UNDGÅ at spamme K og S tråde..



Re: UNDGÅ at spamme K og S tråde..

Indlægaf Sorensiim » 22. mar 2013, 22:13

Kolind skrev:Jeg vil påpege 'rapporter'-knappen ! Den er fiks hvis man syntes at det er noget der burde ses på.. :)

Yessir - f.eks. er den god hvis nogen går efter manden i stedet for bolden eller hvis nogen leger prispoliti i andres annoncer.

Men indtil i dag har vi haft en lang og stolt tradition for velfungerende selvjustits hvor alle brugere hjalp med at holde et vidst minimumsniveau i K/S sektionen. Ikke mindst efter vi med lang tovtrækning og diskussion endelig fik reglerne på plads.
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: UNDGÅ at spamme K og S tråde..

Indlægaf Niels » 23. mar 2013, 19:13

Hej Claus.
Jeg er for så vidt enig med dig.

Køb/salgs-tråde skal kun bestå af interesseindlæg: jeg vil gerne købe, : sendt PM, har du billeder osv.

Alt andet er SPAM.

Det gælder også "gode råd". Såfremt vi ønsker gode råd, kan vi starte en tråd i det dertil egnede forum. Mange medlemmer finder det relevant at gi ' iøvrigt fremragende råd til folk i k/s annoncer. Start en ny tråd om gode råd i stedet.

Der er mange indlæg om at vi skal henvende os til kabelsnedkerne, hvis vi vil ha' et nyt kabel. Igen gode råd hører ikke hjemme i K/S. Den skal holdes ren.

Bare mine "five cents"

/Niels
Niels

 

Re: UNDGÅ at spamme K og S tråde..

Indlægaf Kaps » 23. mar 2013, 19:27

Jeg har virkeligt svært ved at forstå at gode velmenende råd ikke hører hjemme i markedet, fx hvis en person efterlyser et kabel men ikke kender muligheden for et custom. Jeg troede egenligt at vi var her for at hjælpe hinanden, og ikke opsætte regler for alt.
I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure you realize that what you heard is not what I meant.
Kaps

Brugeravatar
 
Indlæg: 1181
Tilmeldt: 14. okt 2011, 01:06
Geografisk sted: Herning

Sv: UNDGÅ at spamme K og S tråde..

Indlægaf odderen » 23. mar 2013, 19:36

Kaps Jeg kunne ikke være mere enig. I Køb: tråde er det ok at give et godt råd hist og her. Jeg synes det er en af de ting der holder det her forum så hyggeligt og jordnært. Jeg har selv haft sådan en type tråd oppe og det var da til stor hjælp :razz:

Men til gengæld er jeg helt enig i at salgs tråde skal holdes så rene som muligt

Odderen out:ugeek:
7musik Autoriseret Odder 7musik
odderen

Brugeravatar
 
Indlæg: 952
Tilmeldt: 3. jan 2013, 23:33
Geografisk sted: Helsinge

Re: UNDGÅ at spamme K og S tråde..

Indlægaf Claus-DK » 24. mar 2013, 00:34

Lige med kabler, synes jeg ikke det er et problem, Sæføllig vil det være bedst hvis Kabelfyrene selv er lidt oppe på dubberne og byder ind i "jeg vil gerne købe et kabel" tråde, men det er KØBS tråde, det er i min optik oftest i SALGStråde folk skal, skal vi kalde det blande sig udenom..

Hvis A vil sælge noget til B og de mere eller mindre er blevet enige, synes jeg at C skal blande sig udenom..
Og lige sådan hvis A vil købe noget ad B, skal C også blande sig udenom..
Men vil A købe noget og spørger om der er nogle der har varen til salg, er det ikke forkert at C henviser til B..


Det er en balancegang og den er ikke altid let, alle her ved også at vi ikke er strikse med regler, vi har masser af tråde der sejler rundt går offtopic OSV, jeg deltager selv livligt i diskussioner i Køb og salg, selvom jeg godt ved jeg ikke burde, men nu går det jo lige så godt..

Det er næsten lige så meget for at jeg selv husker det, at jeg laver de tråde og også fordi, det uanset hvordan man vender og drejer det en uvane som vi dybest set alle er bedst tjent foruden, at der så kommer en smutter af og til er hvad der sker, vi er mennesker, mennesker laver fejl og det hverken kan eller skal vi sende folk i gaskamre eller straffe for, det synes jeg vi er store nok til..

Jeg vil så sige at når nogle kommer til at gøre lidt i nælderne og hvem gør ikke det af og til ? så lad admins og redaktører tage sig af det, lad være med at rende og være bussemænd, det er det vi er her for...

