Android-fi!



Sv: Android-fi!

Indlægaf Anders » 14. apr 2012, 10:32

Lol :smile: Claus du er sgu er dinosaur :lol:

Jeg kan dælme ikke undvære min mobil eller andre gadget. Kunne godt, men vil ikke. Og jeg har også rundet de 40 påstår onde tunger.

Sendt fra min Galaxy Nexus
Led Zeppelin didn't write tunes everybody liked. They left that to the Bee Gees. (Wayne's World)
Anders

Brugeravatar
 
Indlæg: 73
Tilmeldt: 18. okt 2011, 23:55
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Android-fi!

Indlægaf iSoap » 14. apr 2012, 11:01

AHallund skrev:ISoap, Vent hellere et par måneder, Når først SG3 er i butikkerne, vil prisen på brugte SGN droppe, Forresten er lyden i SGN, med de bedste tweak's der er at finde lige nu, ikke noget der er værd at snakke om. Til trods for at jeg er indehaver af en SGN har jeg har stadig min GS1 i lommen, når jeg høre musik på farten ;)

Jo, men så vil man jo pludselig have en SGS3 ;-)
Tja. Jeg havde hørt lyden skulle være tilfredsstillende, men hvis den ikke er så gider jeg ikke.
Supercurio (ham som har lavet voodoo sound) lød ellers ret positiv overfor lyden i galaxy nexus.
Jeg kommer dog til at savne bass boost hvis jeg skifter.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk 2
Galaxy S3 --> Creative Aurvana Live
Bærbar --> Ibasso D12 --> Takstar Pro80
Klaver --> Creative Aurvana Live ;)
iSoap

Brugeravatar
 
Indlæg: 197
Tilmeldt: 22. jan 2012, 01:44
Geografisk sted: Odense

Re: Android-fi!

Indlægaf AHallund » 14. apr 2012, 11:20

Lyd kvaliteten igennem øretelefoner, er som sagt ikke videre spændende imo, måske er det fordi jeg sammenligner med min GS1 med voodoo sound/color. Supercurio har også trukket i land mht, voodoo sound på GSN. Læs mere her: http://forum.xda-developers.com/showthr ... ?t=1504584
Lydkvaliteten i samtaler er derimod rigtig god, og mikrofonerne levere også varen, så telefon delen er der intet at pege fingre af.
Og btw så er der ikke fm modtager i GSN, hvis du da lytter til den slags.

Mht. Vestlig kontra kinesisk brandede enheder, så var det mere en advarsel mod at købe No name tablets/smartphones, da jeg tvivler på at et google, htc, samsung, sony, you name it, er videre interesseret i at rippe min bank konto (uden min samtykke vel og mærke ;-) ) hvorimod en ukendt kinesisk producent nok ikke har det store at miste ved at videresælge mine kontooplysninger.
AHallund

 
Indlæg: 9
Tilmeldt: 21. mar 2012, 14:21
Geografisk sted: Odense

Re: Android-fi!

Indlægaf Claus-DK » 14. apr 2012, 11:34

Ja for google er jo så dumme at de ikke kan finde ud af at lænse folks konti i et andet navn end deres eget....
En Kineser mister hovedet hvis han laver sådan et nummer en dansker får 14 dages betinget fængsel, så jo kineseren har noget at miste..

Kunne i øvrigt ikke drømme om at bruge en smartphone/tablet til at betale online med, da de jo er håbløse på sikkerhedsområdet, i det mindste når man læser hvad aviserne skriver..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Android-fi!

Indlægaf Sorensiim » 14. apr 2012, 11:57

Claus-DK skrev:Ja for google er jo så dumme at de ikke kan finde ud af at lænse folks konti i et andet navn end deres eget....
En Kineser mister hovedet hvis han laver sådan et nummer en dansker får 14 dages betinget fængsel, så jo kineseren har noget at miste..

Kunne i øvrigt ikke drømme om at bruge en smartphone/tablet til at betale online med, da de jo er håbløse på sikkerhedsområdet, i det mindste når man læser hvad aviserne skriver..


...og aviserne tjener jo deres penge på at videreformidle faktuelle oplysninger og sober vejledning, ikke på sensationsoverskrifter og skræmmende vinkler :roll:
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Android-fi!

