Cykel-Fi



Re: Cykel-Fi

Indlægaf CHIbsen » 6. feb 2018, 20:36

Mortenhoe skrev:
Jeg er helt enig med Ibsen. Shimano Acera bagskifter og kenda dæk. Det hele ser egentlig rigtig fint ud til den pris. I din knægts øjne, er "Acid Green" nok heller ikke en helt dum farve :D


Det er kun midaldrende mænd der mener at en Bianchi skal være Celeste farvet :grin: så enig, farven må være perfekt (Og trafik sikker)

Tapatalk
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Cykel-Fi

Indlægaf M.Gjøl » 27. maj 2018, 11:40

Er blevet bidt af at cykle bĂĄde weekend ture og til og fra arbejde nĂĄr vejret er til det.

Har en Trek Emonda S4 med Tiagra gear gruppe, overvejer lidt at bestille et fuldt Ultegra sæt.
Det koster ca 50% i UK ift til herhjemme, men tror ikke at jeg selv kan montere det.
Har vi nogen cykelkyndige i rimelig afstand af Solrød? rulle4
M.Gjøl

Brugeravatar
 
Indlæg: 1296
Tilmeldt: 8. okt 2012, 21:59
Geografisk sted: Sjælland

Re: Cykel-Fi

Indlægaf Kolind » 28. maj 2018, 12:43

M.Gjøl skrev:Er blevet bidt af at cykle både weekend ture og til og fra arbejde når vejret er til det.

Har en Trek Emonda S4 med Tiagra gear gruppe, overvejer lidt at bestille et fuldt Ultegra sæt.
Det koster ca 50% i UK ift til herhjemme, men tror ikke at jeg selv kan montere det.
Har vi nogen cykelkyndige i rimelig afstand af Solrød? rulle4


Ikke at det ikke er lækkert med mere lækkert gear på cyklen, men imo. giver det en god sjat mere at skifte hjul end at skifte gearsystem. Måske har du allerede været på et hjul-skift, til gengæld?. Hvis ikke, vil jeg anbefale at overveje det før du skifter gearene ud.

Når det så er sagt, er det ikke super svært at skifte. Men det kræver lidt forskelligt værktøj og tager noget tid når ikke man er kendt med det. Det med krank er lidt tricky at skifte ift. lejer og med at vide hvad der passer på ift. type og dimensioner på lejer/krankboks, dvs at få købt det rigtige til at starte med.
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: Holbæk

Re: Cykel-Fi

Indlægaf M.Gjøl » 28. maj 2018, 20:48

Hmm du har måske fadt i noget Kolind. Starte med nogle lækre hjul, som så kan bruges om nogle år når der kommer ny cykel... :roll:

Ville sådan et sæt her være vejen frem, eller skal jeg kigge efter nogle andre? (gerne ca i samme pris klasse)
https://www.cykelgear.dk/cykelhjul/racer-hjul/mavic-cosmic-carbon-pro-2017-sort-m-25
M.Gjøl

Brugeravatar
 
Indlæg: 1296
Tilmeldt: 8. okt 2012, 21:59
Geografisk sted: Sjælland

Re: Cykel-Fi

Indlægaf Kolind » 28. maj 2018, 21:36

De er i hvert fald super populære. Jeg har ikke prøvet et sæt, men de er angiveligt stive og ruller godt.

Personligt ville jeg forsøge at kigge efter et sæt Spinnergy stealth f.eks. Jeg købte lillebroderen Xaero lite i stedet som jeg indtil videre har været godt tilfreds med. Meeeeen egentligt er det stealth som rykker. Der er noget med prisen også jo :D

https://speedline.dk/gl/spinergy-stealt ... d-hjulsaet

Edit: Billigere her: http://www.rexcykler.dk/hjulsaet-stealt ... 27680.html

Hvis du er til brugt grej, kan man som oftest få nogle pæne Cosmic Carbon eller ældre Zipp hjul til 3000ca.

