Android-fi!



Re: Android-fi!

Indlægaf Mathias Bak » 25. mar 2012, 23:02

Man kan også let få masser af plads på andre måder. Bare søg efter dropbox på http://fiverr.com
Mathias Bak

Brugeravatar
 
Indlæg: 655
Tilmeldt: 30. maj 2011, 22:59

Re: Android-fi!

Indlægaf Anders » 27. mar 2012, 15:54

SĂĄdan 5 USD kan ogsĂĄ holde en (et par?) kineser(e) gĂĄende et par dage rulle2

Godt at kende den side hvis man lige har 5 spir der brænder i lommen ... hvad er det dog for en verden vi lever i ??? Jeg tror lige jeg spørger ind til formålet en ekstra gang hvis sønnike liiiige skal bruge 5$ til "et eller andet"!
Led Zeppelin didn't write tunes everybody liked. They left that to the Bee Gees. (Wayne's World)
Anders

Brugeravatar
 
Indlæg: 73
Tilmeldt: 18. okt 2011, 23:55
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Android-fi!

Indlægaf Thomas WM » 27. mar 2012, 18:31

Wuuhuuu Samsung Galaxy Nexus Optimus Maximus Fjappadulladellasus i min lom' :D
Havde da ICS på LG'eren, men dajerm hvor kører det da godt på den, lige ud af posen :D
Thomas WM

 

Sv: Android-fi!

Indlægaf Anders » 27. mar 2012, 19:04

Nice, tror efterhånden hoved-fiers står for en pæn procentdel af samlet DK salg ...

Sendt fra min Galaxy Nexus
Led Zeppelin didn't write tunes everybody liked. They left that to the Bee Gees. (Wayne's World)
Anders

Brugeravatar
 
Indlæg: 73
Tilmeldt: 18. okt 2011, 23:55
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Android-fi!

Indlægaf Ostebaronen » 2. apr 2012, 17:36

Jeg ved ikke om I kender Locale, men jeg vil lige dele mine erfaringer med denne fede app.

For jer der ikke ved hvad Locale er, så er den i korte træk en applikation, som ud fra demografiske og andre variabler kan bestemmer indstillinger på ens telefon. Så f.eks. når du fysisk befinder dig på arbejdet, klokken er mellem 9 og 17 og i dag er mandag, så vælger den indstillinger til telefonen ud fra disse parametre. Indstillingerne kunne så være at dit wallpaper bliver skiftet til et safe for work wallpaper af en strand, mobilen bliver sat på lydløs, men vibrationer sat til osv.

Ikke nok med at man får dette som standard, findes der plug-ins til app'en, som f.eks. integration med Astrid, som er en task manager. Så du kan sætte Locale til at f.eks. notificere dig om de tasks du har i work tagget, når du møder ind på arbejde. Eller når du nærmer dig Netto så kommer dine tasks om hvad du skal handle ind.

Jeg har ikke udvilket app'en eller noget, jeg ville bare dele lidt viden med jer andre :)
Mmm... Ost...
Ostebaronen

Brugeravatar
Code Poet
 
Indlæg: 2481
Tilmeldt: 17. maj 2011, 10:00
Geografisk sted: Søllerød

Re: Android-fi!

Indlægaf Sorensiim » 2. apr 2012, 18:23

Jeg er kæmpe Locale fan, men de demografiske egenskaber er nye for mig. Jeg bruger mest de geografiske ;-)
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Android-fi!

Indlægaf Ostebaronen » 2. apr 2012, 22:42

Sorensiim skrev:Jeg er kæmpe Locale fan, men de demografiske egenskaber er nye for mig. Jeg bruger mest de geografiske ;-)


Hov ups :D Kunne dog være fedt hvis den kunne kigge på hvilket køn der sad og rodede med telefonen, så man kunne slå ting til eller fra. Der må være nogen der laver et plug-in som kan finde ud af det!
Mmm... Ost...
Ostebaronen

Brugeravatar
Code Poet
 
Indlæg: 2481
Tilmeldt: 17. maj 2011, 10:00
Geografisk sted: Søllerød

Re: Android-fi!

Indlægaf helledie » 7. apr 2012, 10:23

Ostebaronen skrev:
Sorensiim skrev:Jeg er kæmpe Locale fan, men de demografiske egenskaber er nye for mig. Jeg bruger mest de geografiske ;-)


Hov ups :D Kunne dog være fedt hvis den kunne kigge på hvilket køn der sad og rodede med telefonen, så man kunne slå ting til eller fra. Der må være nogen der laver et plug-in som kan finde ud af det!