Indlægaf AHallund » 14. apr 2012, 12:01

Google's primær interesse med android er at indsamle så meget information som muligt om hver ejer af en android enhed. Dette omfatter bla. Køn, Alder, Søgemaskine historik, browserhistorik,Modtag/afsendte mails , kalender aftaler, geografisk placering, musiksmag, filmsmag, Fotografier (motiv m.m) , købsvaner, omgangskreds,(mangler jeg nogle?) Dette indsamler de igennem de tjenester de udbyder og som i fleste tilfælde er integreret i selve android systemet, og har ikke noget med de individuelle telefonproducenter at gøre som sådan.
Dette giver google mulighed for at tilbyde ekstrem målrettet data til virksomheder der gør brug af google annonce services.
Mht, IOS og MS er jeg ret sikker på at de indsamler samme mængde information via deres integrerede services. Det ren business og intet andet. At vide så meget om hver enkelt forbruger, gør at virksomhederne kan tilpasse sine produktet og services derefter. Se det som et gigantisk spørgeskema, hvor man hver dag, 24/7 besvare spørgsmål, man ikke aner man bliver stillet, og besvare dem langt mere præcist end man nogensinde selv ville være istand til at kunne udtrykke med ord.
Når vi snakker 3'parts applikationer fra market/appstore, jamen så har de hver især deres egne individuelle betingelser, som man som forbruger skal acceptere før de installeres, og er derved en aftale indgået mellem forbruger og virksomheden bag app'en, ikke virksomheden bag styresystemet, eller telefon producenten. Dog har både google og apple også adgang til de informationer der bliver indsamlet af 3part virksomheden via applikationen., et krav virksomhederne må acceptere, hvis de vil bruge enten Market/appstore.

En anden virksomhed der bruger lignende metoder er facebook som også indsamler, tonsvis af data om hver enkelt forbruger, hvilket omfatter langt mere personlige emner såsom, seksuel orientering, trosretning, Politisk orintering, hudfarve, familiemæssige forhold, arbejdsplads, og alt hvad man vælger at slå op, kommentere, like, følge, og så selvfølgelig placering via places og ens ip, og dertilhørende information fra alle de applikationer, virksomheder udbyder via og Facebook.
FB kan i teorien tilbyde virksomheder information om hvilket humør du er i og hvad du har lavet i dag, om du har skændtes med kæresten og hvad du har fået at spise, you name it.


Min bekymring omkring no name Brands bygger på at producenten muligvis kunne præinstalleret keylogger software, da et no name brand ikke har det store at miste som brand, og ikke tjener milliader, som overstående firmaer. Som feks en Hyundai tablet som svjv ikke har det mindste tilfælles med bilfabrikanten Hyundai, Og da den ydermere ikke har adgang til play store kunne noget tyde på at de ikke betaler licens til google for at gøre brug af android.
Det virker meget lidt troværdigt, og jeg ville ikke være tryk ved at bruge sådan en enhed.

ps det eneste æble produkt jeg har ejet var en ipod, for en 5 år tilbage. Jeg er både android og Windows indehaver. Overstående er ikke ment som en hetz mod hverken google, android eller facebook, og jeg er personligt mere til det åbne system, kontra apple's lukkede univers.
AHallund

 
Indlæg: 9
Tilmeldt: 21. mar 2012, 14:21
Geografisk sted: Odense

Re: Android-fi!

Indlægaf Sorensiim » 14. apr 2012, 20:29

Billede
;-)
...du har ret i at det er sådan det foregår, men Android melder bestemt ikke så meget tilbage som du giver udtryk for. Dine fotos ryger ikke til Google f.eks. og de kigger heller ikke i din kalender. Men de gemmer din søgehistorik (det gør de også når du bruger deres søgemaskine på nettet) og bruger du en gratis gmail konto læser de ikke dine mails men bots scanner dem for bestemte ord der så udløser de relevante reklamer. Det er prisen for din gratis mail og det er helt ok med mig at der kommer reklamer for hovedtelefoner i stedet for hygiejnebind. Eller rettere, det ville der hvis ikke jeg brugte adblockers både på min mobil og mine browsere.

Apps fra 3. part bliver konstant overvåget, både af Whitehats, Google selv og de mange sikkerhedsfirmaer der nok så ædelt gerne vil beskytte dig for kun et ydmygt beløb... :roll: Skandalen med CarrierIQ der gjorde næsten alt det du beskriver og sendte det til udbyderne blev netop opdaget af en Whitehat*. Google overvåget også Play Store og rydder med jævne mellemrum ud blandt de brodne kar. De har endda udviklet Android så de kan fjerne ondsindede apps fra brugernes telefoner hvis de har fået installeret dem inden de blev opdaget. Apple gør det anderledes i deres økosystem hvor enhver app der vil sælges først skal gennemtestes og analyseres af Apple inden den kan købes i deres appstore. Det giver (lidt) højere sikkerhed for brugerne men er til stor frustration for udviklerne der har slidt med at udvikle et program. De ved ikke om det kan hentes i morgen eller om en måned og da Apple har monopol (indenfor garantiens rammer) på infrastrukturen kan de ikke gå andre steder hen.

*hacker/nørd der tjekker sikkerhed og rapporterer hvad han finder til firmaerne. Modsætningen Blackhat udnytter eller videresælger sikkerhedshullerne til f.eks. at lænse konti, stjæle logins osv.
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Android-fi!

