Cykel-Fi



Re: Cykel-Fi

Indlægaf Kvaksalver » 29. jan 2014, 18:16

Duøhh, du er klar over, at det ikke bare er et DA kranksæt, men et SRM med watt-måler, ja?
Kvaksalver

Brugeravatar
 
Indlæg: 453
Tilmeldt: 4. jan 2012, 16:28
Geografisk sted: 8000C

Re: Cykel-Fi

Indlægaf vaskebjørnen » 29. jan 2014, 20:34

Jo jeg er helt klar det er en watt-mĂĄler jeg har :-)
WARNING:DO NOT ATTEMPT TO DRIVE OR OPERATE HEAVY MACHINERY WHILE PLAYING YOUR AIR GUITAR

[GEAR] On the go: Ipod 160GB : Qusp LOD : Alo RX : Future Sonics Atrio
vaskebjørnen

Brugeravatar
Kabelsnedker
 
Indlæg: 2165
Tilmeldt: 19. nov 2011, 15:13
Geografisk sted: Næstved

Re: Sv: Cykel-Fi

Indlægaf toppe » 29. jan 2014, 23:42

vaskebjørnen skrev:
toppe skrev:
vaskebjørnen skrev:Jeg kan ikke vise billede af mit nye kranksæt da det ikke er kommet til DK endnu, der går lige noget tid endnu men det er værd at vente på :-)


Det lyder til at være værd at vente på

SĂĄ er det kommet hjem Toppe..


thumbs Nice!

Sidder watt-mĂĄleren i den pentagon-formede dims?

Sidst har jeg lige en ultranørdet betragtning: Når man fotograferer sin cykel bør man altid fotografere den fra krank-siden, som du har gjort, så billedet rummer så meget info som muligt. Endvidere ser det imho allerbedst ud, hvis man indstiller gearet på den største klinge både foran og bag, således at kæden løber parallelt :ugeek: :mrgreen: :roll: ;-)
(Jeg ved godt at man aldrig ville bruge det gear i praksis, men nogle gange betyder looks bare noget...)
toppe

Brugeravatar
Redaktør
 
Indlæg: 2037
Tilmeldt: 13. aug 2011, 16:46
Geografisk sted: Nørrebro

Re: Sv: Cykel-Fi

Indlægaf Kolind » 30. jan 2014, 00:39

vaskebjørnen skrev:
toppe skrev:
vaskebjørnen skrev:Jeg kan ikke vise billede af mit nye kranksæt da det ikke er kommet til DK endnu, der går lige noget tid endnu men det er værd at vente på :-)


Det lyder til at være værd at vente på

SĂĄ er det kommet hjem Toppe..
SĂĄledes ser det ud
Billede

Sendt fra min GT-I9305 med Tapatalk


Heftigt kranksæt. Det må være sjovt at kunne få de data ud ifb. træning.. very very fancy.. thumbs
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: Holbæk

Re: Cykel-Fi

Indlægaf Euklid » 22. mar 2014, 17:23

Klar til landevej :-)
Billede
Euklid

Brugeravatar
 
Indlæg: 510
Tilmeldt: 12. okt 2013, 14:16
Geografisk sted: Køge

Re: Cykel-Fi

Indlægaf Burgunder » 23. mar 2014, 22:14

Det ser godt ud med den Willier, sĂĄ er det bare med at bede om godt vejr.

Jeg har selv været lidt ude og ellers siddet på turbo træneren indenfor. Jeg er dog bange for, at det ikke rækker til 131 km Flandern rundt inkl. 15 brostensbelagte stigninger den 5. april.
Burgunder

 
Indlæg: 206
Tilmeldt: 4. apr 2011, 13:46

Re: Cykel-Fi

Indlægaf Niels » 9. jun 2014, 17:31

Nu er jeg jo ikke i jeres liga, men havde en dejlig tur på 30 km med konen, her i den fantatiske natur på Halsnæs. Vi havde et lille break på Le Papillion i Liseleje, men to velskænkede fadøl. Alt i alt en dejlig 2. pinsedag.
Niels

 

Re: Cykel-Fi

Indlægaf toppe » 9. jun 2014, 17:59

Postkurt skrev:Nu er jeg jo ikke i jeres liga, men havde en dejlig tur på 30 km med konen, her i den fantatiske natur på Halsnæs. Vi havde et lille break på Le Papillion i Liseleje, men to velskænkede fadøl. Alt i alt en dejlig 2. pinsedag.


