superpronker skrev:Spændende! Hvordan bliver dem du laver på panden?
Claus-DK skrev:Kafferistning er en regulær videnskab, er det ikke nemmere at købe ristede bønner og så bare selv kværne dem ??
Du kan aldrig nogensinde få kontrol over temperaturen i en stegepande og det kan have en uønsket effekt på de ønskede aromastoffer som bliver dannet ved bestemte temperaturer og ødelægges hvis det bliver 20 grader varmere..
Jeg siger IKKE at man ikke kan få en god kaffe, når man selv rister, men det er meget svært at få samme resultat hver gang, men det har jo også sin charme..
En måde man kunne styre tingene mere præcist som hjemmerister er med en varmluftpistol og så få lavet en skål hvor den varme luft får bønnerne til at blande sig og blive ristet mere jævnt, så kan man fuske med tid og temperaturer med en fornuftig kontrol..
MKjeldsen skrev:Hahahaha! Jeg lagde godt mærke til den, men ville ikke kommentere før jeg så den sidste linje i din post Det er overraskende nemt at lave latte art peniser ved et uheld, af én eller anden grund! Det virker i øvrigt som om du er ved at få en go' kvalitet og tekstur på selve mælken :)
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 22 gæster