Android-fi!



Re: Android-fi!

Indlægaf Henrik_sdk » 19. feb 2014, 21:46

Det er lige ved og næsten, jeg går vel ikke helt galt med en LG G2, trådløs opladning og udskiftelig batteri har den ikke, men det har min iphone jo heller ikke haft..

Billede
Henrik_sdk

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 2384
Tilmeldt: 1. apr 2011, 23:46
Geografisk sted: Ringsted

Re: Android-fi!

Indlægaf Ostebaronen » 20. feb 2014, 00:16

Har leget lidt med min brors G2, den virker såmænd ret lækker. Er bare ikke suuuuper vild med deres UI, men det kan heldigvis skiftes :)
Mmm... Ost...
Ostebaronen

Brugeravatar
Code Poet
 
Indlæg: 2481
Tilmeldt: 17. maj 2011, 10:00
Geografisk sted: Søllerød

Re: Android-fi!

Indlægaf Psymon » 20. feb 2014, 13:10

Jeg mener at man i settings i Cyanogenmod skal vælge USB som audiooutput for at det virker (køre ikke selv cyanogen så hæng mig ikke op på det)
Psymon

 
Indlæg: 786
Tilmeldt: 18. nov 2012, 13:11
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Android-fi!

Indlægaf JB_dk » 20. feb 2014, 14:30

Psymon is right. Sådan var det ihvertfald for 3 måneder siden da jeg kørte cyanogenmod

Sendt fra min GT-N7105 med Tapatalk
Bøffer: Hifiman Ananda, Philips Fidelio X2 HR, Sennheiser HD 569
In-ear: Linsoul Tin Hifi T2, Moondrop Starfield, Earsonics S-EM6 V2
DAC/AMP: Topping DX3 Pro, Dragonfly Black 1.5, Fiio K3
DAP Shanling M6 Pro
JB_dk

Brugeravatar
 
Indlæg: 144
Tilmeldt: 15. feb 2014, 12:40
Geografisk sted: Aarhus

Re: Android-fi!

Indlægaf Henrik_sdk » 20. feb 2014, 18:45

Så har jeg en 4s som ipod med spotify på.


Skrevet fra min gamle 4s fordi min nye lg g2 ligger i bilen og venter på det er fyraften.
Henrik_sdk

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 2384
Tilmeldt: 1. apr 2011, 23:46
Geografisk sted: Ringsted

Re: Android-fi!

Indlægaf JB_dk » 20. feb 2014, 18:55

:-) flight mode og den holder strøm rimelig længe som ipod

Sendt fra min GT-N7105 med Tapatalk
Bøffer: Hifiman Ananda, Philips Fidelio X2 HR, Sennheiser HD 569
In-ear: Linsoul Tin Hifi T2, Moondrop Starfield, Earsonics S-EM6 V2
DAC/AMP: Topping DX3 Pro, Dragonfly Black 1.5, Fiio K3
DAP Shanling M6 Pro
JB_dk

Brugeravatar
 
Indlæg: 144
Tilmeldt: 15. feb 2014, 12:40
Geografisk sted: Aarhus

Re: Android-fi!

Indlægaf Henrik_sdk » 19. mar 2014, 03:39

Er der en måde jeg kan se mine bigbrother videoer fra kanal 5 i browseren, har luret at det nok er quicktime for det køre fint på apple safari.

Der kom lige en chromecast i kurven, google play store 300 dkr incl forsendelse.
Henrik_sdk

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 2384
Tilmeldt: 1. apr 2011, 23:46
Geografisk sted: Ringsted

Re: Android-fi!

Indlægaf odderen » 23. apr 2014, 15:28

http://www.engadget.com/2014/04/23/oneplus-one-launch-ceo-pete-lau-interview/
Så er Oneplus One blevet lanceret. 2100/2400.- for sådan en smartphone Og så med cyanogenmod for at det ikke skal være løgn...

Nogen der mangler en note 3? rulle6
7musik Autoriseret Odder 7musik
odderen

Brugeravatar
 
Indlæg: 952
Tilmeldt: 3. jan 2013, 23:33
Geografisk sted: Helsinge

Re: Android-fi!

