UNDGĂ… at spamme K og S trĂĄde..



UNDGĂ… at spamme K og S trĂĄde..

Indlægaf Claus-DK » 22. mar 2013, 12:31

Jeg er blevet gjort opmærksom på at diverse salgstråde, bliver spammet med andre tilbud og forslag til at købe nyt andre steder, det synes jeg er temmelig respektløst over for sælger, hvis man synes varen er for dyr, så lad være med at købe den..
Man bør ikke ødelægge andres til salg tråde, fordi man er prisfornærmet på en anden persons vegne..

Vi skal også prøve at undgå diskussioner i køb og salg, fordi de på et eller andet tidspunkt forhåbentligt vil blive flyttet til afsluttede handler og "uddø", så forsvinder informationen bare og det er lidt synd..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: UNDGĂ… at spamme K og S trĂĄde..

Indlægaf Sorensiim » 22. mar 2013, 13:03

Hvad nu hvis et medlem lader hånt om de under så stor debat vedtagne regler om køb & salg?

Ligesom dem her:
viewtopic.php?f=60&t=1943
viewtopic.php?f=18&t=2564
viewtopic.php?f=60&t=2144
viewtopic.php?f=60&t=2145
viewtopic.php?f=60&t=1243
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: UNDGĂ… at spamme K og S trĂĄde..

Indlægaf Claus-DK » 22. mar 2013, 13:20

Af dem du linker til er der en aktiv og der har JEG givet tilladelse til at der er taget lidt frihed MHT til reglerne, de andre er afsluttede..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: UNDGĂ… at spamme K og S trĂĄde..

Indlægaf Sorensiim » 22. mar 2013, 13:29

Jeg listede lige 5 eksempler på at vi (du er med i flere af dem) har en fin tradition for at påtale overtrædelse af reglerne direkte i salgstråden. Skal vi blive ved med det eller skal det ophøre nu?
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: UNDGĂ… at spamme K og S trĂĄde..

Indlægaf telum » 22. mar 2013, 14:39

Jeg er lidt splittet - hvis der bliver sat ting til salg til ublu priser og det ikke er helt gennemskueligt synes jeg det er fint nok at blande sig. I det givne tilfælde tror jeg ikke sælger tænkte over, at de kan købes billigere fra UK. Hvis en bruger køber ud fra en forkert forudsætning kan det godt ende med, at køber får en grim smag i munden og bliver skuffet over, at ingen fortalte, at prisen måske ikke var rimelig.

Til gengæld synes jeg ikke man skal blande sig i, hvis man synes prisen er lidt for dyr eller hvis den kan købes brugt lidt billigere andet steds, så det er svært at sætte sort/hvid regler op for det...
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi
 
Indlæg: 1727
Tilmeldt: 12. apr 2011, 12:32
Geografisk sted: Dronninglund

Re: UNDGĂ… at spamme K og S trĂĄde..

Indlægaf Claus-DK » 22. mar 2013, 14:41

Sorensiim skrev:Jeg listede lige 5 eksempler på at vi (du er med i flere af dem) har en fin tradition for at påtale overtrædelse af reglerne direkte i salgstråden. Skal vi blive ved med det eller skal det ophøre nu?


Nej det var sĂĄdan set ikke tanken
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: UNDGĂ… at spamme K og S trĂĄde..

Indlægaf Sorensiim » 22. mar 2013, 14:43

Claus-DK skrev:
Sorensiim skrev:Jeg listede lige 5 eksempler på at vi (du er med i flere af dem) har en fin tradition for at påtale overtrædelse af reglerne direkte i salgstråden. Skal vi blive ved med det eller skal det ophøre nu?


Nej det var sĂĄdan set ikke tanken

Hvilken en af dem? Er det ikke tanken at den praksis skal fortsætte eller er det ikke tanken at det skal ophøre nu?

Mht. "price police" sĂĄ mener jeg SĂ… AFGJORT at det er noget man klarer via PM. Det har jeg selv gjort adskillige gange.
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: UNDGĂ… at spamme K og S trĂĄde..

Indlægaf Claus-DK » 22. mar 2013, 14:47

telum skrev:Jeg er lidt splittet - hvis der bliver sat ting til salg til ublu priser og det ikke er helt gennemskueligt synes jeg det er fint nok at blande sig. I det givne tilfælde tror jeg ikke sælger tænkte over, at de kan købes billigere fra UK. Hvis en bruger køber ud fra en forkert forudsætning kan det godt ende med, at køber får en grim smag i munden og bliver skuffet over, at ingen fortalte, at prisen måske ikke var rimelig.

Til gengæld synes jeg ikke man skal blande sig i, hvis man synes prisen er lidt for dyr eller hvis den kan købes brugt lidt billigere andet steds, så det er svært at sætte sort/hvid regler op for det...