Indlægaf Claus-DK » 14. apr 2012, 21:25

Jeg vil næsten hellere have de stjæler mine pæng end at de indsamler alle de oplysninger om mig, jeg bryder mig på ingen måde om alt den overvågning der er i vores samfund..

Jeg gider heller ikke tale med Gallup og de andre tåber der ind i mellem har haft ringet til mig, jeg smider simpelthen røret på når de ringer, hvilket i øvrigt gør at de faktisk holder op med det, bare et tip...

Jeg har ikke noget imod at dele ting i mit liv med andre, jeg har jo en blog, men jeg synes at det er rart selv at kunne vælge hvilke oplysninger jeg vil dele..

Nu bruger jeg så også adblock på mine Pcer for jeg hader reklamer uanset hvor målrettet de så end er..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Android-fi!

Indlægaf AHallund » 14. apr 2012, 21:56

Sorensiim skrev:Apps fra 3. part bliver konstant overvåget, både af Whitehats, Google selv og de mange sikkerhedsfirmaer der nok så ædelt gerne vil beskytte dig for kun et ydmygt beløb...

Beskytte mig mod hvad? læs nu lige mine post, som de er skrevet ;-) jeg påstår ikke at play market er fuldt af trojanere og keylogger software, ?
Ville du være tryk ved at indtaste dine login og password på denne maskine?
http://www.dealextreme.com/p/7-0-resist ... 407?item=3
AHallund

 
Indlæg: 9
Tilmeldt: 21. mar 2012, 14:21
Geografisk sted: Odense

Re: Android-fi!

Indlægaf Claus-DK » 14. apr 2012, 22:18

Ville være lige så tryg som ved enhver anden tablet..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Android-fi!

Indlægaf vaskebjørnen » 15. apr 2012, 00:24

SÃ¥ fik jeg endelig taget mig sammen til at root'e min Nexus S.. rulle2
WARNING:DO NOT ATTEMPT TO DRIVE OR OPERATE HEAVY MACHINERY WHILE PLAYING YOUR AIR GUITAR

[GEAR] On the go: Ipod 160GB : Qusp LOD : Alo RX : Future Sonics Atrio
vaskebjørnen

Brugeravatar
Kabelsnedker
 
Indlæg: 2165
Tilmeldt: 19. nov 2011, 15:13
Geografisk sted: Næstved

Re: Android-fi!

Indlægaf iSoap » 15. apr 2012, 00:53

vaskebjørnen skrev:Så fik jeg endelig taget mig sammen til at root'e min Nexus S.. rulle2


Godt at høre. Så prøv at installere "Voodoo Sound" på den.
Det er uhyggeligt så meget bedre lyden bliver, vil påstå at den er på iPhone niveau, og nogen mener endda den er bedre.
Bass boost funktionen er jeg hvertfald fan af rulle2
(Der findes dog langt bedre kilder men et lyt værd imo)
Galaxy S3 --> Creative Aurvana Live
Bærbar --> Ibasso D12 --> Takstar Pro80
Klaver --> Creative Aurvana Live ;)
iSoap

Brugeravatar
 
Indlæg: 197
Tilmeldt: 22. jan 2012, 01:44
Geografisk sted: Odense

Re: Android-fi!

Indlægaf vaskebjørnen » 15. apr 2012, 00:58

iSoap skrev:
vaskebjørnen skrev:Så fik jeg endelig taget mig sammen til at root'e min Nexus S.. rulle2


Godt at høre. Så prøv at installere "Voodoo Sound" på den.
Det er uhyggeligt så meget bedre lyden bliver, vil påstå at den er på iPhone niveau, og nogen mener endda den er bedre.
Bass boost funktionen er jeg hvertfald fan af rulle2
(Der findes dog langt bedre kilder men et lyt værd imo)

Okay jeg vil da prøve at smide den på..

Nu er det meget sjældent at Nexus S bliver brugt som kilde, mest faktum at Ipod og uHA er sat godt sammen med pædagog tyggegummi ;)

Bass boost er da tæt på overflødigt med et par pro700mk2 spænd efter rullw3
WARNING:DO NOT ATTEMPT TO DRIVE OR OPERATE HEAVY MACHINERY WHILE PLAYING YOUR AIR GUITAR

[GEAR] On the go: Ipod 160GB : Qusp LOD : Alo RX : Future Sonics Atrio
vaskebjørnen

Brugeravatar
Kabelsnedker
 
Indlæg: 2165
Tilmeldt: 19. nov 2011, 15:13
Geografisk sted: Næstved

Re: Android-fi!

