Kvaksalver skrev:Sleazy, kig forbi en dag, så tager vi en tur på DBA. Det er nok dér SU-budgettet rækker længst...
Men som det også er nævnt, så kommer man ganske langt, med alm. vedligehold. Det bliver hurtigt dyrt, når ting først ER gået i stykker. Og investér lidt tid og kroner i værktøj, i stedet for at betale en cykelmekaniker 400,- i timen for at glo på noget du selv kan klare. Der er god hjælp at hente på Park Tools hjemmeside.
Og ellers må du spørge! Det eneste jeg ikke selv laver, er service på dæmperne på min mtb.
Beklager det sene svar, jeg har været midt i flytning og en masse andre projekter og er nu foruden internet et par uger frem.
Det var da et mægtigt fint tilbud! Jeg ved dog ikke om det bliver relevant, da jeg har fundet lidt ekstra penge til cykel-projektet. Jeg har desuden fundet ud af, at jeg rent faktisk har en cykelforsikring i min forsikringspakke der dækker op til 4000, så nu er jeg lidt mere tryg ved at købe en "dyr" cykel.
Jeg vil følge dit råd med at sætte mig lidt ind i det almindelige vedligehold, så jeg måske kan undgå at løbe ind i de helt store reparationer.
Lige nu sidder jeg og kigger cykler og er faldet over et par 3/7-gears centurion citybikes såvel som denne:
http://www.cykelbanditten.dk/citybikes/ ... rider.html - det tiltaler mig, at den har indvendige gear
Er den slags fornuftigt til prisen, eller er der andet, jeg bør kigge på? Som nævnt må det mægtig gerne holdes omkring de 4000 og bestemt under 5.
Endnu en gang tak på forhånd. Det er altid rart med lidt kompetent hjælp, når man skal købe grej man ikke ved så meget om.