Keyboard-fi

Re: Keyboard-fi

Indlægaf mwh » 30. apr 2018, 16:16

Eneste ikke-Topre erfaring jeg har er med et CoolerMaster Novatouch TKL, som jeg længe har forsøgt at finde ordentlige knapper til. Tilsyneladende skal de helst være i OEM-profil, og det er åbenbart svært at finde PBT-knapper i en ordentlig kvalitet.

Med PFU (HHKB) eller RealForce, så er det til gengæld meget lige til. Standardknapperne er perfekte, og koster ikke alverden. Derudover synes jeg meget sjældent man hører om defekter. Okay, prisen for et tastatur er måske lidt højere, men jeg er svært tilfreds hver eneste gang jeg trykker på en knap.
mwh

Indlægaf Krellef » 7. maj 2018, 12:52

wildstyle skrev:
SĂĄfremt du har fĂĄet det fixet eller modtaget et nyt, hvad synes du om boardet og Navy switchene?
[/quote]

Jeg har nu modtaget tastaturet igen, og jeg synes at det er SÅ lækkert. Det lader til at være udført i rigtig høj kvalitet. Det er også rart med et aftageligt kabel. Fødderne er ikke så høje, men det passer faktisk ganske udmærket.

Box Navy switches er rigtigt gode at skrive på, og larmer ikke så meget som jeg havde frygtet/regnet med. De har et lækkert click, så jeg kan godt forstå at deres nickname er "thick click". Det er en tung switch, men jeg kommer fra MX Black, så det er ikke så galt igen.
//Myryad Z40//Pro-ject Pre Box S2 Digital//Beyerdynamic T90//
Krellef

Geografisk sted: Randers

Indlægaf Krellef » 21. maj 2018, 23:08

Så fik jeg også mine fedtede fingre i et HHKB pro 2, hvilket er ganske godt. Dog er det sorte keycaps med en sort font, og da jeg ikke er elite nok til at skrive uden at kigge på tastaturet, kunne jeg godt bruge nogen, der er lettere at aflæse.

But where to buy them?

Jeg vil foretrække at det er PBT, og så skal det naturligvis være et fuldt sæt.

Jeg har kigget pĂĄ Aliexpress, Ebay, Amazon og Gearbest but no luck so far.
Krellef

Indlægaf mwh » 22. maj 2018, 05:58

Prøv evt. at spørge om der er nogen der vil bytte med dig, fx på r/mechmarket, geekhack (Classifieds), eller Deskthority (Marketplace). Efter min mening så er de sorte knapper med sort tekst federe end de hvide med tekst. Jeg har dog allerede to sæt af dem, så jeg er desværre ikke rigtigt interesseret i at bytte med det hvide jeg har, men det burde være muligt at finde en der vil bytte.
Senest rettet af mwh 22. maj 2018, 08:47, rettet i alt 1 gang.
mwh

Indlægaf Krellef » 22. maj 2018, 08:30

Jeg gĂĄr ud fra, at du sĂĄ heller ikke er interesseret i et rent salg? :-)
Krellef

Indlægaf mwh » 22. maj 2018, 08:50

Det skal jeg lige tænke over :)
mwh

ForegĂĄende

Tilbage til Andet-fi