Der er mange muligheder hvis man er oppe i det budget.
Det er nok fornuftigt at kigge efter nogle med alu bremsekant. De holder som udgangspunkt bedre og bremser godt, hvor man lettere kan få smadret en full-carbon fælg.
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: Holbæk

Re: Cykel-Fi

Indlægaf CHIbsen » 29. maj 2018, 17:19

M.Gjøl skrev:Hmm du har måske fadt i noget Kolind. Starte med nogle lækre hjul, som så kan bruges om nogle år når der kommer ny cykel... :roll:

Ville sådan et sæt her være vejen frem, eller skal jeg kigge efter nogle andre? (gerne ca i samme pris klasse)
https://www.cykelgear.dk/cykelhjul/racer-hjul/mavic-cosmic-carbon-pro-2017-sort-m-25
Jeg har sådan et sæt Mavic som jeg er vældig glad for. Det gode ved dem er, at de i den nyeste udgave ikke er særlig sidevindsfølsomme. Noget man værdsætter når man bor ved den jyske vestkyst.
Jeg må så indrømme at jeg på min pendler cykel "nøjes" med at køre på Fulcrum Racing 3. De er stadig en klar opgradering i forhold til standard hjul, og jeg er knap så øm over at køre på dem om vinteren.


Tapatalk
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Cykel-Fi

Indlægaf edge » 6. jul 2019, 21:38

I kraft af det jo er mit arbejde og levebrød, har man jo et par cykler eller noget... Jeg er dog ikke til Carbon forstærket Plast som ramme materiale (ser for mange skadet rammer til at det er værd at kaste penge efter) Stål og Titanium er mere min boldgade.

Sancineto Stål, i Columbus Brain rør, Campagnolo Super Record gruppe.
san.jpg
san.jpg (251.4 KiB) Vist 17479 gange


Van Tuyl Titanium rør, Sram Red 22, Carbon hjul (hjemmebyg) Vægt 6.9kg
van.jpg
van.jpg (235.25 KiB) Vist 17479 gange
Husk! det er musikken der bærer det!
Kander: Audio Technica ATH-AD700X - AKG Q701 - Beyerdynamic T70 - Beyerdynamic DT 990 PRO - Hoved-grej No1 - (Vintage) Pioneer Monitor 10. Grej: S.M.S.L AD18.
edge

Brugeravatar
 
Indlæg: 64
Tilmeldt: 14. jul 2011, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Cykel-Fi

Indlægaf CHIbsen » 6. jul 2019, 23:31

Den er fin den Van Tuyl. 6,9 er det som den stĂĄr pĂĄ billedet?

Tapatalk
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Cykel-Fi

Indlægaf edge » 7. jul 2019, 15:46

Jep det er køreklar med Flaske og Garmin holder.
Husk! det er musikken der bærer det!
Kander: Audio Technica ATH-AD700X - AKG Q701 - Beyerdynamic T70 - Beyerdynamic DT 990 PRO - Hoved-grej No1 - (Vintage) Pioneer Monitor 10. Grej: S.M.S.L AD18.
edge

Brugeravatar
 
Indlæg: 64
Tilmeldt: 14. jul 2011, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Cykel-Fi

Indlægaf CHIbsen » 7. jul 2019, 18:21

Imponerende. Og meget lækre hjul du har strikket sammen.

Tapatalk
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Cykel-Fi

Indlægaf Kolind » 8. jul 2019, 20:46

De er super fede dine hjul. Flot klassisk look med lidt moderne sort. Og så skinwall dæk - Det spiller bare på sådan en cykel thumbs
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: Holbæk

Re: Cykel-Fi

Indlægaf Kolind » 9. jul 2019, 10:19

Jeg må vel også være med i legen her.
Et billede af min XC kværn.

Dyret er en Giant XTC med boost og alt det moderne med halvstore dæk etc. De store (2.35") runde dæk er et kæmpe hit thumbs

Med jord og snavs monteret for det mest autentiske udtryk rulle4
Billede

Metalpladen på toprøret er en lidt primitiv foranstaltning for ikke at banke stellet i smadder med styret ved styrt.
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: Holbæk

Re: Cykel-Fi

Indlægaf CHIbsen » 14. jul 2019, 11:45

Kolind skrev:Dyret er en Giant XTC med boost og alt det moderne med halvstore dæk etc. De store (2.35") runde dæk er et kæmpe hit thumbs


Lækker XC Kolind. Hvad er historien bag Trek hjulene? (på en Giant cykel :grin: )

