Regler for køb og salg her på siden.



Re: Regler for køb og salg her på siden.

Indlægaf Claus-DK » 6. jan 2012, 16:54

Burning777 skrev:Jeg synes i skal droppe tankerne om regler og retningslinier. Har du regler tvinger du dig selv til at spille bussemand i skal bruge energi på at kontrollere og skælde ud. Fjern reglerne og lad os brugere vurdere hvem vi gider handle med. Vi kan jo læse hvem der har været venlige og rare for andre at handle med i feedback forumet.

Så jeg synes du skal skynde dig væk fra regellinien og så er jeg sikker på at der ikke kommer problemer i fremtiden.

Bare en venlig bekymring :-)


Det lyder da som en god idé, men jeg vil ikke udsætte vores medlemmer for at skulle udsættes for at skulle byde på en auktion der løber på 4 andre sider, hvordan undgår vi det ???

Skal jeg for eksempel give det medlem der udsatte mig for det en sviner i feedback afdelingen ??

Jeg gør meget for at stedet har skal være frit og i en god tone, det eneste sted jeg har lavet regler er her af den grund at jeg synes det er min pligt at værne medlemmer mod svindel og humbug, i mangel af bedre ord..

Det nemmeste ville være at fjerne hele køb og salg forumet, hvilket jeg en dag som i dag har meget stor lyst til, for det er sq deprimerende at skulle bruge tid og ressourcer på at diskuterer om en budrunde er det samme som en auktion, når det tydeligt er beskrevet i de regler jeg har sat op at det er det...

hvis K og S var væk slap jeg også for at være bussemand..

Prøv at tage den blå avis og se hvor mange annoncer der er i den hvor der ikke er nogen pris på tingene, det er ikke let og jeg har meget svært ved at forstå hvorfor folk kan finde ud af det der og ikke her ???

Det skyldes måske at på den blå bliver annoncerne læst og godkendt inden de postes, det kan vi også indføre her ??
Men jeg må ærlig indrømme at det gider jeg simpelthen ikke, så hellere slette denne del af forumet..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Regler for køb og salg her på siden.

Indlægaf librarian » 6. jan 2012, 17:01

Det er flot, at du som ejer føler, det er dit ansvar. Men det er det altså ikke. Retningslinjer kan være rigtig gode, men det er ikke sjovt at lege politimand... Jeg tror burning og andre blot vil sige til dig, at du sagtens kan blive fri for besværet. Vi skal nok opføre os ordentligt :-)

Og hvis der er en annoncør, der ikke opfører sig ordentligt, så gider vi ikke handle med vedkommende en anden gang - og det er straf nok musik13

At slette den del af forum er som at save et ben af. jeg tror at det køb/salg forum vi har her, er med til at drive en stor del af interessen for sitet. Vi er jo alle storforbrugere, og dba er bare ikke lige så sjov!
Stationært: Sansui SR-222 MK-V|Ontech Monsterdac V3>Luxman C/M 02
Transportabelt: Zstella usb dac
Hovedtelefoner:
AKG K240 DF / AKG K400 / ER4S
AKG K340 / Hovedgrej No. 1 / ikko oh1
Stax SRD7 MK2 > Stax Lambda Pro
librarian

 
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:36
Geografisk sted: København

Re: Regler for køb og salg her på siden.

Indlægaf Anda » 6. jan 2012, 17:04

librarian skrev:At slette den del af forum er som at save et ben af. jeg tror at det køb/salg forum vi har her, er med til at drive en stor del af interessen for sitet. Vi er jo alle storforbrugere, og dba er bare ikke lige så sjov!

+1
HiFiMAN HE-6 | Yamaha M-4 | Palmer Monicon | Audio-GD SA-1.32 | Gustard U10
Grejliste
Anda

Brugeravatar
 
Indlæg: 2239
Tilmeldt: 15. nov 2011, 00:46
Geografisk sted: København V

Re: Regler for køb og salg her på siden.

Indlægaf Claus-DK » 6. jan 2012, 17:20

Jeg vil ogsĂĄ helst beholde det...