Jeg bruger det også. Det er intet mindre end fantastisk. Tak til Søren for tippet.
helledie

Brugeravatar
 
Indlæg: 658
Tilmeldt: 1. apr 2011, 14:33
Geografisk sted: Randers

Re: Android-fi!

Indlægaf Anda » 10. apr 2012, 12:52

Hvilken calendar widget kan I anbefale? Udseendet mĂĄ gerne minde om den fra HTC Sense.
HiFiMAN HE-6 | Yamaha M-4 | Palmer Monicon | Audio-GD SA-1.32 | Gustard U10
Grejliste
Anda

Brugeravatar
 
Indlæg: 2239
Tilmeldt: 15. nov 2011, 00:46
Geografisk sted: København V

Sv: Android-fi!

Indlægaf Anders » 11. apr 2012, 08:46

Anda skrev:Hvilken calendar widget kan I anbefale? Udseendet mĂĄ gerne minde om den fra HTC Sense.

Har tidligere brugt Sense, men kan faktisk ikke huske præcis design. Hvis det må være generelt, så kan jeg anbefale både standard ICS kalender (hvis du har ICS på telefonen), samt Business Calendar. Sidstnævnte er genial hvis du bruger flere google kalendere, her kan du let klikke dem enkeltvis til-fra. Du kan også let justere hvor mange dage du vil se frem i tiden med en slider. Bruger selv gratis versionen, den er fin.

Sendt fra min Galaxy Nexus
Led Zeppelin didn't write tunes everybody liked. They left that to the Bee Gees. (Wayne's World)
Anders

Brugeravatar
 
Indlæg: 73
Tilmeldt: 18. okt 2011, 23:55
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Android-fi!

Indlægaf Sorensiim » 11. apr 2012, 09:11

Pure Calendar Widget er KLART den bedste jeg har prøvet. Nu hvor jeg kører ICS bruger jeg dog bare den indbyggede :-)
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Android-fi!

Indlægaf Anda » 11. apr 2012, 09:38

Sorensiim skrev:Pure Calendar Widget er KLART den bedste jeg har prøvet. Nu hvor jeg kører ICS bruger jeg dog bare den indbyggede :-)

Den indbyggede kalender er rigtig fin, men mangler noget til min homescreen. Her er det calendar widget fra Launcher Pro, som jeg tidligere har benyttet.

Billede

EDIT: Det blev Pure Grid Calendar Widget. Tak til Søren :-)
HiFiMAN HE-6 | Yamaha M-4 | Palmer Monicon | Audio-GD SA-1.32 | Gustard U10
Grejliste
Anda

Brugeravatar
 
Indlæg: 2239
Tilmeldt: 15. nov 2011, 00:46
Geografisk sted: København V

Re: Android-fi!

Indlægaf Claus-DK » 12. apr 2012, 02:17

SĂĄ har jeg fĂĄet mig en tablet
Sådan en fætter http://www.tabletdirectsale.com/hyundai-a7-7-android-40-tablet-pc-allwinner-a10-capacitive-touch-screen-2160p-3g-camera-gsensor-p-803.html

men jeg kan ikke hente apps pĂĄ google play ??
den kan browse og starte en masse kinesiske programmer jeg ikke aner hvad er...

Så henter jeg en update pakke så det skulle virke men det kan jeg heller ikke få til at virke, noget med at ½usb ikke har en driver ??

Her gik jeg og troede at sĂĄdan noget android var let at gĂĄ til...

er der nogle der kan hjælpe ??
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12675
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Android-fi!

Indlægaf Sorensiim » 12. apr 2012, 06:41

Claus-DK skrev:SĂĄ har jeg fĂĄet mig en tablet
Sådan en fætter http://www.tabletdirectsale.com/hyundai-a7-7-android-40-tablet-pc-allwinner-a10-capacitive-touch-screen-2160p-3g-camera-gsensor-p-803.html

men jeg kan ikke hente apps pĂĄ google play ??
den kan browse og starte en masse kinesiske programmer jeg ikke aner hvad er...

Så henter jeg en update pakke så det skulle virke men det kan jeg heller ikke få til at virke, noget med at ½usb ikke har en driver ??

Her gik jeg og troede at sĂĄdan noget android var let at gĂĄ til...

er der nogle der kan hjælpe ??

