Flac til DAC



Flac til DAC

Indlægaf Buyer no 1 » 14. apr 2011, 21:29

Efter at have anskaffet en USB-DAC er jeg nu i den situation, at jeg skal have fundet den bedste måde at få sendt mine flac-filer over i DAC’en på.

Indtil videre er jeg kommet frem til en løsning der hedder Foobar2000 med wasapi, som afspiller. Det synes jeg fungerer udmærket, omend der er nogle irritationselementer, såsom støj og manglende formatunderstøttelse.

Men jeg ved jo der er mange af jer andre der anvender pc/mac til afspilning, så hvilke løsninger anvender I?

(Tråden burde måske rettelig hedde fra flac/wave/aiff/whatever til dac, men det lød bedre med kun med flac :D )
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Re: Flac til DAC

Indlægaf Kolind » 14. apr 2011, 21:49

Formatunderstøttelse vil jeg nu tro kun er et spørgsmål om codecs og plugins?
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: Holbæk

Re: Flac til DAC

Indlægaf Buyer no 1 » 14. apr 2011, 22:02

Helt konkret drejer det sig om nogle flac-filer i 24 bit 88,2 kHz opløsning som den ikke vil afspille. Jeg har kun ganske få filer i denne opløsning, men Foobar stopper med en fejlmeddelselse når den "rammer" dem. Derudover er der en masse støj og forvrængning på andre "ukurante" opløsninger, fx 24 bit/48 kHz.
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Re: Flac til DAC

Indlægaf Michael K » 14. apr 2011, 22:30

Jeg bruger Foobar og Asio4all, synes det fungerer fint, men den kan ikke spille andet end 44 og 48 khz. MĂĄske kan den 22 khz, men er ikke sikker.
Michael K

 
Indlæg: 26
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:45

Re: Flac til DAC

Indlægaf Claus-DK » 15. apr 2011, 00:09

Køb en miniAPE, den gør din PC til skamme og koster meget mindre..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12675
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Flac til DAC

Indlægaf nc8000 » 15. apr 2011, 00:18

Jeg venter spændt på når du kan slippe den i nogle dage ;)
nc8000

 

Re: Flac til DAC

Indlægaf Sandrenseren » 15. apr 2011, 01:19

Claus-DK skrev:Køb en miniAPE, den gør din PC til skamme og koster meget mindre..


Hvordan fodrer du den med musik? Har du en hel stabel SD kort til pladesamlingen som du sĂĄ skifter imellem?
Sandrenseren

 
Indlæg: 210
Tilmeldt: 1. apr 2011, 22:48
Geografisk sted: Hedehusene

Re: Flac til DAC

Indlægaf Claus-DK » 15. apr 2011, 01:38

ikke endnu, men det er da planen.
Den kan også bruge USBsticks og så er prisen og kapaciteten en anden, jeg ved endnu ikke om den kan gnave en HD, men det vil jeg lige prøve i weekenden..

Dog synes jeg at overskueligheden er nemmest med flere kort/sticks, en klemmeboks kan det samme, men jeg bilder mig selv ind at en APE lyder bedre og klemmeboksens bruger-interface har irriteret mig fra starten..bare det at det tager en evighed inden den kan spille hvis man skifter lagermediet er absurd træls, jeg gider ikke vente flere minutter på at min afspiller er klar til brug

En ting er sikkert Apen´s egen DAC er rigtig god og lammetæver en klemmeboks, altså virkelig lammetæver den, jeg troede faktisk ikke en klemmeboks kunne bløde...

Men det er lidt underligt for jeg har altid troet at transporten til en DAC var mere eller mindre ligegyldig, for et er et og nul er nul, men i de sidste par uger er jeg kommet pĂĄ andre tanker..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12675
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev


Tilbage til Lydkilder

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 7 gæster

cron