Højtaler-fi

Re: Højtaler-fi

Indlægaf Moonhead » 22. aug 2019, 13:28

Only Human jeg ved ikke hvor du befinder dig i landet, men jeg vil anbefale at ta ind og lytte til dem her, du får ikke bedre lyd for skillingen og bemærk venligst det er stykpris, så du skal lige gange prisen med 2 ;)

https://www.drumcity.dk/produkter/2864- ... edium=6534
Moonhead

Indlægaf Only Human » 23. aug 2019, 22:00

Jeg bor i Fredericia, så Hifiklubben er den eneste rigtige butik i nærheden -- men omvendt så er god lyd også en køretur hver. Jeg skal alligevel et smut forbi Odense i den nærmeste fremtid, og jeg kan kombinere DrumCity med et familiebesøg.

Rigtigt godt rĂĄd, Moonhead. Takker. thumbs
Only Human

Indlægaf Mortenhoe » 14. feb 2020, 23:31

Jeg har for nyligt erhvervet mig et par DM683. S2'eren er født med plint. Det synes jeg er et smart ifht. til støvsugning samt gulv vask, så man ikke rammer front stof og højtaler. Jeg tænkte også at en plint, gør dem også væsentlig mere væltesikre.

Jeg har dog ikke rigtig kunne finde forhandlere af højtaler plint i DK. De få der har lidt, er rigtig rigtig dyrt.

Men jeg havde da et tungt stykke limtræ fra en vindueskarm liggende, som blev skåret til i korrekte mål og slebet. De fik så påmonteret gummi fødder, og højtalerne blev skruet fast i originale 6mm gevind, med et afstandstykke fra TV beslag sæt jeg har gået og gemt på. Planen er pt. at bejdse træet sort.

SĂĄ fra ret dyr, til ret gratis.

Udover alt det praktiske, har det også haft en temmelig god indvirkning på bassen, som er blevet mere kontant og kontrolleret, nok grundet øget vægt og bedre kontakt med gulv.

Setuppet er som følger. FLAC på NAS -> Cambridge Stream Magic 6 -> Hjemmebygget 4xIRS2090 klasse D forstærker -> DM683

Billede
Billede
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Fostex TH-600 med balanceret Silver Dragon kabel.
Portable: Mifo O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500. APTx Vido.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens

ForegĂĄende

Tilbage til Andet-fi