemningen det formidler end selve melodien. Igen er det soundstage og detaljegrad fra DX100 der lige giver det hele et løft.

Puscifer - Monsoons
HVOR KOM DEN BAS FRA??! :shock:
Jeg har hørt nummeret hundredevis af gange før, men den HELT kælderdybe bas anede jeg slet ikke var der før nu. Skarp kontrast til resten af nummerets udtryk.

Hans Zimmer - Mombasa (Inception Soundtrack)
Slagtøj! Slagtøj overalt! :grin:

Nina Simone - Sinnerman
Oldgammel indspilning (i forhold til hvad jeg ellers hører) men det viser sig at være netop det der gør den fantastisk... Lidt efter 4 minutter inde i nummeret kan man høre hvordan Nina og hendes musikere sidder rundt om mikrofonen da de begynder at klappe og man kan krystalklart placere dem og fastslå hvem der klapper hhv. beat og off-beat, hvornår hvilke musikere tilslutter sig og at en af dem også tramper rytmen. Noget af en wow-oplevelse på DX100.

...der er masser af andre, men det var lige dem jeg kunne huske nu 1musik
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Ibasso DX100

Indlægaf Sorensiim » 17. apr 2012, 13:25

Ak ja - alt er ikke rosenrødt. Stock playeren har et par irritationsmomenter som jeg har opsummeret i bugs tråden her: http://www.head-fi.org/t/592745/ibasso- ... st_8313222

Men hver gang jeg bliver sur over det så tænker jeg på brugerfladen på HM-801, C4, Studio V og Clip+ og så går det hele alligevel ;-)
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Ibasso DX100

Indlægaf nc8000 » 17. apr 2012, 15:08

C4's brugergrænseflade er da meget bedre (i hvert fald til mit brug)
nc8000

 

Re: Ibasso DX100

Indlægaf Sorensiim » 17. apr 2012, 15:20

nc8000 skrev:C4's brugergrænseflade er da meget bedre (i hvert fald til mit brug)

Vi må lige bytte afspillere en stund på søndag og se hvad der fungerer bedst for os hver især 1musik
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

ForegåendeNæste

Tilbage til Lydkilder

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 5 gæster