Android er let at gå til, men ting kan købes for billigt er jeg bange for. Hvad er det for en opdatering og hvad er det for en driver?

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Android-fi!

Indlægaf Claus-DK » 12. apr 2012, 11:06

jeg prøvede at gøre som det står beskrevet her
http://www.focalandroid.com/android-tab ... te/292.htm
den skulle opdatere det til 4.0.3 mener jeg det hedder..

driveren aner jeg ikke andet om end at det er den der hedder ½usb driver..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12675
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Android-fi!

Indlægaf AHallund » 14. apr 2012, 02:45

#Claus-DK:
En hurtig google søgning gav mig dette resultat. http://tabletrepublic.com/forum/hyundai ... #post12848
Det ser ud til at du skal installere Hyundai A7 Firmware ICS 4.03 20120302, for at fĂĄ adgang til google play/marked, Den nyere version: 20120310 er inkompatibel med play/markedet

http://www.flashmyandroid.com/forum/vie ... =197&t=443
Instruktioner er at finde her ( Ser semi kompliceret ud imo, og kræver ydermere at du opretter dig som bruger, for at kunne se links)

Et lille råd: Hold dig fra billige kina tablets, godt nok er alle tablets på markedet produceret i Kina, men sørg for at købe en vestlig branded tablet næste gang, det andet er spild af penge, og ikke at forglemme, temmelig risikabelt. Idet android, er open source, giver det i realiteten producenten frit lejde til at integrere diverse keylog/spion software, (som også er at finde i vestlige brandede highend smartphone's og tablets, skjult som system app's, hvilket gør dem usynlige for den normale forbruger. Dog har jeg større tiltro at vestlige firmaer's motivation udelukkende er baseret på personlig målrettet markedsføringsdata :| , som er guld værd, Mht til de kinesiskbrandede tablets/smartphones er jeg mere tvivlsom omkring deres motiver. Personligt ville jeg oprette en separat gmail acount, med et dertilhørende unikt password og aldrig registrerer nogen former for betalingskort, på overstående tablet.

Sorry for offt:
Dog er det værd at holde et vågent øje med Google's kommende nexus' tablest, fra henholdsvis samsung og motorola. De skulle prismæssigt ligge under 2k og med hardware der er på linje med hvad markedet tilbyder i øjeblikket. Ment som et angreb på amazons, low price tablet's og deres dertilhørende kindle store som godt kunne gå hen og blive en stor trussel for de andre android spilleres + google fremtidige indtægter.
Kilde: http://www.mobilsiden.dk/nyheder/nvidia ... lid.20412/
AHallund

 
Indlæg: 9
Tilmeldt: 21. mar 2012, 14:21
Geografisk sted: Odense

Re: Android-fi!

Indlægaf iSoap » 14. apr 2012, 03:37

Fandt lige noget spændende.
Ved ikke hvor meget i er inde i custom rom, og at flashe kernelse osv.
Dog er der en som har lavet en "test" kernel, som muligvis får Galaxy Nexus til at understøtte USB DAC
http://rootzwiki.com/topic/14703-12-apr ... __st__1680
Ingen endnu har skrevet om det virker. Det ser ikke ud til nogen har testet det.
Ville vildt gerne vide om det virker.

Overvejer lidt at skifte min Galaxy S ud med en Galaxy Nexus.
Mangler bare at finde den billigt brugt (og at usb dac virker) og sĂĄ er jeg klar til at flytte til bedre telefon (med ICS)
Galaxy S3 --> Creative Aurvana Live
Bærbar --> Ibasso D12 --> Takstar Pro80
Klaver --> Creative Aurvana Live ;)
iSoap

Brugeravatar
 
Indlæg: 197
Tilmeldt: 22. jan 2012, 01:44
Geografisk sted: Odense

Re: Android-fi!

Indlægaf AHallund » 14. apr 2012, 07:50

ISoap, Vent hellere et par måneder, Når først SG3 er i butikkerne, vil prisen på brugte SGN droppe, Forresten er lyden i SGN, med de bedste tweak's der er at finde lige nu, ikke noget der er værd at snakke om. Til trods for at jeg er indehaver af en SGN har jeg har stadig min GS1 i lommen, når jeg høre musik på farten ;)
AHallund

 
Indlæg: 9
Tilmeldt: 21. mar 2012, 14:21
Geografisk sted: Odense

Re: Android-fi!

