Android-fi!



Re: Sv: Android-fi!

Indlægaf odderen » 1. feb 2014, 12:23

Henrik_sdk skrev:2-3000 kr, har ikke noget imod samsung andet at jeg har hørt det ligger mange ting på telefonen så der ikke er så meget plads tilbage. Men der er jo snart mobile world congress, så kommer der helt sikkert en masse nyt spændende.

3000.-?uden tvivl

Sendt fra min galaxy Note 3 med tapatalk classic
7musik Autoriseret Odder 7musik
odderen

Brugeravatar
 
Indlæg: 952
Tilmeldt: 3. jan 2013, 23:33
Geografisk sted: Helsinge

Re: Sv: Android-fi!

Indlægaf Thomas WM » 1. feb 2014, 12:51

Henrik_sdk skrev:Stikker lige en føler frem, hvis jeg skulle overgå fra ios, hvilken telefon skal jeg kigge på nu og de næste 3-4 måneder. nfc, stor skærm og billig uden abbonement helst..

Nexus 4 eller 5?
Huawei Ascend P6, har dog ikke nfc eller 4g.

Sendt fra min HTC One med Tapatalk
Thomas WM

 

Re: Android-fi!

Indlægaf Coach-Z » 1. feb 2014, 14:32

Hvorfor er NFC vigtigt? Er det ikke mulighed for at connecte enheden til en anden via Bluetooth, ved berøring?





/Coach-Z

"Sendt fra min bærbare fladskærm med tæppesnak!!"
Coach-Z

Brugeravatar
 
Indlæg: 439
Tilmeldt: 22. dec 2013, 00:31
Geografisk sted: Næstved

Re: Android-fi!

Indlægaf vaskebjørnen » 1. feb 2014, 14:42

WARNING:DO NOT ATTEMPT TO DRIVE OR OPERATE HEAVY MACHINERY WHILE PLAYING YOUR AIR GUITAR

[GEAR] On the go: Ipod 160GB : Qusp LOD : Alo RX : Future Sonics Atrio
vaskebjørnen

Brugeravatar
Kabelsnedker
 
Indlæg: 2165
Tilmeldt: 19. nov 2011, 15:13
Geografisk sted: Næstved

Re: Android-fi!

Indlægaf Coach-Z » 1. feb 2014, 17:00

Ja en gang kan man betale via mobilen... har svært ved at se det ekstra ordinære ved det.. Jeg har selv nfc i min mobil og parrer min Bluetooth receiver med nfc, men når først enheden er parret er det vel bare almindelig Bluetooth vi har med at gøre.



/Coach-Z

"Sendt fra min bærbare fladskærm med tæppesnak!!"
Coach-Z

Brugeravatar
 
Indlæg: 439
Tilmeldt: 22. dec 2013, 00:31
Geografisk sted: Næstved

Re: Android-fi!

Indlægaf vaskebjørnen » 1. feb 2014, 20:56

NFC og bluetooth er ikke det samme, Bluetooth er en 2.4GHz data opkobling med en rækkevidde op til omkring 50m alt efter klasse på udstyr, i mobiler en del kortere. NFC er en afart af RFID som har en meget kort rækkevidde ifht bluetooth den er heller ikke gearet til at flytte den mængde data der er muligt på bluetooth men til gængæld kan det datamagnetfelt der skabes med RFID drive en passiv chip for at læse oplysningerne på det, kommunikations formen er meget udbredt som RFID, det er teknisk muligt at bruge sin NFC mobil som adgangskort hvis denne lagres med de nødvendige oplysninger.
men det samme er de altså ikke.
men det er jo ikke noget der har vundet voldsomt indpas på vores halvkule endnu men måske det kommer måske ikke.. jeg bruger heller ikke NFC til andet end at parre min BT reciever.
WARNING:DO NOT ATTEMPT TO DRIVE OR OPERATE HEAVY MACHINERY WHILE PLAYING YOUR AIR GUITAR

[GEAR] On the go: Ipod 160GB : Qusp LOD : Alo RX : Future Sonics Atrio
vaskebjørnen

Brugeravatar
Kabelsnedker
 
Indlæg: 2165
Tilmeldt: 19. nov 2011, 15:13
Geografisk sted: Næstved

Re: Android-fi!