Jeg ved godt at det ikke er mit ansvar, men da tingene foregår i mit "hjem" er det svært ikke at føle sig ansvarlig for det og jeg ville selv blive meget ked af det, hvis en eller anden blev taget ved næsen her på siden, for jeg kan hverken gøre fra eller til når det er sket..

Nu er der så vidt jeg ved ikke nogle plattenslagere her på siden, så ovenstående må IKKE læses som værende rettet imod nogle, for det er bestemt ikke tilfældet det mere de tanker der ligger til grund for at jeg mener hvad jeg mener
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Regler for køb og salg her på siden.

Indlægaf Kvaksalver » 6. jan 2012, 17:20

Jeg kommer en del på Weightweenies, der er et smånørdet forum for folk der vægtlirer deres cykler. Eneste regel på salgsforumet der, er, at sælger skal ha mere end 30 indlæg. Så er det reelt brugere af siden, der benytter sektionen, -og man kan tjekke folks posts, for at se om det er en type man gider handle med.

Det fungerer fint, jeg har købt en del grej fra folk i både Tyskland, England og USA...
Kvaksalver

Brugeravatar
 
Indlæg: 453
Tilmeldt: 4. jan 2012, 16:28
Geografisk sted: 8000C

Re: Regler for køb og salg her på siden.

Indlægaf Buyer no 1 » 6. jan 2012, 17:38

Jeg ville også være ked af det, hvis KSB forsvandt.

Kvaksalvers forslag synes jeg umiddelbart lyder som en god idé. Og hvis det virker andre steder, kunne det jo være værd at prøve her også....
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Regler for køb og salg her på siden.

Indlægaf nc8000 » 6. jan 2012, 18:13

Head-fi's ksb regler var vist 50 indlæg og 30 dages medlemsskab og man kunne slet ikke oprette tråde før de kriterier var opfyldt, ved ikke hvad de er nu
nc8000

 

Re: Regler for køb og salg her på siden.

Indlægaf Daf » 6. jan 2012, 20:40

Jeg blev også lidt overrasket over den dialog der har været på ksb vedrørende pris og auktion.
Jeg synes du clausdk skal fjerne indlægget med det samme, næste gang en henstilling ikke bliver efterkommet. Du har lavet forum og ved hvordan reglerne skal tolkes. Har man misforstået et eller andet, får man en henstilling og følges den ikke, fjernes indlægget uden videre.
Rme adi-2 dac fs -> Violectric hpa v200 ae (ss3602) / Stax srm323s / Stax srm006ts -> Audeze lcd-x / Stax sr307 / Stax sr407
Aune x8 (ne5532) -> Lake people g109s -> Akg k702
Audioquest dragonfly red -> Akg k702
Carl martin rock bug -> Akg k712
Daf

 
Indlæg: 1391
Tilmeldt: 16. jun 2011, 19:38
Geografisk sted: Odense

Re: Regler for køb og salg her på siden.

Indlægaf Claus-DK » 6. jan 2012, 20:41

Jeg synes faktisk de regler jeg har sat op er OK..

Dette har jo intet at gøre med hvem der poster eller at nogle er blevet snydt, det er et spørgsmål om hvor lallet vi accepterer det skal være, punktet omkring at en auktion ikke skal være andre steder end her og være fair vil jeg ikke vige fra, da jeg mener at det er unfair at skulle holde øje med 4 andre ukendte sider for at være sikker på man ikke bliver frataget sin "auktionssejr" fordi Palle har budt mere på en anden side..

Jeg har intet imod at folk forhandler priser over PB, hvis de synes de vil prøve at spare lidt penge, hvad jeg ikke ved har jeg ikke ondt af og hvad to medlemmer aftaler indbyrdes er ikke min hovedpine..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Regler for køb og salg her på siden.

Indlægaf Claus-DK » 6. jan 2012, 20:42

Daf skrev:Jeg blev også lidt overrasket over den dialog der har været på ksb vedrørende pris og auktion.
Jeg synes du clausdk skal fjerne indlægget med det samme, næste gang en henstilling ikke bliver efterkommet. Du har lavet forum og ved hvordan reglerne skal tolkes. Har man misforstået et eller andet, får man en henstilling og følges den ikke, fjernes indlægget uden videre.