Indlægaf Anda » 17. apr 2012, 15:30

Har I andre problemer med 'orientation' med det indbyggede kamera i ICS? Hvis jeg tager et billede lodret, vises det også som lodret i galleriet. Men når jeg sender via mail eller mms, så bliver det vendt så det er vandret.
HiFiMAN HE-6 | Yamaha M-4 | Palmer Monicon | Audio-GD SA-1.32 | Gustard U10
Grejliste
Anda

Brugeravatar
 
Indlæg: 2239
Tilmeldt: 15. nov 2011, 00:46
Geografisk sted: København V

Sv: Android-fi!

Indlægaf vaskebjørnen » 17. apr 2012, 15:35

Anda skrev:Har I andre problemer med 'orientation' med det indbyggede kamera i ICS? Hvis jeg tager et billede lodret, vises det også som lodret i galleriet. Men når jeg sender via mail eller mms, så bliver det vendt så det er vandret.

Jeps problemer når jeg bruger dem på forummet hostet af dropbox men det er kun nogle af billederne

Sendt fra min Nexus S med Tapatalk2
WARNING:DO NOT ATTEMPT TO DRIVE OR OPERATE HEAVY MACHINERY WHILE PLAYING YOUR AIR GUITAR

[GEAR] On the go: Ipod 160GB : Qusp LOD : Alo RX : Future Sonics Atrio
vaskebjørnen

Brugeravatar
Kabelsnedker
 
Indlæg: 2165
Tilmeldt: 19. nov 2011, 15:13
Geografisk sted: Næstved

Sv: Android-fi!

Indlægaf Mataugust » 17. apr 2012, 17:09

De steder der viser billederne skal også kunne forstå det rotations tag. Hvis ikke de gør det vil billederne blive vist i standard format, lodret.

Sendt fra min Galaxy Nexus med Tapatalk2
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2748
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: Sv: Android-fi!

Indlægaf vaskebjørnen » 17. apr 2012, 18:25

Mataugust skrev:De steder der viser billederne skal også kunne forstå det rotations tag. Hvis ikke de gør det vil billederne blive vist i standard format, lodret.

Sendt fra min Galaxy Nexus med Tapatalk2

Det er bare sjovt min kan finde på 2 billeder taget sammen sted 10 sek's mellemrum det ene vender korrekt det andet forkert
WARNING:DO NOT ATTEMPT TO DRIVE OR OPERATE HEAVY MACHINERY WHILE PLAYING YOUR AIR GUITAR

[GEAR] On the go: Ipod 160GB : Qusp LOD : Alo RX : Future Sonics Atrio
vaskebjørnen

Brugeravatar
Kabelsnedker
 
Indlæg: 2165
Tilmeldt: 19. nov 2011, 15:13
Geografisk sted: Næstved

Sv: Android-fi!

Indlægaf Mataugust » 17. apr 2012, 19:58

Det kunne godt ligne at den kun får tagget de ene billede. Underligt....

Sendt fra min Galaxy Nexus med Tapatalk2
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2748
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: Android-fi!

Indlægaf vaskebjørnen » 17. apr 2012, 20:10

Well ja meget underligt jeg lever med det og det er ikke værer end det er lige ind i dropboxen og rette orientering og gemme igen ;)
WARNING:DO NOT ATTEMPT TO DRIVE OR OPERATE HEAVY MACHINERY WHILE PLAYING YOUR AIR GUITAR

[GEAR] On the go: Ipod 160GB : Qusp LOD : Alo RX : Future Sonics Atrio
vaskebjørnen

Brugeravatar
Kabelsnedker
 
Indlæg: 2165
Tilmeldt: 19. nov 2011, 15:13
Geografisk sted: Næstved

Re: Android-fi!

Indlægaf vaskebjørnen » 17. apr 2012, 20:21

iSoap skrev:
vaskebjørnen skrev:Så fik jeg endelig taget mig sammen til at root'e min Nexus S.. rulle2


Godt at høre. Så prøv at installere "Voodoo Sound" på den.
Det er uhyggeligt så meget bedre lyden bliver, vil påstå at den er på iPhone niveau, og nogen mener endda den er bedre.
Bass boost funktionen er jeg hvertfald fan af rulle2
(Der findes dog langt bedre kilder men et lyt værd imo)

Voodoo sound siger min kernel ikke er kompatibel :-o :?
WARNING:DO NOT ATTEMPT TO DRIVE OR OPERATE HEAVY MACHINERY WHILE PLAYING YOUR AIR GUITAR

[GEAR] On the go: Ipod 160GB : Qusp LOD : Alo RX : Future Sonics Atrio
vaskebjørnen

Brugeravatar
Kabelsnedker
 
Indlæg: 2165
Tilmeldt: 19. nov 2011, 15:13
Geografisk sted: Næstved

ForegåendeNæste

Tilbage til Andet-fi

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 17 gæster