Indlægaf Henrik_sdk » 1. feb 2014, 21:40

Jeg har set nfc chips på ebay til omkring 1 $, det er nok fordi apple ikke får det at jeg kunne vælge android næste gang.
Henrik_sdk

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 2384
Tilmeldt: 1. apr 2011, 23:46
Geografisk sted: Ringsted

Re: Sv: Android-fi!

Indlægaf Henrik_sdk » 7. feb 2014, 23:35

Thomas WM skrev:
Henrik_sdk skrev:Stikker lige en føler frem, hvis jeg skulle overgå fra ios, hvilken telefon skal jeg kigge på nu og de næste 3-4 måneder. nfc, stor skærm og billig uden abbonement helst..

Nexus 4 eller 5?
Huawei Ascend P6, har dog ikke nfc eller 4g.

Sendt fra min HTC One med Tapatalk

Har læst et par dage på Nexus 5, 3600 kr for 32 gb, der bliver hårde forhandlinger herhjemme..
Henrik_sdk

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 2384
Tilmeldt: 1. apr 2011, 23:46
Geografisk sted: Ringsted

Re: Android-fi!

Indlægaf Ostebaronen » 8. feb 2014, 16:44

Nexus 5 er nice, men pas på den, en ny skærm koster 1600 kr. hos Telecare, eller omkring 1000 på eBay. Hvilket er næsten halvdelen af prisen jeg betalte for min :-/ Så jeg anbefaler en case til den da kanten er skrøbelig mod stød.
Mmm... Ost...
Ostebaronen

Brugeravatar
Code Poet
 
Indlæg: 2481
Tilmeldt: 17. maj 2011, 10:00
Geografisk sted: Søllerød

Re: Android-fi!

Indlægaf Rappo » 8. feb 2014, 17:29

Ostebaronen skrev:Nexus 5 er nice, men pas på den, en ny skærm koster 1600 kr. hos Telecare, eller omkring 1000 på eBay. Hvilket er næsten halvdelen af prisen jeg betalte for min :-/ Så jeg anbefaler en case til den da kanten er skrøbelig mod stød.
Min Nexus 4 har haft bumper på siden jeg fik den, og det har sku reddet mig et par gange. Den bliver ikke kønnere af det, men til gengæld skal man ikke være så forsigtig når man lægger den på overflader, som måske viser ikke at være helt så rene som man havde regnet med. :P
Mit grej <--
I need my 1987 DG-20 Casio electric guitar, set to mandolin, yeah. Drop the drums!
Rappo

Brugeravatar
 
Indlæg: 1980
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:37
Geografisk sted: Odense

Re: Android-fi!

Indlægaf Henrik_sdk » 8. feb 2014, 20:00

Jeg var i elgiganten de havde lg g2 side om side med nexus 5, kommer okay Google now over med kitkat på lg når den bliver opdateret?
Henrik_sdk

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 2384
Tilmeldt: 1. apr 2011, 23:46
Geografisk sted: Ringsted

Re: Android-fi!

Indlægaf telum » 19. feb 2014, 16:46

Skal have mig en tablet primært til at surfe nettet tyndt. Jeg går ud fra en 7" er bedst til det formål? Er der nogen grund til ikke bare at købe en Nexus 7?
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi
 
Indlæg: 1727
Tilmeldt: 12. apr 2011, 12:32
Geografisk sted: Dronninglund

Re: Sv: Android-fi!

Indlægaf vaskebjørnen » 19. feb 2014, 17:01

Køb!

Sendt fra min GT-I9305 med Tapatalk
WARNING:DO NOT ATTEMPT TO DRIVE OR OPERATE HEAVY MACHINERY WHILE PLAYING YOUR AIR GUITAR

[GEAR] On the go: Ipod 160GB : Qusp LOD : Alo RX : Future Sonics Atrio
vaskebjørnen

Brugeravatar
Kabelsnedker
 
Indlæg: 2165
Tilmeldt: 19. nov 2011, 15:13
Geografisk sted: Næstved

Re: Android-fi!

