Mad-tråden



Re: Mad-tråden

Indlægaf Henrik_sdk » 30. dec 2015, 22:46

Friske fritter er kommet højt på listen herhjemme efter vi har fået actifry... :mrgreen:
Henrik_sdk

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 2384
Tilmeldt: 1. apr 2011, 23:46
Geografisk sted: Ringsted

Re: Mad-tråden

Indlægaf el_serpiente » 30. dec 2015, 23:55

nc8000 skrev:Ser godt ud, det har jeg på min ønskeseddel. Vi skal have nyretapper til nytårsmiddag med håndskårne grovfritter og hjemmerørt bernaise


Det her må være en af mine allerstørste favoritter, det er intet mindre end fantastisk. (jeg gider normalt ikke selv tænde for fritøsen her om vinteren (hvor den ikke kan stå udenfor) da jeg syntes at det får hele huset til at lugte af grillbar)

Jeg ville virkelig gerne smage kobe kød jeg håber at det smager godt, må jeg spørge hvor det er købt?
el_serpiente

Brugeravatar
 
Indlæg: 441
Tilmeldt: 5. dec 2011, 13:50
Geografisk sted: Århus

Re: Mad-tråden

Indlægaf Loca » 31. dec 2015, 10:27

Kobe kødet er købt i MENY Centerparken Valby, det utrolige er at de faktisk ikke har annonceret med det. Jeg så blot et skilt i butikken om at de måske fik kobe kød til nytår.
Loca

 
Indlæg: 19
Tilmeldt: 24. dec 2015, 00:09

Re: Mad-tråden

Indlægaf nc8000 » 31. dec 2015, 11:20

Vores Meny i Kalundborg har også haft det nogle gange, har dog ikke haft råd til at købe det
Auralic Aries Mini > Audiolab 8200CD cd/dac > RudiStor RPX-100
Sony NW-ZX2
iPhone SE

HiFiMan HE-6, Ultrasone Signature Pro, JH13 (alle balanceret TWau Reference)
q-Jays second gen
nc8000

Brugeravatar
 
Indlæg: 1513
Tilmeldt: 18. nov 2012, 13:28
Geografisk sted: Kalundborgegnen

Re: Mad-tråden

Indlægaf jacobask » 31. dec 2015, 11:56

Det er bestemt også meget højt på min liste over ting der skal smages. Her har vi fået fingrene i bison filet fra nogle fritgående europæiske bisson der går i området (som jeg har forstået det). Engang imellem betaler det sig at have bonderøvs-venner, og særligt når det gælder adgang til lækkert dansk kød!
jacobask

Brugeravatar
 
Indlæg: 127
Tilmeldt: 28. jun 2012, 09:19
Geografisk sted: Langå

Re: Mad-tråden

Indlægaf nc8000 » 31. dec 2015, 21:50

Så er nyretapperne spist og de var godt nok lækre og så fik de følge af sådan en sag

Billede
Auralic Aries Mini > Audiolab 8200CD cd/dac > RudiStor RPX-100
Sony NW-ZX2
iPhone SE

HiFiMan HE-6, Ultrasone Signature Pro, JH13 (alle balanceret TWau Reference)
q-Jays second gen
nc8000

Brugeravatar
 
Indlæg: 1513
Tilmeldt: 18. nov 2012, 13:28
Geografisk sted: Kalundborgegnen

Re: Mad-tråden

Indlægaf Loca » 2. jan 2016, 00:07

Jeg skylde måske lige at melde tilbage om kobe bøffen. Jeg halvede bøffen og tog den tynde ende først, de fik lige 2*30 sekunder på hver side og så hvile i 5 minutter. På panden:
Billede
og skåret ud: noget næsten gennemstegt til medium:
Billede
Og så den tykke ende skåret ud. Jeg vil tror det er sådan eksperterne ønsker den, rød:
Billede

Personligt foretrækker jeg den medium, så smager fedtmarmoreringen af mere. Vi er to voksne og 3 børn, der var 370 g kød, og det var faktisk rigeligt, vi ønskede ikke at spise mere, efter at have fået en lille forret. Og smagen: det bedste vi har smagt, det var vi alle enige om. Jeg er tit stødt på begrebet smeltet på tungen, men det er første gang jeg oplevede det.
Men det er nok ikke noget vi ville spise hver uge. Men en gang om året. Kan varmt anbefales
Jeg husker at have fået en 150 g hos MASH for 4 år siden til et firmaarrangement, det var den australske udgave, men det var slet ikke i nærheden af det jeg har købt.
Loca

