mikkelkhs skrev:Jeg ville tage den med plads til to og så ville jeg smide to ens diske i og lade dem være backup for hinanden, man kan dog altid tilføre en ekstra, enten som backup for den anden eller som selvstændig harddisk, så du kan altid starte ud med kun at smide én disk i.
I min verden så er WD (Western Digital) rød serie toppen af poppen, green series kan gå an. Seagate har sikkert også en rar væremåde, men WD er bedst til NAS miljø.
Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk2
Thomas WM skrev:Naa off site backup er den eneste rigtige backup
Sendt fra min Nexus 7 med Tapatalk2
mikkelkhs skrev:Thomas WM skrev:Naa off site backup er den eneste rigtige backup
False.
Et godt sundt raid 5 miljø lokalt og så en off site backup er den eneste rigtige backup.
Always on, always hardcore
AffeX skrev:mikkelkhs skrev:Thomas WM skrev:Naa off site backup er den eneste rigtige backup
False.
Et godt sundt raid 5 miljø lokalt og så en off site backup er den eneste rigtige backup.
Always on, always hardcore
Nemlig...;) men for os fattigrøve kan en lokal 2-disk NAS i RAID1 med online backup også gøre det. Jeg kender efterhånden en del der laver en aftale med en kammerat som har lignende NAS og evt fiber forbindelse og så sætter sin NAS fx Synology op til at lægge en krypteret backup af de vigtigste foldere på kammeratens NAS.
Det fungerer ogsĂĄ fint.
Henrik_sdk skrev:Har ikke rigtigt fulgt med på htpc scenen, men er der ikke kommet mange mini dimser der kan steamer fra netværket incl surround mm.
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 14 gæster