Indlægaf Sorensiim » 14. apr 2012, 08:00

AHallund skrev:Idet android, er open source, giver det i realiteten producenten frit lejde til at integrere diverse keylog/spion software, (som også er at finde i vestlige brandede highend smartphone's og tablets, skjult som system app's, hvilket gør dem usynlige for den normale forbruger. Dog har jeg større tiltro at vestlige firmaer's motivation udelukkende er baseret på personlig målrettet markedsføringsdata


Pardon my french, men det er fandme en dum generalisering. Stoler du mest på software hvor du kan kigge i koden eller hvor koden er låst væk? Jeg hører så ofte det argument og det irriterer mig noget så grusomt. At der er spionsoftware på vestlige smartphones er for så vidt korrekt - Der har været episoder i USA hvor nogle udbydere brugte "CarrierIQ" til at overvåge ALT deres kunder foretog sig. Det var dog kun i USA. Er man nervøs for hvad ens Android enhed sender og modtager, så installer Droidwall så har man 100% check på hvilke apps der får lov at komme på nettet.
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Android-fi!

Indlægaf Claus-DK » 14. apr 2012, 09:31

AHallund skrev:#Claus-DK:
En hurtig google søgning gav mig dette resultat. http://tabletrepublic.com/forum/hyundai ... #post12848
Det ser ud til at du skal installere Hyundai A7 Firmware ICS 4.03 20120302, for at fĂĄ adgang til google play/marked, Den nyere version: 20120310 er inkompatibel med play/markedet

http://www.flashmyandroid.com/forum/vie ... =197&t=443
Instruktioner er at finde her ( Ser semi kompliceret ud imo, og kræver ydermere at du opretter dig som bruger, for at kunne se links)

Et lille råd: Hold dig fra billige kina tablets, godt nok er alle tablets på markedet produceret i Kina, men sørg for at købe en vestlig branded tablet næste gang, det andet er spild af penge, og ikke at forglemme, temmelig risikabelt. Idet android, er open source, giver det i realiteten producenten frit lejde til at integrere diverse keylog/spion software, (som også er at finde i vestlige brandede highend smartphone's og tablets, skjult som system app's, hvilket gør dem usynlige for den normale forbruger. Dog har jeg større tiltro at vestlige firmaer's motivation udelukkende er baseret på personlig målrettet markedsføringsdata :| , som er guld værd, Mht til de kinesiskbrandede tablets/smartphones er jeg mere tvivlsom omkring deres motiver. Personligt ville jeg oprette en separat gmail acount, med et dertilhørende unikt password og aldrig registrerer nogen former for betalingskort, på overstående tablet.

Sorry for offt:
Dog er det værd at holde et vågent øje med Google's kommende nexus' tablest, fra henholdsvis samsung og motorola. De skulle prismæssigt ligge under 2k og med hardware der er på linje med hvad markedet tilbyder i øjeblikket. Ment som et angreb på amazons, low price tablet's og deres dertilhørende kindle store som godt kunne gå hen og blive en stor trussel for de andre android spilleres + google fremtidige indtægter.
Kilde: http://www.mobilsiden.dk/nyheder/nvidia ... lid.20412/


Jeg har også fundet de links, problemet er at jeg mangler en driver til den og den kan jeg ikke finde, eller det kan jeg godt men de virker desværre ikke..

At have mere tiltro til vestlige firmaer end kinesiske er vist lidt naivt, jeg tror ikke at amerikanske/europæiske selskaber er gennemsyret af en bedre moral/etik end de kinesiske..

Nærmest samtlige apps skal have tilladelse til stort set alle tilgængelige informationer om dig, prøv bare at læse hvad man skal være enig i for at installerer dem...
http://ekstrabladet.dk/kup/elektronik/teknologi/article1739342.ece

Jeg købte den jo for at spille wordfeud og se om tablets sådan generelt var noget jeg gad og må nok erkende at jeg ikke gider sidde og se på de små skærme de har, det kunne sæføllig være praktisk på farten, men jeg er typen som aldrig har gidet tage sin mobiltelefon med når jeg forlod hjemmet og har samme holdning til min bærbare, så tvivler meget på jeg gider rende rundt og være "trendy" med en tablet, jeg holder faktisk af ikke at være "på" 24 timer i døgnet.
Men jeg er nok lidt en dinosaur i den henseende.

Men den er nu meget smart til at ligge og se film i sengen med ruller1 ruller1
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12675
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

ForegåendeNæste

Tilbage til Andet-fi

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 7 gæster