Indlægaf JB_dk » 19. feb 2014, 17:37

Enig. Nexus er den bedste 7" LG g pad 8.3" gør det også godt men den rene android er bare bedre i mine øjne

Sendt fra min GT-N7105 med Tapatalk
Bøffer: Hifiman Ananda, Philips Fidelio X2 HR, Sennheiser HD 569
In-ear: Linsoul Tin Hifi T2, Moondrop Starfield, Earsonics S-EM6 V2
DAC/AMP: Topping DX3 Pro, Dragonfly Black 1.5, Fiio K3
DAP Shanling M6 Pro
JB_dk

Brugeravatar
 
Indlæg: 144
Tilmeldt: 15. feb 2014, 12:40
Geografisk sted: Aarhus

Re: Android-fi!

Indlægaf MadsM » 19. feb 2014, 20:38

Er der nogen der kender et godt app til at få audio ud af usb? Synes ikke rigtig jeg kan få den til at sende det ud til min FiiO. Jeg prøvede med et testprogram og der kunne den godt sende mikrofonlyden ud, så den kan da kommunikere med den.
MadsM

Brugeravatar
 
Indlæg: 70
Tilmeldt: 15. sep 2013, 10:40
Geografisk sted: Aarhus

Re: Android-fi!

Indlægaf vaskebjørnen » 19. feb 2014, 20:52

MadsM skrev:Er der nogen der kender et godt app til at få audio ud af usb? Synes ikke rigtig jeg kan få den til at sende det ud til min FiiO. Jeg prøvede med et testprogram og der kunne den godt sende mikrofonlyden ud, så den kan da kommunikere med den.

På SGS3 smider jeg bare DAC i via OTG kabel og så bruger jeg Poweramp skal ikke vælge noget det klarer den fint selv..
WARNING:DO NOT ATTEMPT TO DRIVE OR OPERATE HEAVY MACHINERY WHILE PLAYING YOUR AIR GUITAR

[GEAR] On the go: Ipod 160GB : Qusp LOD : Alo RX : Future Sonics Atrio
vaskebjørnen

Brugeravatar
Kabelsnedker
 
Indlæg: 2165
Tilmeldt: 19. nov 2011, 15:13
Geografisk sted: Næstved

Re: Android-fi!

Indlægaf MadsM » 19. feb 2014, 21:08

hmm har jeg også prøvet, men den vil ikke rigtig. Det er os en SGS3 men med Cyanogenmod v11 og det er en FiiO E17 :-/
MadsM

Brugeravatar
 
Indlæg: 70
Tilmeldt: 15. sep 2013, 10:40
Geografisk sted: Aarhus

Re: Android-fi!

Indlægaf vaskebjørnen » 19. feb 2014, 21:23

Jeg kører sgs stock med en UD110 spænd efter.

Har du testet med usb audio recorder <-- DL link til apk
WARNING:DO NOT ATTEMPT TO DRIVE OR OPERATE HEAVY MACHINERY WHILE PLAYING YOUR AIR GUITAR

[GEAR] On the go: Ipod 160GB : Qusp LOD : Alo RX : Future Sonics Atrio
vaskebjørnen

Brugeravatar
Kabelsnedker
 
Indlæg: 2165
Tilmeldt: 19. nov 2011, 15:13
Geografisk sted: Næstved

Re: Android-fi!

Indlægaf MadsM » 19. feb 2014, 21:31

Har lige prøvet den, og den kan godt afspille den vej igennem (ringetoner osv) men musik vil den ik.. der mangler lidt en setting til at føre det den vej igennem. Jeg prøvede også USB Audio Tester og den kunne også finde adressen på USB samt FiiO'ens navn og det hele.. der må være en fejl i ROM'en så.
MadsM

Brugeravatar
 
Indlæg: 70
Tilmeldt: 15. sep 2013, 10:40
Geografisk sted: Aarhus

Re: Android-fi!

Indlægaf vaskebjørnen » 19. feb 2014, 21:41

Det kan godt tænkes det er en bug i rom'en jeg har haft den til at spille på et par enheder der ellers ikke understøtter USB Audio
WARNING:DO NOT ATTEMPT TO DRIVE OR OPERATE HEAVY MACHINERY WHILE PLAYING YOUR AIR GUITAR

[GEAR] On the go: Ipod 160GB : Qusp LOD : Alo RX : Future Sonics Atrio
vaskebjørnen

Brugeravatar
Kabelsnedker
 
Indlæg: 2165
Tilmeldt: 19. nov 2011, 15:13
Geografisk sted: Næstved

ForegåendeNæste

Tilbage til Andet-fi

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 48 gæster

cron