Render "menige" medlemmer og prikker til hinanden med regler og deslige, vil det bare ende med uvenskab, fjendskaber, klikedannelser og i det hele taget en dårligere stemning, det er bedre at medlemmerne synes "ham der Claus er sq godt nok en tosse" end at de synes "Odderen er godt nok en odder" for er det Odderen der tager det op kan det tolkes som et personligt angreb på et andet medlem også selv om det slet ikke er det og sætter Odderen i "bad standings" hos en gruppe medlemmer og det er jo egentligt lidt uretfærdigt, for Odderen har sikkert ingen bagtanker andet end bare at ville hjælpe til, men via sin aktion bliver han lige pludselig en stikker...

Undskyld odderen intet personligt i det, men dit indlæg er lige ovenover og jeg skulle lige bruge et tilfældigt navn, som jeg ved IKKE har begivet sig ud i noget i den retning..Og odderen er godt nok en odder, var da lidt sjov.....

Hvorom alting er skal vi bestræbe os bedst muligt på at holde lige netop denne ene skaldede del af vores forum, rent for "unødvendige" indlæg, hvad det så end lige dækker over...

Jeg går af og til og drømmer om et hoved-fi uden Køb og Salg delen, for det er i denne del langt de fleste "problemer" opstår og det ville være meget lettere hvis den slet ikke eksisterede, men det ville så være lidt fesent hvis folk skulle til at holde øje med KogS på hejfej når de skulle købe/sælge hoved-fi sager, så den er synes jeg svær at komme udenom, men det ville bestemt gøre livet lettere for jeg og de andre admins/redaktører..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: UNDGÅ at spamme K og S tråde..

Indlægaf Kaps » 24. mar 2013, 12:02

Så vi er ude i at vi har en regl som vi ikke behøver at overholde, hverken admin eller det øvrige personale? Og hvis personalet ikke overholder de opstillede regler er det kun andre personaler der må påpege det?
I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure you realize that what you heard is not what I meant.
Kaps

Brugeravatar
 
Indlæg: 1181
Tilmeldt: 14. okt 2011, 01:06
Geografisk sted: Herning

Re: UNDGÅ at spamme K og S tråde..

Indlægaf Claus-DK » 24. mar 2013, 13:17

Nu er "undgå at spamme køb og salg tråde" mere en henstilling end en regel, en venlig opfordring til medlemmer om ikke at bruge Køb og salg til andet end det der er planen med køb og salg...

Lidt ligesom den der med at huske at skrive købt/solgt/byttet i overskriften, det er jo også noget ikke alle husker..

Jeg kan da godt begynde at slette indlæg som ikke følger venlige henstillinger, men så er vi ude i en diktator rolle som slet ikke harmonere med hverken min person eller forumet i al almindelighed, der er jo intet der ville være lettere end bare at sige "my way or the highway" men det er jo slet ikke den stil vi har her på siden og heller ikke en stil jeg ønsker at vi skal ind på..

Der er slet ikke noget at diskuterer i denne tråd, læs det første indlæg og tænk en ekstra gang inden man begynder at skrive fristile i Køb og salg, er formålet..

Vi kan da diskuterer til køerne komme hjem, men det ændrer jo ikke ved det faktum at jo flere diskussioner vi har placeret "rigtigt" des bedre og det er lidt hele formålet med denne tråd..

Jeg meldte lidt voldsomt ud, men har jo redigeret lidt og har svært ved at se formålet med at diskuterer dette emne ??
Det er vel lidt ligesom at begynde at diskutere om man skal vaske hænder efter toiletbesøg, om man skal tage skoene af når man kommer på besøg, om man giver hånd til dem man møder osv osv
Ganske almindelig høflighed og respekt for andre er det eneste jeg beder om, er det virkeligt noget vi skal tærske langhalm på ??

Er formålet med at diskutere emnet, at vi bare skal ødelægge hinandens tråde i køb og salg ?? og hvordan er det lige det vil gavne fællesskabet ??

Jeg tror de færreste medlemmer vil bryde sig om at deres køb og salg tråde, betår af 4 siders diskussion, det gør det mere omstændigt for en køber at se om varen er solgt og sælger kan åbne sin tråd 25 gange og se, at det endnu engang er et offtopic indlæg og ikke en potentiel køber der har skrevet i tråden..
Er det ikke rarest vi er fri for det ???
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Foregående

Tilbage til Køb/Salg/Bytte

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 6 gæster