Victor Halgaard skrev:Og i det samme jeg har prist mine Dynaudio har jeg fået i uimodståeligt tilbud på et sæt Dunlavy Athena'er...Gulvhøjtalere der er blevet rost til ukændelighed på trods af sin pris på ca. 30kilo per stk. lige indtil firmaet døde til manges store sorg. Dem er jeg godt nok spændt på...Efter at have hørt hvad man kan vride ud af højtalere hos Kvaksalver, så er jeg all in på gulvhøjtalere igen
Men jeg vil så nødig skille mig af med Dynaudioerne - men noget for noget i guess :s
Så skal jeg bare finde en måde at få råd til mad og tøj bagefter xD
Ketil B skrev:VIktor, når du nu i Contour 1.4 har fundet en højtaler, der fungerer i dit rum og med din musik, så ville jeg tage udgangspunkt i samme mærke/huslyd, hvis jeg absolut skulle opgradere. Jeg ser 1.4 går ganske dybt (41 Hz), så ved ikke hvor meget mere end sub vil give dig. Har du placeret 1.4 på et ordentligt stativ (fx dynaudios eget)? Har din forstærker kræfter (og finesses og kontrol) nok til at få det optimale ud af 1.4? Hvilke(n) kilde(r) bruger du? Har du forsøgt at flytte lidt rundt på højtalerne, for at se om det giver noget af det, der mangler? Hvor stort er dit rum, og har du gjort nogle akustiske tiltag? Hvad med naboerne, kan du risikerer klager fra den front, hvis du går over til 'punchy' gulvstående?
Ovenstående er standard problematikker for den (evige) højtalerjagt, jeg ser foregå på diverse hi-fi fora. For min egen del har jeg indset, at rummet hos mig lægger begrænsninger, der gør at stativhøjtalere i mit tilfælde er den optimale løsning. Mine går ikke så langt ned (55 Hz), så jeg har suppleret med en sub, for at få lidt mere af lydspektret med. Denne sub er så af samme mærke som højtalerne for at lette integrationen. Som vist tidligere i denne tråd, så har jeg prøvet forskellige højtalere, og bare nuværende har fungeret tilfredsstillende. Problemet hos mig (og hos mange andre) er rum-højtaler interaktionen. Denne vll du også komme til at slåes med, så hjemme-demo før køb af nye højtalere (og før salg af eksisterende) er i virkeligheden det bedste råd, jeg kan give.
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 23 gæster