Tak
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Regler for køb og salg her på siden.

Indlægaf Kaps » 6. jan 2012, 20:45

Jeg ville også fjerne indlægget hvis det var mig, faktisk bryder jeg mig ikke specielt om dialogen fra nogen af siderne. Jeg har forståelse for at forumet er blevet større end først antaget og at problemerne skal løses som de kommer. Jeg håber at her bliver ved med at være så fantastisk at være. Som midlertidig nødjob kører jeg taxa, og har en masse af tid på hånden, bruger vel 10x20min pr dag og nyder hvert øjeblik! musik17
I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure you realize that what you heard is not what I meant.
Kaps

Brugeravatar
 
Indlæg: 1181
Tilmeldt: 14. okt 2011, 01:06
Geografisk sted: Herning

Re: Regler for køb og salg her på siden.

Indlægaf Daf » 6. jan 2012, 20:58

Jeg mener en henstilling er en service fra webmasters side, det er ikke en "sviner". Jeg har også engang skrevet et indlæg et forkert sted, som blev flyttet. Det betragter jeg som en slags rengøring af siden, så der ikke er rod i det.
Det står os faktisk meget frit at skrive noget her på siden. Man behøver ikke være ekspert i alle afkroge af forum, for servicen er høj og består i klare enkle henstillinger for at optimere indlægget både i indhold og i henhold til placering i forum.
Rme adi-2 dac fs -> Violectric hpa v200 ae (ss3602) / Stax srm323s / Stax srm006ts -> Audeze lcd-x / Stax sr307 / Stax sr407
Aune x8 (ne5532) -> Lake people g109s -> Akg k702
Audioquest dragonfly red -> Akg k702
Carl martin rock bug -> Akg k712
Daf

 
Indlæg: 1391
Tilmeldt: 16. jun 2011, 19:38
Geografisk sted: Odense

Re: Regler for køb og salg her på siden.

Indlægaf Claus-DK » 6. jan 2012, 20:59

Jeg er mig meget bevidst om at jeg ikke var synderlig venlig eller diplomatisk, men jeg prøvede først med en venlig henstilling og kan da godt se nu at da den ikke blev efterfulgt, bare burde have slettet tråden i stedet for at blive sur, men det ved jeg så til næste gang..

Men nogle gange reagerer jeg som en tyr hvor der viftes med et rødt klæde foran..Jeg bærer så ikke på nogen måde nag mod nogen, så det er ikke sådan at jeg vil jagte nogle eller chikanere nogle, på ingen måde, men jeg synes at når der nu er sat et regelsæt op så bør man lave sine annoncer så de ikke kollidere med dem..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Regler for køb og salg her på siden.

Indlægaf Kaps » 6. jan 2012, 21:05

Claus jeg er helt med på at du skriver som du gør, jeg reagerer heller ikke altid lige konstruktivt, du må på ingen måde tage det personligt, det skal jo bare fungere og så et den ikke længere :).
I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure you realize that what you heard is not what I meant.
Kaps

Brugeravatar
 
Indlæg: 1181
Tilmeldt: 14. okt 2011, 01:06
Geografisk sted: Herning

Re: Regler for køb og salg her på siden.

Indlægaf Kaps » 6. jan 2012, 21:10

Faktisk var det også en kommentar fra en anden bruger, jeg i kraft af min alder ikke kunne undgå at tage lidt personlig. Jeg synes dog ikke vi skal lave mere drama end højst nødvendig.
I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure you realize that what you heard is not what I meant.
Kaps

Brugeravatar
 
Indlæg: 1181
Tilmeldt: 14. okt 2011, 01:06
Geografisk sted: Herning

Regler for køb og salg her på siden.

Indlægaf nc8000 » 6. jan 2012, 22:29

Daf skrev:Jeg blev også lidt overrasket over den dialog der har været på ksb vedrørende pris og auktion.
Jeg synes du clausdk skal fjerne indlægget med det samme, næste gang en henstilling ikke bliver efterkommet. Du har lavet forum og ved hvordan reglerne skal tolkes. Har man misforstået et eller andet, får man en henstilling og følges den ikke, fjernes indlægget uden videre.


