Her min "by-ged" som jeg passer rigtigt meget på. Den startede sit liv som en "single-speed" MTB til by-brug, men den har udviklet sig lidt over årene i den lidt mere praktiske retning da den kører ca. 20 km om dagen og nogen af dem tilmed med cykelanhænger.
Er nok ved at blive gammel og blød... men jeg kan godt lide at side lidt op på min cykel fremfor at ligge og bide i asfalten
Specielt montering af Ergon GP1 grebene har gjort en verden til forskel på komforten.
Ergon GP1 = fremragende komfort for hænderne!
Gusset PCP plastik pedaler = fine platform pedaler til bybrug. Har også forsøgt mig med et et par metal-platformpedaler med "skruer/pigge", men man får flået sine ben hvis man mister fodfæstet... og har shorts på (har prøvet!)
Voodoo Erzulie = stål er dejligt!
Salsa CroMoto forgaffel = mere stål
Charge Spoon saddel (CrMo)
Carbon saddelpind
SRAM x7 9-spd - MTB gear med by-gearing (PG-950 12-26) og SRAM kæde (PC-971) / Truvativ kranksæt (firkant). PowerLink er en fed opfindelse!
FSA Pig DH Pro Headset = overkill, men efter at have slået et andet headset ihjel så var det her svarret...
Sun Ringle Single Track på Hope nav
Avid Elixir CR - hydraulik med Carbon greb for ekstra lir!
Continental Sport Contact 26x1,6 - slicks for den fede fornemmelse og samtidigt brede nok til at give lidt komfort.