 
Indlæg: 19
Tilmeldt: 24. dec 2015, 00:09

Mad-tråden

Indlægaf nc8000 » 2. jan 2016, 00:28

Spændende, det skal prøves på et tidspunkt. Nyretapperne var det møreste oksekød jeg nogen sinde har fået og havde den mest fantastiske og dybt koncentrerede oksesmag og her er der absolut ingen fedtmarmorering. Det fik 2 minutter på hver side på en rygende varm grillpande og 5 minutters liggetid og var næsten blodrødt i midten. Fantastisk og til kun 200kr per kilo.
Auralic Aries Mini > Audiolab 8200CD cd/dac > RudiStor RPX-100
Sony NW-ZX2
iPhone SE

HiFiMan HE-6, Ultrasone Signature Pro, JH13 (alle balanceret TWau Reference)
q-Jays second gen
nc8000

Brugeravatar
 
Indlæg: 1513
Tilmeldt: 18. nov 2012, 13:28
Geografisk sted: Kalundborgegnen

Re: Mad-tråden

Indlægaf Mataugust » 2. jan 2016, 11:40

Jeg langtidsstegte et stykke kalveinderlår, ca. 5 timer til et kg. kød.
Fik ikke lige brunet det først, så det fik en omgang med creme bruleé brænderen.
Super mørt og lækkert. også som pålæg efterfølgende.
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2748
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: Mad-tråden

Indlægaf Loca » 2. jan 2016, 11:59

nc8000 skrev:Spændende, det skal prøves på et tidspunkt. Nyretapperne var det møreste oksekød jeg nogen sinde har fået og havde den mest fantastiske og dybt koncentrerede oksesmag og her er der absolut ingen fedtmarmorering. Det fik 2 minutter på hver side på en rygende varm grillpande og 5 minutters liggetid og var næsten blodrødt i midten. Fantastisk og til kun 200kr per kilo.


Jeg kendte ikke til nyretapper, men har lige læst lidt om det. Det lyder også virkeligt lækkert. Tænk om man kunne få fat i dem fra kobe koen. Må man spørge hvor du har fået fat i nyretapperne og så til den pris?
Loca

 
Indlæg: 19
Tilmeldt: 24. dec 2015, 00:09

Re: Mad-tråden

Indlægaf nc8000 » 2. jan 2016, 15:15

Jeg bestilte dem hos min lokale slagter så jeg tror at det cirka er markedsprisen, der er bare ikke ret mange der kender det stykke kød og det er stort set aldrig til normal salg i en forretning
Auralic Aries Mini > Audiolab 8200CD cd/dac > RudiStor RPX-100
Sony NW-ZX2
iPhone SE

HiFiMan HE-6, Ultrasone Signature Pro, JH13 (alle balanceret TWau Reference)
q-Jays second gen
nc8000

Brugeravatar
 
Indlæg: 1513
Tilmeldt: 18. nov 2012, 13:28
Geografisk sted: Kalundborgegnen

Re: Mad-tråden

Indlægaf Peter Jensen » 24. feb 2017, 21:05

Billede

辣子鸡 (La Zi Ji)

Opskriften er simpel:

1. Hård dag med svigermor, på kontoret, hunden har spist din bedste bøf, indsæt selv årsag....
2. Ta en sød lille øko kylling og gå amok med en kødøkse.....
3. Steg den af to gange med lidt chilli og andre urter.
4. Server med ris...

Engelsk version af opskriften: http://themalaproject.com/chongqing-chicken-with-chilies-la-zi-ji/

Jeg anbefaler den kraftigt til dem der kan lide krydret kinesisk mad og ikke er bange for ben i maden. Hvis den skal være autentisk skal de udskårne kyllingestykker være fyldt med ben :-) Men den smager self. også fint baseret på kyllingebryst.
Peter Jensen

 
Indlæg: 894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 12:31
Geografisk sted: København

Foregående

Tilbage til Andet-fi

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 50 gæster

cron