Jeg synes faktisk at det netop er en styrke ved dette site at alting bliver åbent diskutteret selv om jeg heller ikke var specielt diplomatisk i mine indlæg. På andre sites forsvinder indlæg og brugere bare uden videre
nc8000

 

Re: Regler for køb og salg her på siden.

Indlægaf Kaps » 6. jan 2012, 22:39

Jeg mener heller ikke at man bare skal banne medlemmer uden videre, men jeg synes dog det ser pænere ud at slette indlæg og sende en pb, måske bare min holdning. Jeg er bange for at at man skræmmer nye medlemmer væk. Jeg mener godt at man kan kommunikere privat uden at være naziadmin
I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure you realize that what you heard is not what I meant.
Kaps

Brugeravatar
 
Indlæg: 1181
Tilmeldt: 14. okt 2011, 01:06
Geografisk sted: Herning

Re: Regler for køb og salg her på siden.

Indlægaf Kaps » 6. jan 2012, 22:48

Jeg håbet ikke at blive upopulær nu, jeg mener bare ikke at alt skal diskuteres. Vi er gæster og er bare på besøg. Jeg har lært at i mit arbejde at nogengange er ting ikke til diskution for det fører ikke noget godt med sig.
I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure you realize that what you heard is not what I meant.
Kaps

Brugeravatar
 
Indlæg: 1181
Tilmeldt: 14. okt 2011, 01:06
Geografisk sted: Herning

Re: Regler for køb og salg her på siden.

Indlægaf Claus-DK » 6. jan 2012, 23:08

Det er lige nøjagtig den samme holdning jeg har, det er mere fair for alle parter at vi lægger kortene på bordet og diskutere tingene åbent og fordomsfrit, det gør også at det ikke komme til at virke som om jeg har et horn i siden på nogen som helst, at det så giver lidt høje bølger af og til, synes jeg et eller andet sted er et plus, for som jeg ofte siger/skriver er jeg lige så fuld af fejl og mangler som alle andre..

Det at vi tager diskussioner tror jeg ogsĂĄ er med til at rense luften, sĂĄ der forhĂĄbentligt ikke gĂĄr nogle rundt og "mukker" i krogene..

Jeg bryder mig ikke synderligt meget om Victor's skriverier i den nævnte tråd, men han har altså lige så meget ret til at argumentere for sin holdning og mening som jeg og alle andre har og det er noget jeg altid vil respektere, det er jo også i sidste ende med til at vi kan få ryddet op og rettet til, hvilket vil være en fordel for vores forum, så selvom jeg blev lidt mopset er jeg lige så glad for at have victor som medlem som jeg hele tiden har været og har stor respekt for ham og hans holdninger..

Man løser jo ingen problemer ved at slette tråde og smide folk på porten, man kan opnå ro på forumet, men det konkrete problem (i dette tilfælde at jeg havde fejlet, ved ikke at få lavet klare regler) ville stadig ligge og ulme og måske udvikle sig til at hele huset brænder ned og at vi går og bliver sure på hinanden, hvilket ville være lidt synd for alle parter og fuldstændigt unødvendigt..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Regler for køb og salg her på siden.

Indlægaf Claus-DK » 6. jan 2012, 23:16

Kaps skrev:Jeg håbet ikke at blive upopulær nu, jeg mener bare ikke at alt skal diskuteres. Vi er gæster og er bare på besøg. Jeg har lært at i mit arbejde at nogengange er ting ikke til diskution for det fører ikke noget godt med sig.


Du har lige så meget ret til din holdning som alle andre og dine input bliver værdsat og tænkt over, du har ret i at det ser ikke så pænt ud, på den anden side synes jeg også det er vigtigt at nye medlemmer kan se at vi spiller med åbne kort..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

ForegåendeNæste

Tilbage til Køb/Salg/Bytte

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 8 gæster

cron