Det lyder skønt :-) Man behøver jo ikke ræse rundt med 40 km/t i snit for at have det sjovt...

Nu går øl og cykling jo hånd i hånd, her er Australske Adam Hansen fx på vej op ad Alpe D'Huez:

Billede

:-)
toppe

Brugeravatar
Redaktør
 
Indlæg: 2037
Tilmeldt: 13. aug 2011, 16:46
Geografisk sted: Nørrebro

Re: Cykel-Fi

Indlægaf Anda » 9. nov 2014, 15:32

Nogen der ved om jeg kan erstatte en Shimano 300EX bagskifter med noget der kan købes på nettet? Den der sad på er knækket, så jeg overvejede at sætte en Tiagra eller lignende på i stedet. Der sidder en 7-gears krans på.
musik14
HiFiMAN HE-6 | Yamaha M-4 | Palmer Monicon | Audio-GD SA-1.32 | Gustard U10
Grejliste
Anda

Brugeravatar
 
Indlæg: 2239
Tilmeldt: 15. nov 2011, 00:46
Geografisk sted: København V

Re: Cykel-Fi

Indlægaf toppe » 9. nov 2014, 16:57

Anda skrev:Nogen der ved om jeg kan erstatte en Shimano 300EX bagskifter med noget der kan købes på nettet? Den der sad på er knækket, så jeg overvejede at sætte en Tiagra eller lignende på i stedet. Der sidder en 7-gears krans på.
musik14


Er det indekserede gear eller er det med friktions-skifter? Hvis det er det sidste kan du bruge hvilken som helst bagskifter. Hvis det er indekseret gear skal 'vandringen' i skifteren passe med afstanden mellem tandhjulene på kransen. Jeg ved at der er forskel på Shimano og Campa, og så vidt jeg husker er der også forskel på Shimano racergear og MTB/Citybike gear. Men om man kan anvende fx en 9 gears bagskifter til en 7 gears krans aner jeg intet om. Hvis jeg var dig ville jeg tage i fx Topbjerg Cykler næste gang du er på Nørrebro - de burde kunne hjælpe og det er ikke helt utænkeligt, at de har en brugt bagskifter de vil sælge dig til en ok pris...
Hvis du vil læse op på det, er der jo altid Sheldon Brown ;-)
toppe

Brugeravatar
Redaktør
 
Indlæg: 2037
Tilmeldt: 13. aug 2011, 16:46
Geografisk sted: Nørrebro

Re: Cykel-Fi

Indlægaf Anda » 9. nov 2014, 19:47

toppe skrev:Hvis jeg var dig ville jeg tage i fx Topbjerg Cykler næste gang du er på Nørrebro - de burde kunne hjælpe og det er ikke helt utænkeligt, at de har en brugt bagskifter de vil sælge dig til en ok pris...
Hvis du vil læse op på det, er der jo altid Sheldon Brown ;-)

Det er selvfølgelig rigtigt med SB. Vi tager chancen med en Sora bagskifter, da vi alligevel skulle bestille dele til en anden cykel og kunne spare fragten :-)
HiFiMAN HE-6 | Yamaha M-4 | Palmer Monicon | Audio-GD SA-1.32 | Gustard U10
Grejliste
Anda

Brugeravatar
 
Indlæg: 2239
Tilmeldt: 15. nov 2011, 00:46
Geografisk sted: København V

Re: Cykel-Fi

Indlægaf toppe » 7. jun 2015, 19:27

Ok, jeg ved ikke rigtigt om dette kan være off-topic, men siden jeg som lille så Jørgen Leths film om Ole Ritters forsøg på timerekorden, har jeg været fascineret af den. Det fik et boost i 90'erne med Graeme Obree og Chris Boardmans dueller. Om få minutter starter Sir Bradley Wiggins sit forsøg, og jeg har på fornemmelsen at han napper den og sætter en tid, der ikke bliver slået i en del år. Imho et must see for en cykel nørd...

http://www.cyclingfans.com/node/19019
toppe

Brugeravatar
Redaktør
 
Indlæg: 2037
Tilmeldt: 13. aug 2011, 16:46
Geografisk sted: Nørrebro

Re: Cykel-Fi

Indlægaf toppe » 7. jun 2015, 21:58

Hmm, jeg havde egentligt satset på, at han havde kørt lidt hurtigere... Jeg holder af hans stringente stil, men jeg havde faktisk troet at han kunne køre kontinuerligt tættere på den sorte linie og have kørte 55+
Men tommelfingeren op til Wiggo :-) Jeg tvivler på at Cancelarra kan matche hans tid - Tony Martin kan måske, men det vil kræve at han går i hard core Track træning...
toppe