Indlægaf Ostebaronen » 23. apr 2014, 18:37

Hvad kører du egentlig af ROM på din Note 3? Jeg kører selv Slim + Tamasek kernel, men her på det sidste oplever jeg random reboots :-/
Mmm... Ost...
Ostebaronen

Brugeravatar
Code Poet
 
Indlæg: 2481
Tilmeldt: 17. maj 2011, 10:00
Geografisk sted: Søllerød

Re: Sv: Android-fi!

Indlægaf odderen » 23. apr 2014, 19:54

Ostebaronen skrev:Hvad kører du egentlig af ROM på din Note 3? Jeg kører selv Slim + Tamasek kernel, men her på det sidste oplever jeg random reboots :-/

Jeg har ikke helt gidet at pille ved min rom endnu for at være helt ærlig... :-?

Sendt fra min galaxy Note 3 med tapatalk classic
7musik Autoriseret Odder 7musik
odderen

Brugeravatar
 
Indlæg: 952
Tilmeldt: 3. jan 2013, 23:33
Geografisk sted: Helsinge

Re: Android-fi!

Indlægaf telum » 20. aug 2014, 10:34

Måske det forkerte sted at spørge, men jeg er i syv sind!

Jeg har valget mellem følgende telefoner (igennem mit arbejde) og jeg kan ikke bestemme mig:
Samsung S4 mini (gratis)
Samsung S5 (1700kr)
Nokia Lumia 930 (1000kr)

Jeg hælder til Lumia'en pga. størrelsen (S4 mini er for lille og S5 virker ret stor i det) og fordi jeg i bund og grund godt kunne tænke mig at prøve windows 8.1. Jeg har ikke så mange specielle apps så det ser ikke ud til jeg kommer til at savne apps med windows 8.1.

Har i nogen erfaringer med ovenstående? Hav in mente, at jeg ikke kan roote nogen af dem, men kan installere alle de apps jeg har lyst til.
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi
 
Indlæg: 1727
Tilmeldt: 12. apr 2011, 12:32
Geografisk sted: Dronninglund

Re: Android-fi!

Indlægaf Ostebaronen » 20. aug 2014, 11:32

Udvikler selv lidt apps på arbejdet til Windows Phone blandt de andre platforme. Nærmest ligemeget hvor low end en telefon med Windows Phone er, så kører al ting smooth på den, selvfølgelig med undtagelse af krævende spil.

Der er masser af gode apps til Windows Phone, men man skal grave lidt for at finde dem. Umildbart, får man rigtig god kvalitet når man køber Nokia.

Med de to andre får du jo så hele Android øko systemet, hvor der er et hav af apps, men hvis du alligevel ikke bruger dem, så er det måske lidt ligemeget. Men ud af de 3 ville jeg nok selv vælge S5, hvor 930 kommer på en anden plads. Mest fordi jeg har andre behov. Har en 820 på arbejdet, og den er fandme lækkert lavet og virker super solid.
Mmm... Ost...
Ostebaronen

Brugeravatar
Code Poet
 
Indlæg: 2481
Tilmeldt: 17. maj 2011, 10:00
Geografisk sted: Søllerød

Re: Android-fi!

Indlægaf telum » 20. aug 2014, 11:49

Jeg har tablets, en gammel android og fruens ditto til rådighed hvis jeg har brug for noget specifikt. Fx bruger jeg en gammel Popcorn Hour og der har jeg brug for en remote-app som så kun findes på android, men det overlever jeg nok. Derudover bruger jeg torrent client som jeg ikke kan se findes til Windows, kun remote control af torrent klienter, men umiddelbart er det småting.

Har du nogle eksempler på apps du ville savne på en windows-phone?
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi
 
Indlæg: 1727
Tilmeldt: 12. apr 2011, 12:32
Geografisk sted: Dronninglund

Re: Sv: Android-fi!

Indlægaf odderen » 20. aug 2014, 16:41

Hvis størrelsen er problemet med s5 går du helt galt i byen med Lumian. Den er endnu større!

Sendt fra min galaxy Note 3 med tapatalk classic
7musik Autoriseret Odder 7musik
odderen

Brugeravatar
 
Indlæg: 952
Tilmeldt: 3. jan 2013, 23:33
Geografisk sted: Helsinge

Re: Android-fi!