Det har du ret i, købsprisen er bare så forskellig fra sted til sted og jeg tror det er købsprisen man sætter sin brugtpris efter, der er jo intet der forhindrer en eventuel køber i at google varen og se hvad den normalt koster..

Det er jo lidt at sammenligne med at blande sig i en ekspedition i en almindelig butik og gĂĄ hen og sige til den potentielle kunde at man kan fĂĄ varen billigere der og der...

Som altid er alt jo til diskussion og jeg vil lige redigerer lidt i første indlæg...
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: UNDGĂ… at spamme K og S trĂĄde..

Indlægaf Claus-DK » 22. mar 2013, 14:56

he he det var ikke meningen det skulle ophøre...
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: UNDGĂ… at spamme K og S trĂĄde..

Indlægaf Claus-DK » 22. mar 2013, 15:32

Er det bedre, jeg har lidt en tendens til at gå i nazi mode når jeg laver de der indlæg... :oops:
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: UNDGĂ… at spamme K og S trĂĄde..

Indlægaf Henrik_sdk » 22. mar 2013, 17:20

For mit vedkommende gik det lidt stærkt med at oprette indlægget´/dovenskab. Men jeg ser måden med at pågeger i offentlig skue at man er sjusket, høre til i en anden verden jeg befinder mig i. En pm skulle kunne gøre det og er det ikke nok kan man kan slette den.
Jeg vil nødig være på f.eks arbejsplads hvor en kollega ikke lige kan fortælle mig jeg er gal på den, inden det ryger ud til alle/ledelsen/chefen--

God Weekend.
Henrik_sdk

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 2384
Tilmeldt: 1. apr 2011, 23:46
Geografisk sted: Ringsted

Re: UNDGĂ… at spamme K og S trĂĄde..

Indlægaf Sorensiim » 22. mar 2013, 17:54

Henrik_sdk skrev:For mit vedkommende gik det lidt stærkt med at oprette indlægget´/dovenskab. Men jeg ser måden med at pågeger i offentlig skue at man er sjusket, høre til i en anden verden jeg befinder mig i. En pm skulle kunne gøre det og er det ikke nok kan man kan slette den.
Jeg vil nødig være på f.eks arbejsplads hvor en kollega ikke lige kan fortælle mig jeg er gal på den, inden det ryger ud til alle/ledelsen/chefen--

God Weekend.

Så du mener vi skal stoppe den tradition vi har haft indtil nu og som resten af admin teamet bakker op om og deltager i? Er det ikke noget I bør diskutere internt i teamet?

Din virksomhedsanalogi falder lidt til jorden nĂĄr du selv er en del af ledelsen ;-)

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 2
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: UNDGĂ… at spamme K og S trĂĄde..

Indlægaf Claus-DK » 22. mar 2013, 20:32

Jeg synes, at vi skal lade admins/redaktører om at være admins og redaktører..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Sv: UNDGĂ… at spamme K og S trĂĄde..

Indlægaf Thomas WM » 22. mar 2013, 20:40

Hørte i også en dør smække?
Thomas WM

 

Re: UNDGĂ… at spamme K og S trĂĄde..

Indlægaf Sorensiim » 22. mar 2013, 20:49

Claus-DK skrev:Jeg synes, at vi skal lade admins/redaktører om at være admins og redaktører..

SĂĄ vi skal stoppe med at pĂĄtale det?
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: UNDGĂ… at spamme K og S trĂĄde..

Indlægaf Claus-DK » 22. mar 2013, 21:10

Hvis der er noget der skærer jer i øjnene, kan i sende en PB til en admin eller en redaktør..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: UNDGĂ… at spamme K og S trĂĄde..

Indlægaf Sorensiim » 22. mar 2013, 21:13

Claus-DK skrev:Hvis der er noget der skærer jer i øjnene, kan i sende en PB til en admin eller en redaktør..


Taler vi om "price police" eller overtrædelse af de elementære KSB regler som f.eks. ikke at oprette "annoncer" der kun er et link til et andet site?
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: UNDGĂ… at spamme K og S trĂĄde..

Indlægaf Claus-DK » 22. mar 2013, 21:57

jeg synes ikke "menige" medlemmer skal rende og irettesætte hinanden i al almindelighed, så det må jo være ja og ja
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: UNDGĂ… at spamme K og S trĂĄde..

Indlægaf Sorensiim » 22. mar 2013, 22:08

SĂĄ fra nu af er det kun tilladt for mods og admins at pĂĄtale den slags direkte i trĂĄdene?
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: UNDGĂ… at spamme K og S trĂĄde..

Indlægaf Kolind » 22. mar 2013, 22:10

Jeg vil pĂĄpege 'rapporter'-knappen ! Den er fiks hvis man syntes at det er noget der burde ses pĂĄ.. :)
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: Holbæk

Næste

Tilbage til Køb/Salg/Bytte

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 5 gæster

cron