H√łjtaler-fi

Re: H√łjtaler-fi

Indl√¶gaf kvik » 24. okt 2017, 22:17

Du kan pr√łve at sp√łrge producenten. Du har jo nu lavet en del fejls√łgning, m√•ske kan de v√¶re behj√¶lpelig med at indsn√¶vre feltet yderligere.
kvik

Brugeravatar

Geografisk sted: Norge

Indl√¶gaf Kashien » 26. okt 2017, 18:35

kvik skrev:Du kan pr√łve at sp√łrge producenten. Du har jo nu lavet en del fejls√łgning, m√•ske kan de v√¶re behj√¶lpelig med at indsn√¶vre feltet yderligere.

Det var en god idé, så det gjorde jeg - nu mangler jeg bare svar.
Kashien

Geografisk sted: Aalborg

Indl√¶gaf Kashien » 9. nov 2017, 19:31

Der kom ikke noget svar, s√• nu har jeg pr√łvet at tage l√•get af:
Billede

Billede

Billede

Det var det bedste lys, jeg kunne klare her efter m√łrkets frembrud, uden at det hele blev sl√łret. Ellers kan jeg skyde nogle nye i morgen.

Det eneste, mit fuldst√¶ndig utr√¶nede √łje bed m√¶rke i, var, at der er en "kugle" i tre af finsikringerne, hvilket ikke er tilf√¶ldet i to andre - h√•ber, det kan ses p√• billederne. Jeg ved ikke, om det har noget at sige, eller det s√¶dvanligvis ser s√•dan ud?

Edit: Altså de tre, der ligger på række, har "kuglen". Kan det betyde at de andre to er sprunget, eller er jeg helt på afveje her?
Kashien

Indl√¶gaf Mortenhoe » 9. nov 2017, 21:31

Det er meget normalt, at nogle sikringer, har en lille "kugle", og at andre ikke har. Det ee noget med smelte værdierne. De skal være synligt brændt over. Jeg har set at de er brændt over i en af metal enderne, så det ikke kan ses.

Har du et multimeter, så du kan pille sikringerne ud og måle gennemgang i dem?
Elektrikeren.
iFi nano iUSB3.0 + Aune X1s ‚Ė™ Zishan Z2 ‚Ė™ Fostex TH-600 ‚Ė™ HiFiMan HE-400 ‚Ė™ Audio Technica M50x ‚Ė™ Yamaha YH-3(Custom) ‚Ė™ AKG K500 ‚Ė™ Sennheiser HD555 ‚Ė™ Beyerdynamic DT770 Pro ‚Ė™ Superlux HD-681 ‚Ė™ Baldoor E100 ‚Ė™ VE Monk ‚Ė™ EMX500 ‚Ė™ Vido
Mortenhoe

Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens

Indl√¶gaf Bender » 10. nov 2017, 10:59

M√•ske erhverve en ny forst√¶rker eller endnu bedre, k√łbe et par aktive h√łjtaler.
Bender

Indl√¶gaf Kashien » 10. nov 2017, 15:36

Jeg var s√• heldig at kunne l√•ne et multimeter og har lige testet sikringerne. Desv√¶rre var problemet ikke s√• simpelt. Kan jeg teste andre komponenter med multimeteret for at tjekke dem? Ellers bliver jeg m√•ske n√łdt til at have den til en tekniker...
Kashien

Indl√¶gaf Mortenhoe » 10. nov 2017, 19:50

√ėv.

Den der effektmodstand nede ved r√łret... ser den br√¶ndt ud?

Klikker de blå relæer når du skifter rundt mellem inputs?
Elektrikeren.
iFi nano iUSB3.0 + Aune X1s ‚Ė™ Zishan Z2 ‚Ė™ Fostex TH-600 ‚Ė™ HiFiMan HE-400 ‚Ė™ Audio Technica M50x ‚Ė™ Yamaha YH-3(Custom) ‚Ė™ AKG K500 ‚Ė™ Sennheiser HD555 ‚Ė™ Beyerdynamic DT770 Pro ‚Ė™ Superlux HD-681 ‚Ė™ Baldoor E100 ‚Ė™ VE Monk ‚Ė™ EMX500 ‚Ė™ Vido
Mortenhoe

Brugeravatar

Indl√¶gaf Mortenhoe » 10. nov 2017, 19:57

PS. Du måler gennemgang på sikringer, med sikringen taget ud af forstærkeren. Ellers måler du bare gennemgang på induktive og kapacative dele.
Elektrikeren.
Mortenhoe

Brugeravatar

Indl√¶gaf Ostebaronen » 11. nov 2017, 03:14

Mortenhoe skrev:√ėv.

Dem og den effektmodstand ved sikringerne. De der sm√• r√łr burde ikke blive s√• varme at modstandende bliver misfarvet af det...
Mmm... Ost... Nicolas Cage er gud
Ostebaronen

Brugeravatar
Code Poet

Geografisk sted: S√łller√łd

Indl√¶gaf Kashien » 15. nov 2017, 23:27

Jeg valgte at √łdel√¶gge min ankel i weekenden og har v√¶ret p√• krykker de sidste par dage, s√• det er blevet udskudt lidt, men nu skulle jeg gerne v√¶re tilbage.

Ja, den ser brændt ud, vil jeg vurdere. Dog uden at have det store kendskab til brændte modstande.
Der kommer i hvert fald en klik-lyd, når jeg skifter mellem de forskellige input.

Dem og den effektmodstand ved sikringerne. De der sm√• r√łr burde ikke blive s√• varme at modstandende bliver misfarvet af det

Der er hul igennem der ved siden af sikringerne. Men den ser godt nok lidt slidt ud.

Det lader til, at der ikke er continuity i hverken modstande eller andre dele (som jeg ikke kender navnene p√•) nede ved r√łrene - jeg har markeret omr√•det p√• nedenst√•ende billede. Alts√• i samtlige komponenter indenfor den r√łde firkant. Kan det have noget med r√łrene at g√łre?

Billede
Kashien

Indl√¶gaf Henrik_sdk » 10. dec 2017, 01:17

Nogen der har erfaring med Amazon Echo, om 1. gen har ok lyd i forhold til 2.gen. Power har den til 1279 i denne weekend og måske er det nu man skulle hoppe på den..
Billede
Henrik_sdk

Brugeravatar
Administrator

Geografisk sted: Ringsted

Foregående

Tilbage til Andet-fi