Indlægaf telum » 20. aug 2014, 17:16

Når jeg kigger på sammenligningssites ser den marginalt større ud end s3 og lidt mindre end s5 - måske er det bare samsung og prisen jeg har noget imod og så trængende til at prøve noget nyt :-)
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi
 
Indlæg: 1727
Tilmeldt: 12. apr 2011, 12:32
Geografisk sted: Dronninglund

Re: Android-fi!

Indlægaf Mataugust » 24. aug 2014, 21:49

Jeg er lidt på spanden...Jeg bruger acalendar på min galaxy nexux 4 til at holde styr på elevkørslen. I morges tabte jeg så telefonen, og skærmen er nu helt død. Jeg købte så en S4 i stedet for og troede at jeg kunne komme til kalenderen. Det har ind til nu været en fejlagtig opfattelse.

windows kan læse nexus filerne, men samsung kies står bare og forbinder uden held.

Er der en her der ved hvordan jeg kan kopiere kalenderdata fra den ene telefon til den anden, kun ved hjælp af windows?
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2748
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: Android-fi!

Indlægaf McM_dk » 24. aug 2014, 21:54

Øh, har du ikke syncet kalender data op på din google account?.
Det er nemlig det der er det smarte, at man ikke er sårbar ved at miste, smadre sin telefon.
* Zigis RnG * HAD Maestral II * Eufonika H3 * Eufonika H14PE *
* Varna II * Henry MK1 * Aune X8 * *EWCG Discrete R2R HAT PI *
* Beyer DT990 * Beyer Amiron * Ollo S4R * Ollo S4 |
McM_dk

Brugeravatar
 
Indlæg: 428
Tilmeldt: 26. mar 2014, 19:42
Geografisk sted: 6600 Vejen

Re: Android-fi!

Indlægaf Ostebaronen » 24. aug 2014, 22:23

aCalendar skulle ellers synce med google calendar, men hvis du ikke har enablet det, så bliver det nok lidt svært medmindre du har haft rooted den. For uden root kan du ikke komme til systemfilerne, eller nærmere /data/data folderen hvor den har sin database liggende.

Måske en SlimPort kunne være nyttig så du kan få display på en anden skærm: http://www.amazon.co.uk/s/ref=nb_sb_nos ... s=SlimPort Men ved dog ikke om der er software der skal installeres software for at få det til at virke, jeg tror det ikke, da det bliver styret af en IC indbygget i telefonen.

Så med en SlimPort og en bluetooth mus forbundet (ved dog ikke lige hvor nemt det bliver at sætte op...), så ville du kunne navigere din telefon.
Mmm... Ost...
Ostebaronen

Brugeravatar
Code Poet
 
Indlæg: 2481
Tilmeldt: 17. maj 2011, 10:00
Geografisk sted: Søllerød

Re: Android-fi!

Indlægaf JB_dk » 25. aug 2014, 12:03

Slimport kræver ingen software eller lign. men det bliver svært at navigere hvis touch delen er broken :(
problemet bliver at koble bluetooth tastatur til når du ikke kan trykke på noget, medmindre det er tændt og du kan koble op via NFC.
Bøffer: Hifiman Ananda, Philips Fidelio X2 HR, Sennheiser HD 569
In-ear: Linsoul Tin Hifi T2, Moondrop Starfield, Earsonics S-EM6 V2
DAC/AMP: Topping DX3 Pro, Dragonfly Black 1.5, Fiio K3
DAP Shanling M6 Pro
JB_dk

Brugeravatar
 
Indlæg: 144
Tilmeldt: 15. feb 2014, 12:40
Geografisk sted: Aarhus

Re: Android-fi!

Indlægaf Ostebaronen » 25. aug 2014, 18:23

JB_dk skrev:Slimport kræver ingen software eller lign. men det bliver svært at navigere hvis touch delen er broken :(
problemet bliver at koble bluetooth tastatur til når du ikke kan trykke på noget, medmindre det er tændt og du kan koble op via NFC.


Ja så skal det være fordi man kan koble et OTG kabel på og videre til USB hub...
Mmm... Ost...
Ostebaronen

Brugeravatar
Code Poet
 
Indlæg: 2481
Tilmeldt: 17. maj 2011, 10:00
Geografisk sted: Søllerød

ForegåendeNæste

Tilbage til Andet-fi

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 2 gæster