Brugeravatar
Redaktør
 
Indlæg: 2037
Tilmeldt: 13. aug 2011, 16:46
Geografisk sted: Nørrebro

Re: Cykel-Fi

Indlægaf Burgunder » 19. jun 2015, 10:12

Jeg har fulgt med i timerekorden siden Mosers 51.151 i 1984, og jeg var også spændt på Wiggins præstation. Jeg havde måske også regnet med, at han ville cykle lidt længere, men det ser ud til, at højt lufttryk tog 500 meter af rekorden!
Så nu er der rum til nye forsøg, og der er jo altid Mexico, hvis man er meget desperat.
Burgunder

 
Indlæg: 206
Tilmeldt: 4. apr 2011, 13:46

Re: Cykel-Fi

Indlægaf Ostebaronen » 19. jun 2015, 23:13

Er der egentlig nogle af jer som har erfaringer med belte drev til cykel? Overvejer at konvertere min til det.
Mmm... Ost...
Ostebaronen

Brugeravatar
Code Poet
 
Indlæg: 2481
Tilmeldt: 17. maj 2011, 10:00
Geografisk sted: Søllerød

Re: Cykel-Fi

Indlægaf toppe » 19. jun 2015, 23:52

Ostebaronen skrev:Er der egentlig nogle af jer som har erfaringer med belte drev til cykel? Overvejer at konvertere min til det.


Jeg har ingen erfaringer med det - det kunne være interessant at prøve et bælte setup. Men, så vidt jeg ved kan et bælte ikke skilles ad som en kæde, og kræver derfor en særlig cykel, hvor den bagerste del kan åbnes i højre side, så jeg tvivler stærkt på at det er ligetil at konvertere en normal kædedreven cykel til bælte.... Jeg tror også at det kræver at længden på bæltet er nøje afstemt med størrelsen på de to 'tandhjul'. Men det er da værd at undersøge ;-)
toppe

Brugeravatar
Redaktør
 
Indlæg: 2037
Tilmeldt: 13. aug 2011, 16:46
Geografisk sted: Nørrebro

Re: Cykel-Fi

Indlægaf toppe » 19. jun 2015, 23:55

Fandt en smule info her: http://fixie-king.dk/forum/viewtopic.php?f=20&t=20746&p=277858&hilit=b%C3%A6lte#p277858

Det lader til at rammen skal være forberedt til bæltedrev...
toppe

Brugeravatar
Redaktør
 
Indlæg: 2037
Tilmeldt: 13. aug 2011, 16:46
Geografisk sted: Nørrebro

Re: Cykel-Fi

Indlægaf Ostebaronen » 20. jun 2015, 00:20

Den skal være bred nok til det. Der findes bælte konverterings kit til Alfine gear som jeg har på min cykel.
Mmm... Ost...
Ostebaronen

Brugeravatar
Code Poet
 
Indlæg: 2481
Tilmeldt: 17. maj 2011, 10:00
Geografisk sted: Søllerød

Re: Cykel-Fi

Indlægaf toppe » 20. jun 2015, 00:26

Ostebaronen skrev:Den skal være bred nok til det. Der findes bælte konverterings kit til Alfine gear som jeg har på min cykel.


Ok, der er måske noget her jeg ikke forstår, men skal bæltet ikke gå gemmen bagstaget ligesom en kæde?
Du mĂĄ gerne poste et link til konverteringskittet ;-)
toppe

Brugeravatar
Redaktør
 
Indlæg: 2037
Tilmeldt: 13. aug 2011, 16:46
Geografisk sted: Nørrebro

Re: Cykel-Fi

Indlægaf Ostebaronen » 20. jun 2015, 01:07

Eller det er at bestille de rigtige dele fra Gates. Det er ret standard dele, men skal nok lige have mĂĄlt mit stel for at finde ud af om der er plads.

Ham her har konverteret sin: https://www.youtube.com/watch?v=yDAera8Iyqw

Mit stel er dog lidt specielt, magen til det pĂĄ billedet her:
Billede
Mmm... Ost...
Ostebaronen

Brugeravatar
Code Poet
 
Indlæg: 2481
Tilmeldt: 17. maj 2011, 10:00
Geografisk sted: Søllerød

ForegåendeNæste

Tilbage til Andet-fi

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 13 gæster