Her er billede af mine grusvejsracer.
Stellet er et OCCP (Oliver Corpus Cycling Parts), som er lidt specielt da overrøret er trekantet.
StĂĄr med 11 speed Campagnolo.
Og støvlaget på cyklen stammer fra den fine MTB tur fra Jelling til Viborg. Den er ikke lige blevet luftet siden.
occp.jpg
occp.jpg (120.92 KiB) Vist 17313 gange
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Cykel-Fi

Indlægaf Kolind » 15. jul 2019, 21:00

CHIbsen skrev:
Kolind skrev:Dyret er en Giant XTC med boost og alt det moderne med halvstore dæk etc. De store (2.35") runde dæk er et kæmpe hit thumbs


Lækker XC Kolind. Hvad er historien bag Trek hjulene? (på en Giant cykel :grin: )

Her er billede af mine grusvejsracer.
Stellet er et OCCP (Oliver Corpus Cycling Parts), som er lidt specielt da overrøret er trekantet.
StĂĄr med 11 speed Campagnolo.
Og støvlaget på cyklen stammer fra den fine MTB tur fra Jelling til Viborg. Den er ikke lige blevet luftet siden.
occp.jpg


Bontrager hjul og dæk på en Giant - Udemærket spottet - Men joh - Jeg er ikke så fanatisk omkring at matche mærker hele vejen igennem. Bontrager hjulene er billige, solide, har brede fælge og boost-nav. Alt det jeg ledte efter :) Man kunne formentligt godt finde nogle som er lettere dog, men det er ikke højeste prioritering.
Jeg har også en Cannondale pløk på for øvrigt rulle4

Seriøse hjul på en CX thumbs Sjov ramme også. Sådan en syntes jeg ikke at have set før.
Er det effektivt med din COBL? saddelpind? Jeg har en Cannondale Save2 pind på for at give så meget komfort som det nu er til på en hardtail. Men ærligt talt er det ret svært at vurdere forskellen på mtb - Især når man går efter lavt dæktryk.
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: Holbæk

Re: Cykel-Fi

Indlægaf Kolind » 11. sep 2019, 11:07

Har købt en bunke nyt grej - Mere om det på et andet tidspunkt, heriblandt en Tacx Neo turbotræner.
Jeg havde jo engang en god gammeldags Tacx turbo som man kunne spænde cyklen fast i, og så bare brumme derudaf. Nu er sagen lidt anderledes - Man kan måle input, simulere belastning osv. Spændende nye tiltag.
Jeg er derfor begyndt på at køre på Zwift og indtil videre er jeg rimeligt begejstret. Man kan lytte til musik imens (med nogle passende trænings inears f.eks) og lege cykelløb hjemme i stuen og få en semi-realistisk cykeltur på en dag med heldagsregn udenfor.
Andre som kører på Zwift herinde? :)
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: Holbæk

Re: Cykel-Fi

Indlægaf Daf » 29. mar 2021, 11:28

Hvis nogen af jer cykel-fier er ved at klargøre jeres cykler til den kommende sæson,
så er der nok også et par stykker af jer, der vil sætte ny kæde på.
Og jeg har en nem og hurtig mĂĄde at fĂĄ fx KMC "the missing link" samlet.

Sæt missing link på kæden, sådan at leddet er klar til at blive trukket i hak.
Kør missing link hen på klingen.
Man vil se kæden rejser sig op på tænderne på klingen.
Tag en hammer og bank kæden forsigtigt på plads på klingen.
Start ved the missing link, hvor kæden passer i klingen og bank forsigtigt på ledene, hvor de begynder at rejse sig op fra tænderne på klingen. Fortsæt indtil kæden passer med tænderne på klingen.
Kør derefter the missing link fri af klingen og vrik leddet i vandret retning, fra side til side, indtil det er helt smidigt i lodret bevægelse, og kæden er nu klar til brug.

Voila!

God tur :-)
Rme adi-2 dac fs -> Violectric hpa v200 ae (ss3602) / Stax srm323s / Stax srm006ts -> Audeze lcd-x / Stax sr307 / Stax sr407
Aune x8 (ne5532) -> Lake people g109s -> Akg k702
Audioquest dragonfly red -> Akg k702
Carl martin rock bug -> Akg k712
Daf

 
Indlæg: 1391
Tilmeldt: 16. jun 2011, 19:38
Geografisk sted: Odense

ForegĂĄende

Tilbage til Andet-fi

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 11 gæster

cron