MKjeldsen skrev:Aften-kaffen. Bønnerne er fra GreatCoffee i Århus. Honduras, Santa Marta.
telum skrev:Du er da også helt ferm til latte-art, ser lækkert ud!
superpronker skrev:Shit mand hvor ser det vildt ud! Der er lidt træning at komme efter ;)
Bruger man de samme bønner til espresso som til alm kaffe bare ristet kraftigere?
Bender skrev:Min kammerat har en Zassenhaus Managua den er vild lækker.
Min Bodum savner en Zassenhaus :(
toppe skrev:Jeg har lige købt min første kværn - det blev en Gaggia MDF. Jeg har ikke megen forstand på området, men det skulle være en fin begynder-kværn, som også burde være ok til espresso, skulle jeg få de lyster...
Bender skrev:Den her er fræk, tror sku når valutaen er til det bliver den indhentet!
http://www.amazon.de/Zassenhaus-KaffeemĂĽhle-Guatemala/dp/B004UBWVSE/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1382262184&sr=8-1&keywords=zassenhaus+guatemala
MKjeldsen skrev:@superpronker: Hvordan gĂĄr det med riste-eventyret? :)
Bagger skrev:toppe skrev:Jeg har lige købt min første kværn - det blev en Gaggia MDF. Jeg har ikke megen forstand på området, men det skulle være en fin begynder-kværn, som også burde være ok til espresso, skulle jeg få de lyster...
Tak for input. Den ser ogsĂĄ meget fin ud, omend den er lidt dyrer end for de andre.
superpronker skrev:MKjeldsen skrev:@superpronker: Hvordan gĂĄr det med riste-eventyret? :)
Det gĂĄr forrygende!!
Jeg er helt målløs over hvor god kaffe man kan lave sig. Min Hario V60 smager formidabelt og jeg synes faktisk det går overraskende godt med Silvia'en... min kæreste kæmper med at få styr på den skummede mælk til at kunne lave Latte art, men det er svært at få det til at være andet end skum, der lægger sig på toppen og bare mælk nede i bunden.
Men jeg bestiller nogle flere grønne bønner nu, tror det bliver nogle flere Huehuetanengo og måske nogle Santa Maria som alle taler så meget om.
Og sĂĄ skal jeg se at fĂĄ fat pĂĄ en Aero Press, det ser ret sjovt ud (og hurtigt!).
Og i mellemtiden har jeg fået lavet mig nogle gange med stempelkanden der var super lækre. Det gjorde virkelig en ENORM forskel at lade bønnerne lægge 3 dage efter ristning.
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 10 gæster